![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Vreemdeling
|
![]() Blijkbaar heb je als verhongerde student toch nog geld en tijd genoeg om op internet te zitten, toen ik studeerde deed ik alle werk dat betaalde, als je echt niks vind mag je bij mij in de tuin wat hout komen kappen tegen dat we zonder gas zitten, 8 euro bruto per uur, is niet veel, maar je zult niet sterven van de honger.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je er op ingaat, je lijkt me niet het type dat wil werken voor geld, je leutert liever over een leefloon.
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() Ja proficiat. Waarom doe je dan nu niet meer elk werk dat betaalt ?
Een werkloze mag trouwens geen zwart werk aannemen dus kap je hout maar zelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DannyS : 11 januari 2009 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Diezelfde Martine Jonckheere die het beneden haar stand vond aan de kassa van een grootwarenhuis te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() Er zit sowieso teveel volk aan kassa's, terwijl de boer niks krijgt voor zijn groenten. En dan moet ik als vegetarische klant voor al die onderbetaalde tussenpersonen neerdokken? Dan haal ik het nog liever uit mijn eigen hof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() [quote=daiwa;3913477]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarenboven krijg ik, die in Brussel ga werken, ook het loon dat van toepassing is en Brussel. Zo'n 20% tot 25% meer dan in West-Vlaanderen, waardoor ik 4/5 kan werken en toch nog meer verdien. Als ik een stielman nodig heb, in mijn huis, rekent zijn baas steevast verplaatsingskosten aan, uurloon van de stielman inbegrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Er zijn mensen die gans hun leven gewerkt hebben die nauwelijks meer krijgen als pensioen.
Ga werken of *knip* Gelieve niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Starfire : 13 januari 2009 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() 50.000 jobs < 250.000 werklozen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon vast dat we veeeeeeeeeel mensen betalen om niets te doen en daarbij mensen naar hier halen om ons werk te doen. Hoog- of laaggeschoolden maakt voor mij geen fluit uit. Degene die geen werk heeft kan, in afwachting een jobke aannemen onder zijn niveau. Wil hij / zij niet, geen probleem maar ook geen centen.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schrijft het wel anders. En waarom kunnen hooggeschoolden geen werk doen van laaggeschoolden? Het zijn wel de laaggeschoolden die ervoor moeten zorgen dat ze iedere maand een uitkering krijgen. Ze voelen zich te goed voor het "mindere" werk, ze voelen zich echter niet te goed om iedere maand gelijk een bedelaar het handje open te houden.
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schrijft het wel anders. En waarom kunnen hooggeschoolden geen werk doen van laaggeschoolden? Het zijn wel de laaggeschoolden die ervoor moeten zorgen dat ze iedere maand een uitkering krijgen. Ze voelen zich te goed voor het "mindere" werk, ze voelen zich echter niet te goed om iedere maand gelijk een bedelaar het handje open te houden.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij kan of wil niet lezen wat er staat. Betaal een goed loon (is vergoeding werkloze en loon van bv een Pool) aan de arbeiders, dit geeft een loon van rond de tweeduizend euro. Geld dat in het land blijft. Daarbij een Pool moet betaald worden aan het loon geldend in de sector waar hij tewerkgesteld is. Indien jij er weet van hebt, dat bepaalde bazen de Polen minder betalen moet je dit melden.
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze lonen beterkoop maken is anders toch vrij simpel, je kan zelfs SZ heffen op zwartwerk.
Hoe? Vrij simpel: - Haal de sociale zekerheid uit het loon (bij baas en werknemer). - Hef een sociale BTW op alle producten die verhandelt worden. - Onze eigen producten worden beterkoop. - Producten uit de lage-loonlanden worden iets duurder. - De zwartwerker geeft zijn zwarte centjes uit en betaald op die manier ook SZ. Deze maatregel moet wel Europees geregeld worden.
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jurgen: in principe kun je eten met 1euro per dag, ik wil royaal zijn en maak er 5 euro van. Dan is 150euro genoeg om uw buikje dikrond te eten. Het kan dus niet dat je honger hebt. Volgens mij ben je een materialist, en koop je teveel van die dure spullen en verarm je uzelf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet niet noodzakelijk. Je kunt het model binnen Belgie perfect hanteren zonder dat uw industrie daar last van heeft. Als je het organiseert zoals een BTW stelsel, dan komt alles BTWvrij buiten europa. Ik zie wel een probleem: stel dat iederen 50% belastingen betaald. en als bvb 300. van het verdiende loon gespaard wordt, je dus bvb 700 van uw verdiende loon in consumptie stopt, moet je op 700euro consumptie die 150euro belasting op het gespaarde geld weten te recupereren... Dus een belastingvrij loon zou verdubbelen naar 2000euro. De consumptie zou bvb 1400euro komen versus de oude loonmassa en uw spaarquotum 600euro versus uw oud loon. Maar die 700euro BSW (belasting op sociale waarde) zou dus 300euro minder zijn dan de 1000euro belasting.. Ander probleem: alles dat je koopt in het buitenland zet uw systeem onder druk. Europees mogen we zonder probleem naar Frankrijk rijden daar de TV kopen en die importeren.. Dus die sociale taks zou elke vrijbuiter op die manier omzeilen.. Dus het model is wel toe te passen op ALLE DIENSTEN die NOODZAKELIJKERWIJS in BELGIE moeten gekocht worden; concreet: op Energie, op Communicatie, op Water, op Voeding (restaurants weliswaar), op Huizen, op heffing op autostrades, heffing op citytaksen etc Het is precies nogal contradictorisch maar al die diensten worden juist in Belgie zo goedkoop mogelijk gehouden, terwijl er precies daar veel opportuniteiten tot taxeren zijn... Moest een statistische werkcel daar een model op loslaten, moet precies daar een volledige alternatieve financiering mogelijk zijn van de begroting... En inderdaad een dikke halvering van onze belastingen mogelijk zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je veel huur te betalen hebt is 720 euro inderdaad niet veel, maar ik dacht dat de uitkeringen een stuk lager lagen?
Anderzijds hebben de personen die zeggen dat het vreemd is een uitkering te krijgen terwijl je nooit gewerkt hebt ook een punt. Alleen lijkt me de kans reëel dat je op die manier armoede creëert. Vooral pas afgestudeerden (hooggeschoolden) zullen er de dupe van zijn omdat ze verplicht kunnen worden jobs aan te nemen die heel ver staan van hetgeen waarvoor ze gestudeerd hebben. Als je eenmaal zoiets op je cv hebt staan, kom je niet meer makkelijk aan de job waarvoor je gestudeerd hebt. Anderen die pas afgestudeerd zijn, of mensen met ervaring in de juiste sector zijn interessanter dan iemand die bv twee jaar in de horeca heeft gewerkt. Maar ik vraag me af of dat ook geldt voor bediendencontracten? Er zijn wel richtingen waarbij de kans op een job (in België) heel klein is. Om dan tien jaar werkloos te blijven in de hoop dat er ooit een job vrij komt, lijkt me ook niet realistisch. Voor zulke gevallen is een vermindering van de uitkering op termijn wel een uitkomst. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand er voor kiest om werkelijk tien jaar lang 'aan de kant te zitten' en toe te kijken. Als het gaat om snoeien in de uitkeringen, zou ik toch wel eerst zorgen voor een activering van mensen die zonder medisch of psychisch problemen of andere omstandigheden besluiten thuis te blijven zitten omdat het verschil in inkomst met te gaan werken te klein is of hun levensstandaard voor hun hoog genoeg is. De oplossing voor deze situatie ligt voor de hand ... Het zit 'm echter in die andere omstandigheden: Wat met een moeder of vader die beslist thuis te blijven om voor haar kinderen te zorgen?, een persoon die beslist voor zijn zieke moeder/kind/partner te zorgen?, ... Moet zoiets mogelijk zijn, is de eerste vraag. Het huidige systeem beantwoordt die vraag al (plusminus) affirmatief, maar als de babyboom generatie iedere maand het (ambtenaren)pensioen moet krijgen, zullen de financiële middelen sterk beperken. Een tweede punt is dat studenten tijdens hun studies tegenwoordig blijkbaar kunnen 'genieten' van een leefloon. Studenten mogen niet aan hun lot overgelaten worden, maar dat lijkt me ook weer ongepast? Of schiet de huidige studiebeurs in zoveel gevallen te kort? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 januari 2009 om 22:21. |
![]() |
![]() |