![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() Dat zou ik niet durven beweren. Oorlogslogica staat ook voor handel in en handel uit (embargos). Oorlog brengt op. Oorlog verdoezelt binnenlandse problemen. Oorlog is het perfecte excuse voor hoge belastingen en geldcreatie (ontwaarding). Oorlog is het perfecte middel om andersdenkende mensen op één lijn te krijgen. Oorlog is onlosmakelijk verbonden aan de huidige vorm van internationale politiek. Oorlogslogica is een symptoon ! Niet de ziekte.
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"NIKS ... dat de moeite van het verdedigen waard is".
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al is het maar het vrij, betaalbaar en kwalitatief onderwijs voor ieder kind. Dat dit echter niet met geweld kan, daar ben ik 't ten dele met je eens. Opsluiting van misdadigers is ook een vorm van geweld. Alle geweld uitbannen is een utopie, maar de gewelddadigheden kunnen tenminste voldoen aan de punten zoals gesteld in de Universele Rechten van de Mens. Oorlog voeren totaal illegaal maken is ook een utopie. Het afdwingen kan (in de huidige wereld) enkel gewelddadig en ergens moet je er toch rekening mee houden dat ook wij ons democratisch gedachtengoed zullen moeten verdedigen. En is het niet ons gedachtengoed, dan zijn 't onze kinderen. Er is dus veel te verdedigen. En we zouden daar ook eens een begin aan kunnen breien aangaande dit conflict. Of te wel. Beide kampen gelijkwaardig behandelen. Democratie eisen in de volledige regio, en ze dan begeleiden naar een compromis, zodat geweld naar de achtergrond verdwijnt.
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat leest hij niet verkeerd. Het is een discussietactiek als een ander om woorden van de discussiepartner bewust verkeer op te pakken, te verdraaien en ze dan als een feit neer te zetten. Een tactiek die deze poster dagelijks toepast, zoals tientallen voorbeelden hier aantonen. Een beetje doorzichtig, en geen goede reclame voor zijn standpunt, dat op die manier blijkt geen betere argumenten te hebben dan dit soort technieken. Maar toch altijd goed om een paar minder begaafde medemensen in de hoek te drummen.
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten allemaal wat voor regime daar nu aan de macht is. Ondermeer dank zij de niet-aflatende Israëlische moordcampagnes kunnen we ons aan meer van dat soort regimes verwachten waar de Arabische "man in de straat" de macht gegrepen heeft.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 januari 2009 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een vraagje. Zijn deze twee plannen/voornemens niet tegenstrijdig?: Citaat:
Citaat:
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks persoonlijk, maar het is niet de eerste keer dat ik dergelijke "campagne van desinformatie" zie verschijnen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 16 januari 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zet je bij op de lijst van posters uit beide kampen die niet alleen hun emotie uiten maar ook een oplossing nastreven.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 januari 2009 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Ik zou in elk geval nederig vragen of mijn troepenmacht deel mag uitmaken van de internationale troepenmacht (met dien verstande dat 'mijn' leger alleen in 'eigen' gebied opereert), en de 'tekenen van agressie' betreffen ook, en misschien zelfs in de eerste plaats, de hard-liners die zich tussen 'mijn eigen' onderdanen bevinden. Om het plan voor 'mijn' onderdanen aanvaardbaar te maken zal het wellicht toch nodig zijn een eigen legermacht te behouden. Ik zou wellicht wèl de dienstplicht afschaffen, of op z'n minst uitgebreide keuze-mogelijkheden voor gewetensbezwaarden voorzien: burgerdienst dus. Op termijn zou het interessant kunnen zijn 'mijn' troepenmacht te integreren in een regionale samenwerkingsverbanden, onder andere met het oog op de bestrijding van de piraterij rond de Hoorn van Afrika en interventie in Darfur. Ook samenwerking met NAVO-landen als Griekenland en Turkije behoort tot de mogelijkheden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al blijf ik er wel van overtuigd dat 'geweld' alleen aanvaardbaar is als �*lle andere middelen ter verdediging wèrkelijk zijn uitgeput. Bovendien zijn er ook vormen van geweldloze verdediging mogelijk, zowel op individueel als op collectief vlak. Er moet alleszins meer onderzoek worden gedaan naar vormen van 'collectieve Aïkido' ![]()
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk gemakkelijk de veiligheid van miljoenen mensen op het spel te zetten wanneer je er zelf niets mee te maken hebt. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent toch geen racist? |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag me altijd suggesties PB-en, maar alleen posters vermeld in berichten onder mijn avatar dragen het waarmerk "beoordeeld en goedgekeurd door E. Gidius". ![]()
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 januari 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, het is niet de eerste keer dat de heer Ostyn de meest beestachtige oorlogsmisdaden van Israel goedpraat. 1000 doden, waarvan de helft(!) onschuldige burgers - bijna een derde kinderen (!!!) : pure gerechtigheid volgens onze goede christen Ostyn. Ik hoop dat hij ooit zijn eigen monsterachtigheid inziet, en zich heel diep schaamt.
|
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, voor veel mensen zijn feiten en rationaliteit volledig ondergeschikt aan primaire emoties. |
|
![]() |
![]() |
#178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarnaast zitten hier ook nogal wat forumvarianten van de Schreibtischmorder die koeltjes en pragmatisch onnoemelijke slachtpartijen goedschrijft.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 januari 2009 om 15:09. |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Maar het zal u ongetwijfeld mateloos storen daarop gewezen te worden. |
|
![]() |