![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mens daarentegen, we weten allemaal of iemand ne mens is of niet. Lijkt mij concreter. Ook, als 't Europees Parlement eindelijk een grondwet krijgt, worden wij dan niet Europese 'burgers' ? Is Europees dan een nationaliteit ? En hoe zit het met de NAVO ? Zijn wij NAVO 'burgers' ? Ben jij en ik trouwens nu een Belgische of een Vlaamse 'burger'? Vlaanderen kent ook een Parlement en een jurisdictie. Zoals je ziet, ik heb nogal wat vragen bij de aanduiding 'burger'. En waar ik eigenlijk vooral op aanstuur is 't volgende: Zelfs als je 'burger' exact definieert, 't kan een argument zijn voor een overheid om zich te onttrekken aan verantwoordelijkheden die ze heeft ten opzichte van mensen.
![]() |
![]() |
#542 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je zal toch van iets verder moeten komen om de nationalisten uit elkaar te spelen. Zo doorzichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
Vreemdeling
|
![]() Naar mijn weten is het ALS meermaals gevraagd mee in een debat te komen, in Antwerpen een debat waar nota bene gras en comac ook aanwezig waren, alsook cds, lvsv, kvhv en nsv. ALS weigerde.
ALS is hier toch serieus door de mand gevallen, me dunkt. Grote woorden en betogingen die steevast op vernielde winkelramen en buskotjes uitdraaien wel, maar dialoog? Ho maar! (Ook nog even vermelden voor degenen die absoluut iets willen zoeken; er zijn voor tijdens en na het debat geen ongeregeldheden geweest) |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp niet dat ze nog als politieke vereniging in Gent herkend zijn, als ik even een greep uit hun verplicht aantal activiteiten neem die zij gebruiken om in het PFK erkend te blijven, zie ik een bezoek aan het fort van Breendonk, een reggae muziekmiddag, een paar infostandjes op de Vrijdagmarkt op 1 mei en het feit dat ze hebben meegestapt in een aantal betogingen opgezet door andere linkse clubs.. Inclusief de anti-NSV betoging, natuurlijk een mooi signaal van de universiteit uit, geweld aanmoedigen enzo.. ![]() Voor meer voorbeelden over de geweldige consequentie van de UGent, lees maar eens de laatste editie van het 'Ons Verbond' van KVHV Gent, staan leuke dingen in zoals "als je een VB'er uitnodigt, kan het debat worden afgelast uit veiligheidsoverwegingen" en nog veel meer leuks..
![]() |