Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 15 januari 2009, 15:23   #101
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Aangevuld lijstje (3)

Uit het pro-Palestina kamp:

Minister van Agitatie
djimi
roodhaar
Jean-Pierre
Geert C
Metternich

Uit het pro-Israël kamp:

Hertog van Gelre
Fiere Jood
Slegie
Turkse Nederlander (tenzij ik me vergis over zijn standpunt...)
Heel-Nederlander
Liberalist_NL
Red Dog
Noteer mij ook maar bij het pro-Israël kamp.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:11   #102
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Voor 95 % achter:

Derk de Tweede is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:27   #103
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ines Bekijk bericht
dat is typische praat voor iemand die gewoon wat zegt terwijl hij geen kennis heeft van de zaken of hij wil deze niet eens weten om dat hij al een oordeel heeft in gedachten . ik ben geen hamasfan maar heb begrip voor deze mensen het is normaal dat mensen zich verzetten tegen een bezetting of zou jij zo maar je land ,dorp,stad of huis laten bezetten, trouwens wat de joden doen in gaza een voedingsbodem is voor hamas. terwijl ze zogezegd er vanaf willen
Maar is het ook normaal dat men zijn eigen kinderen als bom gebruikt en andere kinderen in duizenden stukjes laat uiteenploffen?
Is het ook normaal dat men vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruikt?
Is het ook normaal dat men raketten in het wilde weg op steden (=waaronder onder meer kinderen) afvlamt?

Awel, ik vind dat niet normaal...
de mensen is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:37   #104
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Maar is het ook normaal dat men zijn eigen kinderen als bom gebruikt en andere kinderen in duizenden stukjes laat uiteenploffen?
Is het ook normaal dat men raketten in het wilde weg op steden (=waaronder onder meer kinderen) afvlamt?
maar jij hebt er geen probleem mee dat het Israelische leger de raketten uitlokt om nadien ziekenhuizen plat te gooien?
awel dat vind ik niet normaal

ik ben pro mensenrechten. Belgie doet niet veel goed en onze regering zijn idioten maar ze zijn tenminste menselijk. een tiental zwaargewonde palestijnse kinderen zitten in Belgie terwijl Nederlandse ministers de aanvallen op Vngebouwen goedkeuren en beweren dat dit perfect binnen de regels van oorlogsrecht valt.
zegt wel iets over het mentaliteitsverschil tussen beide volkeren. een verschil dat je hier heel mooi terugziet (ook op andere nederlandse fora zie je dit fenomeen)
1207 is offline  
Oud 15 januari 2009, 18:42   #105
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is NIET normaal.
Volgende logische vraag:
Is dat dan een volk dat zijn eigen kinderen niet graag ziet? Of een volk dat geen toekomst meer ziet voor die kinderen?
Is dat dan een volk dat kinderen van de tegenpartij bewust als enig doel kiest, in scholen bvb
Is dat dan een volk dat zijn tegenstander wil treffen in zijn kinderen, zonder daar zelf in getroffen te zijn?

Citaat:
Neen dat is NIET normaal.
Waarschijnlijk een fout in hun indoctrinatie, de zelfmoordgedachte is nog niet ver genoeg doorgedrongen, om in open veld met een handwapen voor een tank te gaan staan. Moet nog aan gewerkt worden denk ik. OOk nog aan in het open veld staan bij overvliegen van schietende en bombarderende vliegtuigen en helikopters.
Citaat:
Neen, dat is NIET normaal.
Ze zouden beter een vergeldingslijst opstellen zoals de israelis, en ongeacht de misdaad, de dader of wat dan ook, het volgende doelwit gaan treffen. Het is absoluut verwerpelijk om steeds naar dezelfde stad te schieten, want die verwachten dat, en je maakt niet genoeg slachtoffers.
Citaat:
Ik ook niet

Laatst gewijzigd door spherelike : 15 januari 2009 om 18:44.
spherelike is offline  
Oud 15 januari 2009, 22:11   #106
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Noteer mij ook maar bij het pro-Israël kamp.
ik ook graag.

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline  
Oud 15 januari 2009, 22:58   #107
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
ik ook graag.
en waarom ik ook niet?
Oud 15 januari 2009, 23:03   #108
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Daarnaast zitten in beide kampen posters die moeite doen om: 1/ met degelijke teksten en bronnen te komen, 2/ eerlijk te discussiëren en het standpunt van de tegenstander niet te vervalsen, 3/ bereid zijn een ernstige oplossing voor dit archi-moeilijke vraagstuk te onderzoeken.
Wat zou Israël volgens u moeten doen, dat als resultaat zou hebben, dat zowel de Hamas en de Hesbollah hun heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen zouden intrekken, en zo ingaan tegen hun eigen visie op wat de koran predikt.

Iedereen mag antwoorden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2009 om 23:12.
Paulus is offline  
Oud 16 januari 2009, 02:10   #109
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Ik kies geen kant, we weten allemaal nu wel wat de Islam is en ik moet zelf daar als Polytheïst niks van hebben, trouwens, onder de Palestijnen zitten ook een redelijke minderheid van Christenen, maar het is hun gevecht en niet de mijne.

En Israel dan ? kan ook aan me reet roesten, de Joodse religie verteld dat Joden superieur zijn aan alles en iedereen en dat een Jood zelfs niet-joden mag vermoorden, ze hebben zelfs een naam voor ons: goj's.

Jewish Hatred for Non-Jews (Gentiles)
http://www.youtube.com/watch?v=mp94fC8HUy0

De Joodse religie
http://www.youtube.com/watch?v=9_yApGEpmKk

Nee ik blijf lekker buiten de twee, Hamas laat een mega bom op Tel Aviv vallen ? ik zit er niet mee, zelfde als het omgekeerd gebeurd, het is hun gevecht en niet de mijne.

Verder ben ik voor het ontmantelen van alle Joodse lobby's in het Westen.

Laatst gewijzigd door Zoethout002 : 16 januari 2009 om 02:18.
Zoethout002 is offline  
Oud 16 januari 2009, 02:26   #110
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat zou Israël volgens u moeten doen, dat als resultaat zou hebben, dat zowel de Hamas en de Hesbollah hun heilige eed (bij Allah) om Israël te vernietigen zouden intrekken, en zo ingaan tegen hun eigen visie op wat de koran predikt.

Iedereen mag antwoorden.

Paulus.
Bent U daar wéér met die heilige eed mijn beste....

U wéét toch zeker dat die heilige eed volgens U destijds door hamas en hezbollah zijn gezworen om hun onderdrukkers te vernietigen....

Wéét U,als Israel het palestijnse volk behandeld zoals het verdiend behandeld te worden zowel hamas als hezbollah die eed nooit hadden hoeven af te leggen.....

Overigens mijn beste, kijk eens in het oude testament en de torah waarin uitvoerig beschreven staat hoe de israelische stammen hun vijanden dienden te vernietigen om alzo hun het beloofde land eigen te maken...

Dat waren ook heilige eden tegenover hun god Jaweh die zij moesten zweren...

Wat is het verschil eigenlijk mijn beste,de joodse die Uw leidraad zijn gezien Uw christelijke opvoeding en voor U volkomen normaal blijken te zijn,of de palestijnse die destijds dit hebben gezworen om van hun onderdrukkers verlost te worden,en die voor U not done blijken te zijn....

Citaat:
Hamas' political leader Khaled Meshal on Monday said Hamas would accept a Palestinian state in the West Bank and Gaza Strip along Israel's pre-1967 borders, and would grant Israel a 10-year hudna, or truce, as an implicit proof of recognition if Israel withdraws from those areas.

Meshal's comments were one of the clearest outlines Hamas has given for what it would do if Israel withdrew from the territories it captured in the 1967 Six Day War. He suggested Hamas would accept Israel's existence alongside a Palestinian state on the rest of the lands Israel has held since 1948.
However, Meshal told reporters in Damascus that Hamas would not formally recognize Israel.
bron

@Ministe Van Agitatie, bedankt voor de bron....

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 januari 2009 om 02:42.
Svennies is offline  
Oud 16 januari 2009, 07:54   #111
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bent U daar wéér met die heilige eed mijn beste....

U wéét toch zeker dat die heilige eed volgens U destijds door hamas en hezbollah zijn gezworen om hun onderdrukkers te vernietigen....

Wéét U,als Israel het palestijnse volk behandeld zoals het verdiend behandeld te worden zowel hamas als hezbollah die eed nooit hadden hoeven af te leggen.....

U bevestigd slechts wat ik zeg, zonder te antwoorden op mijn vraag, die nohthans zeer prngend is voor Israël en de militaire actie van vandaag verantwoord.

Citaat:
Overigens mijn beste, kijk eens in het oude testament en de torah waarin uitvoerig beschreven staat hoe de israelische stammen hun vijanden dienden te vernietigen om alzo hun het beloofde land eigen te maken...

Dat waren ook heilige eden tegenover hun god Jaweh die zij moesten zweren...
Dat is niet waar.

Citaat:
Wat is het verschil eigenlijk mijn beste,de joodse die Uw leidraad zijn gezien Uw christelijke opvoeding en voor U volkomen normaal blijken te zijn,of de palestijnse die destijds dit hebben gezworen om van hun onderdrukkers verlost te worden,en die voor U not done blijken te zijn....

bron

@Ministe Van Agitatie, bedankt voor de bron....

1 Ik ben helemaal niet christelijk opgevoed.

2 Het verschil is dat ik met feiten aandraaf op zoek naar een oplossing en jij met leugens. De Joodse leiders zweren helemaal niks.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 januari 2009 om 07:54.
Paulus is offline  
Oud 16 januari 2009, 09:31   #112
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Iedereen mag antwoorden.

Paulus.
Blijkbaar wil u enkel een antwoord lezen dat u ook zint.
hier is al meerdere malen geschreven dat het lot van de palestijnen moet verbeteren. Zolang israel de controle over het gebied niet afgeeft is het volgens internationaal recht verantwoordelijk voor het hele gebied, en zou het moeten toezien dat al de burgers onder zijn toezicht gelijk behandeld worden.
Mensen die het goed hebben, en iets te verliezen hebben, zijn veel minder radicaal. De steun voor de radicale bewegingen zal afnemen, en de dreiging verminderen.
Dit zal lang moeten volgehouden worden, misschien wel zolang als de huidige methode van onderdrukking en behandeling als "untermensch" Je kan nu éénmaal het onrecht van tientallen jaren niet rechtzetten op een paar maanden.

Een kleine oefening:
Onder welke voorwaarden zou jij bereid zijn om een zelfmoordaanslag te plegen voor één of andere voor u belangrijke zaak ?
Het eerste aantwoord zal waarschijnlijk "nooit" zijn.
Denk verder, je hebt niks, nauwelijk eten genoeg, geen voldoende medsische verzorging, geen werk, geen uitzicht op verbetering, kortom niet veel om naar uit te zien. Waarschijnlijk zal je nog steeds geen aanslag beramen.
Je verliest familie, vrienden die niets misdaan hebben bij willekeurige vergeldingsakties van israel, het besef groeit dat iedereen zowat het volgende slachtoffer kan zijn van deze blinde vergelding. Je beseft dat je ongewild aan het meedoen bent met een russische roulette. En je weet wat je mogelijkheden zijn, geluk hebben en in miserie oud worden, pech hebben en omkomen bij een blinde actie of de derde weg, troost zoeken in geloof, luisteren naar de fundi's, en er zelf een einde aan maken mits een statement, en wraak nemen op dezelfde manier als de gehate bezetter/onderdrukker door ook willekeurige slachtoffers te zoeken, en die mee te nemen in de dood.

Beide kanten zijn elkaar meer dan waard qua onmenselijkheid, alleen mag je van israel verwachten dat het zich niet gedraagt als een schrurkenstaat en niet aan staatsterrorisme doet, en enige terughoudenheid aan de dag legt tov de burgers die onder haar controle vallen. Ook de tellers van de slachtoffers geven een veelvoud aan palestijse kant, wat een maat is voor de bloeddorstigheid van het schurkenregime in israel, die zelfs de bijbelse oog om oog, tand om tand niet meer voldoende acht om zijn wraak te koelen.

Bovendien heeft het superieur westen al voor minden schendingen van internationale verdragen en mensenrechten een land binnengevallen, en andere landen tot schurkenstaat gedegradeerd. Niemand kan argumenten aandragen waarom israel niet volgens dezelfde normen zou gewogen en behandeld moeten worden. Deze gewilde twee maten en twee gewichten methode van het westen kan objectief slecht genade vinden in de ogen van islamofobe mensen en verenigingen. Het is wel een mooi geschenk aan de fundis, die hierdoor geen moeite hebben om mensen met terechte en juiste argumenten te overtuigen dat het westen anti-islam is, en de islam wil vernietigen.
spherelike is offline  
Oud 16 januari 2009, 11:02   #113
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
hier is al meerdere malen geschreven dat het lot van de palestijnen moet verbeteren. Zolang israel de controle over het gebied niet afgeeft is het volgens internationaal recht verantwoordelijk voor het hele gebied, en zou het moeten toezien dat al de burgers onder zijn toezicht gelijk behandeld worden.
Mensen die het goed hebben, en iets te verliezen hebben, zijn veel minder radicaal. De steun voor de radicale bewegingen zal afnemen, en de dreiging verminderen.
Dit zal lang moeten volgehouden worden, misschien wel zolang als de huidige methode van onderdrukking en behandeling als "untermensch" Je kan nu éénmaal het onrecht van tientallen jaren niet rechtzetten op een paar maanden.

Een kleine oefening:
Onder welke voorwaarden zou jij bereid zijn om een zelfmoordaanslag te plegen voor één of andere voor u belangrijke zaak ?
Denk verder, je hebt niks, nauwelijk eten genoeg, geen voldoende medsische verzorging, geen werk, geen uitzicht op verbetering, kortom niet veel om naar uit te zien. Waarschijnlijk zal je nog steeds geen aanslag beramen.
Je verliest familie, vrienden die niets misdaan hebben bij willekeurige vergeldingsakties van israel, het besef groeit dat iedereen zowat het volgende slachtoffer kan zijn van deze blinde vergelding. Je beseft dat je ongewild aan het meedoen bent met een russische roulette. En je weet wat je mogelijkheden zijn, geluk hebben en in miserie oud worden, pech hebben en omkomen bij een blinde actie of de derde weg, troost zoeken in geloof, luisteren naar de fundi's, en er zelf een einde aan maken mits een statement, en wraak nemen op dezelfde manier als de gehate bezetter/onderdrukker door ook willekeurige slachtoffers te zoeken, en die mee te nemen in de dood.

Beide kanten zijn elkaar meer dan waard qua onmenselijkheid, alleen mag je van israel verwachten dat het zich niet gedraagt als een schrurkenstaat en niet aan staatsterrorisme doet, en enige terughoudenheid aan de dag legt tov de burgers die onder haar controle vallen. Ook de tellers van de slachtoffers geven een veelvoud aan palestijse kant, wat een maat is voor de bloeddorstigheid van het schurkenregime in israel, die zelfs de bijbelse oog om oog, tand om tand niet meer voldoende acht om zijn wraak te koelen.

Bovendien heeft het superieur westen al voor minden schendingen van internationale verdragen en mensenrechten een land binnengevallen, en andere landen tot schurkenstaat gedegradeerd. Niemand kan argumenten aandragen waarom israel niet volgens dezelfde normen zou gewogen en behandeld moeten worden. Deze gewilde twee maten en twee gewichten methode van het westen kan objectief slecht genade vinden in de ogen van islamofobe mensen en verenigingen. Het is wel een mooi geschenk aan de fundis, die hierdoor geen moeite hebben om mensen met terechte en juiste argumenten te overtuigen dat het westen anti-islam is, en de islam wil vernietigen.

Er zijn meer Palestijnen om het leven gekomen door Arabisch/Islamitisch geweld dan door Israelische acties.
Oud 16 januari 2009, 11:15   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Er zijn meer Palestijnen om het leven gekomen door Arabisch/Islamitisch geweld dan door Israelische acties.

1. Heeft u betrouwbare bronnen voor uw bewering?

2. Vindt u niet ook dat dit een bijzonder mager antwoord is op de (al dan niet subjectieve en/of 'vooringenomen') analyse die door spherelike werd gemaakt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 16 januari 2009, 11:35   #115
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jewish Hatred for Non-Jews (Gentiles)
http://www.youtube.com/watch?v=mp94fC8HUy0
Dat is de 100-Shaarim buurt,waar de anti-zionisten wonen.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 16 januari 2009, 11:36   #116
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Kijk ook eens naar zijn andere filmpjes:

The Most Disgusting Religion Known To Man!
Oud 16 januari 2009, 11:49   #117
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Gelezen op een blog vanwege een zekere F.M.

Vond het de moeite om te posten:

Citaat:
' De oorsprong van dit conflict is een kip-ei verhaal. Je kunt van Hamas vinden wat je wil net als van Israël. Feit is dat beiden geen duimbreed toegeven. Het heeft geen zin de gruweldaden van de een met die van de ander te vergelijken en dan goed te praten. Zoals Hamas de strijd voor het volk wil leveren doen ze dit op een misdadige manier: ze gaan door tot het bittere einde. Of er nou 1000 of 100.000 burgerdoden zijn, hoe meer hoe beter. Het komt hun propagandistisch gezien heel goed uit. Het zou echter van oneindig meer moed getuigen als zij alles deden om de Palestijnen verder leed te besparen. Stoppen met vechten. Geen raketten meer op Israël afschieten. Los van de beelden die zeker als propaganda bedoeld kunnen zijn, kom je met logisch redeneren ook een eind. Waar kan Hamas wapens verstoppen? Niet in voor de bevolking veilig geïsoleerde opslagplaatsen. Tussen de burgers valt het niet op, in woonhuizen, moskeeën, bij VN gebouwen. Uitstekende locaties. Waar anders? Israël's leger heeft immers alles in kaart. Hamas kan niet in open ruimte strijden, daar hebben ze de wapens niet voor. Waar doen ze het dan? Tussen de burgers, woonhuizen, etc. Onopvallend en beschermd door de massa. Dit is een logische manier van strijden anders hadden ze deze oorlog allang verloren. Dit tart de mensenrechten en de Geneevse Conventies. Zij gebruiken burgers, gewonden en doden, de meest kwetsbaren - kinderen, dood of levend als strijdmiddel. Hun leiders hebben gezegd -bepaald- dat het de strijd van het hele Palestijnse volk is, dat iedereen bereid is om te sterven. De ene keer laten ze via Al Jazeera zien hoe burgers een woning beschermen, even later zie je weer een eindeloze herhaling van slachtoffers voorbij komen. Dit praat niets goed van wat Israël doet, maar doe niet naïef\romantisch over Hamas. De bevolking van Gaza is als een sekte gegijzeld door haar eigen leiders die alleen de martelaren dood willen sterven. '
Oud 16 januari 2009, 11:54   #118
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Heeft u betrouwbare bronnen voor uw bewering?

2. Vindt u niet ook dat dit een bijzonder mager antwoord is op de (al dan niet subjectieve en/of 'vooringenomen') analyse die door spherelike werd gemaakt?
Ik kan daar geen absolute cijfers van geven want die zijn niet opeenbaar, wel heb ik eens het getal gehoord van enige duizenden tot 10.000 doden alleen al in Jordaanse burgeroorlog, toen Koning Hoessein de PLO uit zijn land schopte.

Verder waren er nog "interne conflicten" in Libanon, Tunesië en Egypte en tussen Hamas en Fatah, waarvan ook geen cijfers bekend zijn.

Overgens vind ik dat deze 1000 dodener 1000 teveel zijn, net als de 1200 Israelische doden tussen 2000 en 2008.
Oud 16 januari 2009, 11:55   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht

Een kleine oefening:

Ingekaderd! Een diepgaande post die de kern van het probleem op een eenvoudige en aanschouwelijke manier duidelijk maakt. Moge hij tot bezinning leiden bij eenieder die zijn geweten uitschakelt of naar een duister hoekje verbant in functie van politieke doeleinden. Dank je, spherelike.
Oud 16 januari 2009, 11:58   #120
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gelezen op een blog vanwege een zekere F.M.

' De oorsprong van dit conflict is een kip-ei verhaal. Je kunt van Hamas vinden wat je wil net als van Israël. Feit is dat beiden geen duimbreed toegeven. Het heeft geen zin de gruweldaden van de een met die van de ander te vergelijken en dan goed te praten. Zoals Hamas de strijd voor het volk wil leveren doen ze dit op een misdadige manier: ze gaan door tot het bittere einde. Of er nou 1000 of 100.000 burgerdoden zijn, hoe meer hoe beter. Het komt hun propagandistisch gezien heel goed uit. Het zou echter van oneindig meer moed getuigen als zij alles deden om de Palestijnen verder leed te besparen. Stoppen met vechten. Geen raketten meer op Israël afschieten. Los van de beelden die zeker als propaganda bedoeld kunnen zijn, kom je met logisch redeneren ook een eind. Waar kan Hamas wapens verstoppen? Niet in voor de bevolking veilig geïsoleerde opslagplaatsen. Tussen de burgers valt het niet op, in woonhuizen, moskeeën, bij VN gebouwen. Uitstekende locaties. Waar anders? Israël's leger heeft immers alles in kaart. Hamas kan niet in open ruimte strijden, daar hebben ze de wapens niet voor. Waar doen ze het dan? Tussen de burgers, woonhuizen, etc. Onopvallend en beschermd door de massa. Dit is een logische manier van strijden anders hadden ze deze oorlog allang verloren. Dit tart de mensenrechten en de Geneevse Conventies. Zij gebruiken burgers, gewonden en doden, de meest kwetsbaren - kinderen, dood of levend als strijdmiddel. Hun leiders hebben gezegd -bepaald- dat het de strijd van het hele Palestijnse volk is, dat iedereen bereid is om te sterven. De ene keer laten ze via Al Jazeera zien hoe burgers een woning beschermen, even later zie je weer een eindeloze herhaling van slachtoffers voorbij komen. Dit praat niets goed van wat Israël doet, maar doe niet naïef\romantisch over Hamas. De bevolking van Gaza is als een sekte gegijzeld door haar eigen leiders die alleen de martelaren dood willen sterven. '

Vond het de moeite om te posten:
Een goede analyse!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be