Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2008, 19:47   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Maar een gaskamergrap is toch geen representatie van de verschrikkingen die hij en of zijn familie hebben meegemaakt?

Een grap is toch niet echt?

Als u een grap verteld over een negationist, dan moet u toch niet naar de gevangenis voor negationisme?
Een grap is zeer zeker een representatie van die verschrikkingen als ze beroep doet op waar gebeurde gruwelen.

Een grap over Hitler of een negationist zal geen jood kwetsen, integendeel.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 19:52   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss word ik hier voor geband,maar Joden zijn heilig,en ander volk zijn krappul,dat zegt onze stomme wet die zelf zo racistisch is als de pest.....
Op basis van wat zou je dan geband moeten worden? Negationisme?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 19:55   #43
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Een grap is zeer zeker een representatie van die verschrikkingen als ze beroep doet op waar gebeurde gruwelen.

Een grap over Hitler of een negationist zal geen jood kwetsen, integendeel.
Kijk, mijn grootvader is in een kamp gestorven, die viel zat van de wachttoren en hij brak zijn nek.

Zulke grap kan dan wel want niet echt gebeurd?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 20:03   #44
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kijk, mijn grootvader is in een kamp gestorven, die viel zat van de wachttoren en hij brak zijn nek.

Zulke grap kan dan wel want niet echt gebeurd?

Ik ken die mop. Voor mij kan ze wel. Toch zou ik ze nooit vertellen als er een jood onder mijn toehoorders is.
Oud 25 december 2008, 20:32   #45
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

't Is toch eigenlijk weer ferm "grappig": ne kerel die Geubels heet en een beetje over de joden komt zwanzen

Pfff, idd qua verzuring kan dit wel tellen ze. Tegenwoordig zit iedereen voor het minste op z'n paard...
Over zigeuners en homo's daarentegen mag er nog altijd duchtig gelachen worden. Zaten die ook niet in diezelfde kampen? My history's kinda fuzzy

Ik had toch graag geweten hoe die forel van Eva Braun euh Adolf Hitler smaakte...
Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 20:56   #46
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

En wat dan met die hele South Park cartoonreeks? Daarin kankert die Cartman toch altijd op een joods jongetje enzo? De laatste keer marcheerde ie door South Park met "Wir müssen die Jüden ausrotten" en daarvoor was't van "Kyle geef me je jodengoud dat om je nek hangt..."

Ook maar afschaffen dus? Of is dat wél toegestaan gezien het om Amerikaanse joden gaat en dat die sowieso altijd als minderwaardig door hun eigen volk beschouwd worden?

whatev...

Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 23:40   #47
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
En wat dan met die hele South Park cartoonreeks? Daarin kankert die Cartman toch altijd op een joods jongetje enzo? De laatste keer marcheerde ie door South Park met "Wir müssen die Jüden ausrotten" en daarvoor was't van "Kyle geef me je jodengoud dat om je nek hangt..."

Ook maar afschaffen dus? Of is dat wél toegestaan gezien het om Amerikaanse joden gaat en dat die sowieso altijd als minderwaardig door hun eigen volk beschouwd worden?

whatev...

South Park!

Ik vind persoonlijk dat met de meeste dingen moet gelachen kunnen worden. Gans deze heisa rond Geubels (irony right there) doet mij denken aan een stukje van Alex Agnew. Hij werd ook veroordeeld omdat hij in P-Magazine wat jodengrappen had gemaakt en deed dan in zijn volgende show er nog een schepje boven op!

"Wat verwachten die mensen dan, dat ik ballonen ga opblazen? Hallo daar jongetje, jij bent joods zeker? Kijk eens aan wat ik voor jou ga maken! *opblaas- en wikkelgeluidjes* Kijk eens aan: een miniatuur versie van Auschwitz! Hahahaha!"

Ik vond het best grappig..
Oud 25 december 2008, 23:43   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
South Park!

Ik vind persoonlijk dat met de meeste dingen moet gelachen kunnen worden. Gans deze heisa rond Geubels (irony right there) doet mij denken aan een stukje van Alex Agnew. Hij werd ook veroordeeld omdat hij in P-Magazine wat jodengrappen had gemaakt en deed dan in zijn volgende show er nog een schepje boven op!

"Wat verwachten die mensen dan, dat ik ballonen ga opblazen? Hallo daar jongetje, jij bent joods zeker? Kijk eens aan wat ik voor jou ga maken! *opblaas- en wikkelgeluidjes* Kijk eens aan: een miniatuur versie van Auschwitz! Hahahaha!"

Ik herinner me ineens dat ze er bij de Scientology-kerk ook niet konden mee lachen toen ze in South Park geparodieerd werden (met Isaac Hayes als frappantste voorbeeld). Nog zo'n bende die snel op hun teentjes getrapt is, imho...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 23:51   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
VRT weer beticht van kwetsen joden 25-12-08

Voor de derde keer in twee maanden is de Vlaamse publieke omroep VRT van het kwetsen van joden beschuldigd. Dit keer gaat het om een uitzending waarin de standup-comedian Philippe Geubels harde grappen maakte over joden, de holocaust en vergassing.

De joodse koepelorganisatie in België wil dat de regering maatregelen neemt tegen de VRT-leiding. Ook overweegt de organisatie een rechtszaak.

De VRT kreeg al in oktober kritiek om een kookprogramma waarin het favoriete eten van Hitler werd gemaakt. Ook een reisprogramma over Berlijn wekte woede omdat Hitler als stripper werd getoond.

bron: NOS-nieuws

De VRT zwijgt vooralsnog!
Wat zal het CGKR hiervan denken ?
Ik zag het begin vann dat programma en toen ik zag dat 't wéér die toer opging ben ik weggezapt.
slechte copie van een slechte Franse standup comedian.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2008, 23:54   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
South Park!

Oud 25 december 2008, 23:57   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss word ik hier voor geband,maar Joden zijn heilig,en ander volk zijn krappul,dat zegt onze stomme wet die zelf zo racistisch is als de pest.....
Zet eens een linkje naar de wet waar dat in staat, dan kunnen wij het ook lezen.
Oud 26 december 2008, 00:00   #52
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is toch eigenlijk weer ferm "grappig": ne kerel die Geubels heet en een beetje over de joden komt zwanzen

Pfff, idd qua verzuring kan dit wel tellen ze. Tegenwoordig zit iedereen voor het minste op z'n paard...
Over zigeuners en homo's daarentegen mag er nog altijd duchtig gelachen worden. Zaten die ook niet in diezelfde kampen? My history's kinda fuzzy

Ik had toch graag geweten hoe die forel van Eva Braun euh Adolf Hitler smaakte...
Ah, ik dacht dat hij vegetariër was. Nu gaan we het nooit weten...

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 december 2008 om 00:00.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 00:08   #53
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Als daar vandaag nog iets van overschiet zal dat toch niet al te smakelijk uitzien vrees ik...
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 00:10   #54
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ah, ik dacht dat hij vegetariër was. Nu gaan we het nooit weten...
Maar s'zondags at hij een forel. Voor de proteïnes.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 00:14   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit een geweldige zaak. Er zouden meer dergelijke joodse klachten moeten komen. Want volgens mij zal alleen op die manier bij genoeg mensen het licht gaan branden over de absurditeit en het gevaar van de holocaust-lobby voor het onomkeerbaar te laat is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 00:17   #56
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik vind dit een geweldige zaak. Er zouden meer dergelijke joodse klachten moeten komen. Want volgens mij zal alleen op die manier bij genoeg mensen het licht gaan branden over de absurditeit en het gevaar van de holocaust-lobby voor het onomkeerbaar te laat is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik vind dit een geweldige zaak....
.... gevaar van de holocaust-lobby voor het onomkeerbaar te laat is.
Oud 26 december 2008, 00:45   #57
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Door zich zo belachelijk te gedragen creëert men dus jodenhaat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 01:09   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat meen je weer te hebben gelezen, Filo? En waarom moet je twee derde van het bericht censureren om daartoe te komen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 07:28   #59
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Door zich zo belachelijk te gedragen creëert men dus jodenhaat.
Precies daarom noem ik het CGKR een haatzaaiende instelling, en dat op de kap van belastingbetaler.
Oud 26 december 2008, 08:39   #60
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een valse vergelijking. Met homo's en zigeuners mag gelukkig helemaal niet gelachen worden als het om hun vernietiging in de kampen gaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be