Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 13:13   #61
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de Hamaspamperaars ons willen doen geloven, wordt dit helemaal niet beaamd bij de bevolking in Gaza zelf, die hopen op een snelle terugkeer van de Israëli's om orde op zaken en vredesrust te brengen.

In Gaza klinkt steeds luider de roep (of beter gezegd het gefluister) om een snelle terugkeer van Israël en dat terwijl de Hamasleiders Israël proberen af te schrikken met allerlei ‘wilde’ bedreigingen zoals: het bloed zal in stromen vloeien, het vuur zal uit de hemel vallen, en er zal geween zijn als de toorn van Hamas Israël zal treffen. Afgezien van deze doemscenario’s, die ook omschrijvingen geven waarin de Iraanse atoombom als een opgaande zon over Israël wordt verheerlijkt, ontving Israël een andere boodschap van diplomaten vanuit de verschillende hoofdsteden in de Arabische wereld, Daaruit blijkt duidelijk de oproep om geen burgerslachtoffers te maken in Gaza. Een treffend citaat is dat van een diplomaat die zei:’Sla ze dan hun hoofden af’. (Ben Caspit en Roni Shaked in Jedioth)

(bron Hagalil)

De kleine man in de straten van Gaza wordt ook geciteerd als volgt: Niemand wil die raketten op Israël maar tegen Hamas durft niemand dat te zeggen, iedereen heeft angst”.

Men neemt aan dat ongeveer 70% van de inwoners van de Gazastrook blij zouden zijn als Israël zou terugkeren en daarmee de inwoners van de Hamasterreur zouden bevrijden. Roni Shaked bracht het als volgt onder woorden: “De enige oplossing is Israël die hier de orde komt herstellen. In Gaza zegt iedereen dat het een zegen zou zijn moest Sharon voor een maand ontwaken en dan nog eens naar Gaza zou komen

Of Israël terug naar de Gazastrook wil komen is nog maar zeer de vraag. Het zou in elk geval zinniger zijn als de Palestijnen hun bevrijding zelf bewerkstelligen. Er zijn drie bijzondere gevaarlijke militaire leiders in Gaza: Ahmed Djabri, Ibrahim Gandor en Mohamed Def, deze laatste raakte al verschillende keren gekwetst tijdens liquidatiepogingen. Hun politieke handlangers die zich als opstokers gedragen zijn Ismail Haniya, de premier van de PA, Said Siam, minister van binnenlandse zaken van de Haniyaregering en Mahmud A-Zahar.

(bron Hagalil)

Secundaire bron
Wel vreemd dan dat Hamas democratisch verkozen is.
Om verkozen te worden moet je namelijk een meerderheid van de stemmen hebben.
En om een meerderheid bij de verkiezingen te hebben moet ook de meerderheid van de bevolking achter je staan.

Iets zegt mij dat uw verhaal niet helemaal strookt met de realiteit.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:53   #62
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Wel vreemd dan dat Hamas democratisch verkozen is.
Om verkozen te worden moet je namelijk een meerderheid van de stemmen hebben.
En om een meerderheid bij de verkiezingen te hebben moet ook de meerderheid van de bevolking achter je staan.

Iets zegt mij dat uw verhaal niet helemaal strookt met de realiteit.
Iets zegt me dat het bovenstaande niet klopt met de werkelijkheid in Mohammedaanse landen. Eerlijk verlopen verkiezingen? Waar heb je dat? De groep die de meeste macht heeft en/of terreur kan uitoefenen en de uitslagen kan vervalsen krijgt de meerderheid van stemmen. Win je verkiezingen dan bewijst dat dat je meer greep hebt op de bevolking dan de tegenstander.
Mahalingam is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:10   #63
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dus Hamas schiet met "democratische" raketten en daar mag niets tegenover worden gesteld?
Oud 5 januari 2009, 16:59   #64
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Hamas schiet met "democratische" raketten en daar mag niets tegenover worden gesteld?
Misschien moet Israel dan ook maar zelfgemaakte vuurpijlen terugschieten...
...dan stond het dodenaantal langs beide kanten onder 10.

Ik ben alleszins PRO.
Oud 5 januari 2009, 17:17   #65
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Misschien moet Israel dan ook maar zelfgemaakte vuurpijlen terugschieten...
...dan stond het dodenaantal langs beide kanten onder 10.

Ik ben alleszins PRO.
Nee, dat hele geschiet moet STOPPEN en had nooit mogen beginnen.

Maar ze zijn daar geen van allen wijzer, net zoiets als v/m Joegoslavië en Kosovo en Bulgarije.
Oud 5 januari 2009, 17:27   #66
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Het afschieten van die raketten door Hamas keur ik zeker niet goed, integendeel.
Maar CLUSTERBOMMEN afschieten in woonwijken

Als men deze daad rechtvaardigd, dan heeft men geen greintje menselijkheid in zich.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 5 januari 2009, 17:39   #67
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Iets zegt me dat het bovenstaande niet klopt met de werkelijkheid in Mohammedaanse landen. Eerlijk verlopen verkiezingen? Waar heb je dat? De groep die de meeste macht heeft en/of terreur kan uitoefenen en de uitslagen kan vervalsen krijgt de meerderheid van stemmen. Win je verkiezingen dan bewijst dat dat je meer greep hebt op de bevolking dan de tegenstander.
Iets zegt me dat u dit niet gelezen hebt:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4638962.stm

Citaat:
Any Palestinian setting out to cast their vote in this Wednesday's Palestinian parliamentary elections is likely to spot a few international election monitors close to the polling station.

Since the first election held under the Palestinian Authority in 1996, international monitors have been present during all Palestinian elections - from the start of political campaigning to the vote count.

This election is no different. Over 450 international election monitors will be present this week in the occupied Palestinian territories from organisations as diverse as European Jews for a Just Peace to a delegation from the Uzbekistan, according to the Palestinian Central Election Commission.

But what motivates all these organisations to send election observers? And what exactly do they do?

Deputy Chief Observer for the European Union Election Mission, Richard Chambers, admits that his line of work is "a strange career that not many people understand".

The former barrister from Swansea, UK, first became an election observer when he worked in Montenegro in 2002.

The 35-year-old says he became involved in election monitoring because "it's fascinating to see the process of democracy in practice".

Palestinian Chief Electoral Officer Ammar Dwaik says that the election monitors play an "important role" in legitimising elections.

'International endorsement'

In the Palestinian territories, the right of international election monitors to operate is guaranteed by the Palestinian law.

"Their presence is an international endorsement that the Palestinian elections are taking place," says Mr Dwaik.

"These groups believe that the mechanisms for a free and fair Palestinian election are in place."

With a team of 186 international monitors, the EU mission is the biggest in the field.

Last month, the EU mission set up three offices in East Jerusalem, Ramallah and Gaza.

In the run-up to the election, the EU mission monitors political campaigning, to see whether it's free and fair.

During this election, campaigning in East Jerusalem has been a hot issue, says EU spokesman Mathias Eick.

On the day itself, the EU mission will monitor access to polling stations and watches for any voting irregularities during the vote count.

The cost of the EU mission is 3m euros (about $3.6m US).

Globetrotting

Being an election observer attracts people from all walks of life and from around the globe. Twenty-five countries are involved in the EU mission.

Naledi Trine Lester, a research consultant on asylum issues when not working as an election observer, says one of the attractions of the job is that "you get dropped into a country when the main social and political issues are coming to the fore".

"You get to meet the big and small players in major political events."

Ms Lester who lives in Brighton, UK, calls working on the mission an "intense" experience where you quickly build a relationship with people from "your colleagues to the staff at your local bakery".

But she freely admits that spending short-term stints in various far flung trouble spots can grind people down.

Dr Ron Herman, 36, an election expert, understands the strain that the globetrotting life can place on personal relations.

The German veteran of 16 election observation missions, Dr Herman met his future wife while they worked together on a mission in Serbia in 1999.

Five years later, the couple got married, but divorced a year later. "She couldn't stand me being on the road all the time," he says. "But I couldn't stand the settled life."

But the job, which often entails long hours and weeks without a day off, isn't always hard work.

In 2003, Mr Chambers spent a month observing elections in the Caribbean's Turks and Caicos Islands. During the same period, he also managed to become a qualified scuba diver.
Dus ik denk dat die verkiezing wel degelijk democratisch is gebeurd aangezien er nergens berichten te vinden zijn van verkiezingsfraude.

Dit wil echter niet zeggen dat hamas een goede partij is.
De NSDAP is immers ook democratisch verkozen.
En in België hebben we ook het iets minder fraaie Vlaams Belang.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:07   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
...

En Islamisten werden in die periode niet als een gevaar gezien. Nergens trouwens.
De geschiedenis van het 'Moslim Broederschap' ('Muslim Brotherhood') begint in 1928 in Egypte. Eind 1948 werd de beweging door de toenmalige Egyptische overheid verboden.

Men kan dus, zonder daarbij te overdrijven, zonder probleem stellen dat 'Islamisten' sinds eind 1948 wel degelijk in tenminste één land 'als een gevaar werden gezien'.

Valt het niet op dat de 'beginselen' (de basisprincipes, de uitgangspunten) van dat Moslim Broederschap in niets verschillen van die van Hamas?

Waartoe dient een 'veiligheidsdienst' van een staat eigenlijk (in theorie, maar vooral ook in praktijk)?

Wat gebeurt er eigenlijk precies in de gebouwen, ruimten en omgevingen waar de 'veiigheidsagenten' van zo'n 'veiligheidsdienst' hun 'job' uitoefenen?

Waaruit bestaat de 'veiligheidsopdracht' van die mensen?

Waarvoor worden ze betaald (officieel, en 'in het zwart')?

Wie doet de boekhouding voor zo'n 'dienst', en hoe wordt zo'n boekhouding opgemaakt?

Wiens bevelen gehoorzaamt zo'n 'veiligheidsdienst'?

Waarom zijn mensen geneigd te geloven in de onbaatzuchtigheid en democratische gezindheid van 'geheime' diensten?

Welke wèrkelijke - maar 'geheime' - objectieven heeft de collectiviteit van de leden van zo'n 'veiligheidsdienst', en in hoeverre stemmen die overeen met de publiek gemaakte?

Wanneer komt iemand 'in aanmerking' voor een functie binnen 'geheime' diensten?

Dat zijn maar een paar vragen die opwellen bij het overlopen van de discussie in deze draad.

Kan iemand mij helpen bij het vinden van antwoorden?

Dank bij voorbaat,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 januari 2009 om 18:08.
djimi is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:16   #69
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat hele geschiet moet STOPPEN en had nooit mogen beginnen.

Maar ze zijn daar geen van allen wijzer, net zoiets als v/m Joegoslavië en Kosovo en Bulgarije.
Willem. Ik vraag me serieus af wanneer de eerste kassams op Europa gaan vallen.

En wat Europa d�*�*r van zou denken.

Het is een mogelijkheid toch? Er zijn in Europa al erge dingen gebeurd in de naam van alla (Londen, Madrid, Parijs, Amsterdam,..).

(Dat dat op een Europees land 2 jaar/cfr 8 jaar lang zou aanhouden dat durf ik niet eens te bedenken.) Al eens afgevraagd? Ik weet dat jij geen salonterrorist bent dus ik stel je die vraag met oprechte interesse voor je antwoord.
PollyCorrect is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:18   #70
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Het afschieten van die raketten door Hamas keur ik zeker niet goed, integendeel.
Maar CLUSTERBOMMEN afschieten in woonwijken

Als men deze daad rechtvaardigd, dan heeft men geen greintje menselijkheid in zich.
Je weet best dat die aanvalshandelingen vanuit woonwijken worden gepleegd en geredigeerd, met de "gemotiveerde" burgers die Hamas stemmen als menselijk schild. "Overleg" werkt van geen kant, wordt alleen als zwakte gezien en als zodanig uitgebuit en een korte wapenstilstand dient alleen voor herbevoorrading met wapens en materialen voor bommen en raketten.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...nselijk+schild
Oud 5 januari 2009, 18:24   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Willem, je hebt één kant die vecht tegen ethnische zuivering (de Palestijnen) en één kant die vecht om de resultaten van deze ethnische zuivering te behouden en uit te breiden (de Israëli's). Je bent dus sowieso verplicht een moreel onderscheid tussen beide te maken.

Dit gezegd zijnde, en totaal los hiervan, moeten we de methoden van zowel Hamas als Israël, die beide uitdraaien op niet-discriminerende aanvallen op burgers, veroordelen. Israël loopt echter ver voorop in de terreur, zoals alle ernstige bronnen aantonen.

Zie b.v. dit artikel van The Times:
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle5447590.ece

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2009 om 18:25.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:26   #72
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Willem. Ik vraag me serieus af wanneer de eerste kassams op Europa gaan vallen.

En wat Europa d�*�*r van zou denken.

Het is een mogelijkheid toch? Er zijn in Europa al erge dingen gebeurd in de naam van alla (Londen, Madrid, Parijs, Amsterdam,..).

(Dat dat op een Europees land 2 jaar/cfr 8 jaar lang zou aanhouden dat durf ik niet eens te bedenken.) Al eens afgevraagd? Ik weet dat jij geen salonterrorist bent dus ik stel je die vraag met oprechte interesse voor je antwoord.
Er zal denk ik niets anders opzitten dan dat geschiet met die raketten te stoppen, wat helaas niet goedschiks kan lukken want was zo nooit bedoeld. De opzet van die agressors ligt schriftelijk vast: Israël van de kaart verwijderen. Of je ze nu sympathiek vindt of niet, de Israëli hebben geen andere mogelijkheid.
Oud 5 januari 2009, 18:26   #73
PollyCorrect

Standaard

Nee hoor, Kallikles. Typisch weer salonterroristische propaganda, over dat etnische gezuiver van Israel.

Israel is wel het enige land waar Arabieren thuis zijn én in een democratisch Parlement zetelen.

De enigen die etnozuivering willen zijn de Hamas.
Kijk maar naar hun charter.
Vernieling van Israel en doden van joden.
PollyCorrect is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:29   #74
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Er zal denk ik niets anders opzitten dan dat geschiet met die raketten te stoppen, wat helaas niet goedschiks kan lukken want was zo nooit bedoeld. De opzet van die agressors ligt schriftelijk vast: Israël van de kaart verwijderen. Of je ze nu sympathiek vindt of niet, de Israëli hebben geen andere mogelijkheid.
Helaas.

En denk maar niét dat Israel dat leuk vindt.

Israel wil maar één ding: dat het ophoudt.

Ze hebben sinds 8 jaar kassams op hun daken, en sinds ze Gaza helemaal hebben gegeven aan de Hamas in 2006 is het alleen maar verergerd.

Ik ben echt benieuwd hoe Europa gaat reageren, met inbegrip van de Vlaamse salonterroristen die hier de hele dag aanwezig zijn om te strijden voor hun alla broeders, wanneer ZIJ een kassam op hun dak, hun auto, hun tuintje of hun kop krijgen.
PollyCorrect is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:35   #75
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
Waar blijft de solidariteit van de Arabische landen met de Palestijnen? (Er zijn ook christelijke Palestijnen maar het grootste deel is verdreven en weggetrokken onder de pesterijen van radicale islamitische broeders).

Het enige Arabische land dat iets heeft gedaan voor de Palestijnen is Jordanië: dit land heeft heel veel Palestijnen opgevangen en zij zijn er nu volwaardige staatsburgers, deze Palestijnen willen voor geen geld weg uit Jordanië. In Libanon worden de Palestijnen gediscrimineerd: ze mogen, bepaalde beroepen niet uitoefenen, mogen geen grond bezitten en zijn er tweederangsburgers. Destijds was er in Europa en de VS wel solidariteit met de vervolgde joden, ze werden er overal opgevangen en zijn er nu volwaardige staatsburgers. Waarom kunnen die Arabische landen dit niet? De Palestijnse kwestie wordt door hen, evenals door AEL en door extreemrechtse radicale moslims hier uitbebuit om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en op te hitsen.

Ik was zelf in Palestina (het land waar Jezus is geboren en heeft geleefd, waar dus het christendom is ontstaan) enkele jaren geleden. We hadden er ook contacten met Hamas. Wel die contacten leerden me dat het gaat om een bende intolerante fascisten die enkel de wetten volgen van de radicale islam, al de rest moet worden bestreden. De hamas-ideologie is fascistische waanzin, die andersdenkenden het liefst zou uitroeien, vrouwen onderdrukt en kinderen opvoedt met haat en wraak.

Toen we enkele dagen later in Nazareth in de Westelijke Jordaanoever waren (de stad waar Jezus heeft geleefd) sprak ik in een souvenirwinkel met de twee verkopers (een christelijke en een islamitische Palestijn).
De islamitische Palestijn zei dat 'die van Hamas moesten stoppen met het gooien van bommen en dat dit als een boemerang op de Palestijnse bevolking terugkomt' en hij voegde eraan toe: "DIE VAN HAMAS WILLEN PALESTINA BEVRIJDEN DAT ZE DAN MAAR EENS EERST HUN VROUWEN BEVRIJDEN"

Zeer boeiende bijdrage, waarvoor dank, Marjan.

Ik zal op enkele puntjes reageren, de tijd voor méér ontbreekt me nu, helaas.

Zeker wat de USA betreft klopt d�*t voor de volle honderd procent, en ik kan daar alleen maar verheugd om zijn.

Maar dan dringt de vraag zich op of er ècht zo'n dringende behoefte/nood aan een 'Jewish State' zou zijn dat de duizenden onschuldige slachtoffers die in het 'Heilig Land' reeds vielen (aan �*lle zijden, ook de joodse!) erdoor 'gerechtvaardigd' kunnen worden?

En of die 'Jewish State' dan nog eens het recht heeft de verschillende reeds aangenomen VN-resoluties betreffende de kwestie naast zich te blijven neerleggen?

Om het voorlopig nog maar niet over het 'recht op disproportioneel gewelddadige reactie' te hebben.

Wat Hamas betreft: het op geen enkele manier te verantwoorden gedrag van hun 'leiding' maakt mij woest.
Die 'leiding' misbruikt de ellende en de miserie van de mensen voor wie zij verantwoordelijk zijn - hun 'onderdanen' dus - voor het implementeren van een agenda die bitter weinig met een daadwerkelijke lotsverbetering van het Palestijnse volk te zien heeft.

Als bezettingstroepen zoals de Israëlische zich zelfs zonder voorwendsels gratuit geweld veroorloven, waarom dan nog wat olie op het vuur gaan gooien?
Als dat uit domheid gebeurt, dan zijn de 'leiders' incompetent,
als dat echter uit (militaire of politieke) berekening gebeurt, dan zijn die 'leiders' gewoon misdadigers.

Misdadigers worden bij voorkeur niet aangepakt op de manier waarop "Israël" dat nu meent te moeten doen. Toch niet als je de notie 'rechtsstaat' nog een beetje ernstig wenst te nemen.

djimi is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:36   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
De enigen die etnozuivering willen
Israël heeft ethnische zuivering uitgevoerd. Hoe denk je dat er nu overal Israëli's wonen, waar vroeger joden een minderheid waren?
http://en.wikipedia.org/wiki/Palesti...andate_periods

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2009 om 18:36.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 20:52   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je bent dus sowieso verplicht een moreel onderscheid tussen beide te maken.
Wie is "je" die volgens jou tot iets verplicht is?

Jij? Of wij allen?

Indien het laatste, waarom zouden wij tot wat dan ook verplicht zijn als we alleen maar verbijsterd en verslagen kunnen toekijken naar de waanzin die ginds plaatsheeft en onverstoorbaar groeit?
Oud 5 januari 2009, 21:17   #78
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

... waarom zouden wij tot wat dan ook verplicht zijn als we alleen maar verbijsterd en verslagen kunnen toekijken naar de waanzin die ginds plaatsheeft en onverstoorbaar groeit?
Inderdaad.

En wat doen we als we al even verbijsterd, maar hopelijk nog niet verslagen, mogen toekijken hoe die waanzin ook hier wortel schiet?

De stijgende populariteit van 'Hamas' onder jonge moslims in Brussel zal jou ook wel niet ontgaan zijn, jij weet dus perfect over welke waanzin ik het heb.

Zèlf werd ik vandaag in de klas ook geconfronteerd met datzelfde fenomeen.

En op het forum blijkt de waanzin ook toe te slaan.

2009 is alvast niet erg goed begonnen.

djimi is offline  
Oud 5 januari 2009, 21:24   #79
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Israël heeft ethnische zuivering uitgevoerd. Hoe denk je dat er nu overal Israëli's wonen, waar vroeger joden een minderheid waren?
http://en.wikipedia.org/wiki/Palesti...andate_periods
Immigratie ?
Demosthenes is offline  
Oud 5 januari 2009, 21:35   #80
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Inderdaad.

En wat doen we als we al even verbijsterd, maar hopelijk nog niet verslagen, mogen toekijken hoe die waanzin ook hier wortel schiet?

De stijgende populariteit van 'Hamas' onder jonge moslims in Brussel zal jou ook wel niet ontgaan zijn, jij weet dus perfect over welke waanzin ik het heb.

Zèlf werd ik vandaag in de klas ook geconfronteerd met datzelfde fenomeen.

En op het forum blijkt de waanzin ook toe te slaan.

2009 is alvast niet erg goed begonnen.
Afschuwelijk hé.

Populisme onder de moslims.

En datzelfde populisme dat extreem links zo veroordeelt onder de Europese kiezers.

Het verschil is: pro-israel mensen willen dat het geweld langs beide kanten ZO SNEL MOGELIJK stopt.

Salonterroristen willen dat het eigenlijk zo lang mogelijk voortduurt, tot er véél Israelische slachtoffers vallen, en zelfs tot Israel van de kaart wordt gevaagd.

D�*t is het enige verschil tussen hen en ons.
PollyCorrect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be