Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2008, 22:33   #241
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit "En hij ondertekent al zijn berichten met 'Blut und Ehre' de leuze van de Hitlerjugend." leg je niet uit?
Ik zal hem even helpen:
Citaat:
Blut und Ehre
aus Wikipedia, der freien Enzyklopädie
Wechseln zu: Navigation, Suche

Blut und Ehre war zwischen 1926 und 1945 Motto und Grußformel der nationalsozialistischen Jugendorganisation Hitlerjugend.

Blut und Ehre sind zentrale Begriffe in der nationalsozialistischen Ideologie: das Blut und die Ehre der Deutschen waren von höchster Bedeutung und galten als entsprechend schutzwürdig. Entwickelt wurden sie schon in der Zeit der Weimarer Republik. Als Motto der Hitler-Jugend kannten sie fast alle Deutsche, Blut und Ehre war der Name eines Liederbuches, war gestempelt in das Koppelschloss und Inschrift der HJ-Fahrtenmesser, die weite Teile der Hitlerjugend besaßen.

Ein Aufsatzband des wichtigsten Ideologen der Nationalsozialisten, Alfred Rosenberg ist mit dem Begriff überschrieben und Blut und Ehre steht im Mittelpunkt der Nürnberger Rassengesetze von 1935, deren offizieller Name „Gesetz zum Schutz des deutschen Blutes und der deutschen Ehre“ lautet.
Abgeleitet von Blut und Ehre steht Blood and Honour heute für ein internationales Netzwerk neonazistischer Skinheads.

'Blut und Ehre'
Stimt das, Ehrlich?

(maar we gaan die dus géén "nazi" of fascist" noemen, want anders krijgen we banpunten, hé?...Soms kan de wereld onlogisch zijn)

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 december 2008 om 22:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 22:36   #242
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
5 jaar is zeer weinig voor het levenslange trauma dat hij aan zijn slachtoffers heeft berokkend. Maar wat er ook van zij: zo iemand hoort geen politiek mandaat te bekleden, zelfs niet in de kleinste gemeente.
Elio Di Corrupto doet het toch ook met minderjarige jongens ? Of ben ik verkeerd ingelicht ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 22:38   #243
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Buisseret is helemaal geen pedeofiel.
Er zijn geen sexuele handelingen met minderjarigen geweest.
Het zou intussen geweten moeten zijn dat Buisseret het slachtoffer is geworden van een interne afrekening.
Partijpolitiek op z'n best.
Ik had begrepen dat hij met minderjarige meisjes geneukt had ? Klopt dit niet ? En zo ja, hoe oud waren die meisjes ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 22:45   #244
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Buisseret is helemaal geen pedeofiel.
Er zijn geen sexuele handelingen met minderjarigen geweest.
Het zou intussen geweten moeten zijn dat Buisseret het slachtoffer is geworden van een interne afrekening.
Partijpolitiek op z'n best.
Bedoel je dat de partijleden van het blok arm Xavierke geneukt hebben?
Oud 31 december 2008, 22:46   #245
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Elio Di Corrupto doet het toch ook met minderjarige jongens ? Of ben ik verkeerd ingelicht ?
heb je daar ook een bewijs van, behalve de VB-site en het Pallieterke?
Oud 1 januari 2009, 10:09   #246
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
1. Het Keltisch Kruis is geen white-power symbool. Het is het symbool van het Europese radicale en revolutionair gezinde nationalisme.

2. Kijk, nog een [B]]"neonazi" met gebalde rechtervuist[/b]:[/color]
Hij heeft in ieder geval dictatoriale tendenzen. Dat is zonneklaar.

Laatst gewijzigd door system : 1 januari 2009 om 10:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 10:18   #247
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
X. Buisseret is geen pedofiel, maar werd zo veroordeeld door het regime omdat ze eens een VB'er konden pakken, en hij werd aan het regime overgeleverd door een smerige interne afrekening door de Dewinter-klan.
Voila, dit is inderdaad de politiek-correcte redenering waarmee sommige kringen binnen het VB die triestige figuur beschermen en handhaven.

Als zoiets al kan opgaan, vanuit de visie van het VB, voor politieke veroordelingen zoals die van Raes of Van Hecke, die inderdaad erg gezocht zijn, dan kan het niet opgaan voor iemand die aan kinderen frutselt. Zo iemand moet in alle gevallen, altijd en overal, de duisternis ingekiept worden. Regime of geen regime: kinderprutsers zijn no-persons.

Het VB vergist zich hier zeer zwaar, en mag blij zijn dat niemand hier een nationale zaak van maakt. Want de modale VB-kiezer mag veel door de ogen zien (hij weet dat het regime elke stok aangrijpt), dit kan bij zeer veel mensen niet door de beugel. Als je moet kiezen tussen je geliefde partij en de veiligheid van je kinderen, zal de overgrote meerderheid van de ouders voor zijn kinderen kiezen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 januari 2009 om 10:30.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 11:27   #248
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zal hem even helpen:

Stimt das, Ehrlich?

(maar we gaan die dus géén "nazi" of fascist" noemen, want anders krijgen we banpunten, hé?...Soms kan de wereld onlogisch zijn)
Dat u strafpunten krijgt om iemand "nazi en facist" te noemen is niet onlogisch maar eerder logisch.

Allez, in de echte wereld he fil.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 11:28   #249
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Ik had begrepen dat hij met minderjarige meisjes geneukt had ? Klopt dit niet ? En zo ja, hoe oud waren die meisjes ?
Ik had dan weer begrepen dat er geen sex aan te pas kwam. Anders had het verkrachting geweest.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 11:46   #250
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal hem even helpen:

Stimt das, Ehrlich?

Alléz 'het' heeft op wiki eens iets gevonden dat redelijk correct is. Alleen dat ze zo simpel zijn om te verklaren, dat een B&H ervan zou zijn afgeleid, misschien uit gemakzucht we scheren alles over één kam is het ' makkelijker om de kronkel onder de linkse hersenpan te bereiken' moeten ze niet teveel nadenken en moeten ze het weinige dat ze daar bezitten ook niet vermoeien.

Wanneer zou er al iets zijn geband voor woordjes te gebruiken als 'nazi' of 'fascist'? Weer een verhaaltje gebaseerd op lucht?

Voor iets dat een probleem heeft met 'eigen volk' en met 'waarheid', klopt dat heeft ook een probleem met 'Blut und Ehre'.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 11:54   #251
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hij heeft in ieder geval dictatoriale tendenzen. Dat is zonneklaar.
Dus zo maakt u uw waarheid, zo ziet u geschiedenis! U levert hiermee misschien nogeens het bewijs dat de geschiedenis die men door de mensen hun strot wil rammen bestaat uit het truqué ren van beelekes. Gefeliciteerd!

Oud 1 januari 2009, 12:07   #252
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
heb je daar ook een bewijs van, behalve de VB-site en het Pallieterke?
Heeft ooit het radio nieuws van de toen nog BRT gehaald eind jaren negentig ook de krant En zoals het in een links slinkse 'mestpoel' hoort, is het in de doofpot geraakt. Het verhaal was in de trend van, 'de vernoemde (u kent hem wel hé filo) zat met z'n broek omlaag op de achtebank van z'n wagen in het bijzijn van een minderjarige jongeman'. U zulkt zeker en vast dit verhaal ook wel hebben gehoord of hebt u toen spruiten in die openingen links en rechts van uw hoofd gepropt?

Dus de BRT kan men slecht aanwijzen als spreekbuis van het VB nietwaar. Alhoewel, met de nodige fantasie waarover u beschikt misschien wel.

Oud 1 januari 2009, 12:13   #253
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit "En hij ondertekent al zijn berichten met 'Blut und Ehre' de leuze van de Hitlerjugend." leg je niet uit?
En u heeft in uw avatar een symbool staan waaronder miljoenen mensen zijn omgebracht, vervolgd, opgesloten en tienduizende vrouwen zijn verkracht. En nu gij sé.

Oud 1 januari 2009, 13:17   #254
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dus zo maakt u uw waarheid, zo ziet u geschiedenis! U levert hiermee misschien nogeens het bewijs dat de geschiedenis die men door de mensen hun strot wil rammen bestaat uit het truqué ren van beelekes. Gefeliciteerd!
Ik maak mijn waarheid aan de hand van wat ik zie.

En bij Chavez zie een koppige weerstand tegen de VSA. En daar heeft hij gelijk in.

Maar ik zie ook pogingen om zijn macht te bestendigen en de pers de muilkorven.

Laatst gewijzigd door system : 1 januari 2009 om 13:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:55   #255
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Voila, dit is inderdaad de politiek-correcte redenering waarmee sommige kringen binnen het VB die triestige figuur beschermen en handhaven.

Als zoiets al kan opgaan, vanuit de visie van het VB, voor politieke veroordelingen zoals die van Raes of Van Hecke, die inderdaad erg gezocht zijn, dan kan het niet opgaan voor iemand die aan kinderen frutselt. Zo iemand moet in alle gevallen, altijd en overal, de duisternis ingekiept worden. Regime of geen regime: kinderprutsers zijn no-persons.

Het VB vergist zich hier zeer zwaar, en mag blij zijn dat niemand hier een nationale zaak van maakt. Want de modale VB-kiezer mag veel door de ogen zien (hij weet dat het regime elke stok aangrijpt), dit kan bij zeer veel mensen niet door de beugel. Als je moet kiezen tussen je geliefde partij en de veiligheid van je kinderen, zal de overgrote meerderheid van de ouders voor zijn kinderen kiezen.

De heer Buisseret heeft helemaal GEEN kinderen misbruikt. Ik en nog enkele anderen weten wat er gebeurd is. Het heeft ondermeer te maken met de vader van die kinderen. Een afrekening van de Dewinterklan tegen Buisseret, een oude vete, dat was het.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 16:19   #256
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Xavier Buisseret is volgens Wikipedia gerehabiliteerd door het Vlaams Belang. Als je maar zwartzak genoeg bent, vergeven ze je bij het VB wel de meest gore misdrijven, blijkbaar (zie ook Bart Debie).

bron Wikipedia:

Xavier Buisseret
Xavier E. Buisseret (Eernegem, 5 januari 1941) is een Vlaams politicus en voormalig volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok.
Buisseret, taxichauffeur van beroep, was vanaf de jaren 60 actief in de extreemrechtse VMO. Toen in 1970 een dode viel ten gevolge van een incident tussen VMO-leden en een FDF-plakploeg werd de organisatie ontbonden. Even later werd ze heropgericht door Bert Eriksson, Buisseret en Siegfried Verbeke. Buisseret behoorde tot het VMO-commando dat in 1973 het stoffelijk overschot van de Vlaams Nationalistische priester Cyriel Verschaeve clandestien van Oostenrijk naar Vlaanderen overbracht. Van april 1974 tot oktober 1977 nam hij de leiding van de VMO waar. Daarna verliet hij de organisatie.
Tussen 1977 en 1980 gaf Buisseret samen met Siegfried Verbeke en Roeland Raes het maandblad Haro uit.
Kort na de oprichting van het Vlaams Blok in 1978 werd hij hiervan de propagandaleider. In 1995 werd hij voor het Vlaams Blok verkozen als parlementslid.
In 1997 werd Buisseret veroordeeld voor pedofilie omdat hij twee minderjarige meisjes had aangerand in het partijsecretariaat. Hij werd voor vijf jaar uit zijn burgerrechten ontzet, en nam ontslag als parlementslid.
In 2008 werd Buisseret opnieuw politiek actief in de lokale afdeling van het Vlaams Belang in Wachtebeke. Sinds september 2008 zetelt hij als effectief lid voor de fractie Vlaams Belang in de milieuadviesraad van Wachtebeke.
Je queeste tegen "het blok" begint grotesk te worden.

Ik vind het persoonlijk een foute keuze van de partij, maar volgens linkse logica moet iedereen een tweede kans krijgen, niet Droso? Of toch maar de doodstraf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 16:20   #257
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De heer Buisseret heeft helemaal GEEN kinderen misbruikt. Ik en nog enkele anderen weten wat er gebeurd is. Het heeft ondermeer te maken met de vader van die kinderen. Een afrekening van de Dewinterklan tegen Buisseret, een oude vete, dat was het.
Ik ken het verhaal niet. Maar je kan zulke campagnes ook nooit uitsluiten. Notaris X is met de schande gestorven en pas posthuum werd zijn naam gezuiverd.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 januari 2009, 16:25   #258
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien d�*t waar mocht zijn ("indien" schrijf ik!) is die Dewinterclan een fameuze bende smeerlappen. Moet ik erbij schrijven dat noch pedofilie van Buisseret, noch smeerlapperij van Dewinter me verwonderen?
Oud 1 januari 2009, 16:32   #259
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien d�*t waar mocht zijn ("indien" schrijf ik!) is die Dewinterclan een fameuze bende smeerlappen. Moet ik erbij schrijven dat noch pedofilie van Buisseret, noch smeerlapperij van Dewinter me verwonderen?
edit.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 januari 2009, 16:36   #260
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De heer Buisseret heeft helemaal GEEN kinderen misbruikt.
Hij heeft niet met zijn handen onder de kleren van twee meisjes gezeten? Die meisjes hebben gelogen? Het gerechtelijk onderzoek heeft iets anders uitgewezen, dat is al waar ik kan op voortgaan.

Er is geen enkele politieke reden om wie zich hieraan te buiten gaat, te beschermen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be