![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1841 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#1842 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1843 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
omdat ge al aan uw derde dubbelnick zijt, CHIPIE
|
|
|
|
|
|
#1844 |
|
|
laat ze maar zeggen chip.
|
|
|
|
|
|
#1845 |
|
Banneling
|
Inderdaad HAMC... zelfs al zou het waar zijn...
(waarom zouden die twee virtuele persoontjes waarnaar zij verwijzen trouwens geband zijn? Omdat die racistisch waren? Omdat die opriepen tot geweld? Omdat die onbetaamlijk grof waren? Of?...). De sukkels... laat ze maar lurken... |
|
|
|
|
|
#1846 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik verantwoordelijk? Want... als Seg schat verbannen wordt is de kans groter op legalisatie van uw drugs... Laat ons het gebruik van cannabis gedogen... maar Seg schat verbannen... |
|
|
|
|
|
|
#1847 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1848 |
|
|
Het gerucht gaat, Kaatd.
|
|
|
|
|
|
#1849 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent realistisch genoeg om te weten dat je alcohol en tabak niet kan bannen met een verbod, maar je bent niet voldoende realistisch om in te zien dat je cannabis niet kan bannen met een verbod. |
||
|
|
|
|
|
#1850 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1851 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1852 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zolang jij je pinten kan drinken op café, niet? Door cannabis te legaliseren geef je niet het signaal dat het niet verslavend is. Door het te legaliseren kan eindelijk correcte informatie gegeven. Welke informatie geven we nu i.v.m. drugs? Voornamelijk leugens. Ik begrijp niet waarom we niet de waarheid mogen vertellen over de verschillende drugs. Niemand heeft me dit al kunnen uitleggen. |
|
|
|
|
|
|
#1853 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik luister... |
|
|
|
|
|
|
#1854 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vermoed dat Chipie en Uilenspiegeltje gebannen werden omdat Chipie met de dubbelnick Uilenspiegeltje zijn tijdelijke ban omzeilde. |
|
|
|
|
|
|
#1855 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat "Cannabis is een onschadelijke drug... beweren er velen.." Als er velen beweren dat cannabis onschadelijk is, kan je enkele berichten citeren om dit aan te tonen. Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat "Zou het Trimbos en andere instituten, die daar dagdagelijks mee bezig zijn, dat maar weten van horen zeggen?" Ken je de link geven naar de pagina op de site van het Trimbos instituut waar ze beweren "Op welke manier dan? Je bedoelt toch niet het 'eten' want dat wordt over 't algemeen nog als gevaarlijker beschouwd..." http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1785 |
|
|
|
|
|
|
#1856 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(Ik zal hen bij gelegenheid eens vragen om met mij in contact te komen via e-mail om juist te weten te komen waarom dat ze in feite geband zijn... Wie weet is de reden niet enorm belachelijk)... Maar nu liefst ter zake... Moeten we nu ald dan niet strenger tegen de verkoop/gebruik van cannabis optreden? |
|
|
|
|
|
|
#1857 | |
|
Burger
|
Citaat:
TOBACCO - The most powerful source of the nicotine alkaloid found in all nightshades became a popular drug in the early part of the 1900s, when mass produced cigarettes made them available to the expanding urban societies. Although the nicotine content of tobacco is much higher than that found in nightshade vegetables which are eaten, the practise of smoking reduces the amount of nicotine absorbed. The nicotine in a single cigarette, if taken direct into the bloodstream, would be fatal. Eating a single cigarette could cause severe illness. There are several instances of livestock poisoning where cattle or sheep have eaten nightshade plant leaves. Cannabis kan verwerkt worden in boter, cake, koekjes, brownies, ... Als je hetzelfde doet met tabak blijft alles even dodelijk. Ik begrijp waarom men tabaksgebruik legaal en gereguleerd probeert af te bouwen. Het zou inderdaad onverantwoord zijn deze drug ook volledig in handen te geven van criminele netwerken en de illegale markt. Als cannabis een ergere drug is, dan moet het zeker beter gereguleerd worden. Uit de toepassing van het cannabisverbod is ondertussen gebleken dat een verbod, zonder een leger (politie)ambtenaren om dit te handhaven, eigenlijk de op één na slechtst mogelijke regulering is voor cannabis. Alleen een verbod mét zo'n leger zou nog erger zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1858 |
|
|
Wie het weet mag het zeggen.
|
|
|
|
|
|
#1859 |
|
Banneling
|
Wat heeft dat dubbelnick-gelul met cannabis te maken ? Wiens dubbelgenickte ben jij ?
|
|
|
|
|
|
#1860 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|