Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 13:56   #441
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Dus volgens u is Hitler sinds zijn dood geen misdadiger meer?
We hebben hier ergens al eens een gelijkaardige discutie gehad niet? Wie is er nu misdadiger. Hij die de misdaad doet, hij die ze opdraagt of hij die wetende dat het een misdadiger betreft hem nadien een vrijgeleide bezorgt om hem in diens te kunnen nemen voor zijn eigen nut?
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 13:57   #442
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als gij uwen dorpel al voor volk aanziet moet ge toch eens dringend langs een geneesheer passeren hoor.
Ik wilde eerst 'landverrader' zeggen, maar aangezien het VHB het niet zo op België heeft, heb ik er maar volk van gemaakt .

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 5 januari 2009 om 13:57.
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 13:58   #443
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We hebben hier ergens al eens een gelijkaardige discutie gehad niet? Wie is er nu misdadiger. Hij die de misdaad doet, hij die ze opdraagt of hij die wetende dat het een misdadiger betreft hem nadien een vrijgeleide bezorgt om hem in diens te kunnen nemen voor zijn eigen nut?
Naar mijn mening alle 3!
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:00   #444
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moorden mag dus volgens u, zolang het maar negertjes, arabieren en indiaantjes zijn?

Dan beschouwd u Hitler ook niet als misdadiger ofwat?
Je blijkt zoals zovele andere de zaak verkeerd in te zien.

Is iemand die 11 miljoen steelt meer een dief dan iemand die één miljoen steelt?
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:04   #445
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je blijkt zoals zovele andere de zaak verkeerd in te zien.

Is iemand die 11 miljoen steelt meer een dief dan iemand die één miljoen steelt?
Het zijn beiden dieven, maar je gaat mij niet vertellen dat degene van 11miljoen dezelfde straf krijgt als degene van 1 miljoen.
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:17   #446
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar mijn mening alle 3!
In dat geval kan je niet anders dan Amerika evenzeer veroordelen dan de Duitse legertop daar vele van de Duitsers op het einde van de oorlog ingelijfd zijn geworden door Amerika om aldaar tewerk gesteld te worden. Deze hebben zelfs andere identiteiten gekregen om aan de vervolging te ontsnappen.

In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond, dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren? Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden.

Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt? Hoelang bouwt men eigenlijk aan een schip?

Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?

En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen.
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:23   #447
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn beiden dieven, maar je gaat mij niet vertellen dat degene van 11miljoen dezelfde straf krijgt als degene van 1 miljoen.
Natuurlijk krijgt deze de zelfde straf. De stafmaat is afhankelijk van de misdaad, niet van het aantal. Een autodief wordt niet bestraft per auto die hij gestolen heeft maar om het fijt dat hij één of meerdere auto’s gestolen heeft.
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:29   #448
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Definitie van misdadiger: iemand die de wet breekt.
Hitler brak de wet niet want hij had ze zelf gemaakt. Het woord misdadiger is dus misplaatst.

Massamoordenaar is wel van toepassing.
Oud 5 januari 2009, 14:37   #449
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Hitler brak de wet niet want hij had ze zelf gemaakt. Het woord misdadiger is dus misplaatst.

Ja, maar de vraag is, van wanneer ben je een massamoordenaar ? 2, 5, 10, 25, 50, 100,........Is het pas een massa wanneer het gaat over meerdere miljoenen en is iemand die minder dan meerdere miljoenen mensen de dood in joeg dan geen massamoordenaar ? Hoeveel meer andere massamoordenaren zijn er dan niet die hier door ons opgehemeld worden ?
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:51   #450
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ja, maar de vraag is, van wanneer ben je een massamoordenaar ? 2, 5, 10, 25, 50, 100,........Is het pas een massa wanneer het gaat over meerdere miljoenen en is iemand die minder dan meerdere miljoenen mensen de dood in joeg dan geen massamoordenaar ? Hoeveel meer andere massamoordenaren zijn er dan niet die hier door ons opgehemeld worden ?
Hangt van de politieke kleur af. Hitler was een MM. Mao en STalin weldoeners van het volk.
Oud 5 januari 2009, 14:53   #451
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt van de politieke kleur af. Hitler was een MM. Mao en STalin weldoeners van het volk.

Daar ben ik het niet mee eens. Allen zijn dictators van de ergste soort.
grimbergen is offline  
Oud 5 januari 2009, 14:59   #452
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou hooguit kunnen stellen dat het weldoeners van de wereld waren aangezien we zondermeer met een paar miljard teveel zijn op deze aardkloot voor het goed en het verder bestaan van de aarde. Door hun toedoen is er voor gezorgd dat er nu hier niet nog een paar miljard meer rond lopen.

Als je het zo bekijkt.....

Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 15:00.
Garry is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:01   #453
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je mij weer aan het stalken bob?
Jamaar, nu bent ge serieus aan het dromen
Bob is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:08   #454
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In dat geval kan je niet anders dan Amerika evenzeer veroordelen dan de Duitse legertop daar vele van de Duitsers op het einde van de oorlog ingelijfd zijn geworden door Amerika om aldaar tewerk gesteld te worden. Deze hebben zelfs andere identiteiten gekregen om aan de vervolging te ontsnappen.

In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond, dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren? Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden.

Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt? Hoelang bouwt men eigenlijk aan een schip?

Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?

En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen.
Ik vind uw reactie getuigen van kortzichtigheid en een minimum aan historische kennis.

"In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond."
De Jodenvervolging begon al begin jaren '30.

"dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren?"
Ik weet niet of de Amerikanen daar iets van wisten. En als het al zo was, wat moesten ze dan doen? Of beter, wat konden ze doen? Zowat heel Europa was bezet!

"Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden."

U stelt het nogal simplistisch voor. Ik denk dat u niet beseft hoeveel tijd, organisatie en materieel het vraagt om zo'n aanval als D-Day te plannen.
Uw historische kennis is duidelijk miniem.

"Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt?"

D-Day was een geallieerde aangelegenheid, geen Amerikaanse. Dat wil zeggen dat ook Britten, Canadezen, Belgen, Nederlanders enz... deelnamen aan deze operatie.

"Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?"

U vergeet blijkbaar dat het Japan was die de VS betrokken heeft bij WOII door de aanval op Pearl Harbor.

"En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen."

En u noemt mij kortzichtig?
Hitler was (en is nog steeds) een massamoordenaar en oorlogsmisdadiger.
Ik snap niet dat mensen zoals u begrip kunnen opbrengen voor zo iemand?

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 5 januari 2009 om 15:09.
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:10   #455
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Jamaar, nu bent ge serieus aan het dromen
Dromen? Ik zou het eerder een nachtmerrie noemen.
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:13   #456
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk krijgt deze de zelfde straf. De stafmaat is afhankelijk van de misdaad, niet van het aantal. Een autodief wordt niet bestraft per auto die hij gestolen heeft maar om het fijt dat hij één of meerdere auto’s gestolen heeft.
U gaat mij niet vertellen dat iemand die 11 keer een auto steelt (= gelijk aan 11 misdrijven) dezelfde straf verdient als iemand die 1 auto steelt (= 1 misdrijf).
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:14   #457
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Oorlogsmisdadiger zou tevens van toepassing zijn.
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:16   #458
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beetje hypocriet niet (ookal bedoelt u het sarcastisch)? Zowel Mao als Stalin als Hitler waren massamoordenaars. Daar bestaat geen twijfel over!
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:18   #459
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Men zou hooguit kunnen stellen dat het weldoeners van de wereld waren aangezien we zondermeer met een paar miljard teveel zijn op deze aardkloot voor het goed en het verder bestaan van de aarde. Door hun toedoen is er voor gezorgd dat er nu hier niet nog een paar miljard meer rond lopen.

Als je het zo bekijkt.....
... maar zo bekijken we het niet, omdat het onrespectvol zou zijn tegenover de miljoenen slachtoffers die hun leven hebben gelaten!
Weiße Rose is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:40   #460
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind uw reactie getuigen van kortzichtigheid en een minimum aan historische kennis.

"In de vijf jaar oorlog waarin de Jodenvervolging plaats vond."
De Jodenvervolging begon al begin jaren '30.

"dacht je nu echt dat de Amerikanen daar niet van op de hoogte waren?"
Ik weet niet of de Amerikanen daar iets van wisten. En als het al zo was, wat moesten ze dan doen? Of beter, wat konden ze doen? Zowat heel Europa was bezet!

"Waarom hebben ze dan vijf jaar gewacht om in te grijpen? Zo gezegd omdat ze geen schepen hadden."

U stelt het nogal simplistisch voor. Ik denk dat u niet beseft hoeveel tijd, organisatie en materieel het vraagt om zo'n aanval als D-Day te plannen.
Uw historische kennis is duidelijk miniem.

"Toen ze eindelijk met hun reepjes chocolade en wat sigaretjes te Normandië
zijn binnengevallen gebeurde dit met honderden schepen. Wanneer hebben ze die dan allemaal gemaakt?"

D-Day was een geallieerde aangelegenheid, geen Amerikaanse. Dat wil zeggen dat ook Britten, Canadezen, Belgen, Nederlanders enz... deelnamen aan deze operatie.

"Wie heeft er het meeste profeit aan een oorlog? Wie zijn industrie draait er voornamelijk op wapens? Wie heeft er steeds ergens ter wereld een oorlog nodig ?"

U vergeet blijkbaar dat het Japan was die de VS betrokken heeft bij WOII door de aanval op Pearl Harbor.

"En dan enkel en alleen je maar fixeren op een figuur zoals Hitler, die niet meer dan een huisschilder was en in mindere mate een artist, is wel heel kortzichtig te noemen."

En u noemt mij kortzichtig?
Hitler was (en is nog steeds) een massamoordenaar en oorlogsmisdadiger.
Ik snap niet dat mensen zoals u begrip kunnen opbrengen voor zo iemand?
Ik breng meer begrip op voor zo iemand als voor iemand zoals U.
Ik verbloem niet wat de betreffende persoon deed, ik stel alleen in het licht dat anderen die wel gewaardeerd worden aandelen hadden in wat hij deed.

(Ik weet niet of de Amerikanen daar iets van wisten. En als het al zo was, wat moesten ze dan doen? Of beter, wat konden ze doen? Zowat heel Europa was bezet!)

Ze weten bij wijze van zeggen haast welke kleur van onderbroek hij aan had, dus wisten ze heel zeker wat er allemaal hier aan de hand was. Bovendien, aan het einde van de oorlog was evenzeer heel europa bezet hoor. Dus, wat ze toen gedaan hebben had ook veel eerder gekund.

(D-Day was een geallieerde aangelegenheid, geen Amerikaanse. Dat wil zeggen dat ook Britten, Canadezen, Belgen, Nederlanders enz... deelnamen aan deze operatie.)

OK, maar dat verklaart nog altijd niet waar ze dan zo opeens al die schepen vandaal haalde.

(U stelt het nogal simplistisch voor. Ik denk dat u niet beseft hoeveel tijd, organisatie en materieel het vraagt om zo'n aanval als D-Day te plannen.
Uw historische kennis is duidelijk miniem.)

Heeft niets te maken met historische kennis maar met strategische.

(U vergeet blijkbaar dat het Japan was die de VS betrokken heeft bij WOII door de aanval op Pearl Harbor.)

Dat is juist weer zo een anekdote uit de geschiedenisboekjes zoals zo vele andere die de nodige oogverblinding aan de dag moeten leggen. Die zelfde anekdote werd ook gebruikt om aan te tonen dat ze juist NIET eerder konden ingrijpen om dat ze niet over de nodige schepen beschikte. In werkelijkheid lagen beide zaken wel anders natuurlijk. Dat weet intussen iedereen wel.

Eigenlijk moet ik stellen dat U zich meer gekrenkt voelt in de term " kortzichtigheid" die ik U toebedeelde dan in het werkelijk geven van antwoorden op tal van de vragen die ik gesteld heb waardoor U voorbij gaat aan de essentie van de zaak.

Natuurlijk is of was Hitler een massamoordenaar, dat ontken ik ook niet, maar niet meer misdadiger dan nog zo vele andere die in de geschiedenisboekjes als weldoeners beschreven staan en door mensen zoals U opgehemeld worden op een kortzichtige wijze.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2009 om 15:45.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be