Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2009, 19:33   #2241
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Als de boodschap duidelijk is heb ik er geen moeite mee. En de boodschap IS duidelijk.

Hypocrisie kan duidelijk lijken, maar eigenlijk is het dat niet.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 20:03   #2242
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

90% van de mensen dagelijks aan een hallucinogene drug?

Citaat:
Caffeine Can Cause Hallucinations

People who take in the caffeine equivalent of three cups of brewed coffee (or seven cups of instant) are more likely to hallucinate, a new study suggests.

The researchers found that people with a caffeine intake that high, whether it came from coffee, tea, chocolate or caffeinated energy drinks or pills, had a three-times-higher tendency to hear voices and see things that were not there than those who consumed the equivalent of a half-cup of brewed coffee (or one cup of instant coffee).
http://www.livescience.com/health/09...cinations.html

Laatst gewijzigd door Akufen : 14 januari 2009 om 20:03.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 21:14   #2243
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind het al tamelijk bedenkelijk als iemand het nodig heeft om naar andere dingen te grijpen dan gewoon gezonde voeding "om zich gelukkig te voelen".

Bon, ik heb geen hekel aan alcohol in zulke bescheiden hoeveelheden dat mijn besturingsvermogen nog ruim intact blijft en graag paf ik mijn zelfgerolde shaggies en/of, indien toevallig even verkrijgbaar, Indonesische sigaren formaat "panatella" maar voel mij beslist niet "ongelukkig" als dat een aantal uren of weken niet haalbaar of beschikbaar is, verheug mij dan hoogstens op het weerkerend moment dat het wel kan.
Ik vind het al tamelijk bedenkelijk als iemand het nodig heeft om zich 'gelukkig' te voelen. Iedereen die 'iets nodig heeft' is misschien wel een loezer.

Ik zou zelfs niet ongelukkig worden als ik een aantal weken zonder wc-papier moet leven, maar dat wil wel niet zeggen dat ik daar een levenswijze van zou willen maken. Ik verheug mij dagelijks op het weerkerend moment dat ik wc-papier kan gebruiken.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 21:38   #2244
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Ik vind het al tamelijk bedenkelijk als iemand het nodig heeft om zich 'gelukkig' te voelen. Iedereen die 'iets nodig heeft' is misschien wel een loezer.

Ik zou zelfs niet ongelukkig worden als ik een aantal weken zonder wc-papier moet leven, maar dat wil wel niet zeggen dat ik daar een levenswijze van zou willen maken. Ik verheug mij dagelijks op het weerkerend moment dat ik wc-papier kan gebruiken.
Ja, dan blijf je waarschijnlijk best weed 'consumeren'.

Laatst gewijzigd door de mensen : 14 januari 2009 om 21:39.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 21:56   #2245
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Dat is nu het spijtige van die "gezonde dosis hypocrisie" hé schoofzak, op den duur moet je zo hard beginnen draaien en liegen dat de stukken er af vliegen.

Maar alez, je hebt toch een helder boerenverstand.
Mag ik toch nog eens herhalen dat het de maatschappij is die hipokriet is (en dat dat nog niet eens zo slecht is, bla bla ...) terwijl ikzelf probeer om helemaal niet hipokriet te zijn enz. zie eerder gevoerde diskussie.

Ik moet dus helemaal niet draaien of liegen; en als ik me vergis, zoals in andere draden al gebeurd is, dan heb ik daar niet de minste moeite mee om dat toe te geven, hier op dit forum niet of elders niet ...

toch bedankt voor je waardering voor mijn boerenverstand.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 22:03   #2246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het al tamelijk bedenkelijk als iemand het nodig heeft om naar andere dingen te grijpen dan gewoon gezonde voeding "om zich gelukkig te voelen".

Bon, ik heb geen hekel aan alcohol in zulke bescheiden hoeveelheden dat mijn besturingsvermogen nog ruim intact blijft en graag paf ik mijn zelfgerolde shaggies en/of, indien toevallig even verkrijgbaar, Indonesische sigaren formaat "panatella" maar voel mij beslist niet "ongelukkig" als dat een aantal uren of weken niet haalbaar of beschikbaar is, verheug mij dan hoogstens op het weerkerend moment dat het wel kan.
Wie is er gelukkig met enkel gezonde voeding. We hebben toch meer nodig in het leven om ons gelukkig te voelen.
Dit is wellicht een andere discussie.

Ik wilde gewoon weten (op reactie van een post van de schoofzak) of dit ook marginalen, losers zijn.
"Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?
Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 22:04   #2247
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht

Ik moet waarschijnlijk een apart geval zijn als mens.
Want van een gebrek aan toiletpapier gedurende enkele weken zou ik wel degelijk ongelukkig zijn en ambetant lopen.
Terwijl ik toch niet dagelijks verheugd ben op het moment dat ik het velletje papier van de rol kan scheuren. Want ik sta (zit) daar niet (wel) bij stil: het is er gewoon en het moet er gewoon zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2009 om 22:06.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 20:14   #2248
artisjok
Banneling

Standaard

Misschien moeten we toch cannabis promoten en zelfs subsidiëren.

In tegenstelling tot wat men vroeger dacht, heeft THC een positief effect op de hersenen. Het geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren.
Wellicht een middel om Alzheimer tegen te gaan, ook preventief.

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460
Oud 15 januari 2009, 20:23   #2249
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien moeten we toch cannabis promoten en zelfs subsidiëren.

In tegenstelling tot wat men vroeger dacht, heeft THC een positief effect op de hersenen. Het geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren.
Wellicht een middel om Alzheimer tegen te gaan, ook preventief.

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460
ik geloof daar geen ene donder van. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde gebruiker de vergiftigingsgestuurde bewustzijnsvernauwing ervaart als "geestverruiming" en klanken uitstoot die de niet-gedrogeerde omstanders opvatten als wartaal. Ik heb de rotzooi ooit zelf geproefd en goed opgelet in de navolgende dagen, gewoon beter NIET DOEN.

Natuurlijk blijft het mogelijk dat iemand, eenmaal geraakt in een toestand van ongeneesbaar lichamelijk en/of mentaal verval, baat heeft bij om het even welke symptoombestrijding en uiteraard daarover van mijn kant geen kwaad woord.
Oud 15 januari 2009, 20:36   #2250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik geloof daar geen ene donder van. Het is algemeen bekend dat de gemiddelde gebruiker de vergiftigingsgestuurde bewustzijnsvernauwing ervaart als "geestverruiming" en klanken uitstoot die de niet-gedrogeerde omstanders opvatten als wartaal. Ik heb de rotzooi ooit zelf geproefd en goed opgelet in de navolgende dagen, gewoon beter NIET DOEN.

Natuurlijk blijft het mogelijk dat iemand, eenmaal geraakt in een toestand van ongeneesbaar lichamelijk en/of mentaal verval, baat heeft bij om het even welke symptoombestrijding en uiteraard daarover van mijn kant geen kwaad woord.
Heb je het artikel gelezen?
Oud 15 januari 2009, 21:08   #2251
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Elk zinnig mens weet dat de marihuana plant boordenvol goeie eigenschappen zit. Enkel de angstige medemens wiens denken door de farmaindustrie gestuurd wordt weigert dit te beseffen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2009, 21:09   #2252
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Heb je het artikel gelezen?
Staat niets in wat ik niet reeds eerder wist; heb zelf ooit iemand ontmoet, alzheimer-patient in vroeg stadium, die mij vertelde dat hij meer baat had bij thee van cannabis dan bij de zware standaardmedicijnen.

Maar zolang ik gezond ben neem geen ik van zessen en al helemaal niet "preventief"; geen medisch geknutsel in/aan een gezond lichaam.

Citaat:
Misbruik verkeert het zoetste zoet
in walgelijk en bitter roet,
ja, heilzaam nutte medicijn
t’ontijds gebruikt, keert in venijn.
http://www.literatuurgeschiedenis.nl...s/lgge028.html
Oud 15 januari 2009, 21:12   #2253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat niets in wat ik niet reeds eerder wist; heb zelf ooit iemand ontmoet, alzheimer-patient in vroeg stadium, die mij vertelde dat hij meer baat had bij thee van cannabis dan bij de zware standaardmedicijnen.

Maar zolang ik gezond ben neem geen ik van zessen en al helemaal niet "preventief"; geen medisch geknutsel in/aan een gezond lichaam.

Als je het artikel gelezen hebt weet je ook waarop het gebaseerd is.

De studie is pas onlangs gepubliceerd, en jij wist al alles wat er instaat?
Oud 15 januari 2009, 21:25   #2254
de mensen
Banneling

Standaard

Een door wietkwieten gesponsorde wielerploeg in de Ronde van Frankrijk dat zou nog eens een stunt zijn.
Oud 15 januari 2009, 23:31   #2255
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als je het artikel gelezen hebt weet je ook waarop het gebaseerd is.

De studie is pas onlangs gepubliceerd, en jij wist al alles wat er instaat?
Er staat bijna niets in dat artikeltje op die site die op mij totaal geen gezaghebbende indruk maakt en dat beetje dat er staat is minstens 9 jaar geleden al elders uitgebracht/beweerd; maar ik herinner me niet van ieder vertelsel de exacte datum en vindplaats, ben al meer dan 40 jaar niet van plan met dit spul (en nog veel meer spullen) te experimenteren zolang ik gezond blijf.

In hoeverre de "oude" verhalen die ik mij herinner (beweerd) uit "studies" resulteerden kon en kan ik ook niet vaststellen.

Veel oude feiten/waarnemingen/studies/beweringen zijn nog te vinden op Net, sommige ook met enige datumnotering.

http://www.cannabis-med.org/dutch/patients-use.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+medicinaal

Minstens als symptoombestrijder hebben vele planten/kruiden wel enige waarde maar, in de gelukkige omstandigheid verkerend dat ik geen "symptomen" bij mijzelf waarneem, ga ik niet uitproberen wat medicijn-achtigen aanrichten kunnen in een gezond lichaam.
Oud 16 januari 2009, 00:03   #2256
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Een door wietkwieten gesponsorde wielerploeg in de Ronde van Frankrijk dat zou nog eens een stunt zijn.
Dat lukt niet want het spul is detecteerbaar (doping-controle).

Oud 16 januari 2009, 20:19   #2257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begrijp het niet goed,
Enerzijds wist je al alles.
"In tegenstelling tot wat men eerder dacht blijkt het consumeren van wiet (of liever het werkzame bestanddeel THC) de werking van de hersenen ten goede komt. Geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren.
.....
Op de vraag of mensen waarbij de erfelijke ziekte Alzheimer in de familie zit gebaat zijn bij het roken van wiet antwoordde de wetenschapper: "dat zeggen we niet, maar het zou best kunnen werken". "
bron http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460

anderzijds geloof je het niet
http://www.sciam.com/blog/60-second-...eim-2008-11-19
Oud 16 januari 2009, 20:42   #2258
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik begrijp het niet goed,
Enerzijds wist je al alles.
"In tegenstelling tot wat men eerder dacht blijkt het consumeren van wiet (of liever het werkzame bestanddeel THC) de werking van de hersenen ten goede komt. Geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren.
.....
Op de vraag of mensen waarbij de erfelijke ziekte Alzheimer in de familie zit gebaat zijn bij het roken van wiet antwoordde de wetenschapper: "dat zeggen we niet, maar het zou best kunnen werken". "
bron http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460

anderzijds geloof je het niet
http://www.sciam.com/blog/60-second-...eim-2008-11-19
Ho, accentverlegging; ik had van 1 persoon met ziektebeeld persoonlijk vernomen dat hij zich met dat spul in betere conditie voelde dan met gebruikelijke medicijnen en verder zowel vóór als na dat moment beweringen in zulke richting(en) gelezen.

Met "weten" bedoelde ik dus dat ik "weet heb" van beweringen die al een tijd de ronde deden en waarvan ik de wetenschappelijke achtergrond niet kon/kan achterhalen, ergo dat het verhaal waarnaar je verwees voor mij geen nieuw gezichtspunt bevat.

Zoals jij het hierboven neerzet, lijkt het trouwens verdacht veel op een aansporing aan gezonde mensen om dat spul te gaan gebruiken en het zou mij ten zeerste verwonderen als daartoe een traceerbaar wetenschappelijk draagvlak zou bestaan.

"Grenswetenschap", jaja.

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...p+kwakzalverij

Hier nog iets van vergelijkbaar "niveau":

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2582

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 januari 2009 om 20:59.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 21:01   #2259
de mensen
Banneling

Standaard

Minister Onkeldinges is van plan de chocolade sigaretten echt te laten verbieden omdat die kinderen zouden aanzetten tot roken van echte sigaretten.

Het is nu dus het moment om de vrijgekomen ruimte met wietsigaretten te laten innemen.

Nu of nooit, zou ik - dus de mensen - zeggen.
Oud 16 januari 2009, 21:03   #2260
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Minister Onkeldinges is van plan de chocolade sigaretten echt te laten verbieden omdat die kinderen zouden aanzetten tot roken van echte sigaretten.

Het is nu dus het moment om de vrijgekomen ruimte met wietsigaretten te laten innemen.

Nu of nooit, zou ik - dus de mensen - zeggen.
Schandalig toch; meteen de brand erin.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 januari 2009 om 21:04.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be