![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grappig. U ontkent zelfs de draagwijdte van uw eigen woorden.
|
![]() |
![]() |
#483 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
|
![]() Citaat:
En tussen haakjes: een anti-Israelisch en anti-Amerikaans blad als MO is zeker geen betrouwbare bron. |
|
![]() |
![]() |
#485 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
08/01 Amerikaanse media waren blind op cruciaal moment in Gaza Omdat de Amerikaanse media helemaal gefocust waren op de uitslag van de presidentsverkiezingen, misten ze een belangrijke Israëlische aanval op Hamas. Precies die aanval betekende volgens veel Palestijnen het effectieve einde van het bestand tussen de twee partijen. Op 4 november bracht het persagentschap Associated Press (AP) verslag uit over de aanval van Israëlische grondtroepen, waarbij zes leden van de militaire vleugel van Hamas omkwamen. Dat nieuws werd echter maar door een handvol Amerikaanse kranten en nieuwszenders overgenomen. Toch is het precies die aanval die fataal bleek voor het staakt-het-vuren dat al vier maanden lang redelijk had standgehouden. Als antwoord op de aanval lanceerde Hamas op 5 november 35 Qassam-raketten richting Israël, waarna Israël op zijn beurt de economische blokkade van Gaza verscherpte. “Hoewel geen van beide zijden de wapenstilstand 100 procent respecteerde, was de Israëlische aanval veruit de grootste schending”, zegt Stephen Zunes, een deskundige van het conflict aan de Universiteit van San Francisco. “Het was een enorme, enorme provocatie en die me nu lijkt bedoeld om Hamas ertoe te brengen de wapenstilstand te verbreken.” Israëlische versie Toen Israël op 27 december het militaire offensief in Gaza lanceerde, gaven de meeste Amerikaanse media Hamas de schuld voor het doorbreken van de wapenstilstand. “De Israëlische luchtaanval kan geen verrassing zijn voor iedereen die de groeiende vijandigheid in de regio heeft gevolgd”, schreef de Washington Post. “En nog het minst voor Hamas, dat het conflict zelf in het leven riep door Israël de voorbije dagen te bestoken met massa’s raketten en mortieren.” Die uitleg strookte met de gigantische pr-campagne die Israël lanceerde en waarbij onder meer de Israëlische premier Tzipi Livni het Israëlische standpunt verdedigde in het gezaghebbende programma “Meet the press”. “Ongeveer een half jaar geleden besloten we op Egyptisch initiatief een bestand af te sluiten en de Gazastrook niet aan te vallen”, zei Livni. “Hamas schond dat bestand dagelijks. Ze bestookten Israël, en wij hielden ons afzijdig.” Incorrect Livni repte daarbij met geen woord over de bewuste aanval op 4 november. Pas op 31 december kon Mustafa Barghouti, een onafhankelijk Palestinijns parlementslid en mensenrechtenactivist in een interview met CNN de versie van Livni als “incorrect” bestempelen en de aandacht vestigen op de Israëlische aanval. Barghouti’s focus op de bewuste aanval als belangrijkste oorzaak voor het hernieuwde conflict werd de volgende dag gesteund door een lijvig rapport van het Intelligence and Terrorism Information Centre, een private Israëlische onderzoeksgroep. Dat rapport verdeelde het bestand in een “periode van relatieve rust tussen 19 juni en 4 november” en “de escalatie en erosie van het bestand vanaf 4 november na de Israëlische militaire actie.” “De aanval bestaat nauwelijks in het collectieve geheugen van de Amerikaanse massamedia”, zegt Peter Hart van de organisatie Fairness and Accuracy In Reporting (FAIR). Mogelijk heeft Israël moedwillig gebruik gemaakt van de enorme media-aandacht voor de historische verkiezingsuitslag in de VS. “Het is niet erg moeilijk om eens terug te gaan en de informatie te vinden, maar het is geen gewoonte van de Amerikaanse zenders om op zoek te gaan naar informatie die de Israëlische versie van de feiten ondergraaft”, zegt hij. “Dat er maar enkele uitzonderingen zijn, zegt genoeg. Zoals te verwachten was, steunen de Amerikaanse massamedia de Israëlische positie.” IPS Bron: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...7b9bb947583%7D Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 9 januari 2009 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
#486 | |
|
![]() Citaat:
Het spijt mij, maar dat is een leugen: Hamas is steeds raketten blijven afvuren op Israel. |
|
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een laakbare discussietechniek. [Ter info voor de andere posters: de bewering van J. Ostyn dat ik zou gezegd dat "het onzin is dat Israel vele Palestijnen heeft toegelaten om in Israel te blijven wonen", is volledig voor zijn rekening. Deze bewering is onwaar en J. Ostyn heeft na herhaaldelijk aandringen geen citaat met een dergelijke uitspraak van mij kunnen aanhalen. J. Ostyn weigert ook zijn leugen te herroepen en is er dus verantwoordelijk voor.]
![]() |
#488 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hamas was bereidt in te gaan op het voorstel uit 1967 geloof ik. Israel is daar echter tegen gekant blijkbaar?
|
![]() |
![]() |
#489 | |
|
![]() Citaat:
Het staat iedereen vrij naar uw post #409 te kijken. |
|
![]() |
![]() |
#490 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker wel. Verklaar mij echter eens wat er onlogisch is aan mijn stelling? "En tussen haakjes: een anti-Israelisch en anti-Amerikaans blad als MO is zeker geen betrouwbare bron." Zo kan u elke bron wel afdoen als subjectief, anti-dit en anti-dat... ![]() De feiten liegen er niet om mijn beste! |
|
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Neen, Hamas streeft expliciet de uiteindelijke vernietiging van Israel na. Het wil enkel een bestand aanvaarden om dan later de Joden volledig te kunnen verdrijven. Het is daar heel open in.
|
![]() |
![]() |
#492 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
Tip: de grote meerderheid van de slachtoffers van clusterwapens zijn de strijdkrachten waarop men die smijt. |
|
![]() |
![]() |
#494 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal hem hier integraal copiëren ten behoeve van wie wil nagaan of u gelijk heeft of niet: Citaat:
![]() |
#495 |
|
![]() Informeer u een beetje he. Ik ga die trieste cijfers en statistieken van de evolutie van de gemiddelde maandelijke raketbeschietingen niet voor u gaan opzoeken.
|
![]() |
![]() |
#496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De USA en Israël verwerpen ook regelmatig VN-resoluties. Het éne land is een baken van democratie in de Nieuwe Wereld, het andere in de Oude. Waarom zou ik hun lichtend voorbeeld niet mogen volgen? De 'oplossing' voor het Palestijnse vraagstuk (eigenlijk zouden we moeten spreken van het zionistisch vraagstuk) werkt niet, dat zou na 60 jaar toch wel al duidelijk mogen zijn. Waarom mag niet gepoogd worden fouten te herstellen? Moeten wij dan in de dwaasheid volharden? Wie of wat kan ons daartoe verplichten? Wie of wat kan ons beletten alternatieven te zoeken? Toch niet een of ander zogenaamd heilig boekske?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#497 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat mij trouwens niet om Hamas. De palestijnse burgers hebben recht op een eigen staat. Daar wil Israel echter niet in mee gaan. |
|
![]() |
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#500 | |
|
![]() Citaat:
Helaas kan ik het ook niet helpen dat de Palestijnen al 60 jaar lang de slechtste leiders ter wereld volgen. Spijtig. Als ze bv. in 1948 bereid geweest waren om na de oorlog vrede te sluiten dan was het hele probleem iopgelost geweest. Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 9 januari 2009 om 10:42. |
|
![]() |