![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Mijn zoon maakte een dualboot Win/Red hat . Hij maakte de partities aan met Partition magic.
(méér weet ik er ook niet van, behalve dat het de eerste keer mislukte en dat hij de tweede keer nogal wat moest zoeken vooraleer hij alle drivers bijeen had) Laatst gewijzigd door filosoof : 13 december 2008 om 21:09. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is ook zo iets, maar als je niet al te veel geklooi wil is dat je enige optie.
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Red Hat, daar hou ik nu mijn pollen af.
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Linux kent geen exe's das al.
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
KDE verstoken altijd is meer. XFCE's iets minder.
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb ook even Ubuntu geprobeerd maar toch een heleboel ambras met randapparatuur.
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister
|
Citaat:
dmesg lspci tail -f /var/log/syslog
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 23 december 2008 om 19:50. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
|
chinees
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Minister
|
Ik heb net eindelijk mijn geluid op mijn (nieuwe) Linux Kubuntu laptop gefixt. Het is die bekende snd_hda_intel module wat voor moeilijkheden zorgde. Bovendien heb ik verspillende speakers.
Ik heb mijn /etc/rc.local en mijn /etc/modprobe.d/alsa-base gewijzigd. Gewoon echo "options snd-hda-intel model=auto" >> /etc/modprobe.d/alsa-base getypt. De reden nu was dat mijn Front channel nog niet unmuted was, gewoon een simpele amixer set Front unmute volstond dus. Ik had natuurlijk ook eerst eens wat beter kunnen kijken toen ik alsamixer draaide.
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 23 december 2008 om 20:06. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ook het feit dat ge praat over Partition Magic doet mij het ergste vrezen. De meeste "recente" distributies zijn voorzien van een installer die zelf in staat is om (visueel) de harde schijf te herpartitioneren.
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik was aangenaam verrast dat alles uiteindelijk vlot en naadloos draaide, maar om het even wie mag om het even wat zeggen, het is toch een avontuur om alles te laten werken, je randapparatuur laten herkennen is altijd een epische queeste, je games mag je de prullenbak ingooien en de programma's waarmee je deels vergroeid bent, mag je ook vergeten (ook al zijn er waardige alternatieven). Daarmee bedoel ik niet dat Ubuntu en andere Linuxdistributies niet interessant zijn - integendeel zelfs - maar het is toch vooral een hoop gedoe, waar de gemiddelde pc-gebruiker eigenlijk geen boodschap aan heeft. |
|
|
|
|