Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2009, 19:14   #61
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Weer zo'n betogingen zoals de VN-resoluties? Mooi eenzijdig zonder oproep tot kalmte aan beide zijden? Mooi anti-Israel en geen woord of spandoek eveneens tegen Hamas?
Maakt niet uit joh! Je kent de foto toch, die met Nasrallah in Brussel?

En je zou deze brief eens moeten proberen lezen, dat was ook op 31/12 in Brussel:

Prachtig hoor, vredelievend enzo.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 3 januari 2009 om 19:14.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 19:17   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
De export er even buiten gelaten, wat het moorden en terroristen betreft, zijn deze twee toch aan elkaar gewaagd niet, ook wat betreft het zich wentelen in de slachtofferrol. Alleen dat die ene groep het zo goed/slecht mogelijk uitvecht op het 'eigen' continent. En dat de tweede groep het geen bal kan schelen waar en wie hun slachtoffers zijn of worden. Zij hebben niet één vijand, zij beschouwen de volledige mensheid als vijand en als een mogelijk slachtoffer.
Als u met die tweede groep het hebt over Israel dan moet ik je toch melden dat er recent iets is veranderd. De "Slachter" heeft Gaza ontruimd. Dat heeft bij vele zionistische kolonisten kwaad bloed gezet. En in ruil heeft Hamas het gebied bezet en houdt niet op met de beschietingen vanuit Gaza. Geen wonder dat er gereageerd wordt. Moet Israel zich totaal kapot laten bombarderen dan?

We leven met een realiteit. Israel bestaat. Je kan je afvragen of het een goed idee was, maar het bestaat en is erkend. Nu kunnen de Palestijnen nog maar enkel hun grondgebied bevrijden van Hamas en pas dan kan er gesproken worden tussen twee naties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 januari 2009 om 19:22.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 19:24   #63
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als u met die tweede groep het hebt over Israel dan moet ik je toch melden dat er recent iets is veranderd. De "Slachter" heeft Gaza ontruimd. Dat heeft bij vele zionistische kolonisten kwaad bloed gezet. En in ruil heeft Hamas het gebied bezet en houdt niet op met de beschietingen vanuit Gaza. Geen wonder dat er gereageerd wordt. Moet Israel zich totaal kapot laten bombarderen dan?

We leven met een realiteit. Israel bestaat. Je kan je afvragen of het een goed idee was, maar het bestaat en is erkend. Nu kunnen de Palestijnen nog maar enkel hun grondgebied bevrijden van Hamas en pas dan kan er gesproken worden tussen twee naties.
Oud 3 januari 2009, 19:29   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En uiteindelijk gaat het om ruzie over een gebied dat niet meer betekenis heeft dan een religieuze. Alle gematigde Joden en Palestijnen zouden evenzeer tevreden kunnen zijn met een stukje land in Australië. Plaats genoeg daar om beiden een gebied te geven dat twee keer zo groot is als wat ze nu hebben.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 januari 2009, 19:30   #65
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Van Notegem Bekijk bericht
Och, hier nog een beetje komen aanzetten tot medeplichtigheid aan pogrommen
Ik roep op tot deelname aan een betoging, niet tot een pogrom.

Citaat:
tegen de Joodse bevolking die al vele generaties voor de Arabieren in Antwerpen waren !!!! De Antwerpse Joden zijn autochtone Vlamingen en wij zullen hen verdedigen, whatever it takes!
Dat (de meeste) joden hier autochtone Vlamingen zijn, is correct. Dat ze hier al veel langer wonen dan Arabieren ook. Ik begrijp niet wat dat met de zaak te maken heeft: het is niet de bedoeling de ene of de andere groep weg te jagen of buiten te zetten.

En als dat nodig mocht zijn, dan mag u op mij rekenen om joden te beschermen. Geen probleem. Ik ben een antiracist en ben best bereid mijn nek uit te steken tegen racisten, wie ze ook zijn.
Joden zijn niet allemaal zionisten en de joden hier zijn niet verantwoordelijk voor wat Israël doet. Er betogen zelfs vaak joden mee tegen de Israëlische politiek, zoals de UJPB. Dat is ook in andere landen zo: verschillende joden hebben verschillende meningen.
Citaat:
Hoe gade uw betoging noemen? "Re-enactment van het Palestijnse Warschaughetto"
dat lijkt me wel van toepassing op Gaza: Gaza is het getto van Warschau.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 19:33   #66
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dank je. Ik hoop dat je er ook zo over denkt als je mijn volgende post ziet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 januari 2009, 19:44   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ethisch is jodenhaat fout. En dat u dat niet snapt, bewijst alleen wie u bent, en niet wie u had moeten zijn.

Ga eens kijken naar Gaza, naar de kinderen die door joodse bommen in stukken vaneen geblazen zijn. En dan die vader van die kinderen, als die de joden haat, wijs daar dan met uw vermanend vingertje naar en zeg hem, meneer, u bent ethisch fout.

Wie ik had moeten zijn.

Het enige groter dan uw pretentie is uw grote eigengelijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 20:36   #68
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Net op Radio 1 gehoord:

92 arrestaties + 93 arrestaties

Voornamelijk allochtone jongeren, waaronder zeker 60 MINDERJARIGEN.

Oh, oh oh, wat zijn ze aangetast in hun politieke bewustzijn, die intellectuele Lichten die opkomen voor hun persoonlijke Rechten daar in Antwerpen !

Hebben die minderjarigen traumapsychologische begeleiding gekregen omdat de helft van de dodelijke slachtoffers al sinds acht jaar kinderen zijn?
Nee? Ge moest u schamen!
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:16   #69
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Hebben die minderjarigen traumapsychologische begeleiding gekregen omdat de helft van de dodelijke slachtoffers al sinds acht jaar kinderen zijn?
Nee? Ge moest u schamen!
Ik woon al lang in het buitenland en verzoek je dan ook vriendelijk om mij in te lichten over de oorzaak van die dodelijke kinderslachtoffers in Antwerpen. Ik heb nl. niets over die Antwerpse epidemie gelezen...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 21:56   #70
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik woon al lang in het buitenland en verzoek je dan ook vriendelijk om mij in te lichten over de oorzaak van die dodelijke kinderslachtoffers in Antwerpen. Ik heb nl. niets over die Antwerpse epidemie gelezen...
De betoging was in Antwerpen, dat heb je net gelezen in de onbeschofte post die ik citeerde. Wat wil je nog meer als bewijs dat die stad haar ogen sluit voor 2000 moorden op kinderen van Palestijnse afkomst, in een periode van reeds acht jaar.
Dat jullie es zogezegd vriendelijk nicht gewusst hatten, is het verwijt.
Oud 3 januari 2009, 22:10   #71
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard AEL noemt klacht van Forum der Joodse Organisaties "absurd"

Citaat:
AEL noemt klacht van Forum der Joodse Organisaties "absurd"

Het Forum der Joodse Organisaties (FJO) heeft een klacht ingediend bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding tegen de Arabisch-Europese Liga België (AEL) wegens het in het openbaar uiten van anti-joodse slogans. De AEL noemt de klacht "absurd".

Het Forum dient de klacht in wegens het in het openbaar uiten van anti-joodse slogans tijdens de demonstratie van afgelopen woensdag. "De demonstratie van de AEL, formeel gericht tegen de Israëlische acties tegen Hamas- terroristen in Gaza, bleek in de praktijk een scheldpartij vol jodenhaat", aldus het FJO in een persbericht.
"Tegen joden vechten"

"In door de AEL verspreide pamfletten werden citaten van de profeet Mohammed aangehaald waarin werd opgeroepen tegen joden te vechten. Ook werd in het pamflet opgeroepen christenen te mijden, omdat die volgens de uitleg van de islam vrienden van de joden zouden zijn."
En dat hadden we natuurlijk kunnen verwachten, van onze moslim vriendjes
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:18   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
En dat hadden we natuurlijk kunnen verwachten, van onze moslim vriendjes
Je vergeet een stuk te quoten

Citaat:
Tegen principes

Het AEL neemt intussen akte van de klacht en stelt dat ze ze verticaal gaat klasseren. "Zowel de flyers als de gescandeerde slogans niet het initiatief van de AEL, omdat deze indruisen tegen hun principes", aldus de Arabisch-Europese Liga.
Dat verwachten we natuurlijk van VB-vriendjes.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:26   #73
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

.
Mensen kunnen zich wel eens vergissen, ook ik

Hoeft daar helemaal het VB niet bij te betrekken
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:26   #74
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat verwachten we natuurlijk van VB-vriendjes.
Hij heeft nog een stuk vergeten te quoten: "AEL staat wel voor de ontmanteling van de staat Israel".

We kunnen ons voorstellen wat die mannen verstaan onder ontmanteling...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:27   #75
wauwelaer
Lokaal Raadslid

wauwelaer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik roep op tot deelname aan een betoging, niet tot een pogrom.

Dat (de meeste) joden hier autochtone Vlamingen zijn, is correct. Dat ze hier al veel langer wonen dan Arabieren ook. Ik begrijp niet wat dat met de zaak te maken heeft: het is niet de bedoeling de ene of de andere groep weg te jagen of buiten te zetten.

En als dat nodig mocht zijn, dan mag u op mij rekenen om joden te beschermen. Geen probleem. Ik ben een antiracist en ben best bereid mijn nek uit te steken tegen racisten, wie ze ook zijn.
Joden zijn niet allemaal zionisten en de joden hier zijn niet verantwoordelijk voor wat Israël doet. Er betogen zelfs vaak joden mee tegen de Israëlische politiek, zoals de UJPB. Dat is ook in andere landen zo: verschillende joden hebben verschillende meningen.

dat lijkt me wel van toepassing op Gaza: Gaza is het getto van Warschau.
Een prachtige vergelijking dat kant noch wal raakt. Ik ben gekant tegen het Zionisme. Maar dat houdt niet in dat ik haat tegen Arabieren en zeker tegen joden moet aanwakkeren. Nu Polen lid is van de EU, krijgt de EU posthume het unieke cadeau van Adolf Hitler; zijn perfecte moordindustrie.
Als de EU samen met USA nu niet ingrijpt, is de confrontatie van een nieuwe holocaust niet te overzien. Ik weet niet of ik de invasie in de Gaza moet/mag rechtvaardigen, maar de invasie is een steun voor Abbas. Ik ben voorstander van een dialoog en een duurzame samenleving in erets Israel en Palestina. Wat Hamas doet, is tegenstrijdig met hetgeen wat in de Koran staat. Joden en Moslims hebben het volgende gemeen: de akeida (het vastbinden) van Itschak. Avraham bond hem vast om hem met tegenzin te slachten en te offeren. Een Engel heeft ingegrepen en een schaap kwam er voor in de plaats. Dat betekent; geen mens mag niet (ritueel) gedood worden. En dat laatste is in de Islam opspraak door (zelf) moordaanslagen.
Daar ik de Torah inclusief de Talmud goed ken, herken ik stellingen in de Koran. Dus ik weet waar ik over schrijf en praat.

Laatst gewijzigd door wauwelaer : 3 januari 2009 om 22:37.
wauwelaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 22:45   #76
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn er geen betogingen tegen de oorlog in Oost-Congo of andere conflicten ??
En als er die al zijn zijn ze zeker niet massaal.

Waarom komen de zwarte in amerika niet op voor de grote mistoestanden in Afrika ?

Het gaat allemaal om die religie, en dat klopt toch niet.
Waarom hebben mensen die hier zijn geboren, hier zijn opgegroeid en hier zullen blijven zoveel affiniteit met mensen die ze van haar nog pluim kennen ??

De moslim wereld doet meer aan politiek dan de katholieke kerk... en het erge er aan is dat ze geen structuur hebben om de zaken wat te kanaliseren en vooral te kalmeren, iedereen loopt iedereen maar wat achterna!
Dat zien we duidelijk hier in Antwerpen.

Hamas weet het goed aan te pakken ze maken van de palestijnen weer een symbool, en de terreur groepen hebben weer een rede om snode plannen te smeden.
Ik ben er zeker van dat Osama weer zit te genieten in zijn hol!!
Oud 3 januari 2009, 23:26   #77
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dank je. Ik hoop dat je er ook zo over denkt als je mijn volgende post ziet.
Ach, mits enig ijl hoofd is het vergeven.
Oud 3 januari 2009, 23:28   #78
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Nee? Ge moest u schamen!
Ja, in Antwerpen zeker! Ocharme!
Oud 3 januari 2009, 23:51   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, in Antwerpen zeker! Ocharme!
Ja, in Antwerpen. Daar in Antwerpen zijn "60 MINDERJARIGEN" gearresteerd naar aanleiding van hun protest tegen de moord op hun leeftijdsgenoten:
"intellectuele Lichten die opkomen voor hun persoonlijke Rechten daar in Antwerpen !"
Hebt ge ze geholpen was mijn vraag,... daar in Antwerpen.
Pffff...

Laatst gewijzigd door DannyS : 3 januari 2009 om 23:52.
Oud 4 januari 2009, 00:25   #80
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Dat rechts gespuis, mensen, wordt nl. steeds gekker, of ze zijn radeloos. In Beiji hadden ze ook al vijf kinderen gearresteerd. Daarmee wilde het leger de stad ervan overtuigen de kinderen uit te leveren die op televisie te zien waren met de kleding van gesneuvelde Amerikaanse soldaten.
De vijf aangehouden kinderen waren jonger dan 10 jaar. De Amerikaanse militairen zouden met luidsprekers opgeroepen hebben de kinderen uit de televisiebeelden uit te leveren.

Moeten die Antwerpse kinderen nu naar Guantanamo, of niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be