Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 2 januari 2009, 18:17   #221
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wat me opvalt in heel deze discussie is de enorme bekrompenheid van gedachtegangen. Wie kritiek heeft op Israel is per definitie een Hamas aanhanger en wie kritiek heeft op relschoppers is per definitie een racist.
Ik vraag me eigenlijk echt wel af welke politieke agenda er achter heel deze polarisering schuil gaat. Er is geen betere manier om de bevolking in Vlaanderen klein en bang te houden dan etnische verdeeldheid te zaaien.
Pelgrim is offline  
Oud 2 januari 2009, 19:27   #222
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat jij geen oproeopen tot geweld tegen een bevolking hebt meegemaakt, geen geuniformeerde militie op straat zag, ik wél.
Nu, wat dat eerste betreft, dat hebt ge zaterdag dan in Antwerpen nog eens meegemaakt.
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 20:26   #223
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert. Behalve dan hun broeders aan de andere kant van de wereld; verwikkeld in oorlogen met vooral Amerika gesteund door een aantal Europese landen.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom hun broeders zoveel belangstelling hebben voor jongens in Borgerhout...
alice is offline  
Oud 2 januari 2009, 20:44   #224
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert.
Klinkt zoals pre mei '68.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 2 januari 2009, 20:50   #225
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Klinkt zoals pre mei '68.
Nee, niet echt. Mei '68 was vooral een zaak van burgerlijke middenklasse-studentjes die dachten dat ze het leiderschap over de proletariërs zouden kunnen nemen.
Dit is de real deal. Dit gaat om duizenden mensen weggestopt in getto's, aan hun lot overgelaten en zo in de armen van allerhande religieuze extremisten beland. Dit is in niets vergelijkbaar met mei '68. Dit wordt een etnisch conflict en daar zullen noch immams, noch vb, noch AEL verantwoordelijk voor zijn maar wel de 'progressieve' multikulprofeten die de boel hebben laten rotten.
Oud 2 januari 2009, 20:58   #226
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Niet enkel allochtonen. Wel meestal allochtonen. *Iedereen* die over de schreef gaat moet daarvoor ter verantwoording geroepen worden.

Verzachtende omstandigheden moeten afgeschaft worden.
Idd, meestal zijn het allochtonen (dat ontken ik niet). Ik wilde er enkel op wijzen dat het niet enkel allochtonen zijn die amok maken, want ik hoor hier namelijk niets over autochtonen die amok maken.

Ik ben het trouwens met u eens dat alle amokmakers gestraft moeten worden. Men mag geen onderscheid maken tss allochtoon of autochtoon! Mensen die de wet overtreden dienen daarvoor gestraft te worden!
Weiße Rose is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:01   #227
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nee, niet echt. Mei '68 was vooral een zaak van burgerlijke middenklasse-studentjes die dachten dat ze het leiderschap over de proletariërs zouden kunnen nemen.
Het ging nochtans ook over jongeren die gehoord wilden worden.
(dat was toch wat ik uit alice reactie kon opmaken)

Citaat:
Dit is de real deal. Dit gaat om duizenden mensen weggestopt in getto's, aan hun lot overgelaten en zo in de armen van allerhande religieuze extremisten beland. Dit is in niets vergelijkbaar met mei '68. Dit wordt een etnisch conflict en daar zullen noch immams, noch vb, noch AEL verantwoordelijk voor zijn maar wel de 'progressieve' multikulprofeten die de boel hebben laten rotten.
En ja een deel van die jongeren wendt zich naar mensen die naar hun problemen luisteren en hun oplossingen aanbieden. Ook al zijn dit mensen met minder fraaie bedoelingen en oplossingen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 januari 2009 om 21:06.
Fallen Angel is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:03   #228
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat een een gekleurde onzin. Ik heb nog nooit een blanke amok op het openbaar vervoer zien maken, hoewel ik weet dat dat wel het geval is. Je maakt jezelf gewoonweg belachelijk.
Gekleurde onzin? Ik geef gewoon mijn ervaring de ik met het openbaar vervoer heb. Ik heb werkelijk nog NOOIT een allochtoon amok zien of horen maken op een lijnbus. Dat u dat niet wil geloven is uw probleem .
Weiße Rose is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:32   #229
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filo kijkt liever de andere kant op terwijl een onderklasse van jongeren groeit. Tot die onderklasse behoren ze niet omdat ze dom zijn, maar omdat niemand zich echt voor hen interesseert. Behalve dan hun broeders aan de andere kant van de wereld; verwikkeld in oorlogen met vooral Amerika gesteund door een aantal Europese landen.
Je zou jezelf kunnen afvragen waarom hun broeders zoveel belangstelling hebben voor jongens in Borgerhout...
Het zou al beter gaan indien "de mensen hier" minder misprijzend tegenover die jongeren zouden denken en doen. Ieder zijn waarde laten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 januari 2009 om 21:33.
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:45   #230
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou al beter gaan indien "de mensen hier" minder misprijzend tegenover die jongeren zouden denken en doen. Ieder zijn waarde laten.
Dat is waar. Alleen blijkt net dat niet te lukken.

Ten eerste moet het natuurlijk in twee richtingen gelden, ander werkt het niet.

Ten tweede zijn er een aantal factoren die zulks verhinderen. Onderwijs, cultuur en religie lijken me drie van de belangrijkste te zijn.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2009 om 21:45.
E. Gidius is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:53   #231
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging nochtans ook over jongeren die gehoord wilden worden.
(dat was toch wat ik uit alice reactie kon opmaken)[/IMG]
Ook de burgerlijke middenklasse studenten willen gehoord worden ja, dat spreekt voor zich, iederéén wil gehoord worden (en heeft daar ook het recht op), maar dat is niet waar het om gaat. Er is een hemelsbreed verschil tussen die studenten van '68 en die jongeren van nu. Niet in het minst zijn die jongeren van nu die aan zo'n rellen meedoen al geen student.

Citaat:
En ja een deel van die jongeren wendt zich naar mensen die naar hun problemen luisteren en hun oplossingen aanbieden. Ook al zijn dit mensen met minder fraaie bedoelingen en oplossingen.
Dat is louter te danken aan jaren van multikuldoctrine waarbij men in het geheel geen aandacht schonk aan migratieproblemen en de segregatie zelfs toejuigde.
Pelgrim is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:07   #232
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook de burgerlijke middenklasse studenten willen gehoord worden ja, dat spreekt voor zich, iederéén wil gehoord worden (en heeft daar ook het recht op), maar dat is niet waar het om gaat. Er is een hemelsbreed verschil tussen die studenten van '68 en die jongeren van nu. Niet in het minst zijn die jongeren van nu die aan zo'n rellen meedoen al geen student.
Oh jawel. Dat is net waar het over ging en waar ik op reageerde met mei 68:
(het ging niet specifiek over studenten, het ging over jongeren)

Citaat:

Citaat:
Dat is louter te danken aan jaren van multikuldoctrine waarbij men in het geheel geen aandacht schonk aan migratieproblemen en de segregatie zelfs toejuigde.
Bron?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 januari 2009 om 22:11.
Fallen Angel is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:19   #233
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Gekleurde onzin? Ik geef gewoon mijn ervaring de ik met het openbaar vervoer heb. Ik heb werkelijk nog NOOIT een allochtoon amok zien of horen maken op een lijnbus. Dat u dat niet wil geloven is uw probleem .
AL eens in Brussel op een lijnbus geweest?
Oud 2 januari 2009, 22:20   #234
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
AL eens in Brussel op een lijnbus geweest?
Regelmatig, j�*. En jij?
filosoof is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:25   #235
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wat zijn hun problemen eigenlijk. Wiens schuld is het dat ze op 15-jaar, een leerachterstand van 3 jaar hebben. Van hun ouders, hunnen imam, hun racistische scholen, hun onderwijzers, hun genen, hun totaal verkeerde attitude...
Bob is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:27   #236
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regelmatig, j�*. En jij?
Ik vroeg dat aan Wit Roosje.
Maar ja, vroeger wel. Nadat ik uit Brussel verhuisd ben niet meer. Ik heb daar niets meer te zoeken.
Oud 2 januari 2009, 22:28   #237
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar wat zijn hun problemen eigenlijk. Wiens schuld is het dat ze op 15-jaar, een leerachterstand van 3 jaar hebben. Van hun ouders, hunnen imam, hun racistische scholen, hun onderwijzers, hun genen, hun totaal verkeerde attitude...
Allemaal een beetje.
Oud 3 januari 2009, 00:49   #238
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Struik500 Bekijk bericht
Wel dode link
Idd. Sorry, hier is de google-pagina en dan 'justitiele verkenningen' aanklikken.
http://www.google.be/search?hl=nl&cl...a=lr%3Dlang_nl
Diego Raga is offline  
Oud 3 januari 2009, 00:56   #239
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh jawel. Dat is net waar het over ging en waar ik op reageerde met mei 68:
(het ging niet specifiek over studenten, het ging over jongeren)
Die jongeren waren grotendeels studenten. Middenklasse-studenten.

De jongeren van nu in de getto's zijn de echte onderklasse. Gemarginaliseerd en geradicaliseerd, helaas in de slechte zin.

Citaat:
Bron?
Zeg niet onnozel doen eh, de multicultuur wordt al jaren gepropageerd als het nieuwe utopia.
Pelgrim is offline  
Oud 3 januari 2009, 02:46   #240
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee; die jongeren willen niet gehoord worden; maar rel schoppen.
En hun problemen zijn niet onderwijs maar primaire opvoeding. Een huwelijk tussen partners is maar al te vaak niets meer dan een contract; kinderen maken daar deel van uit.
Vooral jongens leren niet omgaan met frustratie, er is enorm veel roddel en achterklap, machogedrag wordt buiten de school beloond en binnen de school gestraft. Iedere jongere die opgroeit in een milieu wat andere waarden en normen hanteert dan de omringende samenleving doet groeit op in een risicovolle omgeving en dat telt ook voor allochtone jongeren.
En nee; luisteren naar hen is niet voldoende. Je moet ook durven confronteren, de dialoog en discussie durven aangaan en vooral met wie achter die radicalisering van die onderklasse staat. Dat zijn geen kansarme jongeren maar hogeropgeleiden, ze gingen hier naar hoge school en unief. Er woedt onder de Marokkaanse gemeenschap al jaren een interne strijd, het wordt duidelijk wie wint.
Pak die verenigingen aan, belicht hun gedachtengoed en durf ook met hen de dialoog en discussie aan te gaan.
Marokkaanse ouders willen evengoed dat hun kinderen slagen in het leven, maar wie hiervoor wat moet doen is een punt voor discussie vatbaar! Nu nog iemand die ze aandurft.

Laatst gewijzigd door alice : 3 januari 2009 om 02:47.
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be