Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 2 januari 2009, 20:02   #101
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
ik was altijd tegen Israël, maar nu geef ik ze gelijk...
van mijn part leggen ze gans Hamas plat.
Vanwaar deze ommezwaai ?
Derk de Tweede is offline  
Oud 2 januari 2009, 20:02   #102
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik was altijd tegen Israël, maar nu geef ik ze gelijk...
van mijn part leggen ze gans Hamas plat.
Vanwaar deze ommezwaai ?
Oud 2 januari 2009, 20:26   #103
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hou eens op met dat gezeur in serieuze topics, Rhiannon. Je hebt een bok geschoten. Geeft niet. Gebeurt wel eens. En nu weer verder.
De topic is "Oplossing in Palestina". Rhiannon heeft dus gelijk als ze zegt dat gezeur over Antwerpen off-topic is. Hou dus op met je gezeur, hertog.
Kallikles is offline  
Oud 2 januari 2009, 21:07   #104
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Wil jij nu écht dat de joden hun watervoorraad opgeven?
Neen. Ik wil dat ze van de Palestijnen hun voorraad afblijven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:36   #105
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Vanwaar deze ommezwaai ?
laten we zeggen, er was een wapenstilstand.
Hamas begint met hun raketbeschietingen, Israel doet niets
de volgende dag Hamas doet verder, en Israel legt zelfs de nadruk erop dat ze hun grenzen opendoen en dat ze hulpgoederen toelaten, en dat ze willen dat het vredesbestand standhoud.
Toen zij ik tegen een collega: "Israel is wel goed bezig, ze tonen nu iedereen wie de schuldige zijn, en volgens mij gaat het niet lang duren dat ze vernietigend terugslaan.
3 dagen later is het zover.

De Hamas is verkozen, dus de bevolking is ook verantwoordelijk.
Net zoals wij een europese sanctie op ons dak zouden krijgen moest het VB verkozen worden.

is allemaal 1+1=2
Israel heeft het slim gespeeld
en dit keer hebben ze gelijk.
Oud 2 januari 2009, 22:40   #106
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
l Israel legt zelfs de nadruk erop dat ze hun grenzen opendoen en dat ze hulpgoederen toelaten,
Hulpgoederen blokkeren = een oorlogsmisdaad. Israël blokkeert de Gaza-strook al twee jaar, dus kom niet zeveren met een bestand.
Kallikles is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:43   #107
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hamas begint met hun raketbeschietingen, Israel doet niets.
De zionisten zijn inderdaad in de leer gegaan bij Goebbels:
"Herhaal een leugen maar lang genoeg en het wordt de waarheid."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 januari 2009, 22:50   #108
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten we zeggen, er was een wapenstilstand.
Hamas begint met hun raketbeschietingen, Israel doet niets
U mag dat natuurlijk zeggen maar dan doet u de realiteit wel geweld aan. Het was namelijk Israël dat op 5 november het bestand heeft doorbroken door het vermoorden van zes Palestijnen. 5 daarvan doormiddel van een bombardement, één werd neergekogeld.

Citaat:
de volgende dag Hamas doet verder, en Israel legt zelfs de nadruk erop dat ze hun grenzen opendoen en dat ze hulpgoederen toelaten, en dat ze willen dat het vredesbestand standhoud.
Zoiets mag u ook zeggen, maar het strookt al evenmin met de waarheid.

Citaat:
Israel heeft het slim gespeeld
en dit keer hebben ze gelijk.
Ze hebben het zeker slim gespeeld: ze organiseren deze aanval op Gaza al zes maanden. Ze waren het dus al zes maanden van plan.
Gelijk zou ik ze niet geven. Ik vind het altijd moeilijk om massamoordenaars gelijk te geven ook al kleden ze hun daden in met termen als 'veiligheid' en 'vrijheid' en 'voor het welzijn van onze burgers'.

ministe van agitatie is offline  
Oud 3 januari 2009, 16:07   #109
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Neen. Ik wil dat ze van de Palestijnen hun voorraad afblijven.
Weggegaan is plaats vergaan . Die watervoorraad ligt nu in joods gebied. Gaan die dat terug geven ? Die zijn toch niet gek ? Dat staat gelijk aan zelfmoord plegen, geen enkele normale mens doet dat. Hoe zou je zelf zijn ?
barbaar is offline  
Oud 3 januari 2009, 16:10   #110
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
nuance is uw sterkste kant?
Ja, jij zegt waarschijnlijk " brave Palestijnen " en " fanatieke zionisten "...Denk je dan dat je genuanceerd bent ? Jodenhaters, dat zijn jullie. Toch weer grappig om te zien hoe dicht extreem links aanleunt bij extreem rechts , en dat beiden best overweg kunnen met moslim-integristen...Triestige bende...
barbaar is offline  
Oud 3 januari 2009, 16:13   #111
barbaar
Banneling

Standaard

Ik wil toch nog maar eens de vraag stellen : Waarom klaagt niemand de Turkse stuwdammen op de Tiger en Eufraat aan, die heel het oosten droogleggen ? Inplaats van op de joden te kappen ?
barbaar is offline  
Oud 3 januari 2009, 16:27   #112
Eddy Van Notegem
Banneling

Standaard

Gulder zijt precies goe in't oplossen van probleme m.b.t.h Midden-Oosten, terwijl er in uw eigen land ei zo na van hetzelfde laken een broek zal wezen!!!
Eddy Van Notegem is offline  
Oud 3 januari 2009, 18:32   #113
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weggegaan is plaats vergaan . Die watervoorraad ligt nu in joods gebied. Gaan die dat terug geven ? Die zijn toch niet gek ? Dat staat gelijk aan zelfmoord plegen, geen enkele normale mens doet dat. Hoe zou je zelf zijn?
Met tanks en helikopters verjaagd, zal je bedoelen. Of dacht je dat die miljoenen islamistische en christelijke Palestijnen uit vrije wil naar vluchtelingenkampen in Jordanië getrokken zijn?

Citaat:
Hoe zou je zelf zijn?
Ik ga geen volkeren verjagen uit hun thuisland om hun grond en water te stelen. Dat ligt niet in mijn aard.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 januari 2009, 18:37   #114
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil toch nog maar eens de vraag stellen : Waarom klaagt niemand de Turkse stuwdammen op de Tiger en Eufraat aan, die heel het oosten droogleggen ? Inplaats van op de joden te kappen ?
Ik neem meer dan genoeg de Turkse staat op de korrel. De autoritaire macht van het Turkse leger, de onderdrukking van de Koerden, het brutale overheidsgeweld tegen oppositiepartijen, etc...

Echter, deze draad gaat niet over Turkije maar over een staat, Israël, die al 60 jaar lang Palestina probeert te "zuiveren" van alle niet-joden.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 januari 2009, 18:39   #115
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem meer dan genoeg de Turkse staat op de korrel. De autoritaire macht van het Turkse leger, de onderdrukking van de Koerden, het brutale overheidsgeweld tegen oppositiepartijen, etc...

Echter, deze draad gaat niet over Turkije maar over een staat, Israël, die al 60 jaar lang Palestina probeert te "zuiveren" van alle niet-joden.
Na 60jaar blijkt dat +- 20 van de Israëlische staatsburgers zijn niet-joden zijn.
Ofwel is Israël behoorlijk inefficiënt, ofwel zit jij hier zever te verkoepen.

Daarenboven heeft Israël zich eenzijdig teruggetrokken uit Sinaï, Gaza en delen van de JordanBank.
Indien er geen raketten vanuit Gaza op Israël werden afgevuurd zou er nu ook niets aan de hand zijn.

Laatst gewijzigd door ZERO : 3 januari 2009 om 18:41.
ZERO is offline  
Oud 3 januari 2009, 18:57   #116
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Na 60jaar blijkt dat +- 20 van de Israëlische staatsburgers zijn niet-joden zijn.
Ofwel is Israël behoorlijk inefficiënt, ofwel zit jij hier zever te verkoepen.
Israël heeft in 1948 een ethnische zuivering doorgevoerd in Palestina. Gelukkig zijn ze er niet in geslaagd �*lle Palestijnen te verdrijven. Het feit dat er ondanks alle ethnische zuivering nog zoveel Palestijnen overblijven is het beste bewijs dat de Zionistische stelling "een land zonder volk voor een volk zonder land" een flagrante leugen was.

Citaat:
Daarenboven heeft Israël zich eenzijdig teruggetrokken uit Sinaï, Gaza en delen van de JordanBank.
Je zou je beter afvragen waarom Israël in flagrante overtreding van het internationaal recht deze gebieden aangevallen en bezet heeft.
Kallikles is offline  
Oud 3 januari 2009, 19:13   #117
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het feit dat er ondanks alle ethnische zuivering nog zoveel Palestijnen overblijven is het beste bewijs dat de Zionistische stelling "een land zonder volk voor een volk zonder land" een flagrante leugen was.
Strikt genomen is het zelfs eerder een "religieuze zuivering". Palestina was een land van islamitische, joodse en christelijke Palestijnen.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 januari 2009, 19:15   #118
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strikt genomen is het zelfs eerder een "religieuze zuivering". Palestina was een land van islamitische, joodse en christelijke Palestijnen.
En Druzen, waarvan er één generaal is in het Israelische leger.
Oud 3 januari 2009, 20:59   #119
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Omdat Israël nu weer bombardementen uitvoerd op Gaza, en Hamas al jaren met raketten plaatsen als Sderot bestookt, wil ik wel eens weten wat wij westerse mensen als mogelijke "oplossingen" aanraden? Plannen om een duurzame vrede te brengen in dat door oorlog verscheurde gebied...

Mijn oplossing:

Israël moet de Westelijke Jordaanoever en de Gaza-Strook militair geheel ontruimen, op voorwaarde dat de Palestijnen (desnoods onder internationaal toezicht van de VN) niet weer aanvallen gaan doen op Israël. De Palestijnse regering van Abbas moet met Hamas tot een overeenkomst komen inzake het parlement van de Palestijnse Autoriteit.

Het probleem van Oost-Jeruzalem: Oost-Jeruzalem, ooit het Arabische deel van de heilige stad, moet bij Israël blijven zolangs moslims er gewoon hun gebeden in de moskee kunnen doen (godsdienstvrijheid voor iedereen).

Het probleem van de Joodse kolonisten: De Joodse nederzettingen in de Westelijke Jordaanoever moeten onder bestuur komen te vallen van de Palestijnse Autoriteit, echter met autonomie (zoals Vlaanderen), en minimaal tot 2020 onder internationaal vredesbestuur - zoals in Bosnië. Dit om gevechten tegen islamieten te voorkomen!

Financiël en Militair: De Palestijnse Autoriteit mag gewoon een leger hebben, zolang dit maar niet tegen Israël word ingezet. Daarnaast moet Israël de Palestijnen helpen met het opbouwen van hun economie. Daar tegenover staat echter wel dat de Palestijnen ook mee moeten werken door openheid te geven over het proces met Hamas en de Joodse minderheid op de Jordaanoever.

Zou dit kunnen werken?
Ik vind dit een prima uitganspunt voor verdere onderhandelingen.
Oud 3 januari 2009, 21:14   #120
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik vind dit een prima uitganspunt voor verdere onderhandelingen.
Toevallig een oplossing dat op alle punten de Palestijnse rechten, verankerd in VN-resoluties schendt:
- terugkeer van de vluchtelingen
- ontruiming van alle sinds 1967 wederrechterlijk bezette gebieden, inclusief Oost-Jeruzalem
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be