Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 15:16   #101
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Er bestaan al vrij lang Rabbi's hoor, net zoals een geestelijke leider bij ons in de middeleeuwen ook al 'priester' werd genoemd.
Wat ik bedoel is dat Hoogmoed telkens afkomt met de Talmud, een boek dat in Israël gewoon wordt aanzien zoals bij ons de Bijbel: Een religieus boek en meer ook niet. Hij doet telkens alsof alle Joden zo denken over anders-gelovigen.
Een rabbijn is een wetgeleerde, geen priester. Een belangrijk verschil, maar al wat het obligate joods-christelijke gebrabbel overstijgt, ontgaat u volkomen...

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 5 januari 2009 om 15:17.
Volksstormer is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:25   #102
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Had Hamas misschien beter jaren geleden aan gedacht voor ze begonnen met dagelijks tientallen raketten af te schieten op Isrealische burgers ?
Er was al maanden een bestand, en dat is niet door Hamas geschonden.
Volksstormer is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:27   #103
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Eerst hier komen debiteren dat Israël het internationaal het internationaal recht compleet negeert, en als u dan geconfronteerd wordt met uw eigen onzin dan maar wat beginnen te zagen over het gebruik van bommen. De antisemieten druipen steeds vlugger en vlugger af
Internationaal recht is gewoon het recht van de sterkste. Onderwerp u en laat u besnijden, betekent dat.
Volksstormer is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:33   #104
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik zeg dat omdat één van de traditionele doelwitten voor clustermunities tank- en pantserformaties zijn. Een doel kan overigens van alles zijn. En de meeste doelen bevatten ook één of meer mensen. Dat lijkt mij vrij evident. Ik bekijk deze zaken dan ook rationeel. Misschien een beetje moeilijk voor u.
Sjeik Nasrallah heeft anders al terecht opgemerkt dat bij deze militaire operatie geen enkel expliciet doel geformuleerd is.

http://www.youtube.com/watch?v=4I1yx2BJ0nY
Volksstormer is offline  
Oud 5 januari 2009, 15:40   #105
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Een rabbijn is een wetgeleerde, geen priester. Een belangrijk verschil, maar al wat het obligate joods-christelijke gebrabbel overstijgt, ontgaat u volkomen...
Leuk dat je via theorie me even wil belachelijk maken, maar vraag eens aan een Jood wat de rol van een rabbijn is tegenwoordig.
Dat zijn inderdaad wetsgeleerden, maar doen ook allerlei religieuze diensten, spirituele raadgevingen,...
Net zoals... juist ja, een priester.
Oud 5 januari 2009, 16:14   #106
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De conventie waarover hier gezanikt wordt bindt enkel de ondertekenende landen en is geen algemeen geldend internationaal recht. Maar ik weet wel dat velen hier graag het internationaal recht gewoon willen prostitueren zodat het kan ingeroepen worden telkens men iets niet leuk of afkeurenswaardig vindt. Vrij zielig.
Je moet al gek zijn om zo'n verdrag niet te ondertekenen. Wat is het
tactisch nut van clusterbommen, behalve de bevolking te raken?
Oud 5 januari 2009, 16:16   #107
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Je moet al gek zijn om zo'n verdrag niet te ondertekenen. Wat is het
tactisch nut van clusterbommen, behalve de bevolking te raken?
Ik heb dat hier al uitgelegd.

De meeste ernstige militaire mogendheden ondertekenen zo'n verdrag niet. Clustermunities raken NIET vooral de burgerbevolking en zijn militair WEL effectief.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 16:46   #108
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik moet nog bewijs zien van het gebruik van clustermunitie.
De beelden op het nieuws van gisteren waren FLARES geen Clusterbommen IMHO...

Maar als Israel clustermunitie gebruikt, dan zullen de Belgen ze mogen opruimen achteraf.
Oud 5 januari 2009, 16:55   #109
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
De beelden op het nieuws van gisteren waren FLARES geen Clusterbommen IMHO...

Maar als Israel clustermunitie gebruikt, dan zullen de Belgen ze mogen opruimen achteraf.
wat je ziet op 5.20 zijn geen flares maar clusterbommen

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:20   #110
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk tenminste na. Voor u zijn feiten en internationaal recht van geen tel. Alleen emoties tellen blijkbaar voor u. Als u voor een rechter gebracht wordt meent u dan ook dat die maar op zijn goed gevoel moet rechtsprteken of hebt u toch liefst dat hij zich aan de wet houdt?
Voor mij is internationaal recht wel van tel. Maar als het internationaal recht niet meer aangepast is aan de technologische ontwikkelingen en opgesteld werd in een tijd toen er nog geen clusterbommen bestonden, dan moet men dit internationaal recht beschouwen als zijnde voorbijgestreeft. Clusterbommen nu zijn net zoals gifgas vroeger. Veel kinderen worden het slachtoffer van clusterbonmmen. En dat ze onmenselijke wapens zijn, blijkt uit het feit dat sinds mei 2008 clusterbommen door meer dan 100 landen zijn verboden.

Laatst gewijzigd door system : 5 januari 2009 om 18:23.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:23   #111
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Het uitschot Gaza en palestijnen krijgt op zijn smoel,nu gaan ze bleiten

Het is natuurlijk gemakkelijk vliegtuigen, tanks, zeemacht, clusterbommen te gebruiken tegen mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen. Tegen de goed bewapende Hezbollhah hadden ze minder praat die Israeli's, zelfs met hun overmacht aan vliegtuigen en tanks.

'Uitschot' noem ik een staat die aan de lopende band kinderen vermoordt.

Laatst gewijzigd door system : 5 januari 2009 om 18:27.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:30   #112
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is natuurlijk gemakkelijk vliegtuigen, tanks, zeemacht, clusterbommen te gebruiken tegen mensen die zich nauwelijks kunnen verdedigen. Tegen de goed bewapende Hezbollhah hadden ze minder praat die Israeli's, zelfs met hun overmacht aan vliegtuigen en tanks.

*knip*

Gelieve de wetgeving te respecteren. Oproepen tot geweld is bij wet verboden.

Laatst gewijzigd door Starfire : 6 januari 2009 om 21:41.
Gargamel is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:32   #113
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
*knip*
En de Israeli's gedragen zich voor het ogenblik precies zo. Alleen, ze gedragen zich stukken erger dan Hamas.

Het wordt nu wel stilaan duidelijk dat we Israel kunnen beschouwen als massamoordenaars en dat de verantwoordelijken moeten worden gedagvaard voor het Internationaal Gerechtshof van Den Haag.

Laatst gewijzigd door Starfire : 6 januari 2009 om 21:41.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:52   #114
system
Banneling

Standaard

Volgens de laatste cijfers zijn van de ongeveer 580 doden in Gaza 33% kinderen.

Fraai resultaat voor de Joden. Om fier op te zijn. Proficiat!

Laatst gewijzigd door system : 5 januari 2009 om 18:53.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 18:55   #115
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Clusterbommen zijn GEEN landmijnen.
Ik besef dat maar al te goed, maar 1 van de soorten submunitie van Clusterbommen zijn een soort van landmijn. de camouflage zijn wat reepjes stof in de kleur van't landschap.
Oud 5 januari 2009, 20:56   #116
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik besef dat maar al te goed, maar 1 van de soorten submunitie van Clusterbommen zijn een soort van landmijn. de camouflage zijn wat reepjes stof in de kleur van't landschap.

In de praktijk zijn clusterbommen vaak wèl kleine landmijnen.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 21:04   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

System, Lees eens wat ik schrijf. Clustermunities komen in allerlei soorten.
En ze kunnen onderling gemengd worden in 1 afleverpakket.

En ja, in bepaalde gevallen zijn de gedropte submunities van zodanige aard dat een deel niet explodeerd bij inslag. Maar da's een oud gegeven nietwaar, nu nog komt er regelmatig een WO I bom boven de grond in de westhoek.
Oud 5 januari 2009, 21:17   #118
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
System, Lees eens wat ik schrijf. Clustermunities komen in allerlei soorten.
En ze kunnen onderling gemengd worden in 1 afleverpakket.

En ja, in bepaalde gevallen zijn de gedropte submunities van zodanige aard dat een deel niet explodeerd bij inslag. Maar da's een oud gegeven nietwaar, nu nog komt er regelmatig een WO I bom boven de grond in de westhoek.

Rode Kruis Vlaanderen:
"Clustermunitie kan tot 650 explosieve submunities verspreiden over een oppervlakte van meer dan 30.000 vierkante meter. In meer dan 20 landen zijn grote gebieden door clustermunitie even gevaarlijk geworden als mijnenvelden. Laos is het meest getroffen land : er zouden in de jaren ’60 en ’70 naar schatting zo’n 270 miljoen stuks submunitie gedropt zijn. Tientallen miljoenen daarvan zijn nog niet ontploft. Elke dag opnieuw doden zij vele onschuldige slachtoffers." (vooral veel kinderen)

Laatst gewijzigd door system : 5 januari 2009 om 21:19.
system is offline  
Oud 5 januari 2009, 21:19   #119
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

De goed bewapende Hezbollah hadden ze ook uitgeschakeld mochten ze dat echt gewild hebben maar dan zouden er teveel burgerslachtoffers gevallen zijn en dat wil Israël niet. Dit allemaal in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah , die het geen fluit kan schelen dat er israëlische burgers gedood worden, hoe meer hoe liever zelfs.
Dat uitschot , dat aan de lopende band kinderen vermoordt. In neem aan dat U daarmee Hamas bedoelt. Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun strijders een joods schooltje waren binnengedrongen en er aldaar een stuk of acht neermaaiden. Hun ideologische broeders waren enkele minuten later deze heldendaad uitgebreid aan het vieren . Wel systen dat noem ik pas echt uitschot.
Demosthenes is offline  
Oud 5 januari 2009, 21:24   #120
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
De goed bewapende Hezbollah hadden ze ook uitgeschakeld mochten ze dat echt gewild hebben maar dan zouden er teveel burgerslachtoffers gevallen zijn en dat wil Israël niet. Dit allemaal in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah , die het geen fluit kan schelen dat er israëlische burgers gedood worden, hoe meer hoe liever zelfs.
Dat uitschot , dat aan de lopende band kinderen vermoordt. In neem aan dat U daarmee Hamas bedoelt. Ik herinner mij nog het geval waarbij enkele van hun strijders een joods schooltje waren binnengedrongen en er aldaar een stuk of acht neermaaiden. Hun ideologische broeders waren enkele minuten later deze heldendaad uitgebreid aan het vieren . Wel systen dat noem ik pas echt uitschot.
De Hezbollah hebben ze niet uitgeschakeld omdat ze hen niet konden uitschakelen en omdat er teveel Irsaeli's als gekwetsten of in een lijkenzak moesten worden afgevoerd. Zelfs toen er enkele Israeli's werden gevangen genomen wilden de Israeli's van geen wijken weten en wilden ze de soldaten kost wat kost terug. En toch zijn de joden moeten wijken... Zo zit de zaak in mekaar.

Met dat uitschot bedoel ik de Hamas en het Israeli's leger en vooral de Israelische machthebbers. Dat zijn precies de mensen die ik als 'uitschot' betitel.

Laatst gewijzigd door system : 5 januari 2009 om 21:27.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be