Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2008, 23:47   #541
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Burgerschap is verbonden aan nationaliteit. Bijgevolg is het heel precies en goed definieerbaar.
Jan. Ben je zeker dat ieder politicus de zelfde mensen als burgers ziet ? Ik heb daar grondige twijfels over. Ik ken een aantal mensen die gedetineerden niet als volwaardige burgers zien. Ik ken mensen die militairen geen burgers vinden zijn. Ik ken mensen die 't onderscheid politiekers / burgers maken. Meestal gaat het verwerven van een nationaliteit in stappen. Kennen we dan 'bijna burgers' ? Ik denk trouwens dat jij bepaalde eisen stelt aan een mens voor 't em in jouw ogen een burger is. Mijn excuses als dat niet zo is, maar ik meen mij te herinneren dat jij bepaalde punten uit 't VB programma bijtreedt. Daarbij heeft ieder mens aanwezig op ons grondgebied bepaalde rechten en plichten, ongeacht de nationaliteit.

Mens daarentegen, we weten allemaal of iemand ne mens is of niet. Lijkt mij concreter.

Ook, als 't Europees Parlement eindelijk een grondwet krijgt, worden wij dan niet Europese 'burgers' ? Is Europees dan een nationaliteit ? En hoe zit het met de NAVO ? Zijn wij NAVO 'burgers' ?

Ben jij en ik trouwens nu een Belgische of een Vlaamse 'burger'? Vlaanderen kent ook een Parlement en een jurisdictie.

Zoals je ziet, ik heb nogal wat vragen bij de aanduiding 'burger'. En waar ik eigenlijk vooral op aanstuur is 't volgende: Zelfs als je 'burger' exact definieert, 't kan een argument zijn voor een overheid om zich te onttrekken aan verantwoordelijkheden die ze heeft ten opzichte van mensen.
Oud 26 november 2008, 18:50   #542
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
Metternich, toch 1 van de vooraandstaande NVS leden, zie je hier op dit forum radicaliseren met de dag. paar dagen geleden nog keerde hij zich tegen "gelijkheid".

kwestie van het NSA een beetje na te lopen met hun "verdienste" boven "gelijkheid" gedachte.
Je zal toch van iets verder moeten komen om de nationalisten uit elkaar te spelen. Zo doorzichtig.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 22:47   #543
RM13
Vreemdeling

RM13's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn weten is het ALS meermaals gevraagd mee in een debat te komen, in Antwerpen een debat waar nota bene gras en comac ook aanwezig waren, alsook cds, lvsv, kvhv en nsv. ALS weigerde.
ALS is hier toch serieus door de mand gevallen, me dunkt. Grote woorden en betogingen die steevast op vernielde winkelramen en buskotjes uitdraaien wel, maar dialoog? Ho maar!

(Ook nog even vermelden voor degenen die absoluut iets willen zoeken; er zijn voor tijdens en na het debat geen ongeregeldheden geweest)
RM13 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 22:59   #544
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'Ik ben voor alles wat goed klinkt & als jij daar kritisch op bent, ben jij daar sowieso tegen.'
'Ik kan niet argumenteren, maar dat komt omdat ik een zelfgenoegzaam, gepamperd studentje ben zonder levenservaring.'
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 00:08   #545
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RM13 Bekijk bericht
Naar mijn weten is het ALS meermaals gevraagd mee in een debat te komen, in Antwerpen een debat waar nota bene gras en comac ook aanwezig waren, alsook cds, lvsv, kvhv en nsv. ALS weigerde.
ALS is hier toch serieus door de mand gevallen, me dunkt. Grote woorden en betogingen die steevast op vernielde winkelramen en buskotjes uitdraaien wel, maar dialoog? Ho maar!

(Ook nog even vermelden voor degenen die absoluut iets willen zoeken; er zijn voor tijdens en na het debat geen ongeregeldheden geweest)
Ja, dat is natuurlijk ALS. Zelf geen debatten organiseren of zelfs niet eens willen deelnemen, maar wel moord en brand schreeuwen als er een VB-spreker is of als NSV! een debat houdt..

Ik begrijp niet dat ze nog als politieke vereniging in Gent herkend zijn, als ik even een greep uit hun verplicht aantal activiteiten neem die zij gebruiken om in het PFK erkend te blijven, zie ik een bezoek aan het fort van Breendonk, een reggae muziekmiddag, een paar infostandjes op de Vrijdagmarkt op 1 mei en het feit dat ze hebben meegestapt in een aantal betogingen opgezet door andere linkse clubs.. Inclusief de anti-NSV betoging, natuurlijk een mooi signaal van de universiteit uit, geweld aanmoedigen enzo..

Voor meer voorbeelden over de geweldige consequentie van de UGent, lees maar eens de laatste editie van het 'Ons Verbond' van KVHV Gent, staan leuke dingen in zoals "als je een VB'er uitnodigt, kan het debat worden afgelast uit veiligheidsoverwegingen" en nog veel meer leuks..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be