![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De zelfmoordpil voor iedereen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 51,72% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De zelfmoordpil voor iedereen is te verdedigen
vanuit de hopeloze overbevolking van de wereld vanuit de dreigende uitputting van de grondstoffen en de ressources vanuit het wegnemen van de shrik voor een langzame pijnlijke dood vanuit het wegnemen van het lijden van velen onder een inhumaan degraderend levenseinde vanuit het recht op menselijke zelfbeschikking vanuit de wenselijkheid van minder vertraging op de treinen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps: eutanasie moet inderdaad uitgebreid worden; het moet een individueel recht worden. Niet onbeperkt onbesuisd, maar toch een recht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2009 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgens mij kan iedereen euthanasie bekomen in belgie - chronische depressie is bvb een geldige reden
wat ik me afvraag dat is wat men zou doen met armoede als officiele reden voor een euthanasieaanvraag verre van dat ik hoop dat een arme dat ooit zou doen maar ik vraag me wel af of armoede als reden zou kunnen gelden tenslotte sterven daklozen bvb traag af op een tijdspanne van ongeveer tien jaar tijd op straat "leven".
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als de wachtlijsten op sociale woningen korter blijken dan die voor euthanasie
kan je beter wachten op een sociale woning ( maar gezien die nu plots 30% opgeslagen zijn is een zelfmoordpil toch misschien beter?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() je had toch terug een huis gevonden eno2 ? of is er daar ergens een kink in de kabel gekomen ofzo ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Voor de confessionelen gaat de heiligheid van het leven, als ideologie, natuurlijk voor op de praktische afschaffing van het grootste menselijke lijden en de grootste menselijke angsten. Want dat zou de godsdienst nog meer overbodig maken. Daartoe moet alle compassie opzij geschoven worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Wat bedoel je precies met de topictitel eno2?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() als je een zelfmoordpil gemakkelijk en voor iedereen open stelt zullen er sneller en meer zelfmoorden zijn.
Nu gebeurt het dat mensen het lef niet hebben zelfmoord te plegen en achteraf merken dat het toen allemaal zo slecht nog niet was en blij zijn het niet te hebben gedaan.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
http://www.youtube.com/watch?v=8Sp-VFBbjpE Klinkt nog 't beste in Duitse dubbing: Soylent green ist Menschenfleisch Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2009 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn reeds meer dan genoeg "zelfmoordpillen" op de markt.
bv. CO(auto of massa kaarsen in een afgesloten ruimte). Iemand die zelfmoord wil plegen zal zich niet laten tegenhouden door het ontbreken van een officiele gesanctioneerde pil. Daarenboven zouden er genoeg problemen met menselijke vergissingen, aansprakelijkheid van de fabrikant/apotherker,... Bijgevolg is een zelfmoordpil noch wenselijk noch nuttig.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom neem je dan zelf niet eentje? U helpt mee met uw bestaan aan de uitputting van grondstoffen, overbevolking,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar okee, de woordkeuze van de titel van de draad (zelfmoordpil) al evenmin. Over zaken als eutanasie is het eigenlijk beter wat ernst in acht te nemen bij het diskuteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() gooi al die pillen buiten
voel je je niet pips : blijf op de zetel liggen tot het over is ; verhuis om de 5 jaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor meer informatie : http://www.rws.be/
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Je zal natuurlijk zien, dat er bij trosjes zelfmoord gepleegd wordt omwille van LDVD, bij het vrij ter beschikking stellen van de zelfmoordpil. Maar dat moeten we maar op de koop toe nemen.
Ook andere categoriën van mensen die, tijdelijk of niet, buiten zichzelf geraakt zijn, lopen gevaar. Psychotici, niet-verkozen politici etc... Maar dat meten we maar op de koop toe nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De treinen mogen zelfmoordvertraging blijven oplopen? Moeders die hun vijf kinderen ombrengen en dan hun zelfmoord mislukken, dat mag blijven doorgaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gelieve dergelijke uitlatingen achterwege te laten. Mvg, Starfire Laatst gewijzigd door Starfire : 16 januari 2009 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |