![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2241 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hypocrisie kan duidelijk lijken, maar eigenlijk is het dat niet.
![]() |
![]() |
#2242 | |
Staatssecretaris
|
![]() 90% van de mensen dagelijks aan een hallucinogene drug?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 14 januari 2009 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2243 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs niet ongelukkig worden als ik een aantal weken zonder wc-papier moet leven, maar dat wil wel niet zeggen dat ik daar een levenswijze van zou willen maken. Ik verheug mij dagelijks op het weerkerend moment dat ik wc-papier kan gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de mensen : 14 januari 2009 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dus helemaal niet draaien of liegen; en als ik me vergis, zoals in andere draden al gebeurd is, dan heb ik daar niet de minste moeite mee om dat toe te geven, hier op dit forum niet of elders niet ... toch bedankt voor je waardering voor mijn boerenverstand.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is wellicht een andere discussie. Ik wilde gewoon weten (op reactie van een post van de schoofzak) of dit ook marginalen, losers zijn. "Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want van een gebrek aan toiletpapier gedurende enkele weken zou ik wel degelijk ongelukkig zijn en ambetant lopen. Terwijl ik toch niet dagelijks verheugd ben op het moment dat ik het velletje papier van de rol kan scheuren. Want ik sta (zit) daar niet (wel) bij stil: het is er gewoon en het moet er gewoon zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2248 |
Banneling
|
![]() Misschien moeten we toch cannabis promoten en zelfs subsidiëren.
In tegenstelling tot wat men vroeger dacht, heeft THC een positief effect op de hersenen. Het geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren. Wellicht een middel om Alzheimer tegen te gaan, ook preventief. http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2249 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk blijft het mogelijk dat iemand, eenmaal geraakt in een toestand van ongeneesbaar lichamelijk en/of mentaal verval, baat heeft bij om het even welke symptoombestrijding en uiteraard daarover van mijn kant geen kwaad woord.
![]() |
![]() |
#2250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2251 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Elk zinnig mens weet dat de marihuana plant boordenvol goeie eigenschappen zit. Enkel de angstige medemens wiens denken door de farmaindustrie gestuurd wordt weigert dit te beseffen.
![]() |
#2252 | |
|
![]() Staat niets in wat ik niet reeds eerder wist; heb zelf ooit iemand ontmoet, alzheimer-patient in vroeg stadium, die mij vertelde dat hij meer baat had bij thee van cannabis dan bij de zware standaardmedicijnen.
Maar zolang ik gezond ben neem geen ik van zessen en al helemaal niet "preventief"; geen medisch geknutsel in/aan een gezond lichaam. Citaat:
![]() |
![]() |
#2253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De studie is pas onlangs gepubliceerd, en jij wist al alles wat er instaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2254 |
Banneling
|
![]() Een door wietkwieten gesponsorde wielerploeg in de Ronde van Frankrijk dat zou nog eens een stunt zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2255 | |
|
![]() Citaat:
In hoeverre de "oude" verhalen die ik mij herinner (beweerd) uit "studies" resulteerden kon en kan ik ook niet vaststellen. Veel oude feiten/waarnemingen/studies/beweringen zijn nog te vinden op Net, sommige ook met enige datumnotering. http://www.cannabis-med.org/dutch/patients-use.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+medicinaal Minstens als symptoombestrijder hebben vele planten/kruiden wel enige waarde maar, in de gelukkige omstandigheid verkerend dat ik geen "symptomen" bij mijzelf waarneem, ga ik niet uitproberen wat medicijn-achtigen aanrichten kunnen in een gezond lichaam.
![]() |
![]() |
#2256 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enerzijds wist je al alles. "In tegenstelling tot wat men eerder dacht blijkt het consumeren van wiet (of liever het werkzame bestanddeel THC) de werking van de hersenen ten goede komt. Geheugen lijkt er beter door te worden en de aanmaak van nieuwe hersencellen te stimuleren. ..... Op de vraag of mensen waarbij de erfelijke ziekte Alzheimer in de familie zit gebaat zijn bij het roken van wiet antwoordde de wetenschapper: "dat zeggen we niet, maar het zou best kunnen werken". " bron http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2460 anderzijds geloof je het niet http://www.sciam.com/blog/60-second-...eim-2008-11-19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2258 | |
|
![]() Citaat:
Met "weten" bedoelde ik dus dat ik "weet heb" van beweringen die al een tijd de ronde deden en waarvan ik de wetenschappelijke achtergrond niet kon/kan achterhalen, ergo dat het verhaal waarnaar je verwees voor mij geen nieuw gezichtspunt bevat. Zoals jij het hierboven neerzet, lijkt het trouwens verdacht veel op een aansporing aan gezonde mensen om dat spul te gaan gebruiken en het zou mij ten zeerste verwonderen als daartoe een traceerbaar wetenschappelijk draagvlak zou bestaan. "Grenswetenschap", jaja. http://www.metaseek.nl/search/nl/1/g...p+kwakzalverij Hier nog iets van vergelijkbaar "niveau": http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2582
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 januari 2009 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2259 |
Banneling
|
![]() Minister Onkeldinges is van plan de chocolade sigaretten echt te laten verbieden omdat die kinderen zouden aanzetten tot roken van echte sigaretten.
Het is nu dus het moment om de vrijgekomen ruimte met wietsigaretten te laten innemen. Nu of nooit, zou ik - dus de mensen - zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2260 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 januari 2009 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |