Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2008, 19:16   #141
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Is Israël bereid om de VN-rsoluties toe te passen?
De allereerste VN-resolutie - de moeder van alle resoluties omtrent dit conflict - is Resolutie 181 (bron), die handelde over het ontstaan van de Joodse staat en het VN-verdeelplan, dat door de Joden werd geaccepteerd en door de Arabische landen werd verworpen. Eerst moet Resolutie 181 worden geïmplementeerd in de tegenstemmende Arabische landen van toen (Egypte heeft dat al gedaan, als enige), en dan kunnen we terug onderhandelen. First things first.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:16   #142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het gaat niet over nostalgie, maar over mensen die in vluchtelingenkampen wonen omdat jullie hun huizen gestolen zijn. En nu achtervolgen en bombarderen jullie ze tot in hun vluchtelingenkampen! Uiteraard gaat onze solidariteit uit naar de mensen in die vluchtelingenkampen, niet naar de F16-piloten die hen bombarderen.
U bent solidair met mensen die Israël van de kaart willen vegen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:17   #143
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
De allereerste VN-resolutie - de moeder van alle resoluties omtrent dit conflict - is Resolutie 181 (bron), die handelde over het ontstaan van de Joodse staat en het VN-verdeelplan, dat door de Joden werd geaccepteerd en door de Arabische landen werd verworpen. Eerst moet Resolutie 181 worden geïmplementeerd in de tegenstemmende Arabische landen van toen (Egypte heeft dat al gedaan, als enige), en dan kunnen we terug onderhandelen. First things first.
Goed gesproken!

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:18   #144
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Israël is bereid om een Palestijnese staat te erkennen.
Dat is duidelijk niet zo, anders hadden ze het al lang gedann. Maar ze vertikken het.

Citaat:
Ze erkent de Palestijnse regering als volwaardige gesprekspartner
Vreemd, want hoe kan je weigeren om met Hamas te praten als zij de verkiezingen hebben gewonnen en derhalve de legitieme vertegenwoordiger zijn van de Palestijnen. Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat Hamas die verkiezingen won ten koste van El Fatah, maar Hamas is en blijft de democratisch verkozen spreekbuis van de Palestijnen. Niet Abbas.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:18   #145
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft is het de situatie anno 2008 (bijna 2009) die telt. Met de blik vooruit en naar de toekomst. Er is geen weg terug. Of bent u ook zo iemand die - wat ons land betreft - liever de situatie van 11 juli 1302 had overgedaan? Die zijn er namelijk ook nogal wat. Een ander vooorbeeld in dezelfde lijn van nostalgiekers is het feit dat nogal wat Duitsers vinden dat de Duitse grenzen ten tijde van het Derde Rijk ook moeten worden hersteld.
Meneer heeft een leesprobleem zeker.....

U bent dus akkoord als een italiaan Uw huis komt opeisen omdat een van zijn voorvaderen uit het romeinse tijdperk toevallig hier heeft rondgelopen in belgica....

En U gaat daar dus uiteraard mee akkoord en gaat gelijk in een tentenkampje op het noordzeestrand wonen aangezien de romeintjes de rest van het goeie ouwe belgica hebben opgeeist op basis van hun aanspraken van 2000 jaar terug.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 19:24   #146
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zo werkt het helaas niet mijn beste,de situatie van nét voor 1947 is diegene die telt...
Mijn vraag was "waarom?"

Citaat:
Omdat dit nét bepalend is om aan te duiden aan welk volk welk land toebehoord......
Waarom is dat nét bepalend?

Citaat:
In Uw optie kunnen de romeinen héél europa opeisen op krék nét dezelfde aanspraken....

Meten met twee maten en gewichten ,zo is Uw eis te omschrijven.....
Dat is onzin. Er is in Europa geen discussie over oorspronkelijke bewoners. Alle staten leven in vrede met elkaar. Alle staten zijn gelegimiteerd.

Over Israël daarentegen is al discussie sinds haar ontstaan over:

Jawel, wie het land toebehoort.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:26   #147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U bent dus akkoord als een italiaan Uw huis komt opeisen omdat een van zijn voorvaderen uit het romeinse tijdperk toevallig hier heeft rondgelopen in belgica....

En U gaat daar dus uiteraard mee akkoord en gaat gelijk in een tentenkampje op het noordzeestrand wonen aangezien de romeintjes de rest van het goeie ouwe belgica hebben opgeeist op basis van hun aanspraken van 2000 jaar terug.....
Onzin. Het is algemeen bekend dat de Romeinen niet de oorspronkelijke bewoners van Belgica waren.

De oorspronkelijke bewoners van Israël, voor haar eerste oprichting, bestaan echter niet meer.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:27   #148
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet mijn ding. Ik ben te rationeel voor dat. Ik baseer me op de details en problemen van nu na mijn lessen uit de geschiedenis te hebben getrokken. Het is niet omdat geschiedenis mijn hobby is, dat ik de klok wil terugdraaien. De Arabieren in Gaza en in de Westbank moeten de feiten accepteren zoals ze zijn, en niet blijven zwaaien met sleutels van een vroeger bestaand eigendom, waar nu een Israëlische parkeergarage of flatgebouw staat. Voor mezelf had ik ook zoveel dingen opnieuw willen doen als dat zou kunnen, maar het leven gaat verder. Je kan niet blijven treuren om wat verloren is, want terugkomen doet het nooit. Een wijze raad van Tante Kaat.
Oud 31 december 2008, 19:29   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is duidelijk niet zo, anders hadden ze het al lang gedann. Maar ze vertikken het.
Er was een stappenplan waar de Palestijnen zich niet aan hielden remember?

Citaat:
Vreemd, want hoe kan je weigeren om met Hamas te praten als zij de verkiezingen hebben gewonnen en derhalve de legitieme vertegenwoordiger zijn van de Palestijnen. Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat Hamas die verkiezingen won ten koste van El Fatah, maar Hamas is en blijft de democratisch verkozen spreekbuis van de Palestijnen. Niet Abbas.
Met iemand die bij de hoogste eed (Allah) je ondergang zweert, valt niet te onderhandelen. Ook al is hij, net zoals Hitler, democratisch verkozen. Eerst moet iets worden afgezworen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 31 december 2008 om 19:29.
Oud 31 december 2008, 19:33   #150
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn vraag was "waarom?"

Waarom is dat nét bepalend?

Omdat ieder volk nog steeds in het heden woont mijn beste....

Als U een palestijn was zou U het ook niet toleren dat een volk Uw land en huis komt opeisen op basis van een uitspraak die alléén in een geloofsboek is terug te vinden ,en waarvan géén enkel verder bewijs van bestaat....

U zou het ook niet pikken om vanaf die dag in eigen land als een tweederangsburger behandeld te worden,net zomin als U niet zou pikken dat U in een woestijnstrook in een tentenkamp wordt gedropt en waar Uw tegenstander de volledige controle over de bedeling water en voedselbedeling beschikt....
Oud 31 december 2008, 19:37   #151
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet mijn ding. Ik ben te rationeel voor dat. Ik baseer me op de details en problemen van nu na mijn lessen uit de geschiedenis te hebben getrokken. Het is niet omdat geschiedenis mijn hobby is, dat ik de klok wil terugdraaien. De Arabieren in Gaza en in de Westbank moeten de feiten accepteren zoals ze zijn, en niet blijven zwaaien met sleutels van een vroeger bestaand eigendom, waar nu een Israëlische parkeergarage of flatgebouw staat. Voor mezelf had ik ook zoveel dingen opnieuw willen doen als dat zou kunnen, maar het leven gaat verder. Je kan niet blijven treuren om wat verloren is, want terugkomen doet het nooit. Een wijze raad van Tante Kaat.
Uw joodjes rammelen met véél oudere sleutels mijn beste....

En vanaf dag één hebben ze alle gemaakte afspraken geschonden én méér genomen dan hun toekwam...

Uw joodjes hebben hun land gestolen van de rechtmatige eigenaars....
Oud 31 december 2008, 19:39   #152
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:

Als U een palestijn was zou U het ook niet toleren dat een volk Uw land en huis komt opeisen op basis van een uitspraak die alléén in een geloofsboek is terug te vinden ,en waarvan géén enkel verder bewijs van bestaat....

U zou het ook niet pikken om vanaf die dag in eigen land als een tweederangsburger behandeld te worden,net zomin als U niet zou pikken dat U in een woestijnstrook in een tentenkamp wordt gedropt en waar Uw tegenstander de volledige controle over de bedeling water en voedselbedeling beschikt....

Je kan daar natuurlijk nog eens zestig jaar over blijven doorzeuren tot 2068, maar dat verandert niks aan de zaak. Israël geeft haar land nooit meer op, zeker niet vrijwlllig (waarom zouden ze ook, van zand en rotsen hebben ze er een klein paradijs van gemaakt), de Joden blijven waar ze zijn [geboren en getogen] en de miljoenen Palestijnen die beweren dat ze allemaal van die eerste 250.000 arabieren afstammen die in 1800 in het land woonden, kunnen ook nooit meer terug. Accept the facts, je zult je een pak beter voelen.

Veel Duitsers willen ook wel terug naar Königsbergen (thans Russisch Kalinigrad) hoofdstad van het oude Pruisen in het Oosten. Maar om dat te bereiken moeten ze een nieuwe oorlog ontketenen tegen de Sovjet-Unie. Zover willen ze niet gaan. Al goed.

Laatst gewijzigd door roskam : 31 december 2008 om 19:41.
Oud 31 december 2008, 19:40   #153
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het heden hoort Israël toe aan de Israëlies.

Citaat:
Als ik Palestijn was zou ik wellicht vanuit mijn geloofsboek niet tollereren dat Islamitisch grondgebied wordt afgestaan aan niet-islamieten.

Citaat:
Laat dat nu net het lot zijn van de joden in de arabische landen.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:42   #154
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw joodjes rammelen met véél oudere sleutels mijn beste....

En vanaf dag één hebben ze alle gemaakte afspraken geschonden én méér genomen dan hun toekwam...

Uw joodjes hebben hun land gestolen van de rechtmatige eigenaars....
U heeft geen grond om van 'rechtmatige eigenaars' te spreken.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:46   #155
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het heden hoort Israël toe aan de Israëlies.

Als ik Palestijn was zou ik wellicht vanuit mijn geloofsboek niet tollereren dat Islamitisch grondgebied wordt afgestaan aan niet-islamieten.

Laat dat nu net het lot zijn van de joden in de arabische landen.

Paulus.
Praat voor de vaak mijn beste Paulus...

Dat weet U, en dat weet ik....

U praat hier over iemand anders zijn huis , en dat praat véél makkelijker dan over Uw eigen huis....

Overigens ,een vriend van mij is toevallig een italiaan,mag hij nu Uw huis voor hem komen opeisen vanuit romeins standpunt gezien uit....

Laatst gewijzigd door Svennies : 31 december 2008 om 19:47.
Oud 31 december 2008, 19:47   #156
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft geen grond om van 'rechtmatige eigenaars' te spreken.

Paulus.
U nog véél minder mijn beste......
Oud 31 december 2008, 19:48   #157
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:

U praat hier over iemand anders zijn huis , en dat praat véél makkelijker dan over Uw eigen huis....

Overigens ,een vriend van mij is toevallig een italiaan,mag hij nu Uw huis voor hem komen opeisen vanuit romeins standpunt gezien uit....
U zit blijkbaar met een ei, maar nieuwe argumenten om uw stelling te ondersteunen, blijven uit. Herhalen, herhalen totdat de boom vanzelf wel omvalt zeker?
Oud 31 december 2008, 19:53   #158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is al weerlegd geweest. De romeinen waren niet de oorspronkelijke bewoners en maken alsdusdanig geen aanspraak volgens mijn principe bij de bepaling van wie de oorspronkelijke bewoners waren.

Israël bestond reeds lang voor er van de Palestijnen ook maar enige sprake was. Het is niet eens een volk. Het is een samenraapsel ven verschillende culturen en achtergronden.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:55   #159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U nog véél minder mijn beste......
Vandaar dat u mijn argument van als eerste een seculiere staat te hebben, niet weerlegt.

Intussen wacht ik nog steeds op uw objectieve weegschaal om te bepalen aan wie het land toebehoort ipv een datum zonder enig fundament.

Paulus.
Oud 31 december 2008, 19:58   #160
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zit blijkbaar met een ei, maar nieuwe argumenten om uw stelling te ondersteunen, blijven uit. Herhalen, herhalen totdat de boom vanzelf wel omvalt zeker?
In Uw optiek had men de duitsers in 1940 niet de oorlog mogen verklaren omdat ze het aangedurft hebben om half europa te bezetten....

U bent immers toch van de stelling dat wie vandaag iets onrechtmatig veroverd niet meer mag lastig gevallen worden aangezien gisteren voor U gelijk voorbij is....

U ontkracht immers niets, waarom zou ik nieuwe argumenten hoeven aan te dragen...

Wie de grootste agressor in deze is ,is mij allang bekend....

Gaat U maar eens in libanon vragen mijn beste....

Daar ruimen ze nog steeds de rotzooi van Uw vriendjes op....

Laatst gewijzigd door Svennies : 31 december 2008 om 19:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be