Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 12:10   #601
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

[quote=ERLICH;3910089]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[I
QUOTE] Hoe moet men dat doen, weten wat u bedoelt? Er verder niet meer op ingaan, zo ken ik er hier meerdere wanneer men deze naar antwoorden vraagt. Geen probleem, is genoteerd!
Ok, laatste keer. Bepaalde mensen/groeperingen wrijven nu in hun handjes aangezien de Arabische en Joodse wereld op hun kop staat en elkaar te lijf gaan.

U weet wel welke personen/groeperingen neem ik aan?
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:17   #602
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=ERLICH;3910103]
Citaat:
[I Zou het kunnen dat u uzelf nog niet doorhebt? Wanneer het lastig wordt schijnt u zeer vaag te worden hebt u dat zelf al ondervonden?
Euhm, waarmee zou ik het lastig moeten hebben? Mss kan u zichzelf eens nader verklaren?
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:28   #603
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Oeps verkeerd topic.

Laatst gewijzigd door Andro : 9 januari 2009 om 12:55.
Andro is offline  
Oud 9 januari 2009, 12:45   #604
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Goed nieuws voor de rokers! Hier kan het nog 5 jaar duren voor we een apparte hoek moeten maken voor de rokers, m.a.w ons café is nog minstens 5 jaar volledig rokersvriendelijk.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:17   #605
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
vld café
Anna List is offline  
Oud 9 januari 2009, 13:57   #606
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de laatste dagen mijn licht opgestoken in linkse kringen om mij heen over wat zij verwachten van de rol die Barack Hussein Obama de komende tijd gaat spelen wat betreft Israël.
In zijn algemeenheid ziet men hem als 'de Redder'. Hij zal de steun aan Israël stoppen, er komt een boycot net zoasl vroeger voor Zuid-Afrika, de VN krijgt tanden en Israël zal wel moeten inbinden.
De Palestijnen zullen dan ook redelijk en rationeel worden en alles zal goed komen.
Het conflict is over territoria en de onhuise bejegeging van de enige echte originele bewoners, de Palestijnen die tevens al hun rechten terug zullen krijgen. Dan zal er geen conflict meer zijn en 'de vrede zal heersen op aard'.
Het conflict heeft geen religeuze dimensie en alle gelovigen zullen respect voor elkaar hebben. Al dat gebral over 'de Joden de zee in drijven' is niet serieus bedoeld. En dat recente geroep van 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas' moet je gewoon zien als een ludieke kreet die je niet letterlijk moet nemen.
En wat er gebeurt met de Israélische atoombommen in handen van de Palestijnen? Nog niet zo over nagedacht. Maar kan geen kwaad want b.v. Pakistan heeft die toch ook (en Iran binnenkort) en die doen er ook niets mee.
Mahalingam is offline  
Oud 9 januari 2009, 14:40   #607
illustrator
Vreemdeling

Standaard

wie geloofd dat alle gelovigen respect voor elkaar zullen hebben moet dringend eens de realiteid onder ogen durven zien , en ik geloof zelf in niets dus ga ik zeker niemand voortrekken
illustrator is offline  
Oud 9 januari 2009, 15:05   #608
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Heb de indruk, dat het voor sommige hier schaatsen is op dun ijs. Wie of wat moeten ze nu afschilderen als de grote boosdoener.
Zou het kunnen de ene of zou het kunnen de andere. Want over het algemeen worden deze beide strijdende partijen voorgedragen als zijnde 'slachtoffers' van de grote boze Europeaan, de ene door verwijzing naar geschiedenis, de andere door het onbegrip en de lange tenen tegenover de (gewelddadige) sekte waartoe hij/zij behoord.
De grote boosdoener is volgens mij degene die vandaag nog geld verdient aan de genocide op jouw zogenaamde sekte. De Europeaan laat uit economsch balang de duizende onschuldige slachtoffers van de Gaza-genocide ongestraft over een kam scheren met een paar eveneens uitgehongerde, opgesloten, slechtbewapende verzetsstrijders die er nog niet eens in slagen 1% van hun doden te wreken.

Heel hypocriet spreekt bijvoorbeeld onze De Gucht zich zelf weleenswaar fors uit tegen de Israëlische aanval op Gaza en roept hij op tot een wapenstilstand. Terzelfdertijd is de luchthaven van Bierset, in het voorbije jaar echter uitgegroeid tot draaischijf van de wapenhandel van en naar Israël. Er is sinds 2004 ook een sterke stijging van de Belgische wapenuitvoer naar dat land.

Principes blijken volgens Mc Military, "net als in 2003 tijdens de Irak-oorlog, te reiken tot waar de zakelijke belangen beginnen. België verdient goed aan de oorlog."
bron: Terwijl het bommen regent op Gaza, rinkelt hier de kassa- Vredesactie, Mc Military.

Als de opsteller van deze thread dreigt met economsche sancties, bedoelt hij wellicht dat hij onze oorlogswapens niet meer zal kopen. Wel, het is m.i. een schande dat wij die wapens leveren.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 januari 2009 om 15:17.
DannyS is offline  
Oud 9 januari 2009, 15:31   #609
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
die er nog niet eens in slagen 1% van hun doden te wreken.
Wraak, wederzijdse wraak. Dat is precies waar dit conflict over gaat.
Sus Iratus is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:02   #610
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Integendeel, die 1% van doden waarvoor die wouldbe verzetstrijders vergelding zoeken, staan in een wanverhouding tot de honderdvoudige moord waarmee de bezetter elk slachtoffer wreekt. Vandaar dat je bezwaarlijk over wederzijdse wraak of conflict kan spreken, maar eerder over een volkerenmoord of genocide,... op vrijwel ongewapende, uitgehongerde gevangen. Wie zijn blinde wraak bovendien vooral richt op de onschuldige kinderen, die als ratten in dezelfde val worden gehouden, heeft weinig andere keuze dan zich voor een eventueel tribunaal ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 januari 2009 om 16:06.
DannyS is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:20   #611
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik heb de laatste dagen mijn licht opgestoken in linkse kringen om mij heen over wat zij verwachten van de rol die Barack Hussein Obama de komende tijd gaat spelen wat betreft Israël.
In zijn algemeenheid ziet men hem als 'de Redder'. Hij zal de steun aan Israël stoppen, er komt een boycot net zoasl vroeger voor Zuid-Afrika, de VN krijgt tanden en Israël zal wel moeten inbinden.
De Palestijnen zullen dan ook redelijk en rationeel worden en alles zal goed komen.
Het conflict is over territoria en de onhuise bejegeging van de enige echte originele bewoners, de Palestijnen die tevens al hun rechten terug zullen krijgen. Dan zal er geen conflict meer zijn en 'de vrede zal heersen op aard'.
Het conflict heeft geen religeuze dimensie en alle gelovigen zullen respect voor elkaar hebben. Al dat gebral over 'de Joden de zee in drijven' is niet serieus bedoeld. En dat recente geroep van 'Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas' moet je gewoon zien als een ludieke kreet die je niet letterlijk moet nemen.
En wat er gebeurt met de Israélische atoombommen in handen van de Palestijnen? Nog niet zo over nagedacht. Maar kan geen kwaad want b.v. Pakistan heeft die toch ook (en Iran binnenkort) en die doen er ook niets mee.

Ik begin te begrijpen waarom linksen zo fel voor gelovigen zijn: ze hebben dezelfde maturiteit. Die van een zesjarige.
Oud 9 januari 2009, 16:26   #612
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Integendeel, die 1% van doden waarvoor die wouldbe verzetstrijders vergelding zoeken, staan in een wanverhouding tot de honderdvoudige moord waarmee de bezetter elk slachtoffer wreekt. Vandaar dat je bezwaarlijk over wederzijdse wraak of conflict kan spreken, maar eerder over een volkerenmoord of genocide,... op vrijwel ongewapende, uitgehongerde gevangen. Wie zijn blinde wraak bovendien vooral richt op de onschuldige kinderen, die als ratten in dezelfde val worden gehouden, heeft weinig andere keuze dan zich voor een eventueel tribunaal ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren.
Ik weet het niet goed: of In elk geval een mooi staaltje van demagogie van het ergste soort.
Oud 9 januari 2009, 16:41   #613
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zeer juist!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:41   #614
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergeet voor het gemak blijkbaar dat die 'dappere' Palestijnse 'vrijheidsstrijders' inmiddels ook al honderden, zo niet duizenden burgerslachtoffers onder de Israeli's hebben gemaakt, waaronder ook vele kinderen, door zich in overvolle bussen, scholen, gebouwen en openbare plaatsen waar veel mensen samenkomen, op te blazen. Daarmee probeer ik overigens in het geheel niet goed te praten wat de Israeli's uitvreten en uitgevreten hebben in het verleden, maar eerder om gewoon de zaak van beide kanten te bekijken.

Al zo lang dat ik leef, en dat is inmiddels al weer een paar decennia, heb ik geen weet gehad van andere dingen dan wraak en weerwraak - aan beide zijden in dat conflict, welteverstaan.

Zolang mensen zoals u, ongeacht aan welke zijde van het conflict ze staan, met net zoveel hysterisch schreeuwen en huilerig misbaar de 'anderen' de schuld blijven geven, zal er nooit of te nimmer iets ten positieve veranderen daar.

Feitelijk acht ik eenieder, dus ook u DannyS, die op zulke irrationele wijze verbaal (en voor sommigen ook fysiek) tekeer gaat, medeschuldig aan het in standhouden en extrapoleren van het conflict.
Sus Iratus is offline  
Oud 9 januari 2009, 16:57   #615
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=DannyS;3910560]
Citaat:
verdient aan de genocide op jouw zogenaamde sekte.
Ik heb geen sekte, behoor tot geen sekte en heb geen interesse in een sekte. Zeker en vast niet de sekte die u bedoelt.

Eén zaak zou u, en misschien anderen toch eens moeten begrijpen. Dat israel beschikt over een groot arsenaal wapens en dit aanvult, zult u gelijk in hebben. Dat hun tegenstander niet over zulk arsenaal beschikt, zult u ook wel gelijk in hebben. Maar dat neemt niet weg dat deze beide partijen wat geweld en terreur betreft aan elkaar zijn gewaagd. De ene partij houd het bij wijze van spreken binnen de grenzen en geeft niets om het leven van z'n tegenstanders, de andere partij vind het een noodzaak dit geweld door hun symphatisanten over de aardbol te verspreiden in de naam van hun sekte en zo de aandacht op hun lijden te vestigen door andere die er in de verste verte niets mee te maken hebben er het slachtoffer van te maken.

Wat mij betreft, geen van beide heeft recht op de benaming 'slachtoffer' ze zijn aan elkaar gewaagd niet wat betreft het wapenarsenaal maar wel wat betreft hun daden.

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:04   #616
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een genocide is een meer correct benaming dan 'holocaust' of 'shoa'. Maar dat is mijn mening.
Ilan Pappe noemt het een etnische zuivering, wat min of meer synoniem is met genocide. Hij is van Israël afkomstig, en Professor geschiedenis aan een Britse universiteit. In zijn boek "De etnische zuivering van Palestina" toont hij hoe de Joden zich in 1948 schuldig hebben gemaakt aan etnische zuiveringen. Een jaar lang zouden elf adviseurs van Ben-Gurion nl. zijn samengekomen om te bespreken hoe de Arabieren verdreven konden worden. Bij de beschrijving van de gruwelijkheden laat hij oorspronkelijke documenten en mondelinge overlevering voor zich spreken. Pappe toont er ook aan dat de internationale gemeenschap van de genocide afwist, maar bewust niet ingreep.
Dat doen ze, uit economsche overwegingen, nog altijd niet.
---
De etnische zuivering van Palestina - Ilan Pappe
Prijs : € 24,90
ISBN : 9059772997
Uitgever : Davidsfonds
Verschenen : 22/02/2008
DannyS is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:04   #617
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3910181]
Citaat:

Ok, laatste keer. Bepaalde mensen/groeperingen wrijven nu in hun handjes aangezien de Arabische en Joodse wereld op hun kop staat en elkaar te lijf gaan.

U weet wel welke personen/groeperingen neem ik aan?
De belgische staat door wapenhandel aan één van beide partijen of misschien aan beide wie weet? Of ziet u een andere schuldige dan deze beide partijen joden en moslim's aan
dit conflict? Zo ja dewelke naam, toenaam en politieke kleur svp?

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:10   #618
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De ene partij houd het bij wijze van spreken binnen de grenzen en geeft niets om het leven van z'n tegenstanders, de andere partij vind het een noodzaak dit geweld door hun symphatisanten over de aardbol te verspreiden in de naam van hun sekte en zo de aandacht op hun lijden te vestigen door andere die er in de verste verte niets mee te maken hebben er het slachtoffer van te maken.
De AEL heeft geen anti-joods slogans verspreid, dat had ik al gezegd.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 januari 2009 om 17:12.
DannyS is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:14   #619
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=ERLICH;3910844]
Citaat:
De belgische staat door wapenhandel aan één van beide partijen of misschien aan beide wie weet? Of ziet u een andere schuldige dan deze beide partijen joden en moslim's aan
dit conflict? Zo ja dewelke naam, toenaam en politieke kleur svp?
"Of ziet u een andere schuldige dan deze beide partijen joden en moslim's aan dit conflict?"

Neen, niet bepaald een schuldige, wel een partij die zich in de handen wrijft.

"Zo ja dewelke naam, toenaam en politieke kleur svp?"

Liever niet, het zou namelijk nogal off-topic zijn.

Terug on-topic?
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 17:16   #620
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3910201]
Citaat:

Euhm, waarmee zou ik het lastig moeten hebben? Mss kan u zichzelf eens nader verklaren?
Misschien inplaats van aan mij een verklaring te vragen, er eens even uw reactie's op na lezen en kijken waar u bent begonnen met zaken te insinueren zoals bv.: 'iets van derde en een been, dat er zouden zijn die zich met dit conflict in de handjes wrijven enz'. Maar wanneer men u vraagt wie of wat u bedoelt en wie of wat u wil beschuldigen, wordt u vager en vager. Begrijpt u wat ik bedoel?

ERLICH is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be