![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#2461 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik lees op een andere site : Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2462 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jedd : 17 december 2008 om 23:15. |
|
|
|
|
|
|
#2463 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
je had die post niet mogen aanpassen, ik ging daar een prentje bij zetten
|
|
|
#2464 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2465 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
fok, nu moet ik toch nog achter dat prentje zoeken
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 17 december 2008 om 23:29. |
|
|
|
|
|
#2466 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om de gevoelige zielen te sparen (
bloederige foto's ):Gevaarlijke ijsbeer wil maar kan Jedd's rug nog niet op
|
|
|
#2467 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als dat ijs zo'n beetje rap smelt, gaan die beestjes dan niet naar hier komen gezwommen?
:verliefd:
|
|
|
#2468 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Censuur van wetenschappers. Zijn wetenschappers niet juist ambtenaren met een academische status, opdat ze niet geringeloord worden door commerciële belangen? |
||
|
|
|
|
|
#2469 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nog meer vervalsing van de biotoop? Onze diergaarden zijn daar te klein voor .....
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 december 2008 om 01:23. |
|
|
|
|
|
#2470 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de ijsschotsen binnenkort ook zoals te verwachten viel, is het arctisch ijsgehalte van 2008 weer beduidend lager dan het langdurig gemiddelde. ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 24 december 2008 om 09:51. |
|
|
|
|
|
|
#2471 |
|
Banneling
|
*dubbel*
Laatst gewijzigd door Jedd : 24 december 2008 om 09:53. |
|
|
|
|
|
#2472 |
|
|
Hopelijk trek je daaruit geen overhaaste conclusies.
|
|
|
|
|
|
#2473 |
|
|
|
|
|
#2474 |
|
Gouverneur
|
Juist om te zeggen dat ik je blog enorm waardeer en er regelmatig op ga kijken. De samengebrachte artikelen zijn ernstig en toch leesbaar. Het kan aan mijn gebrek aan voorkennis liggen maar ik vind hem wel wat chaotisch. Een index met kernwoorden zou nuttig zijn maar is waarschijnlijk te veel gevraagd.
Wat de discussie soms zo moeilijk maakt is dat veel non-believers toch achter de doelstellingen van de believers staan. In de jaren 80 was ik in Tjecho-Sovaije tijdens een inversie. De toestand door de bruinkoolverbranding was verschrikkelijk: tranende ogen, hoesten,... Iedereen moet tegen die ongecontroleerde verbranding van fossiele brandstoffen zijn. Maar om dan onmiddelijk een gans geloof over te nemen is een andere zaak. Een geloof dat soms misbruikt lijkt te worden.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
#2475 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Deze formule toont in zijn eenvoud heel duidelijk de relaties die aan de CO2-uitstoot ten grondslag liggen. En die laat, op een mirakel na (past misschien wel in de kerstgedachte Het wil niet zeggen dat we ongegeneerd energie kunnen verspillen. Dat zal ons ten eerste te veel in de portemonnee gaan kosten. Ten tweede is verbranding vervuilend. Er komt niet alleen CO2 vrij, maar tal van andere stoffen. Dat complex aan stoffen, bijvoorbeeld ook fijnstof, is veelal schadelijk. Veel makkelijker dan de grote hoeveelheid aan mogelijke vervuilers en schadelijke stoffen op te sommen en daarom beter publicitair uit te venten, is het te vangen onder één noemer: CO2. De meeste plannen voor CO2-reductie hebben energiebesparing tot gevolg en vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen. Maar we moeten niet alle plannen omarmen. Ideeën over ondergrondse CO2-opslag zijn zeer dubieus. Op de eerste plaats kost het pompen van CO2 in de grond energie in plaats van te besparen. Salomon Kroonenberg voegde sinds een editie uit 2007 een epiloog in zijn bekende boek ‘De menselijke maat' toe, waarin hij met name die plannen voor CO2-opslag hekelde. Voorts is ondergrondse opslag niet zonder gevaar. Een risico is het mogelijk later alsnog ontsnappen van de kooldioxide. Hoewel koolzuurgas niet giftig is kan het in hoge concentraties wel verstikkend zijn doordat het de zuurstof verdringt. In de omgeving van Lake Nyos kwamen in 1986 meer dan 1700 mensen om toen uit het meer een grote hoeveelheid CO2 vrij kwam. En bij het opslaan van CO2 onder de zeebodem bestaat het risico van verzuring van het water. Kortom, CO2-reductie staat in de meeste gevallen voor zaken die we wensen. Om die reden zou het jammer zijn niet van de CO2-hype te profiteren en te proberen er ons voordeel mee te doen. Maar daarbij moeten we wel blijven nadenken en niet klakkeloos de hype volgen. Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 december 2008 om 19:26. |
|
|
|
|
|
|
#2476 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben toevallig gisteren bezig geweest met het al eens te bekijken hoe ik alles een beetje beter kan ordenen in de toekomst want ik ben het met je eens dat het inderdaad allemaal kriskras dooreen staat momenteel. De index met labels (die er is, al staat hij wat verloren) moet inderdaad geupdate worden en beter ingevuld, en dat staat op het to do lijstje. Laatst gewijzigd door Jedd : 26 december 2008 om 00:24. |
|
|
|
|
|
|
#2477 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://denialism.blogspot.com/ Laatst gewijzigd door Jedd : 30 december 2008 om 02:28. |
|
|
|
|
|
|
#2478 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#2479 |
|
Banneling
|
Rickbe haalt zijn wetenschapsinfo op de site van nen politieker ?
waarom zou ik dienen geloven ? zeker omdat zijn 650 lijst ronduit frauduleus is ? Laatst gewijzigd door Jedd : 1 januari 2009 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#2480 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat: