Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2009, 11:20   #1
Politics.be
Redactie

Politics.be's schermafbeelding

Standaard LDD : Antwerpen moet een zero tolerantie invoeren voor betogingen in de winkelzones

De situatie in de Gazastrook wordt in Antwerpen misbruikt door allochtonen om vernielingen en geweld te plegen. Na de ontspoorde betoging in Borgerhout die bol stond van antisemitisme is de politie nu tussenbeide moeten komen op de Groenplaats.

Jurgen Verstrepen: “ Op de belangrijkste koopjesdag van het jaar moet de politie allochtonen oppakken die in het bezit zijn van molotovcocktails. Dit verhaal is hallucinant. Na het eerdere falen van de politie in Antwerpen bij de AEL betoging is dit toch onvoorstelbaar. Stel u voor dat dergelijk crapuul acties onderneemt in de winkelende massa. De gevolgen zouden desastreus zijn”

Morgen start een nieuwe betoging in Antwerpen, zogezegd met vrouwen en kinderen. Het conflict tussen Israël en de Palestijnen wordt misbruikt om in Antwerpen conflicten te creëren en bevolkingsgroepen tegen mekaar op te zetten.

Jurgen Verstrepen: “ Ik heb het moeilijk met betogingen waar vlaggen worden gedragen van een terroristische organisatie Hamas die oproepen om alle joden te doden. Dit geeft mij het gevoel van een nieuw soort fascisme dat in de straten van Antwerpen wordt toegelaten. Het islamofascisme heeft niets te maken met het Gazaconflict. Je kan even goed betogingen met hakenkruisvlaggen toelaten in de stad. Heeft Antwerpen niet geleerd uit het verleden? Het antisemitisme wordt door dit stadbestuur op straat toegelaten.”

Verstrepen wil dat de burgemeester een zerotolerantie voor betogingen die te maken hebben met het conflict in de Gaza in het centrum van Antwerpen invoert.

Jurgen Verstrepen: “Voor mijn part mogen ze betogen op de singel of op de konijnenweide. Maar zolang niemand mij kan overtuigen dat er geen gevaar is tijdens de soldenkoopjesperiode in het centrum van Antwerpen moet Patrick Janssens zijn verantwoordelijkheid nemen om de orde en veiligheid van de Antwerpenaren te garanderen.”

Het uitblijven van strenge ordehandhaving maakt het bestuur medeplichtig. Dit is ontoelaatbaar.

Mvg

Jurgen Verstrepen

LDD Gemeenteraadslid Antwerpen
LDD Vlaams volksvertegenwoordiger
LDD ondervoorzitter

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 11:21   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wie aap wie na hé
Oud 4 januari 2009, 11:27   #3
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Heh, heeft Verstrepen goed geluisterd tijdens zijn tijd in het VB?
Want het VB kaart een zero tolerantie reeds jaren aan.
Maar ok, nu klinkt het alsof het van Verstrepen zelf uitkomt.
Nu goed, ik ben er vrij gerust in, zolang het maar veranderd.
Het is gewoon schandalig om terug te moeten ondervinden dat in België met 2 maten en gewichten gemeten wordt.
B&H feestjes worden verboden (al is dat volgens mij niet volledig verkeerd), maar geweldadige betogingen van moslim-jongeren (lees: krapuul) moeten getolereerd worden.
Hmm, ik stel me er serieus vragen bij, maar het zal vast wel aan mij liggen
Oud 4 januari 2009, 12:11   #4
barbaar
Banneling

Standaard Verkochte burgemeester !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Heh, heeft Verstrepen goed geluisterd tijdens zijn tijd in het VB?
Want het VB kaart een zero tolerantie reeds jaren aan.
Maar ok, nu klinkt het alsof het van Verstrepen zelf uitkomt.
Nu goed, ik ben er vrij gerust in, zolang het maar veranderd.
Het is gewoon schandalig om terug te moeten ondervinden dat in België met 2 maten en gewichten gemeten wordt.
B&H feestjes worden verboden (al is dat volgens mij niet volledig verkeerd), maar geweldadige betogingen van moslim-jongeren (lees: krapuul) moeten getolereerd worden.
Hmm, ik stel me er serieus vragen bij, maar het zal vast wel aan mij liggen
Stel je voor dat een bende brallende kaalkoppen uit protest tegen de joden half Antwerpen afbreekt, en met de politie op de vuist gaat, molotovs smijt enz enz. Dan zouden die terecht keihard aangepakt worden. Maar nu het bebaarde fanatiekelingen in djelabba's zijn dekt men dit toe met de mantel der liefde : " De arme dutskes, ze zijn getraumatiseerd door wat er gebeurd in Gaza..."
Leugens ! Enkel zijn ze er op uit om de " belgische varkens " ( zo noemen ze ons achter onze rug in hun taal ) weer eens te brutaliseren, en te pesten ! Moeten er écht doden vallen tijdens zulke "betogingen" (lees = plunder- en vernieltochten) voor er gereageerd word ? Trouwens, ik denk dat zelfs d�*n excuses voor hun wangedrag gezocht -en gevonden in de bodemloze poco-grabbelzak -zullen worden. Janssens, de Pétrick, is verkocht aan de allochtonen. Medeplichtig aan jodenhaat en antisemitisme . En dan maar lullen over een raar geschreven letterke op de gevel van een café...

Laatst gewijzigd door barbaar : 4 januari 2009 om 12:12.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 12:33   #5
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Zolang ze de joodse gemeenschap in Antwerpen maar kunnen opvrijen he. VB & LDD: één strijd.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 12:44   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Heethoofden trekken door de stad. Tegenover een joodse bakker is er nog altijd een moslimslager open, de mensen bezoeken beide winkels. Dat men gewelddadige betogingen verbidt is logisch, alleen vertelt men er gewoonlijk niet bij, bij de aanvraag tot betogen dat men van plan is om ruiten te breken en molotovcocktails te werpen.

Ik heb al winkels weten sluiten omdat er in een of andere stad een "risiko-voetbalmatch" zal plaatsvinden. Geen voetbal op koopjesdagen ?

Gedurende maanden waren er vreedzame manivfestaties aan de beurs in Brussel - het geweld escaleert in Gaza (maar ookj in Sri Lanka, India, Somalië, Oost Congo...)

gewelddadige vredesbetogingen zijn paradoxaal.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:25   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Zolang ze de joodse gemeenschap in Antwerpen maar kunnen opvrijen he. VB & LDD: één strijd.
Gaan jullie dan niet mee betogen?
Misschien bang om een onredelijk zwaar pak rammel te krijgen als ze jullie tenuekes en symbooltjes zien...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 14:57   #8
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Raak.
Ik kan moeilijk Verstrepen verdenken van enig inzicht in het conflict te hebben.
Oud 4 januari 2009, 15:01   #9
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Raak.
Extreemlinks en fascistisch extreemrechts die het eens zijn. Surprise. Het rood-bruine complex groeit.

Citaat:
Ik kan moeilijk Verstrepen verdenken van enig inzicht in het conflict te hebben.
Inzicht in "het conlict" is irrelevant in deze: het gaat om elementaire veiligheid in de straten van Antwerpen, niet over de Gaza-oorlog.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 januari 2009 om 15:01.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:09   #10
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Extreemlinks en fascistisch extreemrechts die het eens zijn. Surprise. Het rood-bruine complex groeit.

Inzicht in "het conlict" is irrelevant in deze: het gaat om elementaire veiligheid in de straten van Antwerpen, niet over de Gaza-oorlog.
Ja, omdat ik tegen de zionistische retoriek ben, steun ik nazi's. Wat een fantastische logica.

Het gaat meer over het paaien van de rechts-liberale zijde in Antwerpen, die een zionistische inslag kent. En stel je voor dat de consumerende schapen iets zouden merken van de gevolgen van het westers imperialisme, dat mag zeker niet.
Oud 4 januari 2009, 15:10   #11
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, omdat ik tegen de zionistische retoriek ben, steun ik nazi's.
Jij steunde ze in je post. Uitdrukkelijk. Daar kan ik niet aan doen. Alleen maar vaststellen.
Oud 4 januari 2009, 15:13   #12
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gaan jullie dan niet mee betogen?
Misschien bang om een onredelijk zwaar pak rammel te krijgen als ze jullie tenuekes en symbooltjes zien...
Vanwaar toch al die agressieve uitingen?
Oud 4 januari 2009, 15:13   #13
Praetorian

Standaard

Citaat:
Jij steunde ze in je post. Uitdrukkelijk. Daar kan ik niet aan doen. Alleen maar vaststellen.

Ik denk dat Vlaams-nationalist nog harder zal lachen. Armoedig kleinburgertje.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 4 januari 2009 om 15:14.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:14   #14
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, meneer de wijsneus. Hij steunt het protest tegen de gang van zaken in Antwerpen waar rechts(-liberaal) aanpapt met verdedigers van Israël.
Oud 4 januari 2009, 15:24   #15
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Nee, meneer de wijsneus. Hij steunt het protest tegen de gang van zaken in Antwerpen waar rechts(-liberaal) aanpapt met verdedigers van Israël.
O.a. te zien in het Chanuka-nummer van Joods Actueel. Grote advertentie: "Jurgen Verstrepen en [een andere LDD-kwal] wensen de Joodse gemeenschap een gelukkig chanuka.", gevolgd door nog een Hebreeuws bijschrift.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:26   #16
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Stel je voor dat een bende brallende kaalkoppen uit protest tegen de joden half Antwerpen afbreekt, en met de politie op de vuist gaat, molotovs smijt enz enz. Dan zouden die terecht keihard aangepakt worden. Maar nu het bebaarde fanatiekelingen in djelabba's zijn dekt men dit toe met de mantel der liefde : " De arme dutskes, ze zijn getraumatiseerd door wat er gebeurd in Gaza..."
Leugens ! Enkel zijn ze er op uit om de " belgische varkens " ( zo noemen ze ons achter onze rug in hun taal ) weer eens te brutaliseren, en te pesten ! Moeten er écht doden vallen tijdens zulke "betogingen" (lees = plunder- en vernieltochten) voor er gereageerd word ? Trouwens, ik denk dat zelfs d�*n excuses voor hun wangedrag gezocht -en gevonden in de bodemloze poco-grabbelzak -zullen worden. Janssens, de Pétrick, is verkocht aan de allochtonen. Medeplichtig aan jodenhaat en antisemitisme . En dan maar lullen over een raar geschreven letterke op de gevel van een café...
Ach zo?
Eérste betoging: 13 personen administratief aangehouden, maar ondanks politiefotografen die alles filmden en cameras overal: onvoldoende om méér dan PV's op te stellen: géén gerechtelijke aanhoudingen.

Tweede betoging op het Groenplein, liet die zgn."verkochte Pétrick" toch maar even 93 mensen aanhouden, wééral geen spoor van bewijs tegen hen, ondanks fotografen en bewakingscameras (behalve één idioot, een minderjarige snotaap die dacht de hij nu eens de revolutie ging beginnen).

Dikke BS dus, carlgustaafforumspookpiraatbarbaaronzin, als men de zaken voorstelt alsof er dramas gebeuren.
PS,
Ik vindt dat sommigen hier "Belgisch varken" noemen een grove belediging aan het adres van gelijk welk varken ter wereld is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 januari 2009 om 15:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:28   #17
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij steunt het protest tegen de gang van zaken in Antwerpen waar rechts(-liberaal) aanpapt met verdedigers van Israël.
De roodbruine as dus. Zoals ik zei.
Oud 4 januari 2009, 15:34   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang het maar tegen de Joodse gemeenschap gericht is he. Allochtoon crapule en solidaristen: één strijd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2009, 15:41   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Allochtoon crapule en solidaristen: één strijd.
Vergeet extreemlinks niet.
Oud 4 januari 2009, 15:59   #20
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zolang het maar tegen de Joodse gemeenschap gericht is he. Allochtoon crapule en solidaristen: één strijd.
Jamaar, de ene keer zijn we xenofoben en racisten, de andere keer moslimvrienden. Eieren of jong zou ik zeggen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be