Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 14:46   #261
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Britten en de VN hebben 2 plannen om het land toe te wijzen gemaakt die de Arabieren verworpen hebben.
Deze subdiscussie ging over de vraag of de Britten als mandaathouder het recht hadden het land voorgoed toe te wijzen aan iemand van hun keuze.

Quod non, dus. Tenzij je ergens in de mandaattekst een clausule vindt die hen daartoe machtigt.
Oud 14 januari 2009, 14:48   #262
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gaan we nu het bestaan van staten in z'n algemeen betwisten? Tja, dan wordt de discussie interessant.
Het ironische is dat zionisme Joods volksnationalisme is en dat enige Vlaamsnationalisten toch tegen de stichtig van Israel zijn.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:48   #263
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is echt pure kolder:
1) Voor de stichting van Israel hadden de Joden eerst een nationaal tehuis toegwezen gekregen van de Britten, daarna 33% van de grond (plan Peel 1936) en vervolgens 55% (VN verdelingsplan). De Joden eisten dus niet plots de soevereiniteit op.
2) Na het door de Arabieren verworpen VN verdelingsplan brak er een burgeroorlog uit waarbij door zowel Arabieren als Joden aanslagen op elkaar dan wel op de Britten pleegden.
3) de Arabische buurlanden vielen Israel binnen om eventjes Israel van de kaart te vegen en alle Joden in zee te drijven en nergens anders om.
Het is niet omdat de zionistische mythologie de dingen om begrijpelijke redenen zo voorstelt, dat dat de correcte toedracht is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 januari 2009 om 14:48.
E. Gidius is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:59   #264
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ironische is dat zionisme Joods volksnationalisme is en dat enige Vlaamsnationalisten toch tegen de stichtig van Israel zijn.
Dat komt omdat veel Vlaamsnationalisten nog altijd redeneren vanuit de slachtofferpositie, net als de Palestijnen.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 14:59   #265
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Voor de stichting van Israel hadden de Joden eerst een nationaal tehuis toegwezen gekregen van de Britten, daarna 33% van de grond (plan Peel 1936) en vervolgens 55% (VN verdelingsplan). De Joden eisten dus niet plots de soevereiniteit op..
een joodse thuis (niet TEhuis, dat is gans iets anders) is hoegenaamd niet hetzelfde als een joodse staat oprichten ten nadele van de lokale bevolking.

Citaat:
2) Na het door de Arabieren verworpen VN verdelingsplan brak er een burgeroorlog uit waarbij door zowel Arabieren als Joden aanslagen op elkaar dan wel op de Britten pleegden.
Israel is er mede gekomen door joodse terroristische aanslagen. Dat ontkent u toch al niet meer.

Citaat:
3) de Arabische buurlanden vielen Israel binnen om eventjes Israel van de kaart te vegen en alle Joden in zee te drijven en nergens anders om
terwijl voor het zionisme daar gewoon joden vredig leefden... erg ongeloofwaardig dat men "de joden" in zee wou drijven. joodse Israelische fundamentalistische immigranten die terreur zaaien om hun eigen joods rijk te vestigen ten koste van de lokale bevolking ... en die Palestijnen lieten dat zo maar niet zonder stoot of slag gebeuren ? Hoe durven ze toch he....

Citaat:
Dit is echt pure kolder:
dat is idd wat u verkondigt.
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:01   #266
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat veel Vlaamsnationalisten nog altijd redeneren vanuit de slachtofferpositie, net als de Palestijnen.
Uw kennis van de Vlaamse kwestie is al even "deskundig" *kuch* als die van de Palestijnse...

en dan vraagt men zich af waarom Nederlanders in vlaanderen vaak niet zo graag gezien zijn !
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:05   #267
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ironische is dat zionisme Joods volksnationalisme is
... gebaseerd op verovering, bruut geweld en racisme. Geen volksnationalisme.

Citaat:
en dat enige Vlaamsnationalisten toch tegen de stichtig van Israel zijn.
In België zijn het de Franstaligen die al twee eeuwen lang onze grond willen afpakken en onze cultuur willen doen verdwijnen. Logisch dat we sympathie voelen voor de Palestijnen, bij wie dat praktisch gelukt is.
Oud 14 januari 2009, 15:06   #268
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Ik stop ermee in deze draad te reageren. Ik heb het lang geprobeerd, maar de bovenstaande posts vind ik de bekende druppel. Ik weiger te discussieren met mensen die het over zionistische mythologie hebben, basisfeiten als de Ballfour verklaring niet weten en boven al het historische besef van een gemiddelde zandkorrel hebben door Israel met Nazi-Duitsland te vergelijken.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:10   #269
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Uw kennis van de Vlaamse kwestie is al even "deskundig" *kuch* als die van de Palestijnse...

en dan vraagt men zich af waarom Nederlanders in vlaanderen vaak niet zo graag gezien zijn !
Dus wat u zegt, is dat Vlamingen sinds het bestaan van België rechtvaardig zijn behandeld? Niet slachtoffer zijn geweest van het ontstaan van een Franstalige staat?

...

De reden overigens dat Vlamingen nu min of meer gelijke rechten hebben aan Franstaligen is omdat ze constant zijn gaan onderhandelen en druk uitoefenen, in plaats van raketten af te vuren.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2009 om 15:11.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:12   #270
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik stop ermee in deze draad te reageren. Ik heb het lang geprobeerd, maar de bovenstaande posts vind ik de bekende druppel. Ik weiger te discussieren met mensen die het over zionistische mythologie hebben, basisfeiten als de Ballfour verklaring niet weten en boven al het historische besef van een gemiddelde zandkorrel hebben door Israel met Nazi-Duitsland te vergelijken.
maw: u bent door uw excuses heen die voor argumenten zouden moeten dienen.
Dat is nu eenmaal eigen aan het zionisme.
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:15   #271
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus wat u zegt, is dat Vlamingen sinds het bestaan van België rechtvaardig zijn behandeld? Niet slachtoffer zijn geweest van het ontstaan van een Franstalige staat?

...

De reden overigens dat Vlamingen nu min of meer gelijke rechten hebben aan Franstaligen is omdat ze constant zijn gaan onderhandelen en druk uitoefenen, in plaats van raketten af te vuren.

geen flauw benul heeft hij. een Nederlander die de vlaamse zaak even komt verduidelijken. alleen de intentie al...
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:18   #272
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maw: u bent door uw excuses heen die voor argumenten zouden moeten dienen.
Dat is nu eenmaal eigen aan het zionisme.
Het bestaan van Israël is inherent aan de instellingname van de VN. Het bestaan van Israël is met andere woorden een resultaat van incompetentie van de organisatie de realiteit te zien, en bovendien een resultaat van Britse onverschilligheid.

Gooi daar wat Islamitische Jodenhaat bij en je hebt een burgeroorlog, die de Joden gewonnen hebben.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:19   #273
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de vraag al gesteld, maar dan nog maar eens:

Noem één onrecht dat de joden tijdens de nazi-periode is aangedaan (behalve massale vergasssing) dat israel nog niet heeft toegepast op de palestijen. En je zal meteen de zin van de vergelijking snappen.
Het lijkt wel het bewijs dat het statement dat "slachtoffers bijna automatisch daders worden" ook van toepassing is op groepen.
spherelike is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:23   #274
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

geen flauw benul heeft hij. een Nederlander die de vlaamse zaak even komt verduidelijken. alleen de intentie al...
Dat is overigens typisch Vlaams. Als je het met ze eens bent, ben je een toffe kerel. Ben je het oneens, dan heb je geen recht van spreken want je bent toch maar 'nen 'Ollander.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:27   #275
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Noem één onrecht dat de joden tijdens de nazi-periode is aangedaan (behalve massale vergasssing) dat israel nog niet heeft toegepast op de palestijen. En je zal meteen de zin van de vergelijking snappen.
Het lijkt wel het bewijs dat het statement dat "slachtoffers bijna automatisch daders worden" ook van toepassing is op groepen.
In Israël bestaat godsdienstvrijheid voor de 20% Palestijnse bevolking, ze kunnen democratisch verkozen worden, Arabisch is naast Hebreeuws een officiële taal, toch pakweg meer rechten dan een normale minderheid zou krijgen.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:30   #276
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
In Israël bestaat godsdienstvrijheid voor de 20% Palestijnse bevolking, ze kunnen democratisch verkozen worden, Arabisch is naast Hebreeuws een officiële taal, toch pakweg meer rechten dan een normale minderheid zou krijgen.
Meer rechten , maar dus géén wettelijke gelijkheid.
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:31   #277
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een 'minderheid' die nog niet zo lang geleden een meerderheid was en alleen maar tot minderheid is gemaakt door de immigratie van miljoenen mensen die geen enkele relatie tot Palestina hadden, noch religieus, noch genetisch, noch cultureel.

Wat de 'democratische verkiezingen' betreft, ik heb nieuws voor u:
Citaat:
Israel bans Arab parties from running in upcoming elections

The Central Elections Committee (CEC) yesterday banned the Arab parties United Arab List-Ta'al and Balad from running in next month's parliamentary elections amid accusations of racism from Arab MKs. Both parties intend to challenge the decision in the Supreme Court.

bron

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:36   #278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet doen. Dapper blijven uitkomen voor uw stelling. Zelfs met de moed der wanhoop.

Israel met Nazi-Duitsland vergelijken vind ik natuurlijk erg grof. But, there is always a but...

De manier waarop de Joden (Israeli's) de Palestijnen behandelen roept toch vergelijkingen op. Dat zijn gewoon de feiten. Hebt u al gezien hoe men Palestijnen behandelt bij de Israelische check -points? Zoals 'untermenschen'. Hebt u al opgemerkt hoe Gaza omgeven is door een muur met wachttorens? Zoals de concentratiekampen. Hebt u gezien hoe men Gaza bombardeert zonder consideratie voor de burgers. Heel die oorlog nu roept in mij herinneringen op van foto's van de bombardementen van de nazi's op het getto van Warschau: zwarte wolken, brandende huizen, lijken, bevolking op de vlucht, groot lijden.

Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 15:41.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:37   #279
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Een 'minderheid' die nog niet zo lang geleden een meerderheid was en alleen maar tot minderheid is gemaakt door de immigratie van miljoenen mensen die geen enkele relatie tot Palestina hadden, noch religieus, noch genetisch, noch cultureel.
De Joden moesten toch ergens heen (in die tijd van antisemitisme, onze voorouders zijn veroorzaker van die immigratie). Bovendien heeft het oproer dat de Arabieren waren begonnen, gezorgd voor een Arabische oorlog tegen de Joden, wat er voor gezorgd heeft dat honderdduizenden extra Joden die in Arabische landen leefden gedwongen naar Israël vluchtten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_...rom_Arab_lands
Citaat:

bron
Toch niet heel erg anders wat er in België gebeurt met partijen die het establishment niet aanstaan. Het gaat hier overigens over partijen die de staatsintegriteit in gevaar kunnen brengen, niet om Arabische parlementsleden. (ik vind het overigens een slechte zaak, daar niet van)

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 januari 2009 om 15:37.
liberalist_NL is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:37   #280
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

bron
Dat is zoals in Brussel en de rand?
de mensen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be