Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 18:31   #201
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
De zelfbenoemde minister van agitatie schijnt soms te vergeten dat intelectuelen een kleine minderheid zijn en niet in het gewicht vallen.Hij mag nog met veel verklaringen van linkse intelectuelen afkomen.De meeste intelectuelen zijn platbroeken wiens politieke opinies volkpmen waardeloos zijn over enig militair conflict.
Alsof militairen die militaire hogeschool gelopen hebben, geen intellectuelen zouden zijn. Wat zijn het dan? Gestampte boeren?

Hier nog zo'n mening van een joods-Israëlische platbroek. Hij scheldt ook op intellectuelen. Maar hij doet het iets beter geformuleerd dan jij en met (wat meer) bagage:

Citaat:
Condamner les «deux côtés» : pire que les assassins!
Michel Warschawski
Alternative Information Center (AIC)

Barak, Olmert, Livni et Ashkenazi auront un jour �* répondre de crimes de guerre devant une cour de justice, comme d'autres criminels de guerre. En conséquence, notre devoir est d'informer sur leurs actes et déclarations pour être sûrs qu'ils payeront pour les massacres qu'ils ont ordonnés et commis.

Mais une autre catégorie de criminels pourrait échapper aux tribunaux. Ils ne se salissent pas les mains le sang des civils, mais fournissent les justifications intellectuelles et pseudo morales des assassins. Ils constituent l'unité de propagande du gouvernement et de l'armée des tueurs.

Les écrivains israéliens Amos Oz, et A. B. Yehoshua sont les exemples type de tels misérables intellectuels, et ce n'est pas la première fois! A chaque guerre ils se portent volontaires pour l'effort de guerre israélien, sans même enrôlement officiel. Leur première tâche est de fournie des justifications �* l'offensive israélienne, puis, dans un second temps, ils pleurent leur virginité perdue et accusent l'autre camp de nous avoir obligés �* être brutaux.

La justification fournie par Oz dans Corriera de la Serra, et par Yehoshua dans La Stampa est évidemment la nécessité de réagir aux roquettes sur Sderot, comme si tout commençait avec ces roquettes. « J'ai dû expliquer aux Italiens - écrit Yehoshua dans Haaretz 30 décembre 2008 - pourquoi l'action israélienne était nécessaire.... »

Yehoshua et Oz ont oublié 19 mois de siège israélien brutal imposé �* un million et demi d’êtres humains, les privant des fournitures les plus élémentaires. Ils ont oublié le boycott israélien et international du gouvernement palestinien démocratiquement élu. Ils ont oublié la séparation forcée de Gaza et de la Cisjordanie, séparation faite pour isoler et punir la population de Gaza de son choix démocratique incorrect.

Après avoir choisi de réécrire la chronologie des événements, Oz et Yehoshua utilisent l'argument de la symétrie: la violence est utilisée des deux côtés et il y a des victimes innocentes �* Gaza comme en Israël. En effet, chaque civil tué est une victime innocente. Cependant, la chronologie et le nombre ne sont pas hors propos: 3 civils israéliens ont été tués dans le sud d'Israël, mais seulement après que l'aviation israélienne ait commis son massacre planifié dans le centre de la ville de Gaza, en tuant plus de 300.

Cette position des intellectuels les plus en vue d'Israël sert de justification morale au soutien que le parti de la gauche sioniste Meretz apporte �* l'agression criminelle du ministre de la défense Barak. Meretz aussi exprimera en temps voulu son opposition aux meurtres, c'est �* dire lorsque la communauté internationale exprimera sa préoccupation pour les fautes d'Israël. Pour l'instant cette communauté internationale demeure silencieuse et semble même heureuse de la contribution israélienne �* sa sainte croisade contre la menace globale islamique.

Pour montrer de la préoccupation, l'Europe envoie une assistance humanitaire (symbolique) �* la population de Gaza. En entendant le ministre français des Affaires Etrangères, Bernard Kouchner soutenir l'action israélienne, en même temps qu'il annonce la décision d'envoyer des produits humanitaires �* Gaza, je n'ai pu m'empêcher de me souvenir des informations sur les délégations de de la Croix Rouge Internationale qui venaient visiter les camps d'extermination nazis avec des chocolats et des biscuits. Je sais que ce n'est pas la même chose, mais personne ne peut contrôler ses associations mentales.

Bernard Kouchner a cependant une circonstance atténuante: les régimes arabes, en particulier celui d'Hosni Moubarak, soutiennent aussi l'agression israélienne. Et ils vont aussi envoyer du chocolat et des biscuits aux enfants de Gaza, sauf bien sûr �* ceux qui gisent morts �* l'hôpital de Shifa .

ministe van agitatie is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:33   #202
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Alsof militairen die militaire hogeschool gelopen hebben, geen intellectuelen zouden zijn. Wat zijn het dan? Gestampte boeren?

Hier nog zo'n mening van een joods-Israëlische platbroek. Hij scheldt ook op intellectuelen. Maar hij doet het iets beter geformuleerd dan jij en met (wat meer) bagage:

Dit is een Nederlandstalig forum.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:34   #203
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Amper 1 000 doden op een bevolking van 1 500 000 na veertien dagen oorlog is peanuts mijn beste. Dat zal elke militair bevestigen. Bovendien is de totale uitschakeling van de Hamas de enige optie voor Israël. Als je het niet met me eens bent, beantwoordt dan eens deze vraag:

Wat zou Israël, redelijker wijze, volgens u moeten doen, dat als gevolg heeft dat de Hamas en de Hesbollah hun gezworen heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen, zouden herzien en zo ingaan tegen wat de koran gebiedt?

Paulus.
Als de 1000 Palestijnse doden voor u peanuts zijn waarom zijn de veel minder talrijke Israëlische doden dan wel een ramp dat een militaire interventie nodig maakt ? Toch niet omdat ze meer waard zijn zeker.

Voor het overige doe jij nogal wat knip- en plakwerk want je doet zelfs de moeite niet om je zinnen te veranderen.

Ik heb al geantwoord, de rechten van de Palestijnen eerbiedigen, het is niet de koran die hen gebiedt zich te verzetten maar de omstandigheden waarin de Palestijnen moeten leven.
labyrinth is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:40   #204
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.
Pffff... en hoeveel mensen kwamen bijeen om te betogen tegen de oorlog in Oost-Congo, waar in 10 jaar 5.000.000 mensen werden gedood...
de mensen is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:46   #205
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Pffff... en hoeveel mensen kwamen bijeen om te betogen tegen de oorlog in Oost-Congo, waar in 10 jaar 5.000.000 mensen werden gedood...
organiseer er een en ik zal met volle overtuiging mee doen.

Overigens was er gisteren een manifestatie in Antwerpen. Als ik geen eerder vastgelegde verplichtingen zou gehad hebben was ik daar zeker naar gegaan.

En jij?
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:49   #206
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als de 1000 Palestijnse doden voor u peanuts zijn waarom zijn de veel minder talrijke Israëlische doden dan wel een ramp dat een militaire interventie nodig maakt ? Toch niet omdat ze meer waard zijn zeker.
De doden aan Israëlische kant zijn ook bijzonder weining in deze oorlog, dat is juist. Wat een ramp is, is om een leven te moetn leven waarbij je constant binnen de mogelijkheid moet zijn om binnen de vijftien seconden in een schuilkelder te zijn.

Citaat:
Voor het overige doe jij nogal wat knip- en plakwerk want je doet zelfs de moeite niet om je zinnen te veranderen.
Dat hoeft ook niet, de vraag werd nog niet inhoudelijk beantwoord.

Citaat:
Ik heb al geantwoord, de rechten van de Palestijnen eerbiedigen, het is niet de koran die hen gebiedt zich te verzetten maar de omstandigheden waarin de Palestijnen moeten leven.
Twee keer fout. Zelfs al respecteert Israël de rechten van de Palestijnen (ze gaan akkoord met een eigen onafhankelijke Palestijnse staat), dan zweert niemand die heilige eed af. Ze blijven de vernietiging van Israël voor ogen hebben als uiteindelijk doel en dat zeggen ze ook openlijk.

De koran gebiedt weldegelijk dat wat ooit islamgrond was, voor altijd islamgrond moet blijven. En wie sterft in de strijd om de grond krijgt een speciale status binnen de islam.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 januari 2009 om 18:50.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:54   #207
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
organiseer er een en ik zal met volle overtuiging mee doen.

Overigens was er gisteren een manifestatie in Antwerpen. Als ik geen eerder vastgelegde verplichtingen zou gehad hebben was ik daar zeker naar gegaan.

En jij?
Het was eergisteren...

Betoging tegen geweld Oost-Congo in Antwerpen
De Congolese gemeenschap heeft vandaag betoogd tegen het geweld, de verkrachtingen en de plunderingen in Oost-Congo. De actievoerders trokken van de Groenplaats via de Leopold de Waelplaats naar de Bolivarplaats.

Volgens de Antwerpse politie waren er een honderdtwintigtal deelnemers en deden er zich geen incidenten voor. (belga/ka)
10/01/09 19u29
HLN

En ik? Ik was er evenmin maar ik schreef niet het volgende:

De zionistische racisten slagen er amper in een paar honderd mensen bijeen te brengen.
de mensen is offline  
Oud 12 januari 2009, 18:55   #208
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:

Het woord meeste niet gelezen blijkbaar.Sommige mensen met universitair niveau zijn geen platbroeken.De meesten kunnen zich beter met hun vakgebied bezighouden in plaats van politieke verklaringen te tekenen.
kilgore is offline  
Oud 12 januari 2009, 20:14   #209
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
De meesten kunnen zich beter met hun vakgebied bezighouden in plaats van politieke verklaringen te tekenen.
Ik zal het doorgeven aan die ondertussen al over de 1.000 Israëlische academici, kunstenaars, schrijvers, enz. Ik zal zeggen dat kilgore gezegd heeft dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.

Oud 12 januari 2009, 20:25   #210
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een zaak is wel hoopgevend. De sympathisanten van de Palestijnen kunnen betogingen organiseren waar duizenden mensen naar komen.

Het is dus een wedstrijd geworden,wie heeft er meer mensen ?
Daarmee wordt bepaald of Israel zich na 8 lange jaren mag verdedigen of niet,aha nu heb ik alles begrepen.

Wat zeker is dat ze qua vernielingen en racistische vuile uitspraken met voorsprong gewonnen hebben,zelfs een currupte scheidsrechter kon geen verandering inbrengen.

Als je het nog niet vergeten had : Er wonen 380.000. Moslims in Belgie.(vergeet de communisten en Jodenhaters ook niet)

Binnen 30 jaar(misschien eerder) als er een nieuwe wet komt die sommige niet gaat bevallen zal de straat weer(en in het groter) ontploffen.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 12 januari 2009 om 20:26.
Fiere Jood is offline  
Oud 12 januari 2009, 20:29   #211
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Erger nog: ze hebben er een popoll van gemaakt:

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/

Oud 12 januari 2009, 20:38   #212
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erger nog: ze hebben er een popoll van gemaakt:

http://www.israel-vs-palestine.com/gz/

Link werkt niet,zal het later nog eens proberen.

Voor mij telt niet hoeveel mensen voor wie supporteren :"Het is geen voetbalwedstrijd" !
Ik hoop(en ik denk dat de meesten dat willen)dat binnen een paar dagen weer rustig is en geen doden vallen,langs beide kanten.
Dat kunnen we eindelijk weer discussieren hoe onze nieuwe premier het zal doen.Elke Israel-Palestina discussie brengt haat tussen Poltics leden en dat zie ik persoonlijk niet graag.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 12 januari 2009 om 20:38.
Fiere Jood is offline  
Oud 12 januari 2009, 20:48   #213
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal het doorgeven aan die ondertussen al over de 1.000 Israëlische academici, kunstenaars, schrijvers, enz. Ik zal zeggen dat kilgore gezegd heeft dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.
Dan zijn er nog altijd miljoenen die dat niet doen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 12 januari 2009, 20:51   #214
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link werkt niet,zal het later nog eens proberen.

Voor mij telt niet hoeveel mensen voor wie supporteren :"Het is geen voetbalwedstrijd" !
Ik hoop(en ik denk dat de meesten dat willen)dat binnen een paar dagen weer rustig is en geen doden vallen,langs beide kanten.
Dat kunnen we eindelijk weer discussieren hoe onze nieuwe premier het zal doen.Elke Israel-Palestina discussie brengt haat tussen Poltics leden en dat zie ik persoonlijk niet graag.
Ah, nu je toch begint over de verkiezingen... het laatste nieuws daarover is:

Israel bans Arab parties from running in upcoming elections
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1054867.html

Knesset weert Arabische partijen
http://demorgen.be/dm/nl/990/Buitenl...partijen.dhtml

Het begint er steeds meer op te lijken dat Israël zelfs geen (schijn-)democracy is en blijkbaar tot een ethnocracy wil evolueren.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 12 januari 2009 om 20:51.
Uh-Huh is offline  
Oud 12 januari 2009, 21:19   #215
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel lezers hier zouden een verbod van het VB toejuigen?
In ieder land, ook in Duitsland zijn slechts die partijen toegelaten tot het democratisch systeem die niet tegen de grondwet zijn.
Stel in België is een partij waarvan de leden voordurend naar Noord-Korea afreizen. Een partij de het bestaan van België niet erkent en de democratie wil afschaffen en vervangen door de Noord-Koreaanse volksdemocratie. Die terroristen steunt, waarvan de leden staan te juigen als er weer wat belgische burgers gedood zijn en oproepen er nog meer te doden. Die oproepen tot haat tegen Belgen.
Kan zo'n partij aan het democratisch proces deelnemen?
Een partij die kan rekenen op 10 zetels in het parlement?
Mahalingam is offline  
Oud 12 januari 2009, 21:30   #216
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Hoeveel lezers hier zouden een verbod van het VB toejuigen?
In ieder land, ook in Duitsland zijn slechts die partijen toegelaten tot het democratisch systeem die niet tegen de grondwet zijn.
Hm, dan zouden VB en BUB en heel wat andere partijen ook moeten verboden worden.
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2009, 22:27   #217
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Maar in Duitsland zijn het niet de politieke partijen die besluiten om een partij buitenspel te zetten, maar het Grondwettelijk Hof. En die gaan met een fijne stofkam door de doopceel van een partij.
Het is momneteel niet alleen de NPD maar ook de Linke die gadegeslagen worden om later te kunnen oordelen over hun grondwettelijke gezindheid en geschiktheid om aan het politieke systeem mee te doen.
Mahalingam is offline  
Oud 13 januari 2009, 08:52   #218
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben één en al oor.
Ik heb niet die indruk.
Oud 13 januari 2009, 08:56   #219
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De koran gebiedt weldegelijk dat wat ooit islamgrond was, voor altijd islamgrond moet blijven.
Zoals Vlaamse grond rond Brussel Vlaamse grond moet blijven.
Oud 13 januari 2009, 09:05   #220
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarmee wordt bepaald of Israel zich na 8 lange jaren mag verdedigen of niet,aha nu heb ik alles begrepen.
Nee, het gaat erom dat steeds meer mensen (en dit wereldwijd) zich keren tegen de Israelische agressie en het afslachten van Palestijnen.

deze slachtpartij is niet goed te keuren, ook al tracht u dat. daar gaat het om.

steeds meer mensen willen weten hoe de vork in de steel zit en komen tot onthutsende ontdekkingen over hoe Israel de Palestijnen al 60 behandelt. Israel als agressor aanduiden en als oorzaak van het conflict is nu geen taboe meer.
.
roodhaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be