![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Al die humane wetenschappen en economische richtingen... Eikes
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
niet met de humane |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banneling
|
Kmoet zeggen dat ik ooit een les heb bijgewoond van een humane richting.
Never again. Wat een gezwets. Hamiltonian Mechanics, dat is ten minste relevant |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Banneling
|
economie is ook een humane wetenschap.
en net zoals de meeste humane 'wetenschappen' weet die wetenschap in feite helemaal niet zoveel. |
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
humane wetenschappen ![]() inhumane wetenschappen ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wetenschappen ![]()
|
|
|
|
#167 |
|
|
Humane wetenschappen zijn eigenlijk bezwaarlijk wetenschappen te noemen... Als de eerste les rond het thema 'Waarom is dit vak een wetenschap' draait, dan IS het geen wetenschap
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
|
Het grote verschil tussen exacte en humane wetenschappen is mi toch vooral dat 'iets meten' bij humane veel gecompliceerder is dan bij exacte ...
Voor de rest is het, met alle respect, nogal simplistisch om te denken dat je over iets kan oordelen waarvan je de inhoud niet kent. Wat betreft één vak moet ik jullie gelijk geven: rechten. Waarom dat onder de noemer wetenschap werd gebracht is me een raadsel. Ik ben in de studentenstad aangekomen trouwens, ik hoop dat mijn collega's wat stress in overschot hebben voor mij. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 december 2008 om 21:51. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Minister
|
kakexamens!
|
|
|
#170 |
|
Minister
|
nog een week en tis zover
komt er mij iemand helpen men cursus te blokken? xD "Structuur en Functie van Biologische Macromoleculen"... vrijwilligers?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik had niet de indruk dat je nog studeerde Wat doe je (iets in de bio richting neem ik aan?) Laatst gewijzigd door toccata : 29 december 2008 om 01:01. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#173 |
|
|
Net daarom kan ik over die richting wel oordelen AH.
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Minister
|
Citaat:
waarom had je niet de indruk dat ik nog studeerde?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 29 december 2008 om 02:41. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Banneling
|
Een inhoud die nogal veranderlijk is en onderhevig aan interpretatie.
Wat de ene dag "wetenschap" is, is dat misschien de andere dag niet meer, of wordt door de ene rechter anders geinterpreteerd als de andere. Kortom, subjectief tot en met. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Minister-President
|
*ochtendkreun*
Ik ga vandaag nog eens heel de dag in bed liggen |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het leven van de werkende mens heeft op dat vlak zeker z'n voordelen...
Al wil dat niet zeggen dat ik er volledig vanaf ben... ik blijf altijd nog wel iets extra bij doen.
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik de humane wetenschappen minderwaardig of minder nuttig vind. bovendien zitten die niet in de faculteit wetenschappen |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
|
Citaat:
Ik ken die humane wetenschappen maar al te goed
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben de eerste om toe te geven dat de rechtenopleiding gecorrumpeerd is, maar dat betekent niet dat ze geen wetenschap is.
|
|
|