![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat ze steevast verwezen worden naar het TSO of BSO is klaarklinkende onzin. Ooit al gehoord van het GON-decreet, mijn beste vriend? Wel, lees het er eens goed op na en je zal zien dat ze kansen te over hebben om degelijk onderwijs te volgen! Ze moeten natuurlijk ook nog de kans WILLEN grijpen. Wij krijgen ons diploma toch ook niet in onze schoot geworpen? Als dit (het uitlokken van rellen) de manier is om uw onbegrip voor oorlog in Palestina te tonen, dan begrijp ik dit echt niet. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neem de forummers toch niet voor onnozelaars, asjeblief.
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tussendoor vraagje; gaan ze de daders van al die vernielingen straffen?
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Parlementslid
|
Ik vrees vooral dat veel forummers nooit van achter hun computer komen en het contact met de realiteit op die manier zijn kwijtgespeeld; wie in steden als Antwerpen regelmatig buitenkomt, weet maar al te goed dat het met een groeiend aantal jonge Marokkanen ernstig uit de hand aan het lopen is op het gebied van - dikwijls zelfs georganiseerde - criminaliteit. Af en toe 'een klapke doen' met mensen die van ordehandhaving hun job hebben gemaakt doet wonderen op het gebied van kennisgaring.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 2 januari 2009 om 10:15. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Schepen
|
Dat waren Zionisten, toch ?
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het stadsbestuur zal er allicht op speculeren dat verzekeringen dit grotendeels oplossen, en iedereen dus content is. Het zou goed zijn als de gedupeerden zich daar tegen verzetten.
|
|
|
|
#88 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Parlementslid
|
Volgens het politierapport zijn er 18 aangiften van vernielingen aan privévoertuigen ingediend. De vraag is natuurlijk of die mensen ooit een schadevergoeding zullen zien. 'Een kei kunt ge niet pellen' luidt een plastisch Antwerps gezegde, en het zou me niet verwonderen dat een groot deel van de hooligans die de vernielingen hebben aangericht, onvermogend blijken te zijn... officieel dan toch.
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Tja, ik ben niet degene die zonder enige vorm van onderbouwing komt beweren dat de mensen die deelnamen aan die betogingen geen familie of vrienden kunnen hebben in Palestina. Zullen we tot dan maar in het midden laten wie hier de onnozelaars zijn, Egidius?
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Het gaat niet over het geweld, het gaat over de betogingen. Natuurlijk keurt iedereen dat geweld en die vernielingen af. Daar is helemaal geen discussie over.
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij en dat gewelddadig crapuul moeten dringend rekening gaan houden met de frustraties van de autochtone gemeenschap, of het zal hier ook tot een de-kolonistaie beweging komen. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ephesus, neen de gemiddelde Berber heeft geen familie in Palestina.
Driewerf; ge zevert. Wij moeten helemaal niets en al zeker niet als het over frustraties binnen de migrantengemeenschap gaat. Laat die mensen eindelijk eens zelf iets doen, waaronder het opvoeden van hun kroost die bewust worden opgejut om amok te schoppen omdat hen wordt aangeleerd zich meer te identificeren met moslims in Palestina dan hun Vlaamse buren. Het middenveld krijgt middelen genoeg maar presteert niets; een opvoedingscursus voor ouders om jongeren te leren omgaan met frustratie zonder hierbij naar geweld te grijpen zou al een goeie investering zijn. Je zou eens moeten zien hoe vaders zich in ene moskee gedragen, een stichtend voorbeeld op gebeid van agressiebeheersing is dit niet. Het is echt wel welletjes geweest met 'begrijpen' en 'inzicht'. Die jongeren worden tot dit gedrag aangezet, via organisaties en moskees en omdat hun ouders niet weten op te voeden loopt een betoging volslagen uit de hand. Dat is het aandachtpunt en niet opnieuw ' begrip'voor jongeren die bewust een andere bevolkingsgroep bedreigt omdat 'hun' rechten ergens ter wereld geschonden worden. Daarmee wil ik helemaal niet het leed van zowel Joodse of Palestijnse bevolking minimaliseren maar ik denk er nog niet over daar begrip voor het hebben dat dit dan reden is om de stad op stelten te zetten; het aanzetten tot dit geweld is gesponsord en georganiseerd door wie hier belang bij heeft; daar zitten de schuldigen en begrip hiervoor hebben is wel het stomste wat je kunt doen. Rhiannon, niet de betoging wordt door de meeste forummers hier ter discussie gezet, wel het geweld wat duidelijk samenhangt met de populatie die meende reden tot betogen te zien.. |
|
|
|
|
|
#97 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#98 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Minister-President
|
OK, er zullen misschien tien Maghrebijnen zijn die ook familie in Palestina hebben vele duizenden kilometers Oostwaarts, maar ik betwijfel of er één van die amokmakers ook werkelijk één ziertje verwantschap hebben met de mensen in Palestina. Behalve het feit dat ze beiden 'homo sapiens' zijn. Hoewel ik zelfs daar de relschoppers in acht nemend aan twijfel.
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=_jRbmsBqY_c Zie ik hier hypocriete verontwaardiging?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
|
|
|