Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 15:53   #61
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht

...

Dat is de achtergrond van de hamasbeweging met name het plegen van geweld en het aanbrengen van vernielingen.
Het plegen van geweld en het aanbrengen van vernielingen door wie precies?

Wanneer is Hamas opgericht?

Wie heeft er méé voor gezorgd dat Hamas van de grond kon komen?

Wie helpt het méést de populariteit van Hamas explosief te doen toenemen?

Leest u er maar eens de opinie van een flink (en toenemend) aantal vooraanstaande joodse/Israëlische - tegelijkertijd ook anti-zionistische - intellectuelen op na. Ik hoop dat u niet zo onverstandig zult zijn die mensen 'anti-semitisch' te gaan noemen. Zo u daar behoefte toe voelt kunt u ze eventueel op de SHIT-list plaatsen (SHIT=Self Hating Israeli Traitor).

Googlen maar, zou ik zeggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:56   #62
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U vergeet toch iets wat belangrijk is. Voor de Palestijnen is de regering van Israël gezien de slachtoffers die ze maken binnen de Palestijnse bevolking nog een veel grotere terroristische organisatie dan Hamas.
Het is dan correct te stellen dat u vind dat hamas rustig terrorisme mag plegen tegen de Isreälische staat? Dat Israël zich braaf moet laten uitmoorden? De Oorlog kan mogen afgelopen zijn als de Palestijnse beweging inziet dat hamas niet de te volgen vredesweg is. Het zijn de palestijnen zelf die deze weg van de oorlog hebben gekozen. Hopelijk zullen ze snel het zinloze ervan inzien.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 14 januari 2009 om 15:56.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 15:59   #63
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het plegen van geweld en het aanbrengen van vernielingen door wie precies?

Wanneer is Hamas opgericht?

Wie heeft er méé voor gezorgd dat Hamas van de grond kon komen?

Wie helpt het méést de populariteit van Hamas explosief te doen toenemen?

Leest u er maar eens de opinie van een flink (en toenemend) aantal vooraanstaande joodse/Israëlische - tegelijkertijd ook anti-zionistische - intellectuelen op na. Ik hoop dat u niet zo onverstandig zult zijn die mensen 'anti-semitisch' te gaan noemen. Zo u daar behoefte toe voelt kunt u ze eventueel op de SHIT-list plaatsen (SHIT=Self Hating Israeli Traitor).

Googlen maar, zou ik zeggen.

Iemand die uw weg niet wil volgen is extreem. Uw vorige citaten hebben echter uw extreme woorden reeds blootgelegd. Terroristen volgen is niet de weg naar het ware geloof.
grimbergen is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:06   #64
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dan correct te stellen dat u vind dat hamas rustig terrorisme mag plegen tegen de Isreälische staat? Dat Israël zich braaf moet laten uitmoorden? De Oorlog kan mogen afgelopen zijn als de Palestijnse beweging inziet dat hamas niet de te volgen vredesweg is. Het zijn de palestijnen zelf die deze weg van de oorlog hebben gekozen. Hopelijk zullen ze snel het zinloze ervan inzien.
Het lijkt me zinloos, maar toch:

Vrede komt niet zomaar uit de lucht vallen maar is het gevolg van omstandigheden. Vrede vereist gerechtigheid: als er onrecht is, zullen de mensen die onrechtvaardig behandeld worden, zich verzetten. Als dat niet politiek lukt, dan proberen ze dmv betogingen en acties. En als dat niet lukt, gebruiken ze geweld. Tot het onrecht weg is. Dat is al heel de geschiedenis zo en het is een belangrijke motor van onze vooruitgang.

In Palestina vandaag bestaat het grootste deel van het onrecht uit het feit dat Israël en kolonisten het gebied dat Palestina heette hebben omgeturnd in een Israëlische staat, daarbij honderduizenden mensen hebben weg gejaagd door middel van terrorisme en de resterende Palestijnen als tweede- of derderangsburgers behandelen met minder rechten dan joden.

Sinds het ontstaan van die staat hebben ze door middel van oorlogen en terreur hun grondgebied permanent uitgebreid en hebben ze zowat alle omliggende landen gebombardeerd, ook zonder provocatie. Zoals Syrië, Irak en Libanon.

Met een dergelijke staat is geen vrede mogelijk, tenzij de Palestijnen zich op de grond werpen en overgeven aan de willekeur van de zionisten. Zoiets zou ik nooit doen en ik kan het derhalve niet van hen verwachten.

"It's better to die standing up, than to live on your knees"

ministe van agitatie is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:07   #65
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn de palestijnen zelf die deze weg van de oorlog hebben gekozen..
wat een leugen die u hier stelt.

Citaat:
Hopelijk zullen ze snel het zinloze ervan inzien
Israel is idd een verloren zaak geworden, enkel nog kwestie van tijd. hopelijk zijn jullie Palestijnse slachtoffers bereid tot veel meer menselijkheid en vergiffenis tegenover hun huidige israelische beulen. tot oneindig veel meer...
.
roodhaar is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:09   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. U roept hier op dat geweldplegingen mogen want het zijn vrijheidsstrijders.

2. Verder in discussie gaan met u acht ik onnodig.

3. Geweld verheerlijken in de naam van de vrijheid staat gelijk met elke belg die geboren wordt met een schuld van 30000 euro t.o.v. de banken, mag geweld plegen tegen hen, voor het verkrijgen van hun vrijheid.

4. Hopelijk zie je op tijd in wat voor onzin u hebt uitgespuwd.

5. Mechelen, Brussel,Antwerpen gaan gebukt onder de rellen van 100 den hamasvrijheidsstrijders.

6. Is het dan correct om aan te nemen dat elke belg de straten mag gaan vernielen omwille van die 30000 euro schuld. Deze mensen zullen strijden om hun Financiële vrijheid.
1. Ik heb ooit mogen vaststellen dat de moslimfundamentalisten die werden ingeschakeld om de Sovjetunie uit Afghanistan te bonjouren door een u wellicht bekende president van de USA 'vrijheid-strijders' werden genoemd. Die mensen gebruikten destijds nochtans weinig verheffende tactieken, die véél verder gingen dan wat Hamas ooit al uitvrat. Wie het aandurfde hen 'terroristen' te noemen was een 'commie-vriendje'.
De zin die ik neerschreef komt trouwens niet van mij, maar circuleert ondertussen wel al een paar jaar (of misschien zelfs al decennialang, weet ik veel). Het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog werd door de nazi's ook als 'een bende terroristen' betiteld. Voor mij blijven die mensen echter 'vrijheid-strijders'.
Indien u meent dat ik hiermee oproep tot geweldpleging, dient u onmiddellijk de mods te waarschuwen. Daartoe kunt u het rode driehoekje gebruiken.

2. Dat staat u vrij, natuurlijk. Ik voel mij echter niet geroepen om op een gelijkaardige manier te reageren.

3. Ik begrijp deze zin niet goed, maar ik zal het voor u nog maar eens heel expliciet stellen: ik vind 'geweld' géén geschikte tactiek, en al helemaal niet als het zou gaan om het oplossen van 'financiële' problemen.

4. Ik hoop voor u van 't zelfde.

5. Ik woon in Brussel. Ik zie hier niet veel mensen gebukt gaan onder 'de rellen van 100den hamasvrijheidsstrijders'. Met die laatste term doet u de relschoppers trouwens veel te veel eer aan. Dat is gewoon crapuul, meer niet. Dat zijn mensen die 'de futiliteit Gaza' aangrijpen voor het regelen van eigen rekeningen met 'de flikken', of erger. Dat zijn zeer zeker geen vrijheidsstrijders, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken.

6. Zie 3.

Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2009 om 16:10.
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:13   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een pertinente tekening kan het verhaal ook goed samenvatten:

Deze lijkt me meer stroken met de realiteit:

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 januari 2009 om 16:13.
Oud 14 januari 2009, 16:21   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die uw weg niet wil volgen is extreem. Uw vorige citaten hebben echter uw extreme woorden reeds blootgelegd. Terroristen volgen is niet de weg naar het ware geloof.
Tiens, ik dacht dat u verder discussiëren met mij onnodig achtte?

En op grond van welke bewering van mijnentwege meent u dit te kunnen besluiten?

Wie weet is het eerder omgekeerd, en vind ik iemand die mijn radicaal-pacifistische weg niet wil volgen net véél te gematigd/te gemakkelijk content/een militaristische lamzak/een oorlogszuchtige oetlul/een bloeddorstige barbaar/... ?

Voil�*, nu heeft u al wat meer reden om te klagen over 'extreme woorden'.

En dat terroristen volgen niet de weg is naar het ware geloof, had ik al veel langer dan vandaag begrepen, hoor. Daar hebben de Afghaanse 'vrijheid-strijders' mij samen met hun pro-zionistische vriendjes al lang geleden van weten te overtuigen.

Dat neemt echter allemaal niet weg dat ik het niet per sé eens hoef te zijn met de aanpak die 'de rechtsstaat' Israël zich in het geval van de 'terroristen' van Hamas veroorlooft, of wel soms?

Edit: u heeft trouwens nog niet geantwoord op mijn vragen. Zijn ze te pijnlijk?

Laatst gewijzigd door djimi : 14 januari 2009 om 16:25.
djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:32   #69
system
Banneling

Standaard

Voor mensen die geen schotel hebben. Op gezette tijden rechtstreekse beelden vanuit Gaza door Al Jazeera, de enige buitenlandse zender in Gaza.

Eens wat anders dan onze brave en steeds nietszeggende VRT.

http://www.livestation.com/channels/...azeera_english

Laatst gewijzigd door system : 14 januari 2009 om 16:39.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:46   #70
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor mensen die geen schotel hebben. Op gezette tijden rechtstreekse beelden vanuit Gaza door Al Jazeera, de enige buitenlandse zender in Gaza.[/url]
Eigenaardig dat die als enige buitenlandse zender in Gaza kunnen opereren.
Oud 14 januari 2009, 16:46   #71
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het lijkt me zinloos, maar toch:

Vrede komt niet zomaar uit de lucht vallen maar is het gevolg van omstandigheden. Vrede vereist gerechtigheid: als er onrecht is, zullen de mensen die onrechtvaardig behandeld worden, zich verzetten. Als dat niet politiek lukt, dan proberen ze dmv betogingen en acties. En als dat niet lukt, gebruiken ze geweld. Tot het onrecht weg is. Dat is al heel de geschiedenis zo en het is een belangrijke motor van onze vooruitgang.

In Palestina vandaag bestaat het grootste deel van het onrecht uit het feit dat Israël en kolonisten het gebied dat Palestina heette hebben omgeturnd in een Israëlische staat, daarbij honderduizenden mensen hebben weg gejaagd door middel van terrorisme en de resterende Palestijnen als tweede- of derderangsburgers behandelen met minder rechten dan joden.

Sinds het ontstaan van die staat hebben ze door middel van oorlogen en terreur hun grondgebied permanent uitgebreid en hebben ze zowat alle omliggende landen gebombardeerd, ook zonder provocatie. Zoals Syrië, Irak en Libanon.

Met een dergelijke staat is geen vrede mogelijk, tenzij de Palestijnen zich op de grond werpen en overgeven aan de willekeur van de zionisten. Zoiets zou ik nooit doen en ik kan het derhalve niet van hen verwachten.

"It's better to die standing up, than to live on your knees"
« Si j’étais un leader arabe, je ne signerais jamais un accord avec Israël. C’est normal : nous leur avons pris leur pays. C’est vrai que Dieu nous l’a promis, mais en quoi cela peut-il les intéresser ? Notre Dieu n’est pas le leur. Il y a eu l’antisémitisme, les nazis, Hitler, Auschwitz, mais en quoi cela les regarde-t-ils ? Ils ne voient qu’une seule chose : nous sommes venus et nous leur avons pris leur pays. Pourquoi l’accepteraient-ils ? »
— Cité par Nahum Goldman dans Le Paradoxe juif

Ja, waarom zouden ze het aanvaarden als de onrechtvaardigheden blijven bestaan en het veroveren van hun land steeds maar verder gaat.
Ze kunnen toch moeilijk dank u zeggen, dank u dat u ons dat allemaal aangedaan hebt. Wij zullen braaf zijn want we weten dat het allemaal onze schuld is en dat jullie grote weldoeners zijn en wij uw mening moeten geloven en ons naar uw wetten en normen moeten plooien.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 januari 2009 om 16:56.
labyrinth is offline  
Oud 14 januari 2009, 16:49   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Eigenaardig dat die als enige buitenlandse zender in Gaza kunnen opereren.
De buitenlandse Westerse media mogen niet binnen van Israel. Alhoewel het Israelisch Hooggerechtshof anders heeft beslist. Maar die uitspraak lapt Israel aan zijn laarzen.

Al Jazeera was al in Gaza, lang voordat de oorlog uitbrak. Trouwens Al Jazeera geeft ook verslag vanuit Israel en geeft zo ook de Israelische versie.
system is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:04   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor mensen die geen schotel hebben. Op gezette tijden rechtstreekse beelden vanuit Gaza door Al Jazeera, de enige buitenlandse zender in Gaza.

Eens wat anders dan onze brave en steeds nietszeggende VRT.

http://www.livestation.com/channels/...azeera_english
Hartelijk dank voor deze link, system.

Nu heb ik ook TV in huis, zij het dan op een mini-schermpje

En wat betreft die brave en nietszeggende VRT: ik ben erg blij dat ik er nu helemaal geen nood meer aan heb.

djimi is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:31   #74
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Die cartoon is inhoudelijk sowieso verkeerd. Israëlische soldaten hebben jarenlang de Palestijnen als menselijk schild gebruikt tijdens hun operaties. Het hooggerechtshof van Israël heeft pas in 2005 hiertegen een verbod opgelegd vanwege het overtreden van de internationale wet van de VN. En... nu komt het beste stuk: een verbod waartegen Israël's Ministerie van Defensie notabene in beroep is gegaan!

Ja ja, die Israelieten verwijten hun tegenstanders van verwerpelijke praktijken die ze zélf zonder enige schroom hebben toegepast/toepassen. Zij hebben dan nog een ultra-modern leger, Hamas-militanten niet. Dit laatste natuurlijk in de veronderstelling dat Hamas dit ook doet.
Er is natuurlijk nog een klein verschil: de Israëlieten gebruiken iemand van "de vijand" die voorop moet lopen, in de veronderstelling dat ze hun eigen volk niet zouden neerschieten. Hamas kruipt tussen de eigen kinderen om hun raketjes af te schieten. Wellicht allebei verwerpelijk, maar het één nog een beetje meer dan het andere, nietwaar?
andev is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:34   #75
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er is natuurlijk nog een klein verschil: de Israëlieten gebruiken iemand van "de vijand" die voorop moet lopen, in de veronderstelling dat ze hun eigen volk niet zouden neerschieten. Hamas kruipt tussen de eigen kinderen om hun raketjes af te schieten. Wellicht allebei verwerpelijk, maar het één nog een beetje meer dan het andere, nietwaar?
Met de nadruk op 'nietwaar'...

Oud 14 januari 2009, 17:39   #76
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze raketjes afschieten van tussen de bevolking, waarom heeft israel dan olijfgaarden en plantages verwoest onder het voorwendsel dat deze gebruikt werden voor raketjes?
spherelike is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:41   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Ocharme Antoon, wat een argumenten. Wie heeft die Palestijnen in een uithoek van hun eigen land gedreven ?
Indien die Palestijnen zich niet hadden beziggehouden met Israël te pas en ten onpas met raketten te bewerken gedurende jaren en onder diegenen die Israël binnen kwamen om er te werken bvb, lieden met bommengordels meegestuurd die op bussen enz onschuldigen moeten doden, dan zouden ze wellicht minder in een uithoek van hun eigen land gedreven zijn, en gingen ze zich vrij kunnen bewegen naar waar ze ook maar wilden, nietwaar?
Maar "goede moslims" moeten strijden tot der dood ipv via internationale wegen het een en ander te laten veranderen! Voor Allah en de 72 maagden.
andev is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:44   #78
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
idd . De internationale gemeenschap heeft de Palestijnen tientallen jaren aan hun lot overgelaten , aan hun Israelische fundamentalische meesters.

Toch denk ik dat het eerder Israel is dat op termijn het onderspit zal delven.
financieel, demografisch lopen ze op hun laatste loodjes. OOk de geldstromen en political support vanuit de VS kunnen niet blijven duren. én na hetgeen ze nu in Gaza hebben uitgericht ...
Gelukkig maar dat de moslims, en niet alleen uit de Gaza-strook, zo'n fantastische reputatie hebben verworven over de ganse wereld!
andev is offline  
Oud 14 januari 2009, 17:46   #79
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Indien die Palestijnen zich niet hadden beziggehouden met Israël te pas en ten onpas met raketten te bewerken gedurende jaren en onder diegenen die Israël binnen kwamen om er te werken bvb, lieden met bommengordels meegestuurd die op bussen enz onschuldigen moeten doden, dan zouden ze wellicht minder in een uithoek van hun eigen land gedreven zijn, en gingen ze zich vrij kunnen bewegen naar waar ze ook maar wilden, nietwaar?
Alweer met de nadruk op 'nietwaar' ...

Oud 14 januari 2009, 17:52   #80
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig maar dat de moslims, en niet alleen uit de Gaza-strook, zo'n fantastische reputatie hebben verworven over de ganse wereld!
wacht, wacht, je denkt toch niet dat Israël of de VS of het Westen een goeie reputatie hebben in de rest vd wereld?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be