Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 15 januari 2009, 14:50   #21
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
onvoorstelbaar he ? kan dat nauwelijks geloven. Polly's uitspraak over dode Palestijnse kinderen deed me al huiveren. Maar er lopen er blijkbaar NOG zo rond.
You've been living in a dreamworld, Neo. Welcome to the real world. This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

ministe van agitatie is offline  
Oud 15 januari 2009, 14:58   #22
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Opgelet, u bevestigt het cliché dat Joden vooral bezig zijn met geld. Geld en hebzucht gaat voor vrede Tijd om uw leven te verbeteren.
Geert Hoste ?

Ik heb een familie te onderhouden.
Wat heeft dat met vrede te maken.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 15 januari 2009, 14:58   #23
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Polly is al enkele dagen afwezig en me kan haar/hem niet loslaten.

Fiere Jood is offline  
Oud 15 januari 2009, 15:18   #24
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Polly is al enkele dagen afwezig en me kan haar/hem niet loslaten.
Misschien omdat ze symbool staat voor het grootste probleem in dit conflict en ook in vele discussies daaromtrent. De verschillende waarde van slachtoffers. Aan het begin van het Israellisch offensief toen er sprake was van ongeveer honderd dode Palestijnen was er een persconferentie waarbij Livni, Barak en Olmert als ik me niet vergis met bijna tranen in de ogen kwamen aankondigen dat bij raketbeschietingen van Hamas 1 Israeli was omgekomen.

Dat is de perversie van dit conflict. De ene dode burger is bijlange de andere niet. Ik vind iedere onschuldige dode even erg, ook Israelische slachtoffers. Sommige (met nadruk op sommige) mensen die eerder pro-Israelisch zijn lijken dode en gewonde Palestijnen te relativeren vanuit een soort van imaginaire etno-culturele inferioriteit van die slachtoffers.
moser is offline  
Oud 15 januari 2009, 15:20   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heeft ze/hij iets speciaals over gezegt ?

Fiere Jood is offline  
Oud 15 januari 2009, 15:32   #26
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft ze/hij iets speciaals over gezegt ?
Ik denk dat dat buiten kijf staat. Iemand die ieder plaatje of filmpje dat ze ziet die de ellende van de Palestijnen toont, omschrijft als een cinematografisch geensceneerd kunststukje (palliewood! palliewood!) toont duidelijk een gigantisch gebrek aan respect voor die slachtoffers.

Nooit empathie tonen voor slachtoffers van een bepaald "kamp" in het conflict, maar voortdurend hameren op een numeriek aanzienlijk keer kleiner aantal slachtoffers uit het "eigen kamp" duidt overigens overduidelijk ook op double standards.
moser is offline  
Oud 15 januari 2009, 15:38   #27
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik denk dat dat buiten kijf staat. Iemand die ieder plaatje of filmpje dat ze ziet die de ellende van de Palestijnen toont, omschrijft als een cinematografisch geensceneerd kunststukje (palliewood! palliewood!) toont duidelijk een gigantisch gebrek aan respect voor die slachtoffers.

Nooit empathie tonen voor slachtoffers van een bepaald "kamp" in het conflict, maar voortdurend hameren op een numeriek aanzienlijk keer kleiner aantal slachtoffers uit het "eigen kamp" duidt overigens overduidelijk ook op double standards.
²

Polly hanteert duidelijk een dubbele standaard naargelang de etnische afkomst.
Oud 15 januari 2009, 15:50   #28
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het spijt me maar dit is onzin. Sommigen - waaronder ik - vinden dat de beelden uit het conflict worden misbruikt om een politiek gelijk aan te tonen. Daarbij wordt er inderdaad veel geënsceneerd, daar zijn ook veel bewijzen van. Ook worden er beelden uit eerdere conflicten opnieuw gebruikt.

Deze beelden tonen geen politiek gelijk aan. Ze tonen aan dat er in dit conflict doden vallen, op de meest verschrikkelijke wijze. De duizenden raketten op Israël worden door velen weggewuifd omdat 'ze zo amateuristisch zijn en er niet zoveel doden zijn gevallen'. Alsof dat de bedoeling is zeker? Dat het er 'niet zoveel zijn' maakt het minder erg?

De één reageert er genuanceerder op dan de ander en Polly is af en toe wat onbesuisd. Maar Polly 'double standards' verwijten is niet terecht.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 15 januari 2009, 16:08   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De één reageert er genuanceerder op dan de ander en Polly is af en toe wat onbesuisd. Maar Polly 'double standards' verwijten is niet terecht.
Ik voel dat anders.

Polly maakt een ongelooflijke heisa (de stijl is vaak hysterisch puberaal) over elke raket, ook als die geen slachtoffers maakt. Het contrast met de steevast spottende stijl over de Palestijnse doden en het cheeren voor de Israëlische moord- en terreurcampagne, kan niet groter.

Alle verhoudingen zijn hier zoek. Dit is het resultaat van een verregaande verblinding, een betonnering van de ziel.
Oud 15 januari 2009, 16:52   #30
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spijt me maar dit is onzin. Sommigen - waaronder ik - vinden dat de beelden uit het conflict worden misbruikt om een politiek gelijk aan te tonen. Daarbij wordt er inderdaad veel geënsceneerd, daar zijn ook veel bewijzen van. Ook worden er beelden uit eerdere conflicten opnieuw gebruikt.
Kritiek van mediatieke manipulatie gaat net zo goed op voor Israel, toch? Misschien zelfs meer. Een land als Israel heeft trouwens de middelen om hun visie veel beter te "verkopen" dan de Palestijnen, dat is altijd al zo geweest. Dat het de oorlog van het beeld toch nog aan het verliezen is, ligt louter aan de graviteit van de eigen wandaden.

Citaat:
Deze beelden tonen geen politiek gelijk aan. Ze tonen aan dat er in dit conflict doden vallen, op de meest verschrikkelijke wijze. De duizenden raketten op Israël worden door velen weggewuifd omdat 'ze zo amateuristisch zijn en er niet zoveel doden zijn gevallen'. Alsof dat de bedoeling is zeker? Dat het er 'niet zoveel zijn' maakt het minder erg?
Dat maakt het niet minder erg, ieder onschuldig slachtoffer van geweld valt te betreuren. Maar enkel daar aandacht aan besteden en met geen woord reppen over bezetting, bombardementen, raids en de behandeling van de Palestijnen door Israel in het algemeen op gebied van levenskwaliteit, doet mij de wenkbrauwen fronsen.

Citaat:
Dramatisatie bij het ene slachtoffer en wat lacherige reacties bij het ander noem ik double standards. Het lag er vrij dik op. Zat ze in het andere kamp had ze al lang het label antisemiet gekregen.

Laatst gewijzigd door moser : 15 januari 2009 om 16:53.
moser is offline  
Oud 15 januari 2009, 16:57   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moser zit hier weer na te trappen en te liegen dat het niet mooi is. Ik heb jou ook nog geen enkele keer sympathie zien betuigen voor de dode Joodse soldaten en andere slachtoffers van Hamas.
Savatage is offline  
Oud 15 januari 2009, 16:58   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik voel dat anders.

Polly maakt een ongelooflijke heisa (de stijl is vaak hysterisch puberaal) over elke raket, ook als die geen slachtoffers maakt. Het contrast met de steevast spottende stijl over de Palestijnse doden en het cheeren voor de Israëlische moord- en terreurcampagne, kan niet groter.

Alle verhoudingen zijn hier zoek. Dit is het resultaat van een verregaande verblinding, een betonnering van de ziel.
Vergeet vooral niet te overdrijven
Savatage is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:03   #33
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gisteren nog op het nieuws geweest hoe ramptoeristen met hun kinderen vanop "the hill of shame" vrolijk komen kijken naar de fosforbommen op Gaza...
Het waren clusterbommen.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:07   #34
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Moser zit hier weer na te trappen en te liegen dat het niet mooi is. Ik heb jou ook nog geen enkele keer sympathie zien betuigen voor de dode Joodse soldaten en andere slachtoffers van Hamas.
zeg jongen ...

Goed geprobeerd maar helaas ...

Citaat:
Ik vind iedere onschuldige dode even erg, ook Israelische slachtoffers.
moser is offline  
Oud 15 januari 2009, 17:44   #35
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Tijdens de Hezbollah-Israel oorlog in Libanon waren het dezelfden hier die spontane orgasmes kregen toen Israel op hun bakkes kreeg en de schuld van dat conflict ook toen voor de volle 100% bij Israel legden.
longhorn is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:40   #36
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Helaas is het overgrote deel van hen wel in dienst: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF15012009_050

Citaat:
VN gebouw door Israëlisch vuur getroffen

GAZA-STAD - Het hoofdkantoor van de Verenigde Naties in Gaza-stad is donderdag getroffen door Israëlisch vuur en staat in brand. Daarbij zijn zeker drie gewonden gevallen. VN-woordvoerder Chris Gunness heeft dit bekendgemaakt. Ook gebouwen waar internationale en Arabische media zijn gevestigd, werden bestookt.
Volgens Gunness is het gebouw vermoedelijk met fosforgranaten bestookt. Het complex huist niet alleen het plaatselijke VN-hoofdkantoor, maar ook dat van de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen en een school. In het gebouwencomplex hebben de laatste dagen honderden Palestijnse burgers hun toevlucht gezocht.

Burgers beschieten

De BBC en Israëlische mensenrechtengroeperingen hebben claims ontvangen dat het Israëlisch leger bewoners van Gaza heeft beschoten die probeerden het conflictgebied te ontvluchten. De joodse staat heeft dit krachtig ontkend.

Sommige Palestijnse burgers zeggen dat Israëlische soldaten hen beschoten toen ze hun huis probeerden te verlaten. In sommige gevallen zwaaiden de Palestijnen met witte vlaggen, bijvoorbeeld bestaande uit witte kleren.

Journalisten gewond

Bij een Israëlische raid op een gebouw in Gaza-stad waar een reeks internationale en Arabische media zijn gevestigd, zijn twee Palestijnse cameralui gewond geraakt.

De Israëlische raid viseerde het gebouw al-Shoeroek waar er kantoren zijn van het Britse persbureau Reuters, de televisiestations Fox, Sky en van Arabische media zoals de zenders al-Arabiya en MBC. Twee journalisten, werkzaam voor de televisiezender van Aboe Dhabi, raakten gewond.

Het Israëlische leger had niet meteen commentaar. In gesprekken met de VN beloofden de troepen van de joodse staat vorige week de neutraliteit van de volkerenorganisatie en de veiligheid van de medewerkers te zullen respecteren.
Uh-Huh is offline  
Oud 15 januari 2009, 20:58   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik heb een ander begrip in Zionisten en daardoor gaan we ook nooit op een gelijke lijn komen.
Ik zal(en ik beloof het) als ik veel tijd heb mijn mening over de laatste 60 jaar geven.De manier van hoe ik alles zie.
Maar momenteel ben ik te bezig met short-sellen op de beurs.

Waarom verbaast me dit niet ?
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be