Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 15:10   #181
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palestijnse Strijder Bekijk bericht
*knip*

U had reeds een ban. U noch uw uitlatingen zijn hier nog gewenst.
Ik ben het daar niet mee eens en ik vind het beleid ivm bannen nogal onbegrijpelijk. Er worden hier veel storende en irriterende uitlatingen gedaan waar ik het niet mee eens ben. Maar dat maakt deel uit van een discussie.

Mensen bannen is onnozel.

ministe van agitatie is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:11   #182
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Dat heeft niks met 'ontmenselijken' te maken.
In zijn ogen zijn die zogenaamde verzetstrijders terroristen.
En terroristen zijn ook in mijn ogen kakkerlakken, lafaarden,... en mogen kost wat kost bestreden worden.

Die groeperingen die je opnoemt zitten trouwens in de West Bank, de streek die nu wordt aangevallen is echter Gaza en daar is enkel en alleen Hamas te vinden.
Die redenering dat oa Fatah die raketten zou afvuren is te belachelijk voor woorden.
Dat zij doel missen komt enkel en alleen omdat het primitieve dingen zijn die onmogelijk te besturen zijn.
Op de Westbank zijn ook Hamasstrijders, ze zijn echter ruim in de minderheid tov Fatah.
In Libanon en Syrië is Hamas zeker sterk aanwezig.
Derk de Tweede is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:14   #183
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Wat nu ?

Een nieuw woordje geleerd
Valt wel mee hoor!

http://www.google.nl/search?source=i...ten&meta=lr%3D
Derk de Tweede is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:20   #184
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
het bestraffen van die Joodse colonisten is U ontgaan? Het mag niet meer..
het mag idd niet meer, maar het gebeurt nog steeds. OOk wil men die kolonies in de Westbank niet verwijderen. Of hoogstens enkele kleintjes

Citaat:
En we mogen niet uit het oog verliezen dat die muur wel werkt tegen zelfmoorddebielen.?
Die kan dan evengoed op israelisch gebied.

Citaat:
Geen de UN daar de schuld maar van. Of de Britten.De politici hadden bij voorbaat toch al kunnen inzien dat een Joodse staat tussen zo'n bende onverdraagbare woestijnstuivers en volgelingen van een woestijnrover miserie zoeken was op langere termijn.
Wie lobbyde voor een joodse staat in dat gebied bij die britten en politici ?
.
roodhaar is offline  
Oud 6 januari 2009, 15:53   #185
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
het mag idd niet meer, maar het gebeurt nog steeds. Ook wil men die kolonies in de Westbank niet verwijderen. Of hoogstens enkele kleintjes
Volg het geld, en dus de politieke macht.

Citaat:
Die kan dan evengoed op israelisch gebied.
Dat komt niet goed bij de kiezers he. uiteindelijk is Israël een soort van democratie he?

Citaat:
Wie lobbyde voor een joodse staat in dat gebied bij die britten en politici ?
Mensen met macht en geld natuurlijk.
Oud 6 januari 2009, 16:00   #186
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Volg het geld, en dus de politieke macht..
dat is bijlange geen argument om verder bouwen/zetten van kolonies te verrechtvaardigen

Citaat:
Dat komt niet goed bij de kiezers he. uiteindelijk is Israël een soort van democratie he?
omdat het een democratie is, moeten zij muren bouwen op andermans grondgebied...

Citaat:
Citaat:
Mensen met macht en geld natuurlijk
dat zal wel zijn...
.
roodhaar is offline  
Oud 6 januari 2009, 16:15   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat is bijlange geen argument om verder bouwen/zetten van kolonies te verrechtvaardigen
Vind U? Vraag het eens aan de Joodse colonisten waarom ze hun have en goed wagen, terwijl ze weten dat ze voor dezelfde moeite morgen een bomauto op hun gezicht krijgen, of dat de regering een stel buldozers kan zenden om met veel fanfare hun colonie op te ruimen

Citaat:
Omdat het een democratie is, moeten zij muren bouwen op andermans grondgebied...
U hebt toch ook liever dat men de HST lijn niet door uw tuin legt.

Citaat:
dat zal wel zijn...
Welke mensen anders; Denkt U dat de mensen die de hele issue in de Britse regeringskringen van die tijd, de koshere slager of de kleine woekeraar van op den hoek waren?
Oud 6 januari 2009, 17:00   #188
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Beste Hamas Strijder,

Voor een deel kan ik u inderdaad begrijpen. Het is algemeen bekend dat er sinds 1948 en daarvoor misdaden tegen de Palestijnen zijn begaan door de Joden (onder andere het onder dwang afnemen van grondgebied). Maar dat was wederzijds!

U spreekt over "een paar bommetjes", maar dat zijn er meer als 6000 geweest sinds 2006 of iets eerder. Zou u het fijn vinden om in Sderot te wonen? U spreekt van gestolen land, maar een generatie van nieuwe mensen is daar opgegroeid. Kán een Palestijn van 18, of een Israëlier, nog wel spreken van "stolen grounds" als ze er heel hun leven hebben gewoond?

Dit Israëlische offensief geniet mijn steun, niet in de laatste plaats omdat ik een staat gebasseerd op de Sharia en de Islamitische wetgevingen maar onzin vind. Bovendien ben ik tegen de raketaanvallen van Hamas en zelfmoordaanslagen waar dan ook. Ik erken echter óók dat Israël onnodig veel burgerdoden veroorzaakt. En het niet toelaten van noodhulp en onafhankelijke journasiten is ook tegen mijn ideeën. Maar hoe zou u dit conflict oplossen ZONDER Israël te vernietgen. Want in mijn ogen heeft die staat even veel recht tot leven als de Palestijnse staat heeft.

Want waarom kunt u het Joodse volk verbannen als uzelf daarmee even veel bloed aan uw handen heeft asdat u claimt van Ehud Olmert? Hebt u dat recht wel? Ik denk van niet.
Heel-Nederlander is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:35   #189
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Maar hoe zou u dit conflict oplossen ZONDER Israël te vernietgen. Want in mijn ogen heeft die staat even veel recht tot leven als de Palestijnse staat heeft.
er zijn 2 opties
1 staat waarbij iedereen dezelfde rechten/plichten geniet ongeacht religie en waar elke groep een representatieve vertegenwoordiging heeft in uitvoerende, wetgevende en rechterlijke macht. Israel zal het idee van een joodse/religieuze staat moeten opgeven. een staat naar model van Turkije waar je een extreme scheiding tussen kerk en staat hebt is dan een optie.
je krijgt 1 land (incl. gaza en westbank) met 7 miljoen joden en 4 �* 5 miljoen Palestijnen. bouw grondwettelijke en internationale mechanismen is zodat 1 groep nooit de andere politiek, militair of anders kan domineren. geef de palestijnen een toekomst en de zelfmoordterrorist zal toch liever een job en een vrouwtje zoeken

een 2 staten oplossing volgens de grenzen van 67. zelfs hamas aanvaard deze oplossing die een overgrote meerderheid vd VN wil.
1207 is offline  
Oud 6 januari 2009, 17:47   #190
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Er is geen oplossing voor dit conflict mogelijk omdat Hamas deze oorlog uitgelokt heeft. Waarom anders zouden ze hun ridicule raketten op Israël afschieten? Het was een smeekbede aan Israël om toch maar aub aan te vallen omdat enkel een oorlog de aandacht kan afleiden van hun totale incompetentie als regering en van de ineenstorting van de economie.
Hamas is een terroristische organisatie die bijna per ongeluk - en tot hun eigen verbazing - de verkiezingen won omwille van de corruptie van de bestaande regering en de uitzichtloosheid van de situatie.

Hamas weet dat het de steun van de bevolking zal verliezen wanneer er ooit echt vrede met Israël zou komen. In vredestijd wordt er niet op extremisten gestemd. In een oorlog stijgt hun aanhang, al hebben ze die oorlog dan zelf moeten uitlokken.
En eenzelfde redenering geldt op individueel vlak: die jongeren die met hun AK-47 de straten beheersen, en 'beschermgeld' krijgen van de lokale winkeliers in Gaza, hebben geen belang bij vrede. Ze hebben geen diploma en zouden slechts een slechtbetaalde job of helemaal geen job hebben in vredestijd. Vrede betekent voor hen een ramp.

Nooit zal er vrede komen. Nooit.
Queensburry is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:16   #191
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamas Strijder Bekijk bericht
Als zelfs humanitaire hulp niet wordt toegelaten, zullen ze Hamas strijders ook de pas afsnijden.

Of wist je dat nog niet?
En terecht.
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:19   #192
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is hier mijn eerste post, maar lang nog niet de laatste. Het feit dat Hamas “door enkele dwazen” wordt bestempeld als een terroristische organisatie kan het grootste deel van de wereld worst wezen. Hamas is op democratische wijze aan de macht gekomen in Palestina. Het feit dat Hamas nu de septer zwaait in Palestina, is omdat de Palestijnen dit zo hebben gewild. Hamas wordt over de hele wereld toegejuicht en wordt op elke demonstratie gescandeerd.

Indien Hamas als terreurgroep wordt beschouwdt, mogen alle Palestijnen hetzelfde worden genoemd. Ik wordt er ziek van om altijd steeds hetzelfde liedje te horen langs Israëlische kant. De Joden plande deze invastie maanden op voorhand om als doel hun territorium uit te breiden.

*knip*

Wat ons betreft is dit wel uw laatste post. Gelieve de wetgeving te respecteren. Oproepen tot geweld en antisemitisme zijn bij wet verboden!
Ga dan een DVD huren en kijk daar naar. Of smijt je satelliet schotel en al buiten.
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:24   #193
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk over het feit dat dit een nationalistisch strijd hoort te zijn. Maar als ik eender welke nieuwszender opzet, valt er quasie in elke zin het woord Islam in de mond.
Als er mensen zijn die teveel over hun godsdienst lullen dan zijn het dus wel de moslims é. Je kan ze geen 5 minuten zendtijd geven of het is 5 min allah dit en de islam dat.
In Nederland heeft men moslims hun eigen zendtijd gegeven en aan wat word deze volledig besteed, je mag 1 keer raden.

Wij mogen geen tekening maken van allah of ze slaan alles kort en klein. Ze zouden zelfs moorden plegen om een vodje papier met een tekeningetje erop.

Als moslims 1 ding mogen kiezen in het land waar ze naartoe emigreren is het een moskee.
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:25   #194
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En dat is een argument voor wat precies? Wilt u de democratie afschaffen in gevallen ze een resultaat oplevert dat u niet aanstaat?
In geval dat het een leider opleverd als hitler? Ik wel ja.
Indien het een 2de saddam is? Ik opnieuw weer wel ja.
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:30   #195
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke raketaanvallen? Heb je het over die paar bommetjes die net over de scheidingsmuur graken? Geloof jij werkelijk dat dit de aanleiding was voor een invasie? Ik heb werkelijk medelijden met u. Israël heeft zowat alle verdagen verbroken die er te verbreken vallen. Onderdrukt de Palestijden al decenia’s...Geloof jij werkelijk nog echt alles wat er u wordt voorgelogen?
Hoe ver bommen vallen doet niet terzake. Wel dat er slachtoffers mee vallen.

Het bestand wat nu geschonden is was niet om decenia's goed te maken maar om een staakt het vuren te verkrijgen zodat door diplomatie een oplossing kan gezocht worden.
Dat heeft men verbroken en de gevolgen had men kunnen weten. De bommengooiers hebben blijkbaar geen boodschap aan de ellende die zij zelf veroorzaakt hebben door een verdrag te schenden waarmee een echte toekomst mogelijk was.

Denk je nu echt dat er ergens ter wereld een land zich laat bestoken door wat dan ook om zo een overeenkomst te gaan behalen? Dat zou pas een leugen zijn.

Men heeft meerdere keren gevraagd aan de palestijnen om geen bommen meer te gooien, ze zijn het blijven doen...tja...
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:32   #196
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal bij elke demonstratie voorop lopen en mijn steun betuigen aan Hamas, wat ik mijn ogen, en van velen een verzetsbeweging is tegen de illigale bezetter.
En voor ook velen is dat niet het geval
illwill is offline  
Oud 6 januari 2009, 18:35   #197
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens en ik vind het beleid ivm bannen nogal onbegrijpelijk. Er worden hier veel storende en irriterende uitlatingen gedaan waar ik het niet mee eens ben. Maar dat maakt deel uit van een discussie.

Mensen bannen is onnozel.
Nee, oproepen tot geweld of mensen uitschelden is belachelijk.
illwill is offline  
Oud 7 januari 2009, 13:54   #198
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Omdat dit een mooi motto is natuurlijk. Ook omdat dit een motto is waar linkse slinkse zich aan storen, waarom? Omdat linkse slinkse eigen volk, eigen bloed verafschuwen. Wat de 'Ehre' betreft, hetzelfde als het bloed, 'Ehre' dus wordt in het slinske linkse kamp als iets verwerpelijks gezien, waarom? Omdat dit iets is wat ze niet kennen en wat ze niet kennen kunnen ze ook niet voelen en dus ook niet hebben natuurlijk.

Corruptie, bedrog (zeker van de arbeidersklasse), haat, verzinsels en fantasie dat hebben ze wel, daar draait hun wereldje rond, dat is hun roeping van het moment dat ze uit de ene of ander broek werden geschut tot ze van deze aardbol verdwijnen.

Hopelijk is mijn antwoord op uw vraag duidelijk.
Wat is er zo mooi aan zich onvoorwaardelijk te onderwerpen aan een (in dit geval) verwerpelijke ideologie ??
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2009, 14:00   #199
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Op de Westbank zijn ook Hamasstrijders, ze zijn echter ruim in de minderheid tov Fatah.
In Libanon en Syrië is Hamas zeker sterk aanwezig.
Binnenkort overal waar Palestijnen leven. Dank zij de invasie van Gaza zal er van Fatah nog weinig overblijven.
Oud 7 januari 2009, 14:02   #200
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan de Joodse colonisten waarom ze hun have en goed wagen, terwijl ze weten dat ze voor dezelfde moeite morgen een bomauto op hun gezicht krijgen, of dat de regering een stel buldozers kan zenden om met veel fanfare hun colonie op te ruimen
Het zijn fanatieke zotten, meestal van de religieuze soort?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be