![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2141 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien mogelijk, had ik toch graag geweten waarop jij je inzichten baseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2143 |
Minister
|
![]() Tja, wereldvreemdheid is voor sommigen een streefdoel.
En net door cannabis in de marginaliteit te drijven maak je die minderjarigen heel nieuwsgierig. Tevens wordt er bij een stijgende repressie eerder gestraft dan aan voorlichting gedaan, wat wel eens tot extra gevolgen zou kunne lijden.
![]() |
#2144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wie dan de junkie is/zou zijn?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 januari 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
___________ Opgepast: tekstmuur... Een omgekeerde discussie voeren gaat misschien meer zoden aan de dijk brengen? Pleiten tegen alcohol legaal houden. Economisch spreekt men over de toepassingsmogelijkheden en hieraan gekoppelde jobs. Met cannabis brengt men ook studies naar voor om mogelijkheden aan te halen. Maar wie luistert? Laat de overheden het niet illegaal maken van alcohol verantwoorden en aantonen hoe het zo ooit tot ingeburgering gekomen is. Dan weten we al wat de overheden als wettelijke vereisten stellen. Hierin ligt misschien een oplossing voor het creëren van een stabiele wetgeving omtrent basisvoorwaarden voor regulering -en legalisering met betrekking tot evolutionaire genotmiddelen. We praten nu over cannabis maar we zullen de laatste generatie niet zijn, in de toekomst zullen dit type discussies zich vertalen naar andere producten. Inburgering hoor ik het vaakst, nu iets wat men altijd opzij schuift kan zich nooit inburgeren. Om inburgering te creëren heeft men acceptatie nodig. Kortom discriminatie, A is minderwaardig aan B omdat deze niet ingeburgerd is en we gaan A hiertoe zeker de kans niet geven. Stel voorwaarden die nodig zijn om tot inburgering te komen! ---> En pas indien nodig uw beleid hieraan aan... Laatst gewijzigd door Jaja : 10 januari 2009 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2146 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Trouwens, als wereldvreemd zijn voor u gelijk staat aan het niet gebruiken van drugs, dan ben ik fier een wereldvreemde te zijn. Citaat:
Citaat:
Trouwens leiden is met korte ei. ![]()
![]() |
![]() |
#2147 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jaja : 11 januari 2009 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2148 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2149 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2150 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Geen idee of het hard genoeg is, maar als je correct gebruik omschrijft als "'s avonds voor het slapengaan in een zetel thuis", denk ik niet dat je veel ongevallen zult veroorzaken of tegenkomen. Om echt hard te maken dat ik voorlopig geen problemen ondervindt van mijn cannabisverslaving zou ik wellicht medische attesten moeten voorleggen, maar ik hoop dat je tevreden bent met de verklaring dat ik werk, gezin en huis heb, zelden bij de dokter kom, ... Een 'verstandige regulering' zou bvb. streven naar een scheiding van de drugmarkten, maar zou ook verstandig zijn in de zin dat er doelen worden verbonden aan bepaalde maatregelen en dat deze ook achteraf geëvalueerd worden. Als je de drugmarkten beter gescheiden kan houden, zullen cannabisgebruikers minder geconfronteerd worden met de keuze om toch ook eens een lijntje coke te proberen. Als de cannabisgebruiker die keuze niet krijgt aangeboden, kan hij ze ook niet maken. De wet overtreden is in het geval van cannabis een goede manier om aan politiek te doen. De grote democratische middelen zijn zelden bruikbaar om gediscrimeerde minderheden aan hun rechten te helpen. Sommige democraten vinden het een burgerplicht om in opstand te komen tegen onrechtvaardige wetten. Voor veel blowers is gebruiken een beetje zoals Ghandi die zout ging winnen op het strand terwijl dat voor hem verboden was. Appels en peren zijn alle twee soorten binnenlands hardfruit, maar ik begrijp dat u wilt zeggen dat mijn vergelijking bij de haren gesleurd is. Dat kan kloppen, maar het helpt soms wel om een aantal negatieve ideeën die met de term 'cannabis' geassocieerd worden, te weren uit een stelling. De prijsbepaling bij een regulering is inderdaad van belang. Maar prijzen zijn pas nodig als je in het productie- en verdelingssysteem handel zou gebruiken. Waarschijnlijk gaat handel vroeg of laat nuttig zijn in het systeem, maar bij het begin zou ik dit toch zo veel mogelijk vermijden. Als er dan toch een prijs bepaald moet worden, kun je je inderdaad rechtsstreeks richten op de concurrent die je wil aanpakken. Je hoeft geen 'stukken' onder de prijs van de concurrent te blijven (prijzenoorlogen zijn echter niet uitgesloten), hoewel de koffieshops te duchten concurrenten zijn wat betreft kwaliteit en veiligheid, kunnen enkele gerichte grenscontroles onze klanten wel bij ons houden. De politie kan dan sanctioneren met inbeslagname van de vreemde wiet en verplicht lidmaatschap van een Belgische cannabisclub. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2151 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Er bestaan evengoed mensen met werk, gezin, huis, etc die slecht omgaan met genotmiddelen. Kwestie dat het geen waardemeter kan zijn. U krijgt hier natuurlijk wel een enorm lastige vraag om de oren. Ik wil iets constructief zetten maar "hmm", niet simpel om correct gebruik te staven. Wat is correct gebruik van alcohol, koffie, tabak? Bestaat dat wel correct gebruik van een schadelijk product? Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk spontaan aan een persoon die voor het eerst in zen leven drinkt, in aanraking komt met de politie die hem vervolgens verplicht elke week zich zat te gaan drinken bij zatte Jos en zijn maten op café als ik dat lees. ![]() _________________ Als u tijd heeft ga dan eerst een kop koffie halen. Als u geen tijd heeft stopt u hier best met lezen. Omtrent regulering ( pure fictie, een onuitgewerkt idee). Geen handel, geen particuliere kweek en geen privatisering aub. Eventueel kunnen canabisclubs werken met een electronische chipkaart. Deze kan men verkrijgen na het indienen van een aanvraag, eventueel via de politie, waarvoor men voor toekenning rekening kan houden met enkele criteria als leeftijd, woonplaats, recente of niet zo recente druggerelateerde misdrijven, huidskleur, etc... Het huidskleur criteria is uiteraard een grapje. Deze chipkaart kan dan op de club samen met de identiteitskaart voorgelegd worden. De personen met een chipkaart worden opgenomen in een databank, deze databank bevat de limiet die die persoon gedurende een tijdsgebonden periode mag meenemen en archiveert transacties. Er zouden per criteriagroep andere limieten kunnen worden vooropgesteld. De politie heeft uiteraard directe toegang tot deze databank en kan zo nog steeds een persoon in bezit ten alle tijden controleren. Deze limiet hoeft niet enkel betrekking tot gewicht te hebben. Eventueel bijvoorbeeld een thc-norm, dus men mag 5gr van een lichtere soort kiezen of 0,5 gram van een sterker type. Eventueel 2,5 gram van het lichtere type in combinatie met 0.250 gram van het sterkere type, enz... Bij het overtreden van deze regulering of het plegen van een ander drug gerelateerd misdrijf zal de gebruiker zijn lidkaart voor een niet vastgestelde periode moeten inleveren. Dit afhankelijk van de zwaarte van de inbreuk, vergelijkbaar met een rijbewijs. Nu bij het lezen van het volgende deel gaan jullie hardop lachen denk ik, als jullie dat al niet aan het doen zijn. ![]() ![]() We mogen het oog niet verliezen op de jongeren. Zij mogen eveneens niet de doelgroep blijven van de criminelen. Dit is delicaat ik weet het maar met te negeren dat jongeren wel degelijk drugs gebruiken lossen we niets op. Minderjarigen zouden onder bijkomende voorwaarden in het systeem kunnen worden opgenomen. Ik denk vooral aan goedkeuring van de ouders, deze zullen daarvoor moeten akkoord gaan dat deze informatie met de huisdokter en de school gedeeld zal worden, en moeten eveneens de aanvraag fysiek met controle van identiteit persoonlijk indienen. Zelf zie ik 16 jaar als minimumleeftijd maar ja wie ben ik. Deze groep zal vanzelfsprekend geen toegang krijgen tot de limieten van een volwassene maar een veel lagere limiet. Er kunnen extra voorwaarden tot het behouden van hun 'voordeel' vooropgesteld worden. Ik denk met name aan schoolresultaten. Voor hen geld eveneens dat bij inbreuk tegen de regulering hun lidmaatschap voor een niet vastgeselde periode zal ontnomen worden. Het restafval van de planten kan men verdelen over de verscheidene toepassingsgebieden van het product, ik denk aan textiel, papier, etc... De co2 injectie van de plantages kunnen dan weer toedragen aan het milieu. De opbrengsten kan men gebruiken als al ons ander belastinggeld: de franse agricultuur, oorlogen, het koningshuis en het sponsoren van overbetaalde politici... deze laatste opsomming is jammer genoeg geen grapje. ![]() Laatst gewijzigd door Jaja : 11 januari 2009 om 08:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kannabisgebruikers zijn inderdaad marginalen. Of zoals zulke mensen nu genoemd worden: "loozers".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2153 |
Minister
|
![]() Da's een goeie. Dergelijke commentaar zegt genoeg over het sociale isolement waarin u zich niet moet bevinden. De kerktoren en niet verder.
![]() |
#2154 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je er geen benul van hebt hoeveel beschaafde en fatsoenlijke mensen wel blowen. Wereldvreemd betekent, in dit geval volgens mij, dat je helemaal niet weet wie er zoal blowt. Dat gaf je zelf toe : Citaat:
Je denkt toch niet dat jongeren van cannabis afblijven omdat het verboden is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(moet jij niet "loezers" schrijven?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2156 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2157 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2158 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2159 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2160 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tegenstanders is discussies als deze laten tegelijk altijd hun domheid open en bloot zien.
Het gaat om het niet willen gunnen van andermans plezier door een eng wereld- en maatschappijbeeld dat ze aan iedereen willen opdringen omdat ze er zelf een houvast in vinden. |
![]() |
![]() |