Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 18:50   #241
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat neigt precies naar PVDA-belgicisme.

Die Belgische industriële en financiële elite heeft alleen maar haar eigenbelang nagestreefd en in ruil daarvoor de laatste 60 jaar de politieke en economische onafhankelijkheid verkwanseld. België is door haar schuld een van de trouwste Atlantische bondgenoten geworden.
Iedereen streeft zijn eigenbelang na. Ook u. Alleen, u beseft het niet. Wat u hier poneert, is zonder de minste inhoud.

Laatst gewijzigd door system : 8 januari 2009 om 18:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 19:07   #242
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Iedereen streeft zijn eigenbelang na. Ook u. Alleen, u beseft het niet. Wat u hier poneert, is zonder de minste inhoud.
De schapen verdedigen weer eens het recht van de wolven om hen op te eten.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 19:13   #243
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trouwens, zonder de minste inhoud? Lees misschien eerst eens dit:

Oud 8 januari 2009, 19:38   #244
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Dat neigt precies naar PVDA-belgicisme.

Die Belgische industriële en financiële elite heeft alleen maar haar eigenbelang nagestreefd en in ruil daarvoor de laatste 60 jaar de politieke en economische onafhankelijkheid verkwanseld. België is door haar schuld een van de trouwste Atlantische bondgenoten geworden.
Dit heeft weinig te maken met belgicisme. Het is in de eerste plaats louter een transformatorische verklaring van de reconversies van het kapitaal, en in de twee plaats is het een analyse van controlemechanismen. Het tweede deel gaat louter om wie de productiemiddelen bezit en hoe je die controle kan democratiseren. Dit was gemakkelijker in het tijdperk van het nationaal-keynesianisme. Nu is het monopoliekapitaal geconnecteerd met enkele financiële centra, winsten uit de productiesectoren zijn meer en meer ook afhankelijk van speculatie tussen de verschillende nationale markten.
Oud 8 januari 2009, 21:04   #245
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...hp?storyid=933

Citaat:
Eerstvolgende mobilisatie: anti-NSV betoging in Leuven op 12 maart
Binnenkort zullen we meer info publiceren, maar nu reeds kunnen we aankondigen dat er op 12 maart in Leuven een anti-NSV betoging zal plaatsvinden
Speciaal een week verzet om toch maar de confrontatie te kunnen zoeken. Wie is er nu ook weer uit op problemen en op rellen zoeken? En de "inhoudelijke" commentaar is ook weer fantastisch:

Citaat:
NSV organiseert op 12 maart haar jaarlijkse betoging in Leuven en dat onder de slogan “Vlaams, sociaal en nationaal”. Wat die term “sociaal” doet in een slogan van een reactionaire groepering als NSV is ons een raadsel. De NSV staat net als het Vlaams Belang voor een asociaal beleid, de enen hellen al wat meer over naar een hard neoliberaal beleid dan de anderen die eerder termen als “solidaristisch” gebruiken om hetzelfde doel te bereiken: alle macht aan het patronaat geven. Het is geen toeval dat een voormalige NSV’er vandaag VB-voorzitter is geworden na een omzwerving als havenbaas. Wij roepen op om op 12 maart in Leuven tegen de NSV en tegen extreem-rechts te betogen. Meer informatie over de anti-NSV betoging volgt in de loop van de komende weken.
In andere woorden: wij zijn tegen NSV! omdat het NSV! is, maar hebben geen inhoudelijke kritiek. Het ene moment is NSV! reactionair, dan is het weer neoliberaal en bij momenten neonazifascistisch. Wat is het nu?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 23:00   #246
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk echt dat gij niet in staat zijt om een politieke discussie te voeren.
ik denk dat je gewoon wat rond de pot draait en op de man/vrouw speelt als het u wat te heet onder de voeten komt.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 23:46   #247
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
ik denk dat je gewoon wat rond de pot draait en op de man/vrouw speelt als het u wat te heet onder de voeten komt.
Nee, ik denk dat gij uw tegenstanders gewoon niet kent en zwaar onderschat (lichtgewicht als ge zelf zijt). Mijn vijand is - voor de zoveelste keer - niet de individuele vreemdeling. Hij interesseert mij niet.
Oud 8 januari 2009, 23:50   #248
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
In andere woorden: wij zijn tegen NSV! omdat het NSV! is, maar hebben geen inhoudelijke kritiek. Het ene moment is NSV! reactionair, dan is het weer neoliberaal en bij momenten neonazifascistisch. Wat is het nu?
Zolang NSV zijn VB-etiket behoudt, zal zo'n thema - helaas - niet geloofwaardig overkomen.
Oud 9 januari 2009, 00:02   #249
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Beetje elitairder !
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 00:33   #250
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...hp?storyid=933

Speciaal een week verzet om toch maar de confrontatie te kunnen zoeken. Wie is er nu ook weer uit op problemen en op rellen zoeken? En de "inhoudelijke" commentaar is ook weer fantastisch:

Samengevat, eigenlijk hebben we niks te zeggen, maar we gaan er toch naartoe om er op te kloppen en wat ruiten in te slagen. Zal nog heel plezant worden daar..
Oud 9 januari 2009, 10:10   #251
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik ben centrum-links maar toch vind ik dat het NSV op sociaal economisch gebied overschot van gelijk heeft. Op gebied zoals bv homohuwelijk is mij mening toch anders. Toch vind ik dat etische kwestie's nu niet aan de orde van dag zijn. Mijn prioriteit is een sociaal Vlaanderen en daar zie het NSV toch eerder als een bondgenoot.
Oud 9 januari 2009, 10:12   #252
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang NSV zijn VB-etiket behoudt, zal zo'n thema - helaas - niet geloofwaardig overkomen.
Anders evenmin.
Oud 9 januari 2009, 10:39   #253
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dat etiket zal er altijd zijn omdat extreem-links het gewoon nuttig vindt om dat erop te plakken.
Citaat:
Anders evenmin.
Al inhoudelijke kritiek kunnen formuleren? Blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Metternich : 9 januari 2009 om 10:39.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 10:47   #254
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat etiket zal er altijd zijn omdat extreem-links het gewoon nuttig vindt om dat erop te plakken.

Het zit wel ietsje ingewikkelder dan dat in elkaar. Er verschijnt een boek over de NSV!-geschiedenis. Mooi en goed zo, betrekkelijk objectief ook. Maar het is een VB-mandataris die het schrijft en het wordt uitgegeven bij de VB-uitgeverij Egmont... En dat is maar 1 voorbeeld. Ik heb zelf meegemaakt als NSV'er dat een lokale VB-mandataris (zelf oud-NSV'er) kwam zagen dat van NSV'ers mocht verlangd worden dat ze doorstromen naar "De Partij". Jaaah Hallooo... we hebben hem toen in elk geval ferm uitgelachen. NSV! is op dit vlak in hetzelfde bedje ziek als Voorpost (dat nog erger getroffen is): té nauwe binding met het VB. Beide hebben -naar mijn bescheiden mening- nood aan sterke leidingsfiguren die onafhankelijk van het VB staan en beslissen. De Voorpost-Vlaanderen leiding is met handen en voeten gebonden aan het VB en NSV! heeft een te zwakke nationale leiding.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 9 januari 2009 om 11:06.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 10:52   #255
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
cultuur ontstaat door een interactie van omgeving en mens. Waarom bestaan verschillende culturen? Precies door de differentiatie tussen omgevingen en mensen. Om nog maar over de ontwikkeling van verschillende mensentypes, zeg maar rassen en volkeren, te zwijgen precies door die omgevingskenmerken.

Het sociaal weefsel (de mores, de instituten, de ordening, de sociale interactie, etc) is authentiek en specifiek, want onderscheiden precies door millennia sociaal-culturele, biologische en genetische evolutie. Betekent dit dat cultuur en etnie, de vormende fundamenten van dat sociaal weefsel, afgesloten gehelen zijn? Neen, alleen is de wijze waarop veranderingen/invloeden van buitenaf daarop inwerken op een geleidelijke manier gebeurt, mede door transport- en communicatietechnische mogelijkheden. Een bruuske verandering in dit patroon leidt tot enorme conflicten. Denk aan het importeren van vreemde diersoorten in Australië, de griep in Zuid-Amerika, etc. Of aan de massamigratie richting Europa heden. Doordat de wijziging revolutionair en niet evolutionair, zeg maar natuurlijk, gebeurt, ontstaat conflict. En dan hebben we nog niet gesproken over groepsidentificatie, groepsevolutionaire dynamica, etc. Mensen zijn immers sociale wezens.

vet kan ik volledig onderschrijven, maar hou toch maar rekening met media en communicatieevolutie !!!
naar mijn bescheiden mening zullen hierdoor veranderingen veel sneller gaan én tegelijk veel minder bruuskeren.

rassen zijn passé
stilstaande culturen zijn passé
het westen evoulueert volgens mij naar wat ik zou noemen een 'fusion' cultuur (nee dat is geen eenheidsworst) een cultuur waar je dus naar je eigen individueel (en uiteraard ook cultureel beïnvloed)inzicht, uithaalt wat je wil.
ook als oud-NSV'er heb ik daar geen moeite mee, ik vind het boeiend, en ik stel vast dat mijn kinderen nog veel sneller gaan op dat pad ...
wat niet wegneemt dat je m.i. om die beweging zonder scrupules te kunnen maken, je heel bewust moet zijn van je eigen roots. je moet je eigen roots door en door kennen en blijvend respecteren om zonder frustratie andere evoluties te kunnen absorberen.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2009 om 10:55.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:12   #256
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het westen evoulueert volgens mij naar wat ik zou noemen een 'fusion' cultuur (nee dat is geen eenheidsworst) een cultuur waar je dus naar je eigen individueel (en uiteraard ook cultureel beïnvloed)inzicht, uithaalt wat je wil.
De liberale multiculturele Melting-Pot maatschappij, non-cultuur van de bovenste plank en het resultaat van een zwijgende aanvaarding van de amerikanisering. En dan maar hypocriet gaan betogen tegen de verfransing van de Vlaamse rand...
Citaat:
ook als oud-NSV'er heb ik daar geen moeite mee, ik vind het boeiend, en ik stel vast dat mijn kinderen nog veel sneller gaan op dat pad ...
Zegt veel over de NSV! en de interne bric-�*-brac.
Citaat:
wat niet wegneemt dat je m.i. om die beweging zonder scrupules te kunnen maken, je heel bewust moet zijn van je eigen roots. je moet je eigen roots door en door kennen en blijvend respecteren om zonder frustratie andere evoluties te kunnen absorberen.
Wat blijft er van die "eigen roots" nog over als je straks je kinderen andere kinderen zult horen aanspreken met "kids" en ander steeds omvangrijker wordend Engels vocabularium? Ah ja, appelmoes met bloedworst en tafelbier 's avonds op het bord...

Uw posting is zeer intressant omdat hij mooi aantoont hoe ook heel wat personen die uit de Vlaamse Beweging komen of zich soms zelfs nationalist noemen, toch zonder enig probleem de gevolgen van de amerikanisering bijna kritiekloos dragen (ok, allicht zal u ook wel eens klagen over zever �* la Jerry Springer op tv, maar het gaat véééél verder dan dat).
Oud 9 januari 2009, 11:23   #257
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat etiket zal er altijd zijn omdat extreem-links het gewoon nuttig vindt om dat erop te plakken.Al inhoudelijke kritiek kunnen formuleren? Blijkbaar niet.
Er is hier al genoeg inhoudelijke kritiek geformuleerd. En als u steeds weer herhaalt dat een zwarte geen Vlaming kan zijn, dan horen weer dezelfde praat als in de jaren 30 van de vorige eeuw. De 'zuiverheid van het bloed en dergelijke onzin' komt dan weer verkapt en verpakt naar boven. Het NSV gewoon oude wijn in nieuwe zakken. U bent gewoon de voortzetters van het Verdinaso en het VNV, maar dan in een ander kostuum. En als het even kan, en als de tijd rijp is, haalt u het uniform van uw voorvaderen weer uit de kast. Zo simpel is het.

Maar de mensen zullen deze keer u niet geloven. Zij zijn niet meer zo naïef als weleer. En bovendien hebt u er een geduchte tegenstander bij: een gedegen genetische wetenschap. En die is van een ander paar mouwen als uw pseudo-wetenschappelijke frenologie.

Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2009 om 11:30.
Oud 9 januari 2009, 11:24   #258
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Er verschijnt een boek over de NSV!-geschiedenis. Mooi en goed zo, betrekkelijk objectief ook. Maar het is een VB-mandataris die het schrijft en het wordt uitgegeven bij de VB-uitgeverij Egmont...
O jee! Quelle horreur!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:31   #259
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
O jee! Quelle horreur!

Tja, niet dat het op zich erg zou zijn, maar men moet dan niet verwonderd zijn dat er beweerd wordt een nauwe band tussen VB en NSV! te zijn.
Oud 9 januari 2009, 11:38   #260
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Tja, niet dat het op zich erg zou zijn, maar men moet dan niet verwonderd zijn dat er beweerd wordt een nauwe band tussen VB en NSV! te zijn.
Ja, je kan moeilijk verwachten dat het door een linkse drukkerij zou worden uitgegeven, als NSV! nog maar een betoging houdt, komen ze al speciaal al tegenbetogen gewoon omdat het NSV! is..

Ik leg het altijd zo uit aan de mensen, omdat dat voor mij de logische verklaring is. NSV! is nu eenmaal een rechtse, radicale en Vlaamse vereniging, het is niet onlogisch dat een aantal van zijn leden zich kan vinden in het VB programma. Aangezien dat veel leden ook engagement tonen, is het niet onlogisch dat er een aantal bijvoorbeeld lid of mandataris worden. Het is echter niet zo dat dat voor al de leden van toepassing is en dat NSV! gewoon de VB-studentenclub is, zoals soms op linkse sites wel eens wordt beweerd..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be