Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2008, 20:18   #1
barbaar
Banneling

Standaard Dieudonné & Faurisson

Wie kent Dieudonné M'Bala M'Bala, de bekende en omstreden Franse humorist ? Laatsleden in de Zenith, in Paris, ontving hij de even bekende en omstreden negationist Faurisson in zijn show " jai fait l'con ", een man die reeds 30 jaar lang de Holocaust ontkent. Zoals gewoonlijk werd er hartelijk gelachen met de joden, de deportatie en andere grappige zaken voor een bomvolle zaal waar meer dan 5000 mensen zich kapot amuseerden !
De peter van Dieudonné zijn dochtertje is niemand anders dan Jean-marie Le Pen, leider van de "Front National". De halfbloed Dieudonné is bij de Le Pen's kind aan huis , en word uitgenodigd op het jaarlijkse feest " Bleu, Blanc, Rouge ".
Op de scène van de Zenith ontving Holocaust-ontkenner Faurisson uit de handen van een in de beruchte pyjama van de gedeporteerde joden verklede acteur de "Prix de l'infréquentabilité et de l'insolence", en een accolade en een stevige handdruk van Diedonné. In de zaal oorverdovend applaus, "standing ovation" voor de oude negationist en de humorist.
Het publiek bestaat uit National Front-isten, jodenhatende moslims van de " banlieu " , en men vind er ook bekende figuren zoals Ginette Skandrani, de pro-Palestijnse militante, de radicale leader Kémi Seba, die de zwarte raciale superioriteit verdedigd , en natuurlijk de familie Le Pen in het compleet, Jean Marie, zijn vrouw Jany en dochter marie-Caroline...
Allemaal broederlijk verenigd in de jodenhaat.
Jullie idee ? Mogen zulke show's plaatsvinden, in de naam van de vrije meningsuiting, of moet er harde repressie gebruikt worden ? Let wel, elke rechtszaak die Dieudonné al aan zijn been gekregen heeft, heeft hem steeds méér succes opgeleverd. Bij de losgeslagen jongeren van islamietische afkomst uit de banlieu's is hij bijzonder populair geworden de laatste jaren...
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 21:31   #2
barbaar
Banneling

Standaard

mmm...Niet veel belangstelling precies. Het zal teveel mensen storen zeker...
Oud 29 december 2008, 00:32   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Misschien interesseert het hier ook niemand geen ene moer.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 00:46   #4
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Misschien interesseert het hier ook niemand geen ene moer.
Mischien, maar beschouw jij jezelf als de spreekbuis van dit hele forum, of als een zeer representatief voorbeeld ?
Oud 29 december 2008, 00:53   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik zei toch 'misschien'?

Andere mogelijkheid kan bvb ook zijn dat er sinds half negen nog bijna niemand is langs geweest.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 december 2008 om 00:54.
Oud 29 december 2008, 00:54   #6
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand eens precies uitleggen waar we ons moeten over opwinden?
Oud 29 december 2008, 01:02   #7
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

meh, ik kan mezelf in Pelgrim's derde berichtje vinden : het interesseert me geen knal wat de fransen doen , dat zijn cultuurimperialistische zakken, de veroorzakers van WOII ( zij stonden op "strenge straffen of Duitsland definitief uit te schakelen" in 1919 en we weten wat daaruit gevolgd is ) , ze zijn enorm arrogant en zo vol van hun eigen dat er toch niet mee te klappen valt.

De fransen zijn zwijnen , mbt de joden btw : de eerste jodenvervolgingen in Frankrijk dateren overigens al uit de 14de eeuw al en verder denk ik dat de affaire Dreyfus wel algemeen bekend is. De fransen hebben gewoon geluk dat Hitler en zijn racistenbende een beetje als bliksemafleider kunnen dienen, maar zelf zijn ze heus niet zoveel beter. Herinner je je het Vichy regime dat met Hitler trouwens zoete broodjes bakte ?

Verder stel ik me vragen bij de nieuwswaarde van deze draad : Hier is helemaal geen nieuw of origineel vuiltje aan de lucht.

Racistische fransen = business as usual.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 december 2008 om 01:03.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 01:05   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

amai heb ik dat allemaal gezegd in mijn derde bericht?
Oud 29 december 2008, 01:27   #9
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
meh, ik kan mezelf in Pelgrim's derde berichtje vinden : het interesseert me geen knal wat de fransen doen , dat zijn cultuurimperialistische zakken, de veroorzakers van WOII ( zij stonden op "strenge straffen of Duitsland definitief uit te schakelen" in 1919 en we weten wat daaruit gevolgd is ) , ze zijn enorm arrogant en zo vol van hun eigen dat er toch niet mee te klappen valt.

De fransen zijn zwijnen , mbt de joden btw : de eerste jodenvervolgingen in Frankrijk dateren overigens al uit de 14de eeuw al en verder denk ik dat de affaire Dreyfus wel algemeen bekend is. De fransen hebben gewoon geluk dat Hitler en zijn racistenbende een beetje als bliksemafleider kunnen dienen, maar zelf zijn ze heus niet zoveel beter. Herinner je je het Vichy regime dat met Hitler trouwens zoete broodjes bakte ?

Verder stel ik me vragen bij de nieuwswaarde van deze draad : Hier is helemaal geen nieuw of origineel vuiltje aan de lucht.

Racistische fransen = business as usual.

mvg. sint ignacius

Wat een dikke onzin, wat een onwaardige, smerige, achterbakse leugens hier allemaal geponneerd. Je maakt jezelf bijzonder zielig en zelfs lachwekkend.

Zulke inferieur gebral verdient zelfs geen antwoord.
Oud 29 december 2008, 01:32   #10
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Wie kent Dieudonné M'Bala M'Bala, de bekende en omstreden Franse humorist ? Laatsleden in de Zenith, in Paris, ontving hij de even bekende en omstreden negationist Faurisson in zijn show " jai fait l'con ", een man die reeds 30 jaar lang de Holocaust ontkent. Zoals gewoonlijk werd er hartelijk gelachen met de joden, de deportatie en andere grappige zaken voor een bomvolle zaal waar meer dan 5000 mensen zich kapot amuseerden !
De peter van Dieudonné zijn dochtertje is niemand anders dan Jean-marie Le Pen, leider van de "Front National". De halfbloed Dieudonné is bij de Le Pen's kind aan huis , en word uitgenodigd op het jaarlijkse feest " Bleu, Blanc, Rouge ".
Op de scène van de Zenith ontving Holocaust-ontkenner Faurisson uit de handen van een in de beruchte pyjama van de gedeporteerde joden verklede acteur de "Prix de l'infréquentabilité et de l'insolence", en een accolade en een stevige handdruk van Diedonné. In de zaal oorverdovend applaus, "standing ovation" voor de oude negationist en de humorist.
Het publiek bestaat uit National Front-isten, jodenhatende moslims van de " banlieu " , en men vind er ook bekende figuren zoals Ginette Skandrani, de pro-Palestijnse militante, de radicale leader Kémi Seba, die de zwarte raciale superioriteit verdedigd , en natuurlijk de familie Le Pen in het compleet, Jean Marie, zijn vrouw Jany en dochter marie-Caroline...
Allemaal broederlijk verenigd in de jodenhaat.
Jullie idee ? Mogen zulke show's plaatsvinden, in de naam van de vrije meningsuiting, of moet er harde repressie gebruikt worden ? Let wel, elke rechtszaak die Dieudonné al aan zijn been gekregen heeft, heeft hem steeds méér succes opgeleverd. Bij de losgeslagen jongeren van islamietische afkomst uit de banlieu's is hij bijzonder populair geworden de laatste jaren...
Ik vind lachen met de misérie die de slachtoffers van de haulocaust hebben moeten ondergaan bijzonder primitief. Enkel inferieure proleten doen dit.

Al is dit bijlange nog niet zo erg wat de Israëli's tegenwoordig uithalen met die arme Palestijen. 290 doden! Dat is gewoon weerzinwekkend!

Dus kan ik begrijpen dat het voor sommigen een manier is om van hun frustratie af te raken.
Hun frustratie die ze tegenwoordig opdoen met de drama's die de Palestijnen vandaag de dag moeten ondergaan. De Israëli's gaan héél zwaar verkeerd te werk.
Oud 29 december 2008, 01:37   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Geef eens een link naar het filmpje of het oorspronkelijke artikel, dan kunnen we zelf oordelen in plaats van jouw verhaal te interpreteren.
Oud 29 december 2008, 01:43   #12
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Bovendien, als ik na even rond te kijken op JijBuis onderstaand filmpje vind...
http://www.youtube.com/watch?v=Ba1qL...eature=related
Oud 29 december 2008, 06:56   #13
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Bovendien, als ik na even rond te kijken op JijBuis onderstaand filmpje vind...
http://www.youtube.com/watch?v=Ba1qL...eature=related
Niet is gemakkellijker : zowel op Google als You Tube de volgende woorden intikken : "Dieudonné Faurisson" Informatie zat.
Persoonlijk vind ik Dieudonné wel grappig. op You Tube kan je trouwens een hele reeks sketches van hem zien. Iedereen krijgt een veeg uit de pan, hoor. Joden, islamieten, zwarten, en natuurlijk de blanke Fransen eveneens.
Oud 29 december 2008, 07:01   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vind lachen met de misérie die de slachtoffers van de haulocaust hebben moeten ondergaan bijzonder primitief. Enkel inferieure proleten doen dit.

Al is dit bijlange nog niet zo erg wat de Israëli's tegenwoordig uithalen met die arme Palestijen. 290 doden! Dat is gewoon weerzinwekkend!

Dus kan ik begrijpen dat het voor sommigen een manier is om van hun frustratie af te raken.
Hun frustratie die ze tegenwoordig opdoen met de drama's die de Palestijnen vandaag de dag moeten ondergaan. De Israëli's gaan héél zwaar verkeerd te werk.
Heb je het over de aanvallen op de infrastructuur van de Hamas die dagelijks raketten afvuren op kindertuinen in Israëlische dorpjes? Wel nee, dat is niet weezinwekkend. Het is door Hamas zelf uitgelokt. En die doden zijn voor 95% Hamas-terroristen. So what's the problem?
Oud 29 december 2008, 07:02   #15
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:

Achter de ultra provocerende " bijtend zuur-humor " van Dieudonné gaat meer schuil als gewoon zich vrolijk maken over de miserie der vervolgde joden. Hij maakt echter diegenen belachelijk die van de Holocaust heden ten dage een handeltje gemaakt hebben. De vent poogt de ballon van de menselijke comedie te doorprikken, en hoe meer men daarom op hem spuwt en scheldt, hoe toffer hij het vind.
Oud 29 december 2008, 07:23   #16
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kan iemand eens precies uitleggen waar we ons moeten over opwinden?
Naakte mensen in erotische poses.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 07:54   #17
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Goeie draad, enge gozer die dieudonné.

Weinig interesse, want niet Vlaams zeker.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 15:57   #18
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Ja, dat is inderdaad véél meer dan 6.000.000! Plus die Palestijnen die hebben Helemaal Niks gedaan, niks geen raketten op dorpen gooien, niks geen terreur zaaien, ze zijn alleen maar braaf en hardwerkend geweest de afgelopen 2 jaar!

NB: terug on topic: met Dieudonné is dus een nieuwe Extreem Rechtse Leider opgestaan.
Hij is zowel vriendjes met Le Pen & familie, alsook met pro "Palestijnse" activisten.Typisch. Weer eens uiterst links en uiterst rechts die elkaar bij de Pallies ontmoeten:

(Uit: Le Monde )

"Mascarade odieuse", s'insurge le Conseil représentatif des institutions juives de France (CRIF), exigeant que les pouvoirs publics "cessent de subventionner les salles où se produit le multirécidiviste Dieudonné". SOS-Racisme, de son côté, juge que "ce qui s'est déroulé au Zénith de Paris (...) ne peut être considéré comme une simple 'provocation'". "Chacun des spectacles – et notamment au Zénith de Paris – est une possible occasion d'un dérapage. La question se pose alors : les spectateurs de Dieudonné vont le voir pour rire ou pour huer les Juifs ?", s'interroge l'association, qui souhaite également "attirer l'attention sur les personnes assistant aux spectacles de Dieudonné". Le Mouvement contre le racisme et pour l'amitié entre les peuples (MRAP) a laissé entendre qu'il pourrait porter plainte contre Dieudonné. Le comédien a été condamné en 2007 pour diffamation publique �* caractère racial, après avoir été relaxé �* plusieurs reprises.

"CE SOIR, TU ES VRAIMENT EN TRAIN DE FAIRE LE CON !"

Selon Le Journal du dimanche, parmi les 5 000 personnes présentes dans la salle parisienne on retrouvait Jean-Marie Le Pen, accompagné de son épouse Jany et sa fille Marie-Caroline, la militante pro-palestinienne Ginette Skandrani, Kémi Seba, ancien leader du groupuscule Tribu Ka, mais également l'écrivain Alain de Benoist, plusieurs personnalités de la galaxie d'extrême droite comme Dominique Joly, un conseiller régional FN, Patrick Bourson, un proche de M. Le Pen, ou encore l'ancien leader du GUD (Groupe union défense), Frédéric Chatillon.
Oud 29 december 2008, 16:26   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En die doden zijn voor 95% Hamas-terroristen.
Ben jij ze gaan tellen?
Oud 29 december 2008, 16:29   #20
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ben jij ze gaan tellen?
Ontopic: in het publiek (de vrienden ) van deze "komiek" zaten zowel pallie-activisten als Le Pen & consoorten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be