![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik werd echter daadwerkelijk "in de zak gezet" door Noord-Hollanders en vernam met grote regelmaat gelijksoortige ervaringen in mijn Vlaamse businesskring. Van oplichting door Walen is mij geen enkel verhaal bekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() De vraag is in hoeverre ik daar rekening mee moet houden. Ik krijg regelmatig het verwijt dat ik te fel ben richting de Vlamingen. Die arme drommels zouden er ook niks aan kunnen doen, het is allemaal de schuld van Belgique. Naar mijn smaak bedekken teveel Nederlanders de Vlaamse hollandofobie met de mantel der liefde. Zo ben ik dus niet. Als iemand mij slaat, dan sla ik terug, en hou ik geen rekening met diens slechte jeugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kennelijk niet voor de Noord-Hollander. Die houdt van belazeren. Dat woord bestaat trouwens enkel in het Hollands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U begrijpt dit niet omdat u beiden van het kortzichtig standpunt vertrekt dat een Verenigd Limburg inhoudt dat er ook Verenigde Nederlanden moet zijn. U bent toch zeker dat u liberaal bent? Want voor zogezegde liberalen, loopt u beiden al achter. Grootlimburg is zich nu reeds het aan vormen, maar u hebt het nog steeds niet door. Samenwerking tussen de beiden Limburgen neemt steeds grotere en vooral hechtere vormen aan. Maar wij doen dat in stilte en maken daar niet zoveel kabaal over. Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() system,
Limburg wilt één zijn OK maar waar staat ergens dat ze een aparte onafhankelijke staat willen zijn? mss wil jij dat, maar niet de andere Limburgers. anders kan je mss alle staten ontbinden in kleine staatjes volgens de regio's/provincies (terug naar de middeleeuwen waar je mss nog in leeft) |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
er is een grotere kans op een verenigd Nederland dan een Groot-Limburg. Vlaanderen op zich stelt totaal niets voor en de grootmachten (Frankrijk en Duitsland) zullen aan ons trekken. liever bij Nederland met behoud van taal, cultuur en identiteit (Limburger, West-Vlaming, Oost-Vlaming, Antwerpenaar en Zuid-Brabander) ipv bij Frankrijk en Duitsland met verlies van taal, cultuur en identiteit. aan jouw de keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er heersen in Vlaanderen inderdaad veel te veel misconcepties over het noorden, en die grenzen soms aan 'ollanderhaat (als ze die grens al niet oversteken). Maar "calvinistisch" zal heus geen onderdeel uitmaken van de vijf trefwoorden die Jefke-met-de-pet zal opnoemen bij het woord "Nederlander". De volgende maken veel meer kans: - "Ze kunnen toch niet normaal spreken!" - "Ze zijn enorm slecht in spelling!" - "Ze weten niet wat lekker eten is!" - "Ze zijn luidruchtig!" - "Ze zijn arrogant!" - "Ze zijn gierig!" Als er al een verwijzing naar godsdienst zal komen, dan zal het eerder iets zijn in de trant van "Ze zijn toch veel godsdienstiger dan wij!" (een misvorming door het gegeven dat we de EO-uitzendingen hier ook kunnen ontvangen en er bij ons daarvoor geen equivalent is). Maar het argument van het "Nederlandse calvinisme" is gewoonweg veel te intellectueel/intellectualistisch om in de dagelijkse praktijk frequent als bezwaar tegen "Ollanders" aangetroffen te worden. Ik vermoed zelfs dat de meeste Vlamingen zonder al te veel scholing wel zullen weten dat "Nederland protestants is", maar van dat calvinisme, dat is vaak al veel te specifiek. Niet dat Jefke-met-de-pet dom is: hij is gewoonweg niet met dergelijke kwesties bezig. (Intelligente mensen, geschoold of niet, vegen met dergelijke godsdienstargumenten toch sowieso hun voeten.) Het lijkt me dan ook vooral iets voor de anti-Ollanders op dit forum, die nu eenmaal verplicht zijn een intellectuele legitimering te geven voor hun 'Ollanderhaat - een 'Ollanderhaat die uiteraard voor de meesten onder hen in het teken staat van hun verdediging van het Heilige en Ondeelbare Belgische Vaderland. Maar toegegeven: ook sommige Vlaamsgezinden laten er zich soms mee vangen.
Laatst gewijzigd door Burkide : 18 januari 2009 om 17:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan was Michel toch van een ander kaliber. En vrije onfhankelijke liberaal! Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al met al blijft er niet veel Vlaanderen over. Een hereniging betekent volledige verhollandsing en moet koste-wat-kost worden voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
mss denken de Vlamingen dat, maar ik niet. Vlaanderen kan leren van Nederland (topsport, ondernemingszin) en omgekeerd (sociale zekerheid, onderwijs). Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 januari 2009 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |