![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ja, die gasten van de Hamas vragen wapenstilstand als ze geen munitie meer hebben. En die brave joden maar hoopvol " OK " zeggen. En als die moslim-fanaten dan terug een flinke stock raketten en dergelijke hebben is het theater terug in gang...Boem boem boem...
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in verband daarmee is er iets dat ik nooit begrepen heb : aan de Turkse grens zijn 2 enorme stuwdammen gebouwd, op de Tiger en de Eufraat, de twee stromen die heel het oosten in water voorzien. En de Turken hebben daar een stop op gezet !!! En geen enkele Arabische of perzische kamikaze die er aan denkt om die stuwdammen op te blazen ?! Me dunkt doen die heel wat meer kwaad als een paar miljoen joden ? Wie gaat mij deze enormiteit verklaren ? |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Voel je je verbonden met de Palestijnen of haat je joden , zeg eens eerlijk : ben je extreem-rechts ? Hou je wel van Dieudonné ?
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die verbondenheid echter te maken heeft met het gratuit geweld in Antwerpen, blijft ondertussen een goed bewaard mysterie.
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1. Turkije moet zo vlug mogelijk mlid worden van de EU
2. Jeruzalem moet een deel worden van Brussel met faciliteiten voor de Arabisch en Hebreeuws-taligen 3. De westelijke Jordaanoever en de Gazastrook moet teruggegeven worden aan resp. Egypte en Jordanië, die dan een gemeenschappelijke Middenoostenmarkt kunnen vormen met Israël en Groot-Brussel 4. Libanon vormt een federatie met Cyprus en komt op die manier ook bij de EU 5. De EU sluit associatieverdragen af met : Marokko, Algerije, Lybië, De Gemeenschappelijke Midden-Oostenmarkt, Syrië en Irak. 6. De Russische federatie protesteert hiertegen omdat het Irak en Syrië ziet als haar invloedssfeer. 7. Minister van buitenlandse zaken van België De Gucht lost dit probleem op en wordt aansluitend de eerste EU president (en laat zijn mandaat onmiddelijk op slinkse wijze verlengen tot 7 jaar). .... Dat was een grapje : het in-trieste is dat zo lang de bevolking in die streek oorlog wil voeren, ze het zullen blijven doen. De intervieuws die ik zag met palestijnen die in de grensstreek van Gaza met Israël wonen spreekt boekdelen : diegenen die daar niet wonen zouden graag blijven doorvechten, zij die nu al jaren en jaren met de bommensmijters zitten en idem dito op hun hoofd krijgen zijn het nu eindelijk al beu ! (beu, beuer, beust zoals het blauw-witte koeienras in den belgique zo welsprekend komt te zeggen).
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() nuance is uw sterkste kant?
![]() |
#88 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() ik was altijd tegen Israël, maar nu geef ik ze gelijk...
van mijn part leggen ze gans Hamas plat.
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de post die je hier quotte was ik dat natuurlijk.
#93 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie is er voor efficiënt geweld ?
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zullen blij zijn met uw steun !
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat een vraag of een stelling? Een mogelijkheid misschien?
#97 |
|
![]() Boeiende vraag. Ik. Denk ik.
Ik heb hier ooit een lang en interessant gesprek over gehad met een oom van mij die van huis uit links en pacifistisch was, dat overigens is gebleven, maar wel tijdens WO2 eerst in het verzet zat en later meevocht met de geallieerden. Hij vond het bestaan van een defensief leger zeker in overeenstemming met zijn beginselen, als het maar aan bepaalde voorwaarden voldoet, zoals democratische controle. Moest ook niets (meer) hebben van het 'gebroken geweertje'. In sommige, uitzonderlijke, gevallen zal er gekozen moeten worden voor geweld, al moet je je altijd de vraag stellen wanneer het gerechtvaardigd is. Feit is, dat als iedereen zou ophouden met geweld te gebruiken voor een - in zijn ogen - gerechtvaardigde zaak er geen oorlogen zouden zijn. Anderzijds kun je je afvragen wat er overblijft als alle andere mogelijkheden zijn uitgeput om te strijden tegen onrecht en onderdrukking. Ingewikkeld. |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb helemaal geen bok geschoten. Ik werd aangevallen om de aandacht van het topic af te leiden, zoals hier weer gebeurt. Ik verdedig mij en als jij daar een probleem mee hebt, dan ga je maar ergens anders.
|
![]() |