Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 11:17   #21
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Ik zal bij elke demonstratie voorop lopen en mijn steun betuigen aan Hamas, wat ik mijn ogen, en van velen een verzetsbeweging is tegen de illigale bezetter.
Hamas Strijder is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:19   #22
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamas Strijder Bekijk bericht
Ok, Hamas in stijd met Fatah, wat heeft Israël hiermee te maken? Ongetwijfeld zullen ze er wel ergens voor tussen zitten, maar wat heeft dit met hun invasie te maken?
Wat mij betreft niets. Ik wou alleen aangeven dat ik de Palestijnse strijd voor een eigen staat steun, maar de religieuze dictatuur van Hamas liever vandaag dan morgen zie verdwijnen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 januari 2009 om 11:26.
E. Gidius is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:21   #23
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal bij elke demonstratie voorop lopen en mijn steun betuigen aan Hamas, wat ik mijn ogen, en van velen een verzetsbeweging is tegen de illigale bezetter.

mee betogen of mee de buurt terroriseren?
Oud 5 januari 2009, 11:21   #24
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zesduizend sinds de ontruiming van Gaza...
En als het toch maar om onschuldige bommetjes gaat, waarom stopte hamas daar dan niet mee, wegens geen 'effect'?
6.000 ? geloof je het zelf of ben je ermee aan’t lachen? Van welke Joodse site heb je dit? Of door welke anti-hamas aanhanger werdt dit op wikipedia gezet? Ik kan u niet vertellen om hoeveel bommen het precies zou gaan, maar wat ik u wel kan zeggen is dat deze amper slachtoffers hebben gemaakt. Check uw bronnen beter, en neem deze met een korrelje zout. Zoek eens op hoeveel Israëli’s zijn gedood tov Palestijnen. U zult verbaasd zijn.

Hoedanook zijn deze zogenaamde aanhoudende raketaanvallen NIET de aanleiding voor een Israëlisch offensief die ze liever als defensief willen beschouwen...
Oud 5 januari 2009, 11:22   #25
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
mee betogen of mee de buurt terroriseren?
Zo voorspelbaar...
Oud 5 januari 2009, 11:24   #26
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo voorspelbaar...
terroriseren dus?
Oud 5 januari 2009, 11:25   #27
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat mij betreft niets. Ik wou alleen aangeven dat ik de Palestijnse strijd voor een eigen staat steun, maar de religieze dictatuur van Hamas liever vandaag dan morgen zie verdwijnen.
Ik weet echt niet wat u bedoeld met een religieus dictatuur. Hamas is een verzetsbeweging met als doel Palestina te bevrijden van de bezetter. Hamas geniet steun van de gehele bevolking, op die van Fatah na. Wat ik wel weet is dat als er morgen weer verkiezingen worden gehouden in Palestina, dat Hamas een monsterscore behaalt. Dus Israëlische poging tot een Hamasuitroeien zal enkel het tegeneffect hebben.
Oud 5 januari 2009, 11:28   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet echt niet wat u bedoeld met een religieus dictatuur.
Een staat waarin de religieuzen, zogezegd in naam van God, het laatste woord hebben.

Citaat:
Hamas is een verzetsbeweging met als doel Palestina te bevrijden van de bezetter. Hamas geniet steun van de gehele bevolking, op die van Fatah na.
Dus moet ik hun religieuze strijd er maar bij nemen?

Ik steun de nationale strijd van de Palestijnen, maar bestrijdt de religieuze strijd van Hamas.
Oud 5 januari 2009, 11:28   #29
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Ik weet echt niet wat u bedoeld met een religieus dictatuur. Hamas is een verzetsbeweging met als doel Palestina te bevrijden van de bezetter. Hamas geniet steun van de gehele bevolking, op die van Fatah na. Wat ik wel weet is dat als er morgen weer verkiezingen worden gehouden in Palestina, dat Hamas een monsterscore behaalt. Dus Israëlische poging tot een Hamasuitroeien zal enkel het tegeneffect hebben.
Het feit dat Hamas de Sharia invoerde ?
Oud 5 januari 2009, 11:34   #30
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Het feit dat Hamas de Sharia invoerde ?
Ik heb geen weet van de Sharia invoer, maar als de Palestijnen dit zo hebben gewild, is dit toch hun volste recht? Ik hoor de Palestijnen toch niet klagen over een te religieus Hamas? Als de bevolking tevreden is over Hamas en hun relgieuze visie, is dat hun volste recht.
Oud 5 januari 2009, 11:37   #31
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat veel welwillende en vredelievende Palestijnen stiekem heel blij zijn dat Israel ze van die islamofascisten van hamas komt verlossen. En ik denk ook dat veel Palestijnen enorme spijt hebben dat ze ooit op hamas gestemd hebben in het verleden, en volkomen terecht natuurlijk.
Sus Iratus is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:37   #32
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een staat waarin de religieuzen, zogezegd in naam van God, het laatste woord hebben.

Dus moet ik hun religieuze strijd er maar bij nemen?

Ik steun de nationale strijd van de Palestijnen, maar bestrijdt de religieuze strijd van Hamas.
Religie is belangrijk voor de Palestijnen, daar ze verder geen houvast hebben. Leven in pure onderdrukken wekt deze religieuze gevoelens tot een maximum en kan leiden tot fatale gevolgen. Ik wil de nadruk leggen op “gevolg”, daar de oorzaak aan de overkant van de muur moet worden gezocht.
Oud 5 januari 2009, 11:38   #33
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wel weet is dat als er morgen weer verkiezingen worden gehouden in Palestina, dat Hamas een monsterscore behaalt. Dus Israëlische poging tot een Hamasuitroeien zal enkel het tegeneffect hebben.
Wel, dan moet u nu wel tevreden zijn met hetgeen er nu gebeurt.
Oud 5 januari 2009, 11:39   #34
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wie zich Hamas Strijder noemt moet hier niet komen loze praatjes verkopen. Migreer gerust naar het Midden-Oosten.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:40   #35
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik denk eerder dat veel welwillende en vredelievende Palestijnen stiekem heel blij zijn dat Israel ze van die islamofascisten van hamas komt verlossen. En ik denk ook dat veel Palestijnen enorme spijt hebben dat ze ooit op hamas gestemd hebben in het verleden, en volkomen terecht natuurlijk.
U gaat hier totaal de mist in beste vriend, u hebt een verkeerd beeld over deze situatie en kan u beter aanmelden bij een andere topic. U hebt kennelijk geen flauw idee hoe geliefd Hamas is in Palestina en de rest van de wereld. In de meeste ogen is Israël een terroristische staat, en iedereen behalve u heeft dat door.
Oud 5 januari 2009, 11:40   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
6.000 ? geloof je het zelf of ben je ermee aan’t lachen? Van welke Joodse site heb je dit?
Op dit moment is het onder andere Hamas zelf die "beweert" dat er meer dan 6000 geslaagde katyusha aanvallen op Israël uitgevoerd zijn sinds de Palestijnse gebieden "onafhankelijk" zijn. Vooral Hezbollah kan hiervoor aangekeken worden, maar geen van de andere "partijen" binnen Palestina is onschuldig.
Een deel van die raketten zijn in Palestina gemaakt, een ander deel is aangevoerd vanuit enkele supportende staten,met oa Iran op de lijst.

Citaat:
Of door welke anti-hamas aanhanger werdt dit op wikipedia gezet? Ik kan u niet vertellen om hoeveel bommen het precies zou gaan, maar wat ik u wel kan zeggen is dat deze amper slachtoffers hebben gemaakt.
In verhouding tot het aantal afgeschoten overmaatse vuurpijlen zijn er vrij weinig slachtoffers gevallen in Israël. Toch volharden de strijders van Allah in deze verkwisting van grondstoffen, tesamen met mensenlevens in de vorm van zelfmoordaanslagen.

Citaat:
Check uw bronnen beter, en neem deze met een korrelje zout. Zoek eens op hoeveel Israëli’s zijn gedood tov Palestijnen. U zult verbaasd zijn.
Als U even de verhoudingen van slachtoffers in het conflictgebied gaat bekijken, met de 6 daagse oorlog en de Yom Kippoer oorlog erbij , zal U zien dat het merendeel van de "moslims" gedood door Israëlies, krijgers zijn.

Andersom is het een pak moeilijker, daar iedere Israëli een functie binnen de IDF bekleed of bekleed heeft. Uitgezonderd van de minderjarigen.
Met dit feitje erbij zou ik durven zeggen dat Israël het allemaal nog braafjes aanpakt, want ze hebben zowel de wapens, de ervaring als de manschappen om Palestina te ontdoen van elke strijder van Allah. En ook, internationale druk... leg de resolutie maar bij de andere.

Citaat:
Hoedanook zijn deze zogenaamde aanhoudende raketaanvallen NIET de aanleiding voor een Israëlisch offensief die ze liever als defensief willen beschouwen...
Het is maar 1 van de pijnpunten in dit conflict.
Oud 5 januari 2009, 11:40   #37
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wie zich Hamas Strijder noemt moet hier niet komen loze praatjes verkopen. Migreer gerust naar het Midden-Oosten.
En jij mag gerust naar Israël migreren. Dan zijn we van beide volksvijandige elementen verlost!
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:40   #38
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is hier mijn eerste post, maar lang nog niet de laatste. Het feit dat Hamas “door enkele dwazen” wordt bestempeld als een terroristische organisatie kan het grootste deel van de wereld worst wezen. Hamas is op democratische wijze aan de macht gekomen in Palestina. Het feit dat Hamas nu de septer zwaait in Palestina, is omdat de Palestijnen dit zo hebben gewild. Hamas wordt over de hele wereld toegejuicht en wordt op elke demonstratie gescandeerd.

Indien Hamas als terreurgroep wordt beschouwdt, mogen alle Palestijnen hetzelfde worden genoemd. Ik wordt er ziek van om altijd steeds hetzelfde liedje te horen langs Israëlische kant. De Joden plande deze invastie maanden op voorhand om als doel hun territorium uit te breiden.

Indien de mensen onder jullie het nog niet doorhebben. ¨knip*[/b]
http://forum.politics.be/showthread.php?t=117121

Laatst gewijzigd door Starfire : 5 januari 2009 om 12:43.
filosoof is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:41   #39
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wel, dan moet u nu wel tevreden zijn met hetgeen er nu gebeurt.
Hoe kan ik tevreden zijn wanneer honderen kinderen en vrouwen onder het mom van terreurbestrijden worden afgeslacht?
Oud 5 januari 2009, 11:42   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En jij mag gerust naar Israël migreren. Dan zijn we van beide volksvijandige elementen verlost!
Kallikles, ga je niet mee om "scheidsrechter" te spelen? Kwestie, iemand moet toch beslissen wie het eerlijk speelt nietwaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be