![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1681 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat het veel drugs is en weinig beleid. |
|
|
|
|
|
|
#1682 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) De gangsters zijn uiteraard tegen legalisatie, dat zou hun winsten aanzienlijk verminderen. 3) Veel woorden in dat artikel maar de waarheid is dat er geen meerderheid is om het gedoogbeleid af te schaffen. |
|
|
|
|
|
|
#1683 |
|
|
Posten met als enig doel uw postcount op te drijven doe je best in K&K.
|
|
|
|
|
|
#1684 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) De overheid moet die gangsterrol niet op zich nemen. 3) We'll see. Het ziet er momenteel naar uit dat onze noorderburen hun huidig gedoogbeleid kotsbeu zijn. In de rest van Europa zie ik ze dat stelsel nog niet overnemen. |
|
|
|
|
|
|
#1685 | |
|
|
Citaat:
2) Dat is wat de gangsters zeggen ja. Pas op, ik zeg daarmee niet dat u een ganster bent. 3) Het ziet er helemaal niet zo uit, u komt verkeerdelijk tot die conclussie door de wensdromen van het CDA, de rest van de nederlandse politieke partijen wil helemaal niet af van het gedoogbeleid. |
|
|
|
|
|
|
#1686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Relevantie? 3) Volg eens een beetje de Nederlandse actualiteit, de CDA is zeker niet de enigste partij die ertegen is. |
|
|
|
|
|
|
#1687 | |
|
|
Citaat:
2) De relevantie is overduidelijk toch. 3) Goed, ik veronderstel dat met de anti-gedoogbeleid meerderheid in Nederland de coffeeshops dicht zullen zijn tegen het einde van de week. |
|
|
|
|
|
|
#1688 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Dus omdat gangsters stellen dat de overheid niet de rol van gangster op zich moet nemen moeten we soft-drugs legaliseren? Is het dat wat je nu beweert? 3) Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Op langere termijn (enkele jaren) zie ik Nederland wel terugkomen van hun gedoogbeleid tov drugs, gezien al de last die ze ermee hebben. |
|
|
|
|
|
|
#1689 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1690 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1691 |
|
|
Ja lach maar Anna. =)
|
|
|
|
|
|
#1692 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien nog erbij vermelden : "Volgens het Letsel Informatie Systeem (LIS) van Stichting Consument en Veiligheid worden jaarlijks gemiddeld 3 200 personen behandeld op spoedeisende eerste hulp afdelingen van ziekenhuizen na een ongeval, geweld of zelfmutilatie gerelateerd aan drugsgebruik (hierna genoemd ‘ongevallen’). Drugs zijn hier cocaïne, heroïne, cannabis, ecstasy, paddo’s en speed. De gegevens zijn gemiddeld over de periode van 2002 tot en met 2006." Ongevallen gerelateerd aan alcoholgebruik worden hier buiten beschouwing gelaten. Dat je wil streven naar een geweldloze wereld kan ik begrepen. Maar waarom zou je willen streven naar een cannabisvrije wereld? |
|
|
|
|
|
|
#1693 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat noem ik niet eens progressief. |
|
|
|
|
|
|
#1694 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook dit is opvoeding:
ik heb liever dat je je maar één keer per week Lazarus-zat drinkt, zolang ge nog geen 21 zijt ... Onbegrijpelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#1695 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Net zoals tafelbier geven aan kinderen, een glas wijn of een pint bij de plechtige communie,... |
|
|
|
|
|
|
#1696 | |
|
Burger
|
Citaat:
Dat cocaïne volgens deze gegevens cannabis lijkt voorbij te steken als meest gebruikte illegale drug, is inderdaad verbazingwekkend. Over het algemeen wordt nog altijd aangenomen dat cannabis de meest gebruikte illegale drug is. 18% of 25% van de mensen die slachtoffer zijn bij een druggerelateerd ongeval, hebben dus cannabis gebruikt. Slechts 1/4 van de ongevallen met drugs heeft dus een cannabisgebruiker als slachtoffer, terwijl cannabisgebruikers toch een groter deel van alle druggebruikers uitmaken. Cannabisgebruikers zijn dus eerder voorzichtig, zeker in vergelijking met cocaïnegebruikers. 'Deze cijfers' zijn: 'jaarlijks gemiddeld 3 200 personen behandeld op spoedeisende eerste hulp afdelingen van ziekenhuizen na een ongeval, geweld of zelfmutilatie gerelateerd aan drugsgebruik (hierna genoemd ‘ongevallen’). Drugs zijn hier cocaïne, heroïne, cannabis, ecstasy, paddo’s en speed. De gegevens zijn gemiddeld over de periode van 2002 tot en met 2006.' Ik heb geen idee of dat 'veel' is voor gevaarlijke producten die niet of half gereguleerd zijn. Ik schreef in mijn post "Wil je problemen met cannabisgebruik inperken ...", niet cannabisgebruik op zich. Maar dat is inderdaad de ideologische aanpak: cannabis wordt gelijkgesteld met 'geweld'. Deze mensen zijn inderdaad niet bezig met de negatieve gevolgen die het ongereguleerd gebruik van de plant en het verbodsbeleid veroorzaken, maar met een kruistocht tegen het 'kwaad' van een plant. De essentie van het 'kwaad' is uiteindelijk dat cannabisgebruikers in de ogen van de verbieders te weinig geleden hebben voor het plezier dat ze uit het plantje halen. De landenvergelijking maakt duidelijk dat het beleid er blijkbaar gewoon niet toe doet, maar dat uiteindelijk andere spelers uitmaken welke drugs waar verkocht worden. Portugal repressiever lijkt me onwaarschijnlijk. De logica meer repressie, dus minder druggebruik en gevaar voor de volksgezondheid lijkt me toch nog moeilijk verdedigbaar. Anderzijds zal enkel minder repressie ook niet per definitie tot minder druggebruik leiden. Minder repressie is niet voldoende om resultaten te bereiken, daarvoor is m.i. een regulering nodig. Het lijkt me inderdaad niet verstandig om op basis van deze landenvergelijking alleen het één of het ander land als te volgen voorbeeld naar voor te schuiven, ook Nederland niet. Maar soit, 't ging mij dus eigenlijk alleen om het in vraag stellen van de repressie-logica, vandaar mijn selectiviteit. |
|
|
|
|
|
|
#1697 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1698 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1699 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik leer mijn kinderen wat de risico's zijn van het gebruik van wiet, van alcohol,... Al degenen die geen argumenten hebben komen dan af met stellingen in de aard van "geef ze marihuana" en sleurt er eventueel nog hard-drugs bij. Ik heb mijn kinderen nooit tafelbier gegeven. Iets wat vele mensen wel doen, terwijl ze niet eens weten hoeveel alcohol er in zit. Niemand heeft me tot nu toe geantwoord waarom we onze kinderen niet gewoon de waarheid zouden mogen vertellen over de verschillende drugs. |
|
|
|
|
|
|
#1700 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En weest gerust, vanaf een zekere leeftijd je kinderen opvoeden tot sosiaal verantwoord alkoholgebruik, dat wordt gedaan in vele Vlaamse gezinnen. Goede wijn waarderen, een frisse pint smaken, 't een of 't ander gerecht in de keuken met alkohol bereid .... daar zit daar een hele kultuur rond, ... onze kultuur ... (en we moeten nog meer ons best doen voor sommige risiko's en uitwassen ...) maar kannabis en al die andere illegale drugs is gewoonweg van de hond zijn teelballen. Voor niks goed, behalve kortstondig de egoïstische gebruiker, ten nadele van gans de maatschappij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|