Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 16:59   #501
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
1) Ze maakten deel uit van het nazi-regime, maar wisten zij af van die systematische uitroeiing op de Joden? Zelfs Rochus Misch, de persoonlijk lijfwacht van Hitler, wist naar eigen zeggen niets af van die systematische uitroeiing. Ik vraag mij af of deze wetenschappers daar iets van afgewisten?

Als zij afwisten van die misdaden, dan ben ik genoodzaakt te zeggen dat ze idd medeschuldig waren.
Dat zou in de USSR iedereen die wist dat Siberie bestond mee verantwoordelijk zijn voor de misdaden van Stalin.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:11   #502
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
1) Ze maakten deel uit van het nazi-regime, maar wisten zij af van die systematische uitroeiing op de Joden? Zelfs Rochus Misch, de persoonlijk lijfwacht van Hitler, wist naar eigen zeggen niets af van die systematische uitroeiing. Ik vraag mij af of deze wetenschappers daar iets van afgewisten?

Als zij afwisten van die misdaden, dan ben ik genoodzaakt te zeggen dat ze idd medeschuldig waren.

2) Ik bedoelde daarmee dat ik mijn eigen gedacht/visie heb over iets, en dat iedereen die daar niet mee kan leven pech heeft . Dat is alles.
Zeggen dat alle Duitse wetenschappers deel uit maakten van het regime is zoiets als zeggen dat alle Belgen lid zijn van VB.
Oud 6 januari 2009, 17:13   #503
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat zou in de USSR iedereen die wist dat Siberie bestond mee verantwoordelijk zijn voor de misdaden van Stalin.
Alle Belgen wisten dat Kongo bestond onder Leopold II.
Oud 6 januari 2009, 17:14   #504
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat vele mensen Siberië kenden, maar niet wat er zich allemaal afspeelde. Uw vergelijking klopt dus van geen kanten.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 6 januari 2009 om 17:17.
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:15   #505
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zeggen dat alle Duitse wetenschappers deel uit maakten van het regime is zoiets als zeggen dat alle Belgen lid zijn van VB.
De wetenschappers die werkten voor de nazi's kan je bestempelen als leden van het regime, of niet soms?
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:21   #506
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetenschappers die werkten voor de nazi's kan je bestempelen als leden van het regime, of niet soms?
Ik betwijfel of er veel mensen in Duitsland afwisten wat er in de laatste twee jaar gebeurde in sommige van die kampen.

Als je dan "Der untergang" gezien hebt dan weet je dat zelfs de secretaresse van Hitler van niets wist.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:24   #507
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of er veel mensen in Duitsland afwisten wat er in de laatste twee jaar gebeurde in sommige van die kampen.

Als je dan "Der untergang" gezien hebt dan weet je dat zelfs de secretaresse van Hitler van niets wist.
1) Idd, ik twijfel daar ook sterk aan. Daarom zei ik ook "ALS ze ervan op de hoogte waren...".

2) Dat was Rochus Misch geloof ik, zijn persoonlijke lijfwacht.
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:33   #508
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Idd, ik twijfel daar ook sterk aan. Daarom zei ik ook "ALS ze ervan op de hoogte waren...".

2) Dat was Rochus Misch geloof ik, zijn persoonlijke lijfwacht.
2) Nee, niet zijn aid, maar die vrouw, die een intervieuw geeft voor de film begint.

Dat was zijn secretaresse. Die stond zeer dicht bij Hitler, voor vele jaren, en die wist van niets.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 6 januari 2009 om 17:34.
HAMC is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:49   #509
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ze de keus hadden?
Sommigen zijn het land uitgevlucht maar sommigen bleven, niet noodzakelijk omdat ze het met de Nazi's eens waren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Planck
Oud 6 januari 2009, 17:50   #510
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
2) Nee, niet zijn aid, maar die vrouw, die een intervieuw geeft voor de film begint.

Dat was zijn secretaresse. Die stond zeer dicht bij Hitler, voor vele jaren, en die wist van niets.
Idd, die vrouw (secretaresse) wist van niets, wat mij eigenlijk ook niets verbaasd. Met zo'n dingen loop je natuurlijk niet te koop.
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:01   #511
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Denk je dat ze de keus hadden?
Sommigen zijn het land uitgevlucht maar sommigen bleven, niet noodzakelijk omdat ze het met de Nazi's eens waren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Planck
Of ze een keuze hadden weet ik niet, maar er zullen er ongetwijfelt hebben bijgezeten die het niet eens waren met de nazi-ideologie. Wrs degene die het land zijn uitgevlucht.

Ach, het zijn allemaal loze speculeringen. De volledige waarheid zullen we nooit te horen krijgen vrees ik.
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:08   #512
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, die vrouw (secretaresse) wist van niets, wat mij eigenlijk ook niets verbaasd. Met zo'n dingen loop je natuurlijk niet te koop.
Dat was Hitler zijn stijl van werken. Die wees een verre richting aan, een soort van ideale en ook wel vage toestand in de toekomst. Er waren wat de joden betreft geen orders van Hitler op papier.

Mensen zoals Himmler en Heydrich, dat waren o.a. de mensen die dan die vage "instructies" vertaalden in precieze orders aan de Gauleiters en dergelijke. Zij beslisten hoe er met de joden werd afgerekend.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 6 januari 2009, 19:44   #513
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat u zo denkt verbaast mij niets!
Dat ik zo denk ? Que?? Is dat de enige reutel die u er kan uitpersen ?
't Ja natuurlijk, met een bek vol poco-tanden kan je nog moeilijk iets zinnigs zeggen op de gegeven feiten dat moslims Hitler hielpen, om joden en christenen uit te roeien.
Hamas maar rustig verder, Wit Roosje, en vul op tijd wat water bij, he...
Diego Raga is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:41   #514
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2) Ik bedoelde daarmee dat ik mijn eigen gedacht/visie heb over iets, en dat iedereen die daar niet mee kan leven pech heeft . Dat is alles.
Misschien dom om zulks te vragen, maar hoe komt het feitelijk dat elk onderwerp of toch degene waar ik u al op ben tegen gekomen altijd teruggaan naar Hitler, nazi's en kampen?

Zou het kunnen dat dit onderwerp gaat over rellen veroorzaakt door allochtonen in januari 2009 te Antwerpen? Indien dit niet zo zou zijn, gelieve het niet na te laten dit te melden.

Of zou het kunnen dat de reden van het teruggrijpen naar Hitler, nazi's en kampen ligt in het feit dat men niet graag spreekt over de criminele aard van een bepaalde soort die men toch in de progressieve politiek correcte kringen graag koesterd. Heb het nogal gezegd, in progressief politiek correcte kringen wil men zich wagen aan een onderwerp dat vandaag de dag, dus in het heden zich afspeelt maar men heeft waarschijnlijk een probleem met één van de strijdende partijen als boosdoener aan te duiden aangezien deze beide partijen door pc graag worden afgeschilderd als 'slachtoffers'. Dus, verlegd men het onderwerp maar naar iets dat in de verste verte niet terzake doet, laat staan iets met het huidige conflict te maken heeft.

M.a.w, het conflict in het midden oosten, de straatterreur die er in A'pen is door ontstaan en wat de gevolgen daar van zijn voor de getroffen personen die er schade hebben door geleden, schijnen de heren/dames historici op dit forum niets uit te maken, zij leuteren zich de geschiedenis in met hun welbekende verhalen en historische kennis.

Of hoe men op dit forum de kunst verstaat om naast het onderwerp te zitten lullen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 6 januari 2009, 20:55   #515
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat ik zo denk ? Que?? Is dat de enige reutel die u er kan uitpersen ?
't Ja natuurlijk, met een bek vol poco-tanden kan je nog moeilijk iets zinnigs zeggen op de gegeven feiten dat moslims Hitler hielpen, om joden en christenen uit te roeien.
Hamas maar rustig verder, Wit Roosje, en vul op tijd wat water bij, he...
Er waren idd bepaalde moslimdivisies die aan de Duitse zijde vochten.
Zoals bv. de Bosnische 'Handzar' divisie. Die telde ongeveer 18.000 moslims.
Maar wat is 18.000 op 350 miljoen moslims?

Aan de geallieerde zijde vochten ook moslims. Denk maar aan de vele
Noord-Afrikanen in het Franse leger. Er hebben zelfs Marokkanen gediend in België en Nederland, aan geallieerde zijde weliswaar.

Dat de moslims collectief achter de nazi's stonden is incorrect, als dat is waar u op doelde!

U bent duidelijk doordrongen van haat jegens de moslimcultuur. Iets zinning zal er bij u ook niet meer uitkomen vrees ik.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 6 januari 2009 om 20:55.
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:06   #516
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Misschien dom om zulks te vragen, maar hoe komt het feitelijk dat elk onderwerp of toch degene waar ik u al op ben tegen gekomen altijd teruggaan naar Hitler, nazi's en kampen?

Zou het kunnen dat dit onderwerp gaat over rellen veroorzaakt door allochtonen in januari 2009 te Antwerpen? Indien dit niet zo zou zijn, gelieve het niet na te laten dit te melden.

Of zou het kunnen dat de reden van het teruggrijpen naar Hitler, nazi's en kampen ligt in het feit dat men niet graag spreekt over de criminele aard van een bepaalde soort die men toch in de progressieve politiek correcte kringen graag koesterd. Heb het nogal gezegd, in progressief politiek correcte kringen wil men zich wagen aan een onderwerp dat vandaag de dag, dus in het heden zich afspeelt maar men heeft waarschijnlijk een probleem met één van de strijdende partijen als boosdoener aan te duiden aangezien deze beide partijen door pc graag worden afgeschilderd als 'slachtoffers'. Dus, verlegd men het onderwerp maar naar iets dat in de verste verte niet terzake doet, laat staan iets met het huidige conflict te maken heeft.

M.a.w, het conflict in het midden oosten, de straatterreur die er in A'pen is door ontstaan en wat de gevolgen daar van zijn voor de getroffen personen die er schade hebben door geleden, schijnen de heren/dames historici op dit forum niets uit te maken, zij leuteren zich de geschiedenis in met hun welbekende verhalen en historische kennis.

Of hoe men op dit forum de kunst verstaat om naast het onderwerp te zitten lullen.
Beste Erlich,

Dat u mij niet kan uitstaan is een publiek geheim, en eigenlijk kan het mij geen bal schelen.

Als u de discussie doorgelezen had, dan had u gezien dat ene 'Duym' begonnen is met Hitler, het nazisme enz...erbij te betrekken. Het enige wat ik doe is reageren op reacties van andere forumleden waar ik het niet mee eens ben. Dat fenomeen noemt men 'discussieren' beste Erlich.

Blijkbaar kan u het niet hebben dat 'uw' ideologie als 'slecht' wordt afgedaan?
Weiße Rose is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:43   #517
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kunnen we terugkeren naar de topic?
Het was best boeiend de Hitlerdiscussie maar het gaat over jongeren en geweld in Antwerpen vandaag.
alice is offline  
Oud 6 januari 2009, 21:44   #518
pintjeeuh
Provinciaal Statenlid

pintjeeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunnen we terugkeren naar de topic?
Het was best boeiend de Hitlerdiscussie maar het gaat over jongeren en geweld in Antwerpen vandaag.

vind je het niet zonde dat je dat krapuul "jongeren" moet noemen?
pintjeeuh is offline  
Oud 6 januari 2009, 23:12   #519
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pintjeeuh Bekijk bericht
vind je het niet zonde dat je dat krapuul "jongeren" moet noemen?
Vooral dat er ook heel wat "ouderen " tussenliepen, mannen van 30,40 en 50 jaar. Zelfs een paar ouwe scharminkels met witte baard, die aan één stuk door "alahakkebar " brulden...
barbaar is offline  
Oud 6 januari 2009, 23:24   #520
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je gaat de goede weg op hoor. Straks ga jij ze nog allemaal heilig verklaren.

Misschien wist Hitler zelf ook niets af van die misdaden. Zo kunnen we nog een tijdje doorgaan he.

Na de oorlog wist niemand ergens van, als je dat zo hoort. Natuurlijk ging niemand volmondig gaan bekennen dat ze er van wisten of hadden aan deelgenomen of van hadden gehoord. Ze zouden wel zot zijn.

Dat moeten toch krakken geweest zijn he die Duitsers, dat die zo maar miljoenen mensen konden deporteren en massaal uitroeien zonder dat er iemand van wist. Wij zouden al moeite hebben met één iemand de nek om te draaien en het stil te houden, maar nee hoor, zij konden dat met miloenen. O ja,... men wist dat ze massaal gedeporteerd werden maar niemand wist naar waar en niemand die zich afvroeg hoe en met wat dat ze die gingen in leven houden. Weet jij wel goed hoeveel bergen eten er daar voor nodig zijn om nog maar te zwijgen over de huisvesting. Van waar moest dat komen en langs waar werd dat aangevoerd en waar moesten die immens grote steden zich bevinden waardat ze die joden naar toe voerden en waar ze ( niet afgeslacht) hadden moeten verblijven. Was niemand niet opgevallen. Raar he, ...heel raar!!! Hallo, wakker worden.

2) Ik versta nog niet het verband tussen uw eigen gedacht hebben en het "tot wie het benijdt". Wie of wat moet dat benijden? Als je nu door van dat gedacht te zijn er beter van moest worden zijn zou ik het nog enigzins kunnen plaatsen maar heeft het jou al wat opgeleverd door er zo over te denken?

Laatst gewijzigd door Garry : 6 januari 2009 om 23:46.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be