![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Ik heb toch al betere foto's gezien zoals die van Yassin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Yassin die door Israël financieel gesteund werd, die zich in Israël liet verzorgen in het ziekenhuis en die van de Israëlische staat geld kreeg om Hamas op te richten? Bedoel je die Yassin?
![]() |
![]() |
#23 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ministe van agitatie@
Sinds ik aanwezig ben op Politics.be zie ik meer pro-palestina leden dan omgekeerd. Maar sinds vorige week kiezen blijkbaar veel(zie ook de wereldleiders en Fatah's parlement) leden het kant van Israel omdat Hamas hier hoofdschuldige is. En als je al mijn berichten las zag je dat ik het niet altijd eens ben met de Israelische regering.Maar in dit geval steun ik ze 100%.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
stoer hoor ! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sommige mensen op dit forum nemen elke gelegenheid te baat om forummers waar ze het niet mee eens zijn aan de mods te verklikken op basis van 'persoonlijke aanvallen' of 'oproepen tot geweld' of 'belediging'. Je zal het zelf snel genoeg merken.
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet je de rol van Hamas de dag van vandaag in Gazah vergelijken met die van de Baathpartij in Irak enkele jaren terug. Nagenoeg alles wat er sinds de machtsgreep van Hamas nog functioneerde schikte zich naar de wil van Hamas of liep ernaar over. Dat betekent ook dat zij die in de Gazastrook verantwoordelijk zijn voor de bestaande sociale vangnetten, ordehandhaving, douane en wellicht ook hospitalen zich minstens geschikt hebben naar Hamas. Vandaar ook dat een brede waaier aan gebouwen en doelwitten volgestouwd lijkt met Hamasmilitanten. Anders verwoord: blaas Hamas daar omver met bombardementen en er schiet helemaal niets meer over, behalve kleinschaligere (moeilijk te voorspellen) bewegingen die zich geheel op eigen houtje zullen verzetten tegen Israël. De grote verdienste van Hamas voor Israël is (en kan zijn) dat je ermee aan tafel kan gaan zitten om een bestand af te sluiten. Verwijder Hamas en je houd een veelheid aan bewegingen over waarmee je elk afzonderlijk akkoorden zal moeten afsluiten. Dat laatste gaat uiteraard veel moeizamer, wat aangetoond wordt in bvb Irak. Citaat:
Citaat:
![]() Indien niet: hoe verwacht je dat de Gazastrook (met een belachelijk hoge werkloosheid en erbarmelijke levensomstandigheden) zichzelf heropbouwt als je de universiteit bombardeert? Je drijft op die manier de jongere generatie (de terroristen en brave burgers van morgen) naar de gewapende vleugel van Hamas of een plaatsvervangende beweging. Het is juist omdat Israël voortdurend civiele doelwitten bombardeert dat je kan zien en hardmaken dat het vooral Israël is dat geen vrede wil. Een land dat een groot deel van haar economie heeft afgestemd op de bewapenings- en beveiligingssector heeft weinig te winnen bij langdurige vrede. Misschien moeten we dit offensief van Israël wel vergelijken met de economische relanceplannen die op andere plaatsen in de wereld gelanceerd worden tav de economische crisis? Citaat:
Desalniettemin weet de Israëlische regering zeer goed dat je met het (onrechtstreeks) beschadigen van een moskee geen al te beste beurt maakt bij de Palestijnen of de rest van de islamitische wereld. Nochtans beweert Israël op de goodwill van de Palestijnen te rekenen ('als je Hamas van de macht verdrijft, was dit allemaal niet gebeurt en vallen we je ook niet meer lastig'). Citaat:
Ik beweer wel dat je de Palestijnen (en bij uitbreiding elke andere groep mensen) nooit collectief verantwoordelijk kan houden voor daden die niet collectief gepleegd zijn. Ik geloof ook dat ik op dat vlak het internationaal recht aan mijn kant heb. Nochtans beweren zowel Israël, de VS, een deel van de media alsook enkele mensen op dit forum dat 'de Palestijnen' of de 'Gazanen' (collectiviteit) dit aan zichzelf te danken hebben. Deze redenering is m.i. ronduit degoutant, wat makkelijk geïllustreerd kan worden met volgend voorbeeldje: Wanneer we een gelijkaardige redenering toepassen op bvb de Amerikaanse soldaten in Irak, dan zouden we volgens die redenering moeten besluiten dat de getraumatiseerde, verwonde en gedode VS-soldaten in Irak hun lijden aan zichzelf te danken hebben. Het lijkt me duidelijk dat dit uiteraard niet opgaat, aangezien 1) veel van de soldaten niet gestemd hebben voor Bush, 2) niet al die soldaten het eens waren met het starten van de Irakoorlog, 3) niet al die soldaten het eens waren met de strategie in Irak,... Alle Amerikanen collectief verantwoordelijk houden voor de toestand in Irak is voor mij even onzinnig als alle Palestijnen/Gazanen collectief verantwoordelijk te houden voor de toestand in Gazah. Citaat:
Toch leidt mijn redenering niet naar een situatie waarbij blinde aanslagen op burgers goedgepraat kunnen worden. Je kent het kiesgedrag van mensen immers niet, waardoor je nooit zeker bent of je iemand doodt die effectief tegen je wilde vechten. Anders verwoord: een meerderheid van de kiesgerechtigde Israëli is persoonlijk verantwoordelijk te houden voor het conflict, maar je kan niet zomaar Israëli beginnen neer te schieten. Zij die alle burgers in Israël verantwoordelijk houden voor het gebeuren (en dat is slechts een kleine minderheid in de meeste Westerse landen) hanteert wellicht dezelfde noties van collectieve schuld als de Israëlische warmongers. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 30 december 2008 om 20:55. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb je meteen bewezen dat je geen enkel respect hebt voor het menselijk leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit tracht men idd wel te verbergen. Israel ligt zelf aan de basis van Hamas om de andere Palestijnse facties te bekampen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Israël wil doen wat het wil doen: de staat consolideren en hoeveel slachtoffers dat aan de andere kant kost, maakt hen niet uit. Zoals ik elders al schreef: ook ik betreur de methodieken van Hamas. Ik zou liever hebben dat ze een erkende staat waren en dus een regulier leger hadden. En dus eveneens konden bschikken over tanks, artillerie en F16 vliegtuigen. Het zou rap gedaan zijn met die onnozele Qassamraketten en bommengordels in café's en discotheken. Overigens heeft Hamas bij meerdere gelegenheden duidelijk gesteld bereid te zijn tot het sluiten van compromissen en zelfs te erkennen dat Israël bestaat, soms zelfs de staat als dusdanig te erkennen. Daar waren voorwaarden aan verbonden en Israël heeft geen enkele van die voorwaarden ingelost. Tot slot: het meest recente bestand werd voor het eerst geschonden op 5 november. Niet door Hamas maar door Israël. Citaat:
Uw standpunten zijn doorgaans gemotiveerd en genuanceerd. Het verbaast me dat dat in geval van zo'n massamoord plots omslaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
juist niet, dit is zionisme in zijn zuiverste soort. de KKK is er niks tegen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee,het conflict is niet zo oud.
Darvoor woonde in Gazza Fatah en Hamas leden samen,to ze op een liefdevolle manier verdreven en gelyncht werden. De Gazzastrook werd helemaal overgenomen door Hamas(ik moet je niet vertellen wie ze zijn en wat ze met Israel van plan zijn). Israel trok al hun "kolonisten" weg uit die zone en liet heel die strook voor Hamas.Vanaf dag 1 werd de vruchtbare gronden van wijlen Gush Katif vernitiegd,de bewoonbare grond-waar de Joden vroeger woonden-werden nooit gebruikt en werd er richting erkende Israelische steden en dorpen beschoten. De Israelische inwoners leven sinds dien in paniek en miserie. Duizende nraketten werden er al geschoten. Mijn beste dat is totaal een nieuwe en ander situatie ! Ik steun geen massamoorden,enkel terroristendoelen,jammer genoeg valler er ook burgerdoelen. Maar jullie steunen wel het beschieting van Hamas richting Israelische steden en maken mij nog de mens die zich slecht moetn voelen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
niet alleen tegen jou; dat praat niemand meer goed tegen eender welk menselijk wezen ongeacht zijn politieke voorkeur. dat KAN je gewoon niet als mens. ![]()
Laatst gewijzigd door roodhaar : 30 december 2008 om 22:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar die moet vermeden worden door enkel terroristische cellen neer te halen. Hamas verstopt zich eenmaal tussen bewoonde plekken. Heb jij een ander ander offensieve oplossing ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten gronde: Hamas ìs de burgerbevolking. Het gaat om een asymmetrische oorlog. Zoals ik al eerder schreef ben ik er ook erg voor gewonnen dat de Palestijnen over een regulier leger zouden kunnen beschikken, met tanks, F16's en artillerie. Het zou rap gedaan zijn met die onnozele Qassamraketten en het opblazen van een bommengordel rond hun buik in een overvolle dancing of een rumoerig café. Ik denk dat ook Hamas-militanten zouden stoppen met terrorisme en oorlog gaan voeren als Grote Mensen. Zoals iedereen van hen verlangt: met het nodige Fatsoen en Eergevoel en échte raketten en bommen in plaats van die zelfgemaakte rommel.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 30 december 2008 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |