Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 08:54   #441
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ik zie nergens een antwoord op mijn vragen...
En hoe zit dat met mijn vorige vragen... waar daar hebt ge nog steeds niet op geantwoord.

Ik heb u gevraagd hoe ge met dat filmpje kunt aantonen dat er kinderen vermoord werden. Daarop hebt ge nog steeds geen antwoord gegeven. Al die andere uitleg doet niets ter zake.

Bewijs mij uw thesis, aan de hand van de film die door u hier als bewijsmateriaal geleverd wordt, dat Hamas kindermoordenaars zijn... Het zijn uw gegevens en het is uw aantijging...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=420
ik vrees dat je nog lang mag wachten op een objectief en neutraal antwoord.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 08:59   #442
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja hoor.

Het Khazaren-verhaal is een fabeltje, uitgebreid wetenschappelijk (genetisch) onderzocht en naar de prullebak verwezen. Wordt alleen nog gebruikt in ''bepaalde'' kringen, waar ik u echter niet toe reken.
Topch niet te snel conclusies trekken !!!
Welke wetenschappelijke onderzoeken ? Welke conclusies ?
....
Wat probeert men te verbergen?
Het past natuurlijk niet voor bepaalde groepen als zou blijken dat de miljoenen russische joden uiteindelijk afkomstig zijn van bekeerlingen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:02   #443
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Eén clusterbom bevat vele kleinere bommetjes. Wanneer een clusterbom ontploft, komen deze kleinere projectielen vrij. Deze individuele bommetjes worden wel submunitie genoemd, d.w.z. munitie in munitie. De kleinere projectielen worden vaak gestabiliseerd met kleine parachutes of een (uitklapbare) staart met vinnen.

De kleinere bommen exploderen wanneer ze in contact komen met de grond, een object raken of door een tijdsmechanisme worden geactiveerd. Doordat de kleinere bommen in een clusterbom zich verspreiden, kunnen ze een groot gebied bestrijken. Ze worden veelal gebruikt wanneer men het doelwit niet precies kan lokaliseren. Een clusterbom legt een bommentapijt en dat maakt veel burgerslachtoffers. Clusterbommen kunnen zijn gericht op het uitschakelen van manschappen of het vernielen van materieel. Ook zijn er gebiedsontzeggende submunitie-artikelen (vergelijkbaar met landmijnen) die blijven liggen tot het moment dat iemand de bom aanraakt, of totdat een zelfvernietigingsmechanisme na het verstrijken van een bepaalde tijd het explosief doet afgaan. Deze niet ontplofte achtergelaten bommen eisen veel slachtoffers. In eenderde van de gevallen zijn kinderen het slachtoffer. Het gebruik van clustermunitie is zeer omstreden. De kans op burgerslachtoffers tijdens of na een bombardement is groot. Clusterbommen hebben de afgelopen drie decennia minstens elfduizend mensen gedood of verminkt. Bijna alle slachtoffers (98 procent) waren burgers.[1] Inmiddels zijn er ook 'slimme' clusterbommen op de markt, voorzien van een zelfvernietigingsmechanisme voor het geval ze niet bij inslag exploderen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom

In Libanon heeft het Israelische leger zo'n 4 miljoen clusterbommen gebruikt. Een half miljoen is nog steeds niet ontploft!

Bron: http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_...ash=26527a2303

Ik moet u niet vertellen hoeveel slachtoffers zulke dingen kunnen maken zeker.

Enkele opmerkingen:

Stukjes uit Wikipedia copypasten is niet de beste manier om over iets te discussiëren. die stukjes zijn immers in hoge mate subjectief. Wanneer daar staat dat 98% van de slachtoffers burgers zijn, dan gaat dat alleen over d slachtoffers van de kleine minderheid van niet-ontplofte submunities die later per ongeluk alsnog ontploffen. In werkelkijkheid is die 98% dus volkomen misleidend en onjuist.

Zelfs indien het cijfer van 11.000 doden en gekwetsten juist is, dan is dit een minuskuul deeltje van de burgerslachtoffers die gemaakt worden met andere wapens (bv. machetes).
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:04   #444
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De palestijnen mogen van de Israelische staat geen leger oprichten. Je kan moeilijk van burgers of hamas-militaten, die geen ontmijners zijn, gaan verwachten dat ze de clusterbommen onschadelijk kunnen maken.
Weeral onjuist. Israel heeft de Palestijnen zelfs geholpen bij het oprichten van een eigen veiligheidsdienst en heeft die mee helpen bewapenen. Hamas, dat door Iran wordt bewapend, heeft die Palestijnse veiligheidsdienst echter verslagen en er heel wat van vermoord.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:07   #445
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Joden die er al woonden, en hun nakomelingen, mogen zonder meer in de op het grondgebied van Israël èn Palestina op te richten Joods-Palestijnse Confederatie (Grondwet gebaseerd op de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens) blijven. Zij krijgen een speciaal statuut van beschermde minderheid, en culturele autonomie.

Alle oorspronkelijke Palestijnse inwoners en hùn nakomelingen mogen eveneens zonder meer blijven, vluchtelingen en hun nakomelingen mogen terugkeren naar de oorspronkelijke woonplaatsen, die zo goed en zo kwaad als dat gaat in bewoonbare staat worden gebracht.

Zij krijgen een statuut van 'soeverein burger', een statuut dat gepaard gaat met de verplichting de beschermde minderheid ook daadwerkelijk te beschermen en te verdedigen.

De Joodse, Arabische en andere immigranten en hùn nakomelingen moeten een inburgeringscontract tekenen, met verplichte taalcursussen Hebreeuws, Arabisch en Armeens, een cursus geschiedenis, en een speciale stage 'culturele exploratie'.

Vervolgens moeten ze ook eens leren wat eigendomsrechten zijn, en wat de wettelijk toegestane onteigenings-procedures.

Tenslotte moeten ze een 'burgerschapscontract' tekenen waarin ze plechtig beloven er alles voor te doen om te verhinderen het land dat hen gastvrij opneemt aan die gastvrijheid kapot gaat.

Pas na het slagen in de voorziene examens kunnen ze burger worden van de Joods-Palestijnse Confederatie, en dan een statuut naar keuze aanvragen. Eenmaal ze dat gedaan hebben, worden ze niet langer als 'immigranten' beschouwd, en hun nakomelingen zijn dus vrijgesteld van 'inburgering'.

Immigranten die niet slagen krijgen hulp bij het zoeken naar het voor hèn meest geschikte 'nieuwe thuisland'. Dat kan Iran zijn, of Saudi-Arabië, de USA of Rusland, ... : dat zal allemaal een beetje afhangen van de mentaliteit en de afstamming van die mensen.

De Joods-Palestijnse Confederatie moet zo snel mogelijk opgenomen worden in een hele reeks regionale bondgenootschappen, economische samenwerkingsverbanden, ... met 'neutrale' staten als Zwitserland, Noorwegen, ...

In de veiligheid van de Joods-Palestijnse Confederatie moet bij voorkeur door 'geconfedereerde' diensten voorzien worden, maar zolang dat niet realistisch blijkt, kan een VN-troepenmacht worden gestationeerd.

Voil�*, dat lijkt mij een bijzonder redelijk voorstel.
U verwerpt dus alle VN-resoluties?

Waarom mogen de Joden geen eigen staat hebben?

Het spijt mij maar uw voorstel is bijzonder onredelijk.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:08   #446
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Waarom zou een Joods-Palestijnse Confederatie minder 'thuis' moeten zijn?
Omdat dat geen staat is waarin de Joden hun eigen toekomst en veiligheid in handen hebben.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:10   #447
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wat de verdrijving van de Duitsers na WOII betreft: dat vind ik een zeer betreurenswaardige zaak, ik kan er niks aan doen. Al 'begrijp' ik wel waarom het zo ver kwam, 'logisch' gesproken dan. Ook 'emotioneel' begrijp ik de gebeurtenissen, maar ik hoef ze daarom nog niet toe te juichen. Dat doe ik dan ook niet. Integendeel.
Voor een goed begrip: ik bestreur elke verdrijving of gedwongen verhuizing van bevolkingsgroepen (bv. ook die tussen Turkije en Griekenland in 1922). Maar soms is die het onvermijdelijke gevolg van een oorlog en soms zelfs een noodzakelijke basis voor een duurzame vrede. Ik weet dat dit niet aangenaam is, maar zo is de wereld.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:13   #448
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar de bron niet gelezen. Ik zal de essentie ervan dan maar voor u posten.

"In eenderde van de gevallen zijn kinderen het slachtoffer. Het gebruik van clustermunitie is zeer omstreden. De kans op burgerslachtoffers tijdens of na een bombardement is groot. Clusterbommen hebben de afgelopen drie decennia minstens elfduizend mensen gedood of verminkt. Bijna alle slachtoffers (98 procent) waren burgers."

Als men werkelijk hamasstrijders en hun infrastuctuur wil treffen, dan zijn daar andere manieren voor!
U verkiest dat men enkel gebruik maakt van zeer grote explosieve ladingen en dus nog meer infrastructurele schade aanricht en nog meer mensen doodt? Niet echt humaan van u.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:14   #449
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Weeral onjuist. Israel heeft de Palestijnen zelfs geholpen bij het oprichten van een eigen veiligheidsdienst en heeft die mee helpen bewapenen. Hamas, dat door Iran wordt bewapend, heeft die Palestijnse veiligheidsdienst echter verslagen en er heel wat van vermoord.
Bronnen?

Een veiligheidsdienst is niet hetzelfde als een leger me dunkt. Je zou het eerder kunnen zien als een politiemacht.

P.S: zat er in hun opleiding ook een ontmijningscursus of dergelijke? Want daar ging de discussie over!
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:15   #450
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat ging om een kleine minderheid, die in vrede leefde met de Arabieren.
Het ging om een zeer grote minderheid die in sommige steden de relatieve meerderheid was. En over dat vreedzaam samenleven: Ik verwijs naar de anti-Joodse pogroms in Palestina doorheen de eerste helft van de 20ste eeuw.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:23   #451
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkele opmerkingen:

Stukjes uit Wikipedia copypasten is niet de beste manier om over iets te discussiëren. die stukjes zijn immers in hoge mate subjectief. Wanneer daar staat dat 98% van de slachtoffers burgers zijn, dan gaat dat alleen over d slachtoffers van de kleine minderheid van niet-ontplofte submunities die later per ongeluk alsnog ontploffen. In werkelkijkheid is die 98% dus volkomen misleidend en onjuist.

Zelfs indien het cijfer van 11.000 doden en gekwetsten juist is, dan is dit een minuskuul deeltje van de burgerslachtoffers die gemaakt worden met andere wapens (bv. machetes).
"Stukjes uit Wikipedia copypasten is niet de beste manier om over iets te discussiëren. die stukjes zijn immers in hoge mate subjectief."

Is deze bron meer objectief voor u?
Bron: http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_...ash=b218990e77

Feit is dat clusterbommen in 98% van de gevallen burgerslachtoffers maakt. Als het de bedoeling is van Israel om enkel Hamasstrijders uit te schakelen, en zo min mogelijk burgers te treffen, dan zijn ze slecht bezig me dunkt. Tenzij ze natuurlijk een ander en groter doel voor ogen hebben.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:24   #452
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U verwerpt dus alle VN-resoluties?

Het spijt mij maar uw voorstel is bijzonder onredelijk.
Waarom mogen de Palestijnen geen eigen staat oprichten?
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:25   #453
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging om een zeer grote minderheid die in sommige steden de relatieve meerderheid was. En over dat vreedzaam samenleven: Ik verwijs naar de anti-Joodse pogroms in Palestina doorheen de eerste helft van de 20ste eeuw.
Ik verwijs je naar de discussies in andere draden hierover, die al veel verder staan dan de nietszeggende frase die je hier produceert én uitstekend gedocumenteerd zijn.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 januari 2009 om 09:26.
E. Gidius is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:27   #454
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U verkiest dat men enkel gebruik maakt van zeer grote explosieve ladingen en dus nog meer infrastructurele schade aanricht en nog meer mensen doodt? Niet echt humaan van u.
Probeert u mij nu woorden in de mond te leggen?

Ik zeg enkel:

ALS Israel enkel de bedoeling heeft om Hamas aan te pakken, wat ze vooraf toch duidelijk hebben laten blijken, dan is het gebruik van de clusterbom niet het juiste middel!
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:53   #455
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen Weisse Rose verkiest dat de Israëlies op hun knieen gaan zitten bidden , en hopen dat de vrijheidsstrijders hen snel en genadevol de keel afsnijden.
Dat zou op zijn minst een hele hoop kosten aan Qassam raketten schelen nietwaar.
Oud 9 januari 2009, 09:54   #456
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ALS Israel enkel de bedoeling heeft om Hamas aan te pakken, wat ze vooraf toch duidelijk hebben laten blijken, dan is het gebruik van de clusterbom niet het juiste middel!

Zoals wat? Zelfmoordaanslagen? Of gewoon moorden?

Het probleem zit hem in het herkennen van de vrijheidsstijders tussen de burgers.
Oud 9 januari 2009, 09:55   #457
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom mogen de Palestijnen geen eigen staat oprichten?
De Palestijnen hebben al een eigen staat toegewezen gekregen. transJordanië. Het huidige Jordanië.
Oud 9 januari 2009, 10:03   #458
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen Weisse Rose verkiest dat de Israëlies op hun knieen gaan zitten bidden , en hopen dat de vrijheidsstrijders hen snel en genadevol de keel afsnijden.
Dat zou op zijn minst een hele hoop kosten aan Qassam raketten schelen nietwaar.
Dat zijn uw woorden, niet de mijne.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:03   #459
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2 bedenkingen
1) een joodse staat sluit per definitie alle niet-joden uit en kan per definitie onmogelijk al zijn burgers gelijk behandelen
wil je een joodse staat dan komt het criterium geloof op de eerste plaats. in dat geval krijg je per definitie een racistische staat en zit je heel snel in de wateren van het religieus fundamentalisme zoals we vaak zien in de wetgeving van allerlei moslimlanden. Waar ISrael zich trouwens vandaag ook al schuldig aan maakt. als het hun uitkomt lopen ze te zwaaien met mensenrechten maar Palestijnen blijken geen mensen te zijn aangezien die geen recht hebben op conventie van geneve

2) als joden recht hebben op een eigen staat dan is er geen enkele reden waarom scientology, de calvinisten of de jehova's niet evenzeer recht zouden hebben op een eigen land. in hun geval zou ik dubai kiezen. misschien bekeer ik me dan nog

Laatst gewijzigd door 1207 : 9 januari 2009 om 10:05.
1207 is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:03   #460
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kan u die belangrijkheid staven met wetenschappelijke cijfers?

Dit verdient een uitgebreider antwoord dan ik hier kan geven.

Een belangrijk probleem is dat de census-cijfers van de Ottomaanse overheid betrekking hadden op districten waarvan de grenzen helemaal niet overeenkomen met de huidige staten. Op basis van die Ottomaanse censuscijfers kan men bv. zowel aantonen dat de Joden de absolute meerderheid vormden in Jeruzalem, een relatieve meerderheid, of een beperkte minderheid naargelang de vraag of men de historische stad, de stad en zijn voorsteden of het district beschouwd.

Hetzelfde geldt voor Palestina. In het historische Palestina (veel groter dan het huidige Israel) vormden de Joden een minderheid van ten hoogste 10-15%. In het gebied dat in 1948 Israel werd was hun aandeel veel groter.

En die cijfers evolueerden natuurlijk over tijd. Zo kwamen er veel Joden bij gedurende de mandaatperiode, maar ook veel Arabieren migreerden toen naar het huidige Palestina. Omgekeerd waren er ook Joden (èn Arabieren) die wegtrokken (bv. naar de VS).

Absolute precieze cijfers zijn er dus niet, veeleer een veelvoud aan elkaar tegensprekende cijfers. Maar een aantal zaken kunnen daar wel uit afgeleid worden, met name dat Joden, naast Palestijen, Bedoeinen, Druzen, enz één van de belangrijkste bevolkingsgroepen vormden in Palestina en dat zij in bepaalde steden of regio's zelfs een (relatieve) meerderheid vormden.
Jozef Ostyn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be