![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; eigenlijk niet..mensen zijn geen rassen die jaren werden gekweekt om een aantal eigenschappen te bevorderen zoals bij honden het geval is.
Er is nogal een verschil tussen de intelligentie van de meeste honden en mensen, bijgevolg kan een mens keuzen maken waar een hond reageert op wat instinct ingeeft. Ik geloof niet in rassentheorie; opvoeding bepaald veel meer je gedrag dan het behoren tot een ras! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaja, en we worden natuurlijk al decennia geteisterd door bendes getraumatiseerde joodse jongeren... ik denk dat het te maken heeft met: 1. gebrek aan bestraffing / opvoeding. Van thuis mogen veel marokkaanse jongens alles en de overheid grijpt ook niet in bij probleemgedrag. Logisch gevolg is dan ook dat dat wat klein begint al snel escaleert naar serieuze criminaliteit. 2. de Islam/arabier: alhoewel ik niet geloof dat veel van dat jong crapuul echt veel van de Islam afweet halen ze er wel twee boodschappen uit. 1: arabieren zijn het 'Herrenvolk' 2. Niet moslims zijn de vijand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() De voornaamste oorzaak is uiteraard de godsdienst die bij moslims zo diep is binnengedrongen dat deze eigenlijk bijna de volledige cultuur van deze mensen uitmaakt.
Zoals elke godsdienst worden de eigen aanhangers als superieur beschouwd en alle andere gelovigen of ongelovigen als idioten zonder rechten. Als je dan niet inziet dat het op die basis onmogelijk is om personen met verschillende godsdiensten vreedzaam te laten samenleven, beland je uiteraard in de huidige politiek correcte waanzin. Moest we over een puur objectief CGKR beschikken dan zouden de godsdiensten als eerste aangeklaagd worden wegens verregaand racisme en aanzetting tot geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Topicstarter, blijft het bij een openingstopic of reageer je er zelf ook nog in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tweederangs burger willen worden in een 'kloteland'. Uw ouders moeten wel een heel laag zelfbeeld gehad hebben. Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 januari 2009 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uh huh als je Vlaanderen zo minacht; waarom woon je hier dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uh-Huh niet Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In die jaren bestond er nog een arbeidsintensieve industrie, want nu niet meer te betalen is, zodat meer werknemers in het land ook meer inkomen voor de bedrijven betekende. En om op dat temperament terug te komen: in alle landen waar macho haantjesgedrag voorkomt, heb je dergelijke problemen. (De Islam maakt het natuurlijk nog wel een graad erger.) Zodra de vrouw zich weet te emanciperen, verandert de cultuur. Maar die emancipatie is bij de Islamvrouwen nog niet voor morgen. Ze betogen voor de hoofddoek, dat is dus hetzelfde als eisen onderdrukt te worden. Het is trouwens een statistisch feit dat in lculturen met een macho-cultuur de economie altijd vierkant draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Spanje, Italië
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat 90% van de moslims de Koran misschien wel kan scanderen maar geen bal begrijpen van wat ze eigenlijk zeggen gezien de Koran 'enkel in het arabisch' correct gelezen kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat simplistisch is, is jij die mij zegt wat iets volgens mij is.
Jij kan niet bepalen hoe iets bij mij aanvoelt.
![]() |
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben zelf niet gelovig maar ik denk toch dat er gradaties zijn en dat je een onderscheid moet maken tussen wat het geloof zegt en wat ermee gedaan is.
In casu: ik weet eigenlijk alleen genoeg over het Christendom en de Islam om er een oordeel over te vellen. Algemeen geloof ik dat er zeker positieve aspecten aan religie zijn. * Hoewel soms een oorzaak van conflicten met andere religies heeft het historisch ook geregeld een louterend effect gehad en versterkt het een samenleving. I.e. in de mate dat een religie een geloof in bepaalde waarden inhoudt eerder dan een blinde adoratie voor een bovennatuurlijk iets denk ik dat het een versterkend effect heeft op de samenleving. Als je weet dat de meeste mensen rondom jou een waardesysteem hebben dat vergelijkbaar is met het jouwe, dan maakt dat het samenleven makkelijker. * Ik geloof ook dat het een mens 'goed' kan doen om te geloven dat er meer is dan het aardse bestaan. I.e. ik kan me perfect inbeelden dat mensen die geloven daar troost en kracht in kunnen vinden die niet gelovigen niet hebben. Ik zou het bvb als gelovige een pak makkelijker hebben dan als niet-gelovige met het overlijden van dierbaren enz. Dat waren de algemene positieve aspecten. Die vind je mijns insziens ook terug in zowel de Islam als het Christendom. Een heel belangrijk aspect van dat geloof is dan natuurlijk wat dat waardesysteem precies inhoudt. En dan moet ik zeggen dat de basisboodschap van het christendom toch een heel mooie boodschap is, de figuur van Jezus Christus is toch een figuur van pure liefde? Er zijn allerlei mistoestanden geweest, maar zijn die niet allen te wijten aan beslissingen die genomen werden door mensen die tegen de basisboodschap van hun eigen geloof handelden? Als iedereen zou zijn als Jezus Christus - dat is toch een positieve utopie? Dan de Islam. Daar hebben we geen boodschap van liefde, maar wel een boodschap van een compleet irrationele godheid waaraan je je volledig dient te onderwerpen. Vervolgens dien je alle vijanden (iedereen die zich nog niet onderworpen heeft) mee te helpen onderwerpen. Als iedereen zou zijn zoals Mohammed - dan was Marc Dutroux de norm in de samenleving... Dus samengevat: ik vind - alhoewel ik zelf rationeel niet in een opperwezen geloof - het Christendom in de zin van het nieuwe testament een erg hoopvolle boodschap. In die zin vind ik het christendom allesbehalve verderfelijk. (Het instituut van de kerk is een andere zaak) De Islam vind ik wel verderfelijk. |
![]() |
![]() |