Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 23:41   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Rotburen

Gedoe met de tuinen hier. Men zegt dat ik me een deel van mijn tuin onrechtmatig heb toegeëigend. Dat gedeelte was vroeger van de buren. Maar ik heb er eerlijk voor betaald.

De buren doen nu heel vervelend. Ze steken steeds rotjes en vuurpijlen af in mijn tuin en mikken dan op de hond en de katten. Ik riep: ''Hou daar mee op!'' Maar ze gingen door.

Dus heb ik tegen ze gezegd: ''Luister, als jullie doorgaan met rotjes gooien naar mijn katten en de hond, dan kom ik met mijn suv en ram ik jullie voorpui kapot. Begrepen?!''
Daar trokken zij zich niets van aan. Ze bleven rotjes, vuurpijlen en gillende keukenmeiden gooien. Ze probeerden die zelfs door mijn open keukenraam in mijn huis naar binnen te werpen.

Toen ben ik in mijn auto gaan zitten en heb de motor gestart. Ik zei: ''Nog één vuurpijl, en ik ram mijn Chevy bij jullie naar binnen.''

''Ga die tuin uit... die tuin is niet van jou!'' riepen de buren. Ze bleven maar rotjes op ons werpen.

De motor draaide al, dus heb ik hem in zijn versnelling gezet, en ik ramde de pui. Ik reed naar achteren, en ramde een ander deel van de pui. Dat herhaalde ik nog vier keer. Toen parkeerde ik mijn Chevy bij hun in de gang, althans in wat er nog van over was. Ik pakte de buren en sloeg die een kaakbreuk, daarna pakte ik al het vuurwerk en liet dat in hun eigen huis ontploffen.

Vindt u dat ik idioot reageer?

De meeste bewoners in de straat vinden dat ik opgesloten dien te worden, want ze menen dat ik gestoord reageer. Maar die bewoners zijn wel familie van mijn buren. De andere bewoners zijn verdeeld. Ze begrijpen mij wel, maar ze zeggen dat ik me toch moet beheersen.

Maar wie moet zich nu beheersen? Als ik mij beheers, dan kopen ze morgen weer nieuw vuurwerk en begint het hele gezeur weer van voren af aan. Dat wil ik niet.

Omdat iedereen hier in de straat toch al tegen mij is, overweeg ik nu het hele huis maar af te breken. De kinderen heb ik al de koude nacht in gestuurd.

Eigen schuld, zou ik zo zeggen. Ze hebben toch familie? Gaan ze daar maar heen.

(column van Theodor Holman)
Oud 12 januari 2009, 23:43   #2
FDM
Banneling

Standaard

ik kom net thuis en merk dat er een staaltje van internationale politiek van wereldbelang aan de gang is
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 00:21   #3
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Dat "eerlijk voor betaald", dat zal je toch eens moeten uitleggen hoor.

En ik mis nog een paar dingen in het verhaal, een quasi gevangenis en controleposten voor de buren, eventueel een muur hier en daar. En volgens mij is hij ook niet echt eerlijk over wat er nu precies in het verleden met die chevy gebeurt is.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 00:28   #4
FDM
Banneling

Standaard

gebeurde , schrijf jij dat ook met een t ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 00:48   #5
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
gebeurde , schrijf jij dat ook met een t ?
Ik ben daar toe in staat ja. Nu gij.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 01:17   #6
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Het is de eerste en zeker ook de laatste keer niet dat men omtrent dit conflict compleet kromme analoge vergelijkingen probeert te maken. Niet toevallig Holman bezondigt zich hier aan. Het voorbeeldje houdt voor het grootste gedeelte rekening met het Israelisch perspectief, het Palestijns perspectief wordt slechts halvelings voorgesteld.

Zo laat Holman slim als ie is een pak elementen achterwege. Het feit dat die ene buren wel compleet gecontroleerd worden door die andere buren. Het feit dat hun leefomgeving een ware openluchtgevangenis is. Het feit dat men langs checkpoints moet om de meest normale dingen te kunnen doen. Dat men aan die checkpoints te maken krijgt met vernederingen. Dat de buren ook controle hebben over de voedsel en watervoorzieningen en niet nalaten omdat ook te laten voelen. Dat er een gigantische apartheidsmuur is opgetrokken tussen de buren alsof die ene buren een soort ongedierte zijn. Over dat "eerlijk voor betaald" kunnen we zoals hier eerder aangehaald ook nog een boompje over opzetten. Tel daarbij op dat men internationaal gezien dan nog het lef heeft om de verantwoordelijkheid bij de buren die van het voorgaande slachtoffer zijn te leggen ipv de hand in eigen boezem te steken.

Al die elementen ff voor de handigheid weglaten bij het maken van deze denkoefening is eigenlijk intellectueel oneerlijk.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 01:21   #7
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Al die elementen ff voor de handigheid weglaten bij het maken van deze denkoefening is eigenlijk intellectueel oneerlijk.
Al deze denkoefeningen zijn oneerlijk omdat ze altijd een kant tekort doen.

Net zoals deze: Hij heeft wél een goede vriend verloren door de grondhouding van die buren.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 01:41   #8
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Al deze denkoefeningen zijn oneerlijk omdat ze altijd een kant tekort doen.
Je hebt gelijk als je bedoelt dat het simplifiëren van een conflict altijd leidt tot een gekleurde onjuiste weergave van wat er werkelijk aan de hand is. Mijn probleem is een beetje dat je net deze welbepaalde manier van het conflict voor te stellen wat al te vaak hoort/leest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Net zoals deze: Hij heeft wél een goede vriend verloren door de grondhouding van die buren.
Idd dat is er ook één. Waardoor ik onmiddelijk wil repliceren dat hoe betreurenswaardig dat feit ook is, er heel wat van die buren vrienden zijn verloren. En ook dat is er één.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 02:01   #9
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gedoe met de tuinen hier. Men zegt dat ik me een deel van mijn tuin onrechtmatig heb toegeëigend. Dat gedeelte was vroeger van de buren. Maar ik heb er eerlijk voor betaald.

De buren doen nu heel vervelend. Ze steken steeds rotjes en vuurpijlen af in mijn tuin en mikken dan op de hond en de katten. Ik riep: ''Hou daar mee op!'' Maar ze gingen door.

Dus heb ik tegen ze gezegd: ''Luister, als jullie doorgaan met rotjes gooien naar mijn katten en de hond, dan kom ik met mijn suv en ram ik jullie voorpui kapot. Begrepen?!''
Daar trokken zij zich niets van aan. Ze bleven rotjes, vuurpijlen en gillende keukenmeiden gooien. Ze probeerden die zelfs door mijn open keukenraam in mijn huis naar binnen te werpen.

Toen ben ik in mijn auto gaan zitten en heb de motor gestart. Ik zei: ''Nog één vuurpijl, en ik ram mijn Chevy bij jullie naar binnen.''

''Ga die tuin uit... die tuin is niet van jou!'' riepen de buren. Ze bleven maar rotjes op ons werpen.

De motor draaide al, dus heb ik hem in zijn versnelling gezet, en ik ramde de pui. Ik reed naar achteren, en ramde een ander deel van de pui. Dat herhaalde ik nog vier keer. Toen parkeerde ik mijn Chevy bij hun in de gang, althans in wat er nog van over was. Ik pakte de buren en sloeg die een kaakbreuk, daarna pakte ik al het vuurwerk en liet dat in hun eigen huis ontploffen.

De meeste bewoners in de straat vinden dat ik opgesloten dien te worden, want ze menen dat ik gestoord reageer. Maar die bewoners zijn wel familie van mijn buren. De andere bewoners zijn verdeeld. Ze begrijpen mij wel, maar ze zeggen dat ik me toch moet beheersen.

Maar wie moet zich nu beheersen? Als ik mij beheers, dan kopen ze morgen weer nieuw vuurwerk en begint het hele gezeur weer van voren af aan. Dat wil ik niet.

Omdat iedereen hier in de straat toch al tegen mij is, overweeg ik nu het hele huis maar af te breken. De kinderen heb ik al de koude nacht in gestuurd.

Eigen schuld, zou ik zo zeggen. Ze hebben toch familie? Gaan ze daar maar heen.

(column van Theodor Holman)
Ga maar slapen mijn beste, gezien Uw post bent U daar héél erg aan toe....

En niet te véél dromen van stoute palestijnen die Uw momenteel geannexeerd gebied terug naar de rechtmatige eigenaar ervan willen verkrijgen...

U zou er eens nachtmerries aan kunnen overhouden,en nét dat wil ik U besparen mijn beste..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 03:17   #10
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Van een overvloed aan sofismen gesproken.
Oud 13 januari 2009, 07:45   #11
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
....

...

Je begint idd de trekjes te krijgen van onze born-again christian G.W.Bush.
Oud 13 januari 2009, 08:06   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Nope, ik vind dat onze beste Antoon het nog lang uithield, en het te persoon aanpakte.

Ik zou mijn zelfgemaakte reuzenrotjes teruggooien.
Gevolgd door al de rest. Maar niet mijn mooie propere SUV.
Oud 13 januari 2009, 22:47   #13
heilige
Banneling

Standaard

mooie metafoor op de israël-palestina kwestie
heilige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 23:08   #14
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Overschot van gelijk Antoon, ik had wat van hun kot overbleef nog in brand gestoken bij en achteraf de vrijgekomen grond opgekocht. Kwestie van de rest van de buurt er op te wijzen dat er met Antoon niet wordt gelachen, laat staan de zot gehouden.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 23:15   #15
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik ben daar toe in staat ja. Nu gij.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2009, 23:26   #16
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heilige Bekijk bericht
mooie metafoor op de israël-palestina kwestie
Ja, alleen ontbreekt meer dan de helft van de feiten. Men kan gerust op deze manier ook de vrijheidsstrijd van de Koerden en Ieren in het belachelijke trekken.

Eerlijker zou zijn:

"Ik logeerde vroeger bij de familie Palestina. Eerst bivakkeerde ik in hun living. Maar toen besloot ik om hen het huis uit te trappen. Zij wonen nu in het tuinhuis. Vorige week besloot ik om daar het dak van af te breken, verluchting is er genoeg nu want het waait. Ook moeten ze geen ijskast kopen, want het vriest.

Onlangs kreeg ik ook het idee om nu het tuinhuis stuk voor stuk af te breken, maar nu smijten die smeerlappen met kiezels naar mij wanneer ik nader. Ik heb dan maar een brandbom door het open dak gesmeten. Overbuur George vond het toch allemaal niet zo tof, maar die mens is toch te druk bezig met zijn verhuis. Die kleine brulaap van een paar huizen verder, onze Nick, komt wel af en toe wat zagen. Maar ja, laten doen. Hij geraakt toch niet voorbij mijn bulldog die alle zageventen wegjaagt. Venijnig beest hoor, ik heb hem Holocaustschuldsyndroom genoemd. Werkt tegen iedereen die komt zagen.
"

Laatst gewijzigd door Metternich : 13 januari 2009 om 23:29.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 14:25   #17
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ja, alleen ontbreekt meer dan de helft van de feiten. Men kan gerust op deze manier ook de vrijheidsstrijd van de Koerden en Ieren in het belachelijke trekken.

Eerlijker zou zijn:

"Ik logeerde vroeger bij de familie Palestina. Eerst bivakkeerde ik in hun living. Maar toen besloot ik om hen het huis uit te trappen. Zij wonen nu in het tuinhuis. Vorige week besloot ik om daar het dak van af te breken, verluchting is er genoeg nu want het waait. Ook moeten ze geen ijskast kopen, want het vriest.

Onlangs kreeg ik ook het idee om nu het tuinhuis stuk voor stuk af te breken, maar nu smijten die smeerlappen met kiezels naar mij wanneer ik nader. Ik heb dan maar een brandbom door het open dak gesmeten. Overbuur George vond het toch allemaal niet zo tof, maar die mens is toch te druk bezig met zijn verhuis. Die kleine brulaap van een paar huizen verder, onze Nick, komt wel af en toe wat zagen. Maar ja, laten doen. Hij geraakt toch niet voorbij mijn bulldog die alle zageventen wegjaagt. Venijnig beest hoor, ik heb hem Holocaustschuldsyndroom genoemd. Werkt tegen iedereen die komt zagen.
"
Oud 14 januari 2009, 16:14   #18
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerlijker zou zijn:

"
Eerlijk gezegd vind ik deze vergelijking vollediger
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 10:32   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
"[i]Ik logeerde vroeger bij de familie Palestina. Eerst bivakkeerde ik in hun living.
Voeger woonde de familie Palestina naast ons, maar als er hun een scheet dwars zat, en van hun neus maakten, kwamen de pakkemannen van de huisbaas langs, ook wel de Ottomannen genaamd. Dat maakte wel korte metten met burenruzies. Desondanks slecht geregelde oneerlijke belastingen was het leven nog niet zo slecht.

Citaat:
Maar toen besloot ik om hen het huis uit te trappen.
Toen de pakkemannen er niet meer konden komen, was het regelmatig hommeles. Zeker toen er een grootoom een schriele besnorde dictator sympathiek vond.
Gelukkig dat verre familie van Antoon ook hier wou komen wonen en de familie palestina een bult geld gaf in ruil voode grond en de huizen, zodanig de verre familie van Antoon hier kon komen wonen en de familie palestina toch iets in handen had.
Helaas waren de verre familieleden van familie palestina niet zo opgetogen met die situatie. Waarom? Antoon mag het weten. En die verre familieleden van familie palestina riepen hun op om even vakantie te nemen, en dat geld van de anderen even op te soeperen in de vorm van een camping vakantie. Ondertussen gingen de familieleden even orde op zaken stellen.
Toen ging dat plannetje ferm mis.

Citaat:
Zij wonen nu in het tuinhuis. Vorige week besloot ik om daar het dak van af te breken, verluchting is er genoeg nu want het waait. Ook moeten ze geen ijskast kopen, want het vriest.
De camping bleek een ramp te zijn, zo goed als geen faciliteiten, de uitbaters te lui en te lomp om te helpen donderen, en het geniale plannetje van de verre familieleden ging de mist in door slechte planning en gewoon complete domheid.
Gelukkig dat er vriendelijke onbekenden zijn, die regelmatig vers geld storten en bestaandsmiddelen willen geven.
En ondertussen geven de verre familieleden van de familie palestina regelmatig materiaal om Antoon en familie te pesten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be