![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En inderdaad, je zegt het zelf: een keuze. Bij die keuze zitten ook aspecten die minder leuk zijn, maar dat maakt het niet "opgelegd".
![]() |
![]() |
#442 |
Minister
|
![]() ja how ge moogt natuurlijk niet zomaar veranderen, maar als ge merkt dat een richting gewoon écht niks voor u is dan kunt ge beter veranderen eh. konstant opgeven en opnieuw beginnen is inderdaad de boel voor uzelf verknallen.
![]() |
#443 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nu je hebt natuurlijk ook mensen die bovennatuurlijk intelligent zijn... ik ken er meer die zich zo voordoen...maar er schijnen er ook te zijn die dat echt zijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wat is "echt niks voor u" hoe ga je dat ooit weten? één ding is zeker als afgestudeerde (nyn-tavek) ben je heel blij met je gemaakte keuze... zelf al werk je ergens dat helemaaaaaal niks te maken heeft met wat je studeerde (niet nyn en tavek maar er zijn voorbeelden genoeg; je kent er wel een paar neem ik aan).
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
|
![]() Hyperintelligent of niet: niemand wordt geboren met allerlei kennis in zijn hoofd over bv de laatste neurologische onderzoeksbevindingen bij ontwikkelingspsychologie van bejaarden. Je zal toch iéts moeten doen om die kennis daar te geraken, en dat iets zal meer zijn dan het boek eenmaal dicht op je bureau leggen en dmv handoplegging de stof erin in je hoofd proberen over te brengen.
Iedereen moet het vak toch op z'n minst eenmaal lezen dus. Zoniet stel ik me ernstige vragen bij de examenvragen. ![]() Dat eenmaal lezen is wat ik onder blokken versta ![]() ![]() Echt blokken betekent lezen en leren (herhalen, herhalen en ... herhalen). Daar ben ik te lui voor geworden maar ik zou het bij sommige vakken wel moeten doen. En volgens mij bedoelen de meeste mensen dit met blokken, alleen heeft de ene er veel meer tijd voor nodig (en herhaling) dan de ander. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 januari 2009 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een dip. Ik zou er weer mee willen stoppen. Verdomme, ik heb altijd de goede keuzes gemaakt - waarom kon ik dat deze keer niet?
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat maar om 4 vakken trouwens. Men neme de ochtend voor het examen zo'n "studentensamenvatting" vast (die ik nooit vertrouw, maar it does the trick in noodgevallen). Je bladert dat door, bekijkt de belangrijkste termen, en in een uurtje ben je klaar. Op het examen brouw je daar wat rond op basis van voorkennis die je had. Lukt dat niet, dan ga je het alsnog moeten blokken in tweede zit.
![]() |
![]() |
#448 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Nee nee serieus ik wou dat dit mogelijk was voor sommige vakken bij mij maar ik mag het vergeten. 4 vakken is niet veel trouwens ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet echt te spreken over de opleiding psychologie.
Die zit mijns inziens volledig verkeerd in elkaar. In ieder geval duurt ze veel te lang voor wat je er maar ziet. Het is in ieder geval een aanrader voor iedereen die zonder al te veel energieverbruik een universitair diploma wil halen. Dat staat in schril contrast met de praktijk, die ik als zwaar en moeilijk beschouw.
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb trouwens wel flink wat geblokt hoor, vergis je niet. Ik ben geen Groentje-18 die alles van de eerste keer onthoudt - begrijpen ja, na 500 bladzijden niet alles door elkaar beginnen gooien: nee. Maar hoeveel maand op een academiejaar ben je eigenlijk actief? In de studie psychologie alvast niet veel. En na 5 jaar kom je met bijzonder weinig vaardigheden de praktijk in gewandeld. Spijtig.
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thuis
![]() Ben er vrij zeker van dat ik geslaagd ben, alé, eigenlijk twijfel ik er niet echt over. Maar in welke mate...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() go kiki!
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Doorbijten schattie, dan heb je er achteraf eens zo veel plezier van. Troost je, in je werk ga je dat later ook tegenkomen... Zo zit ik me hier bijvoorbeeld al drie uur het hoofd te breken over een verkeerde lossing. ![]()
![]() |
![]() |
#454 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Makkelijk studeren maar toch een fikse tweede zittijd hebben... hier klopt toch iets niet...
![]() |
![]() |
#456 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Ik weet niet goed, heb meer kunnen beantwoorden dan ik dacht, ik had geluk dat veel vragen uit die hoofdstukken kwamen die ik kon, ik denk een lichte buis Laatst gewijzigd door toccata : 16 januari 2009 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Alé ofwel lichte buis ofwel lichtelijk derdoor ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
|
![]() Citaat:
Tweede zit doen kan een bewuste keuze zijn Kim of het gevolg van (zelfgekozen) omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |