![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1721 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1722 |
|
Minister
|
Bekrompen zijn van geest kan ook aanleiding geven tot een trage, pijnlijke dood. Uw "tegenargument" slaat dan ook op niets: net omdat drugs altijd gevraagd zullen zijn, zijn er drugkartels (wegens het illegaal maken van deze substanties) waartegen u en gelijkgestemden een irrelevante war on drugs houden, daarom dat alles verboden moet worden....
Ik zie hier de logica niet van in. Misschien is die bij u dan ook afwezig? Teveel aan de antidepressiva gezeten, jong?
|
|
|
#1723 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben dan wel geen Belg, maar onze (6) kinderen, 3 eerst en 12 jaar later weer 3, kregen op enigszins feestelijke momenten en bij uitgebreide maaltijden wel wat bier in een borrelglaasje of bij de barbecue samen 1 glas wijn om om beurten aan te nippen, met steeds de waarschuwing erbij om goed op te letten "wat het doet" want bij teveel kon je bewegings- en omvalproblemen krijgen of "niet meer goed kunnen denken", wat ze een verschrikkelijk idee vonden. Het heeft niet slecht uitgewerkt: allen lusten ze wel een enkel glas op het gepaste moment, maar doorhalen of "hijsen" doet er geen.
|
|
|
|
#1724 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1725 |
|
|
Als dat zou kunnen ....
|
|
|
#1726 |
|
Minister
|
Eerst en vooral begint u zelf met dergelijke aantijgeningen:http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1706
Ten tweede, moest u eens ophouden met uw neerbuigende houding tegenover mensen die er voor gekozen hebben om op gecontroleerde wijze drugs te gebruiken, dan zouden die misschien eens wat vriendelijker zijn. Ik wacht trouwens nog steeds op uw eerste zinnige argument. Veel geluk ermee.
|
|
|
#1727 |
|
Burger
|
Ik ben wel verbaasd over die stemming in Zwitserland. 36,8% stemde voor op de vraag om legalisering van marihuana toe te staan. De regering was tegen, dit zal ook wel meespelen in een referendum maar soit. 1/3de is wel een pak eh mensen het is een minderheid maar het kan toch tellen. En nee ik ben niet verbaasd over het resultaat wel over de talrijke ja stemmen.
( Als we de beweringen uit deze draad koppelen aan dat gegeven. Mnjah dan ziet het er niet goed uit voor de Zwitsers. Ruim 1/3de van hun bevolking is verslaafd aan drugs en binnen x aantal jaar spuiten die zich allemaal te pletter. Nu als men spreekt over drugsdoden dan stel ik me de vraag hoeveel van deze mensen niet met zwaarder spul in aanraking waren gekomen indien er een ander beleid was rond cannabis. |
|
|
|
|
|
#1728 |
|
Staatssecretaris
|
legaliseer elke drug opdat deze markt kwa prijs ineenzakt als een pudding en het uit het criminele milieu geraakt.
|
|
|
|
|
|
#1729 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Alcohol is niet voor kinderen. Onderzoek heeft uitgewezen dat, hoe vroeger kinderen beginnen met alcohol, hoe groter de kans op verslaving. Dus voor mijn kinderen, zolang ze kind zijn, geen tafelbier en geen glas wijn of pint voor hun plechtige communie of lentefeest. Begrijp je bij deze dat ik hen ook geen marihuana of XTC geef? Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1730 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1731 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1732 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De jeugd gebruikt geen drugs omdat het goedkoop of gemakkelijk te verkrijgen is hoor. Laatst gewijzigd door Akufen : 25 december 2008 om 18:11. |
|
|
|
|
|
|
#1733 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1734 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1735 |
|
|
Omdat het plezant is jij droge knar.
|
|
|
|
|
|
#1736 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1737 |
|
|
Dat zal dan van de definitie van "jeugd" afhangen.
|
|
|
|
|
|
#1738 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als ik wandel van aan mijn huis tot aan het station van mijn gemeente, dan kom ik zo'n tiental plaatsen tegen waar men een fris pintje kan nuttigen in doorgaans aangenaam en meestal volks gezelschap. En ik kom dus geen enkele drugswinkel tegen. Mogelijks dat aan het station dielers rondlopen, maar dat is waarschijnlijk dan om aan jonge gastjes te verkopen. Tot zover de Vlaamse kultuur van alkohol en de Vlaamse kultuur van kannabis. Citaat:
Voorbeeld: die noord-Fransen die naar Terneuzen rijden, dwars door West- en Oost-Vlaanderen heen. Mochten in Terneuzen de koffie (pardon Dit geldt nog meer voor het "eerste gebruik". Waarom denkt ge dat men aids wil bestrijden, door kondomen op meer plaatsen beschikbaar aan te bieden?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
|
|
|
|
|
#1739 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Omdat het een goedkope "oplossing" is voor een mogelijk dodelijke ziekte. Het verbieden van coffeeshops, of de legale verkoop in het algemeen, is echter de oorzaak van een probleem, niet de oplossing. Althans, voor diegenen die niet de struisvogel uit willen hangen. Maar dat is niks voor u heb ik de indruk. |
||
|
|
|
|
|
#1740 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat je vooral eens moet doen met deze feestdagen is rondgaan met een fles wijn en vragen wie er nog "drugs" moet hebben. Dan besef je misschien hoe onzinnig je uit de hoek komt. |
|
|
|
|