![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft dan weer consequenties. Als Israel een ware genocide begint, is het niet denkbeeldig dat het heel de Islamistische wereld op z'n dak krijgt, die op hun beurt kernwapens krijgen van Rusland en China. Dan start WOIII. |
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet Israel handelen volgens de conventie van Génève, en geen oorlogsmisdaden begaan. Volgens Uw logica hadden ook de serviËrs weinig keus in BosniË en Kosovo. Immers, de milities mengden zich onder de bevolking, en een groot deel van de mannelijke bevolking vocht mee. Was Srebrenica dan een legitieme daad van zelfverdediging? Israel mag dan niet van de lucht niet-militaire doelwitten bombarderen, maar moet ter plaatste de strijders uitschakelen, er zorg voor dragend dat eerst alle niet-strijders het pand verlaten hebben. Zoniet worden mensenrechtenschendingen begaan. Vermits Israel het internationaal tribunaal niet erkend, kan het niet vervolgd worden, anders hadden Barak en Olmert al lang aangeklaagd geweest, net als in Joegoslavië. Het verschil is dat JoegoslaviË destijds geen machtige vrienden met veto-recht had (nu wel gelukkig), en Israel wel. |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zeker. Ze vochten tegen een onzichtbare vijand die steun kreeg van de bevolking, en bewapend en gefinancierd werd door China en de Sovjet-Unie. De oorlog kon natuurlijk nog veel langer duren, met nog vele miljoenen extra doden, maar of de VS echt konden winnen is betwijfelbaar. Net als de Sovjets (of de NAVO) in Afghanistan trouwens. De VS hebben uiteindelijk gedaan wat Israel ook moet doen: terugtrekken, en een verdrag ondertekenen met de voormalige vijand.
In Irak is de toestand moeilijker, omdat daar echt sprake is van een burgeroorlog tussen verschillende fracties, niet in de eerste plaats tegen de bezetter. Laatst gewijzigd door tomm : 6 januari 2009 om 16:08. |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Met meer dan duizend raketinslagen en mortiergranaten/jaar vanuit Gaza op Israel, sinds 8 �* 10 jaar en het opzeggen van het staakt het vuren door Hamas, welk alternatief had Israel nog?
Wie heeft een redelijk voorstel? Het gebruik van fosforbommen tegen een burgerbevolking is onverantwoord, maar het gebruik van flares ter verlichting is niet hetzelfde: wat gebeurde juist? Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 16:17. |
![]() |
![]() |
#105 | |||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er was een verhaal van het kip en het ei. Er kwamen voortdurend zelfmoordterroristen en raketaanvallen op Israël, waarop Israël dan reageerde. Omdat het reageerde kwamen er opnieuw aanslagen enz.. enz... Tot Israël aanvaarde de Palestijnse regering te erkennen en hen zelf de middelen te geven om die terroristen aan te pakken. Ze kregen daartoe 40 000 gewapende politieagenten. Maar ook dat hielp niks. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#106 |
Burgemeester
|
![]() de oorzaak van de militaire operatie van Israel is heel eenvoudig weer te geven
![]()
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele vergeten dat het Palestijns/Israelisch conflict geen nieuw conflict is, maar een zeer oude kwestie.
Een kwestie die door de houding en het gedrag van de buurlanden in het verleden en tegenover de niet Moslimwereld in het heden gewoon moet leiden tot de totale vernietiging van één der beide volkeren. De Joodse staat is verplicht om zich met alle mogelijke en onmogelijke middelen te verdedigen tegen zijn buurlanden en hun geloofsgenoten als zij staande wil blijven. Dat Israël nog steeds een 2 jaar durende dienstplicht heeft voor iedereen is geen luxe, maar een pure noodzaak. Dat Israël steeds in hoogste staat van paraatheid is, is een gevolg van de vele laffe aanvallen op de Israëlische bevolking. Zelfs tijdens de 1ste golfoorlog vuurde Irak meer raketten af op Israelische steden, dan op de gevechtseenheden die de Iraakse soldaten terug binnen de grenzen van Irak dreven. Als een vreemde oorlogsbodem te dicht bij de Iraanse kust komt, dreigt Iran raketten op Israelische steden af te vuren. Het lijkt mij dan ook zeer normaal dat de Israelische staat keihard optreed tegen elke bedreiging van aanvallen op tegen haar burgers gericht. |
![]() |
![]() |
#108 | ||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je strategieën niet afdoende blijken, is het mss tijd om eens te onderhandelen. Enfin, zo zie ik dat. Citaat:
Ik meen destijds ook helemaal niets gehoord te hebben over Hezbollahmilities die burgers niet lieten vluchten. Citaat:
D�*t is wat Israël verstaat onder haar deterrence capacity: de terreur die ze zaait waarmee ze hoopt dat iedereen plooit naar haar wensen. Dat ze Libanon dat recht niet (zouden mogen) ontzeggen is juist. Hun bommenwerpers hebben dat nochtans gedaan. Citaat:
Clusterbommen uitstrooien om tunnels te vernietigen? Citaat:
Citaat:
Ze verklaarden eerst de oorlog aan Hezbollah vooraleer ze begonnen te zoeken. Daarna strooiden ze Zuid-Libanon vol met clustermunitie om het zoeken te vergemakkelijken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ieder fatsoenlijk mens heeft in mijn ogen de plicht er op zijn minst een probleem uit te maken 'en te beginnen janken over burgerslachtoffers'. Citaat:
Stellen dat 'de rest van de wereld' vindt dat Hamas een terroristische organisatie is, is dus wel heel kort door de bocht. Citaat:
Dat is imho geen politiek die gericht is op vrede. Dat is een ordinaire verdeel-en-heersstrategie op de kap van de Palestijnen, en met medewerking van Fatah en het 'beschaafde' Westen dat even een oogje dichtkneep. Citaat:
1) bouw van extra woningen in de kolonies 2) settlement expansion engagements Citaat:
Citaat:
1) er andere bewegingen zijn die ook graag raketten afschieten naar Israël 2) Hamas juist voorstander was van het bestand. Zij moeten immers een economie opstarten om geliefd te blijven bij eigen publiek. Dat lukt niet met het opschorten van bestanden 3) Hamas heeft simpelweg de fysieke middelen niet om 1.5 miljoen mensen in het oog te houden 4) Hamas zou wel degelijk gepatrouilleerd hebben in de Gazastrook om het afschieten van raketten te verhinderen. Opnieuw: dat doe je niet als je uit bent op een open oorlog Ondertussen bleef Israël (ondanks de pogingen van Hamas het bestand te respecteren de blokkades aanhouden. Nochtans waren ook die blokkades een aanfluiting van het bestand. Als Israël dan zes Palestijnen (mensen van Hamas nota bene) ombrengt in een raid, dan lijkt Israël mij een verpletterende verantwoordelijkheid te dragen in zowel het uitbreken als de aard (en dus ook het aantal slachtoffers) van het conflict. Daar kan ik ze dan ook alleen maar gelijk in geven.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 januari 2009 om 22:28. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Amai! Zoveel raketten en al 20 doden! Wat een oorzaak om een bevolking te laten verhongeren!
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We raken er niet uit Andy.
Ons gesprek raakt ook teveel uitgerokken om nog overzichtelijk te kunnen reageren. Als ik zeg dat onderhandelen niet helpt, omdat ze eerder al faalden zeg jij dat ze toch moeten onderhandelen ook al worden ze blijvend beschoten. Als ik zeg, dat het onmogelijk is om geen burgers te treffen als de Hamas en/of Hesbollah, burgers als schild gebruikt, kom je weer af met precisiebombardementen. Enz...enz.... Ik heb echt het gevoel dat ik tegen een muur aan het praten ben. Maar de feiten zijn wat ze zijn. Zowel Hamas als Hesbollah, hebben de ondergang van Israël openlijk gezworen bij de hoogste eed en zij gedragen zich daar ook naar. Zij willen helemaal geen vrede. Zij willen Israël weg. Wat eens Islamitische grond was, moet altijd Islamitische grond blijven. En het is voor een islamist, de hoogste eer te mogen strijden in hun Jihad. Nog meer, er voor te sterven. En voor dat soort mensen kom jij op. En je bent er vast nog fier op ook. Paulus. |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe je zou reageren mochten de moslims in België de ondergang van de Belgen openlijk zweren en zich daar ook naar gedragen door quasi dagelijks beschietingen uit te voeren op lukrake Belgische doelwitten, omdat ze zogezegd onderdrukt worden. Als alle onderhandelingen, maar niet helpen, de beschietingen maar niet ophouden... Als zij deze beschietingen uitvoeren vanuit scholen en hospitaals... Als zij zelfs als de VN-Blauwhelmen zouden tussenkomen, het lef hebben om ook deze als schild te gebruiken.... Ik zou wel eens willen zien wat je dan zou doen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
die staat is keurig door Israel erkend. maar goed kennelijk wilden de Palestijnen nóg een staat. dat is op zich een beetje merkwaardig als een volk meerdere staten wil, maar zelfs daar is Israel mee accoord gegaan. http://nl.wikipedia.org/wiki/Oslo-akkoorden er is dus geen sprake van onderdrukking. alleen de Palestijnen die voor inkomen/werk naar Israel moeten, worden regelmatig geconfronteerd met extra controles en treiterijen. niet meer dan begrijpelijk na al die zelfmoordaanslagen......
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking met moslims in België gaat niet op. Wij zijn hier de allochtonen en worden hier niet onderdrukt zoals de autochtone Palestijnen door de allochtone Israeli's in het Midden-Oosten. Belgische moslims hebben dus geen reden om tegen België te zijn. Ik noteer ook dat het volgens u blijkbaar toegelaten is om voor de vernietiging van de Belgische staat te staan (cfr. Vlaams-nationalisme, Vlaamse Onafhankelijkheid) maar het land Israel daarvoor net iets te "heilig" is.... |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt me een principe dat ook in Vlaanderen tamelijk gehuldigd wordt. Vaak door dezelfden die het in Palestina verwerpen, helaas.
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En Palestijnen die in Israel gaan werken zonder daar zelf te wonen? Enkel uit de West Bank zeker? Bron? |
||
![]() |
![]() |
#117 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Israël was destijds al als eerse in dat gebied een soevereine staat , met alles er op en er aan. En dat gegeven lijkt me een meer doorslaggevend gegeven dan zomaar een datum uit de geschiedenis te plukken om te zeggen aan wie het land zou toebehoren. Mij niet alleen trouwens. De meerderheid in deze wereld vindt dat. Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België werden de taalgrenzen bij wet gestemd door de gezamelijke afgevaardigden van alle taalgroepen. Niet door een religie van slechts één groep. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat moet stoppen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 januari 2009 om 23:35. |
||
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk toch op dat als men Israël die muur laten bouwen ter hun bescherming, ze een grens hadden die vastlag. Met een beetje goede wil was dat probleem van de baan. Ook dient worden gezegd dat Israël zijn eigen burgers gedwongen heeft om uit Gaza te verhuizen in het voordeel van de Palestijnen. Dus is dat soort van goede wil weldegelijk bij Israël aanwezig. Helaas blijkt de grens die de Hamas voor Israël heeft uitgerekend als aanvaardbaar, de Middelandse Zee te zijn. En dat is totaal onredelijk als onderhandelingseis. Zeker als deze eis gestoeld is op religieus fanatisme. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 januari 2009 om 23:44. |
|
![]() |