Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 13:09   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Texaco bijvoorbeeld is ook van een Israël
Dank u voor de tip!

Heb je daar meer informatie over?

Citaat:
net zoals tal van grote hotelketens.
Heb je namen?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 13:10.
E. Gidius is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:11   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Men brengt specifiek die producten onder de aandacht, omdat het producten zijn die gekweekt worden in de kolonies. Die sinaasappelen, wijn, etc... zijn inderdaad maar een beperkt deel van de hele Israëlische economie, maar politiek wel het meest geladen. Door deze producten te kopen, maak je de bezetting van Palestijnse dorpen, en de bouw van kolonies financiëel lonend.
Maar blijkbaar vinden sommigen hier dat hun sinaasappel des te sappiger smaakt, als ze weten dat daar een Palestijnse dorp voor platgewalst is...
Ah ok Ik leer hier nog bij.
Savatage is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:17   #63
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hier is alvast wat meer info te vinden: http://www.boycotisrael.info/html/lijstProducten.htm.

Maar lang niet volledig. Ik probeer je van dienst te zijn en meer nuttige info te vinden.

Edit: http://www.mecanopolis.org/?p=2809 bevat ook heel wat nuttige info over Israëlische produkten.
Uit de 2de lijst blijkt weer duidelijk dat Israel en de USA echte communicerende vaten zijn.
Diegenen die op Obama rekenen voor een oplossing, zullen bedrogen uitkomen.
Israel is in se een groot uitgevallen militaire basis van de Amerikanen in het Midden-OOsten. Die gaan ze dus niet opgeven.

Laatst gewijzigd door Gilette : 18 januari 2009 om 13:20.
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:21   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Uit de 2de lijst blijkt weer duidelijk dat Israel en de USA echte communicerende vaten zijn.
Het moment om je eens te zeggen dat ik je onderbouwde bijdragen en je inzicht waardeer. Je bent een aanwinst voor dit forum! (of was je hier vroeger als eens onder een andere naam?)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 13:22.
E. Gidius is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:24   #65
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Die komen er niet omdat er blijkbaar geen goede reden voor is.
Ik vind dat er voor jouw petitie ook geen goede reden is maar bon...

Mensen in hun vrije keuzen laten, noem ik dat.
Kim is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:24   #66
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de mensen kan niemand met terroristen een oplossing vinden (men moet haast al knettergek zijn dat te proberen, zeker als die van de daken blijven roepen dat de vernietiging van hun tegenstander het allerhoogste doel is)...

En volgens sommigen kiest een volk dat terroristen als leiders kiest voor terreur...
de mensen is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:24   #67
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar vinden sommigen hier dat hun sinaasappel des te sappiger smaakt, als ze weten dat daar een Palestijnse dorp voor platgewalst is...
Je insinueert sadisme bij de voorstanders van Israël.
Is dat niveau?
Oud 18 januari 2009, 13:28   #68
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Het moment om je eens te zeggen dat ik je onderbouwde bijdragen en je inzicht waardeer. Je bent een aanwinst voor dit forum! (of was je hier vroeger als eens onder een andere naam?)
Bedankt! Het zal je zeker verbazen dat ik als uitgesproken rechtse zionisme-kritisch ben ...
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:39   #69
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Is dat niveau?
Spijtig genoeg blijkt dat wel de realiteit te zijn:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=50
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:45   #70
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt! Het zal je zeker verbazen dat ik als uitgesproken rechtse zionisme-kritisch ben ...
Sommigen beweren dat sommige extreem rechtsen (of hun familie) een 'zwart verleden' hebben en de nederlaag van de uitroeier van de Joden niet kunnen slikken.

Zou dit kloppen?
de mensen is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:50   #71
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Volgens de mensen kan niemand met terroristen een oplossing vinden (men moet haast al knettergek zijn dat te proberen, zeker als die van de daken blijven roepen dat de vernietiging van hun tegenstander het allerhoogste doel is)...

En volgens sommigen kiest een volk dat terroristen als leiders kiest voor terreur...
Dat er tussen de Hamas terroristisch crapuul zit wil ik best aannemen. Langs de andere kant, die terroristen werden democratisch verkozen door de bevolking omdat ze blijkbaar geen andere uitweg zien. De strijd gebeurt immers met ongelijke wapens. Als je niet kan genieten van de militaire en financiele support van de Amerikanen, dan doe je het met de middelen die je hebt. Voor veel Palestijnen is dat dus het fanatisme van die-hard religieuze fanaten, die bij gebrek aan degelijk wapentuig, geen andere opties hebben dan wat het Westen omschrijft als terroristische methodes.
Voor mijn zijn de Israelische methodes niet minder terroristisch. Heb je hun terreurdaden van de laatste weken gemist? Ik niet : dagelijks zag ik beelden van kapotgeschoten kinderen. Voor mij is dat ook terrorisme.

Als je dan ziet dat de Israelis systematisch de grenzen verlegd hebben en aan gebiedsroof deden, dan kan dit evenzeer omschreven worden als de vernietiging van hun tegenstander als hun hoogste doel.

Wat ik wil zeggen is : het terreur van de ene is niet minder dan het terreur van de andere omdat je er een mooier woordje opkleeft. Er zijn ook nog de dodenstatistieken.

En nog : ik baal van de islam. Desondanks begrijp ik het doen en laten van de Palestijnen.
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 13:59   #72
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit dat berichtje blijkt helemaal geen genoegdoeniing uit het zogenaamd afkomstig zijn van die producten vanop vroeger platgewalste Palestijnse dorpen.
Oud 18 januari 2009, 14:40   #73
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Sommigen beweren dat sommige extreem rechtsen (of hun familie) een 'zwart verleden' hebben en de nederlaag van de uitroeier van de Joden niet kunnen slikken.

Zou dit kloppen?
Ik ga u waarschijnlijk teleurstellen : toen de oorlog uitbrak waren mijn ouders 2 jaar oud en niet politiek actief (zijn ze nooit geweest). De grootouders waren van zo'n eenvoudige komaf dat als je hen had gevraagd wat 'zwarte' betekent, ze ongetwijfeld met 'een Kongolees' zouden geantwoord hebben.
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 15:33   #74
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Is dat niveau?
Sadisme niet, toch niet bij de meerderheid. Het bewust kweken en onderhouden van een blinde vlek wel.
Oud 18 januari 2009, 15:41   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sadisme niet, toch niet bij de meerderheid. Het bewust kweken en onderhouden van een blinde vlek wel.
Bij een minderheid wel dus?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 januari 2009, 16:20   #76
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hola, je bent weer de pedalen aan het verliezen. Ik beoordeel als buitenstaander en kan enkel vaststellen dat het wapenarsenaal van Hamas van speelgoedkaliber is in vergelijking met de oorlogs- en vernietingsapparatuur van Israel dat tot de tanden toe bewapend is (door dezelfde leverancier als die die Irak platbombardeerde : de USA van Bush en zijn Halliburton-buddies (vrijwel allemaal joden).
Indien Israel in Gaza vergelijkbare middelen had ingezet als Bush in Irak zou Gaza van de kaart geveegd zijn en Israel niet een beetje failliet zijn (zoals het al jaren is) maar compleet failliet
Citaat:
Die verroeste oude brol maakt minder doden dan de jaarlijkse verkeersdoden.
Omdat een groot deel van de Israelis met schuilkelders leven (ik heb de twijfelachtige eer gehad ze ook te moeten gebruiken daar)
Citaat:
Bovendien spreek ik van genocide omdat de Israel doelbewust een vernietingsoperatie voeren.
Over genocide spreken bij 1500 doden is ontwaarding van dat begrip: Irak met 1.700.000 doden, d�*t was een genocide. Rwanda met meer dan 1.1000.000 doden, d�*t is een genocide.

Hamas kondigt steeds weer de (in haar oprichtingscharter vermelde) vernietiging van israel aan, niet Israel de vernietiging van Palestina: wie plant er dan genocide?
Citaat:
Ze weten dat Gaza het dichtsbevolkte gebied ter wereld is, ze weten dus zeker goed dat er heel veel burgerslachtoffers (waaronder veel kinderen) gaan vallen.
Hamas weet dat even goed en toch gebruiken ze Gaza als oorlogsbasis, ipv zich in te graven in agrair gebied.
Citaat:
Ik trek helemaal geen partij voor Hamas, maar dat excuus dat die kinderen collateral damage zijn omdat Hamas ze als schild gebruikt , neem ik niet. Waar moeten ze zich verstoppen : ze zitten bij wijze van spreken opeen!
De Gazastrook is niet enkel stadsgebied, maar toch is het van de stedelijke gebieden dat Hamas zich bedient om Israel te beschieten, niet van het (toegegeven) kleine agrarisch gebied. Dat is kinderen en vrouwen gebruiken als schild.
Citaat:
Dat weten de Israelis ook. Vandaar dat ik terecht spreek van vernietigingsoperatie. Niet alleen door het koud afmaken, ook door het vernietigen van heel de infrastrcutuur tot en met hospitalen.
Wat Hamas doet met Gaza is een zelfmoordactie, met onvrijwillige zelfmoordenaars.
Niemand verplicht Hamas steden, scholen en hospitalen als militaire uitvalspunten, steunpunten en refuges te gebruiken. Waarom doen ze het? Elke "martelaar" voor de zaak is mooi meegenomen voor Hamas en Paliwood zorgt er wel voor dat je elk spetje bloed ziet (en van een Photoshoptrucage is Paliwood ook niet vies, dat is al ruim bewezen
Citaat:
Off all people zouden de joden toch beter moeten weten. Na wat hun ouders en grootouders meegemaakt hebben spiegelen ze zich aan de voormalige beulen van hun ouders. Bij mij hoeven ze alvast niet meer te komen slijmen met hun Holocaust-geweeklaag. Ze zijn geen haar beter en gebruiken het oeverloos heroprakelen van de Holocaust enkel en alleen om hun zionistische agenda door te voeren : i.e. elke kritiek op het zionisme te smoren door de hedendaagse critici de mond te snoeren via het aanpraten van een collectief schuldgevoel voor iets waar wij niets mee te maken hebben.
Beeld je gewoon eens in dat veel joden sinds 1945 besloten hebben zich niet meer te laten doen, nooit meer.
Citaat:
Ook jij gebruikt die listige techniek, bij voorbeeld door hierboven bij een andere forummer flamingatistme aan nazisme te linken.

Jouw vergelijking gaat ook niet op. Vlamingen zitten in dit gebied al langer dan 61 jaar. En Vlamingen hebben hun land ook niet gepikt van anderen, noch claimen ze hun land op basis van één of ander religieus dogma.
Vlamen staken de Rijn over en pikten dit land in van Galliers, van Kelten...
Het waren VNV, DeVlag en consorten die het flamingatisme aan nazisme linkten, de partijtjes die Blood &Honour steunen, die naar Stekene en Lommel gaan, niet ik, niet de joden.
Citaat:

Als die Israelis last hebben van die raketten in hun achtertuin, dat ze dan teruggaan van waar ze komen.
Ethnic cleansing dus, onder bedreiging van raketten?
Citaat:
Het zijn trouwens allemaal immigranten, dus dat ze maar naar elders migreren waar het veiliger is. Niemand heeft hen verplicht dat gebied te gaan koloniseren.
Koloniseren? "Mogen terugkeren" is juister als uitdrukking.

Er woonden daar joden in de tijd van Ur
Er woonden daar joden in de tijd van Mozes
Er woonden daar joden in de tijd van Babylon
Er woonden daar joden in de tijd van de Romeinen
Er woonden daar joden in de tijd van de eerste Arabische invallen
Er woonden daar joden in de tijd van de Koerdische invallen
Er woonden daar joden in de tijd van de Byzantijnse invallen
Er woonden daar joden in de tijd van de christelijke Kruistochtinvallen
Er woonden daar joden in de tijd van de Turkse invallen
Er woonden daar joden in de tijd van de tweede Arabische invallen
Er woonden daar joden in de tijd van het Brits mandaat

Citaat:
Ik zeg u dat de perceptie over Israel razendsnel aan het keren is. Mijn ogen zijn open gegaan nu ik dagelijks zie hoe ze er hun hand niet voor omkeren om zelfs VN-scholen vol kinderen op te blazen.

Waarom moeten joden trouwens persé een eigen uitverkoren-volk-staat hebben?

Een tekstje voor jou, van Herbert Pagani:

Citaat:
Le sionisme, c'est le nom d'un d'un combat de libération. " Nous, nous sommes les juifs de TOUS. A ceux qui me disent : " Et les palestiniens ? je réponds : "Je suis un palestinien d'il y a 2 000 ans. Je suis l'opprimé les plus vieux du monde". Je discuterai avec eux mais je ne leur céderais pas ma place. Il y a la-bas de la place pour deux peuples et pour deux nations. Les frontières sont a déterminer ensemble. Mais l'existence d'un pays ne peut en aucun cas exclure l'existence de l'autre.
Les options politiques d'un gouvernement, les erreurs commises par certains de ses dirigeants n'ont jamais remis en question l'existence d'une nation. Alors pourquoi Israël ? Quand Israël sera hors de danger, je choisirai parmi les juifs et mes voisins arabes, ceux qui me sont frères par les idées. Aujourd'hui, je me dois d'être solidaire avec tous les miens, même ceux que je déteste, au nom de cet ennemi insurmontable : le racisme. Descartes avait tord : je pense donc je suis, ça ne veut rien dire. Nous, ça fait 5 000 ans qu'on pense, et nous n'existons toujours pas. "Je me défends, donc je suis.

Herbert Pagani Novembre 1975...
http://ythebest.free.fr/pagani.htm
Dit is maar het laatste deel, kijk ook eens naar de volledige tekst: het lezen waard.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2009 om 16:39.
filosoof is offline  
Oud 18 januari 2009, 16:24   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nu uitgelekt (CNN) dat er ernstige misdaden tegen de menselijkheid zouden begaan zijn door de Israelische invallers in een bepaalde wijk in het getto van Gaza. Wellicht worden al deze klachten verzameld om vervolgens een zaak aanhangig te maken tegen Israel bij de Internationale Hof van Den Haag wegens het schenden van de mensenrechten door de Israelische joden.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:25.
system is offline  
Oud 18 januari 2009, 16:58   #78
Gilette
Banneling

Standaard

Le sionisme, c'est le nom d'un d'un combat de libération. " Nous, nous sommes les juifs de TOUS. A ceux qui me disent : " Et les palestiniens ? je réponds : "Je suis un palestinien d'il y a 2 000 ans. Je suis l'opprimé les plus vieux du monde". Je discuterai avec eux mais je ne leur céderais pas ma place. Il y a la-bas de la place pour deux peuples et pour deux nations. Les frontières sont a déterminer ensemble. Mais l'existence d'un pays ne peut en aucun cas exclure l'existence de l'autre.
Les options politiques d'un gouvernement, les erreurs commises par certains de ses dirigeants n'ont jamais remis en question l'existence d'une nation. Alors pourquoi Israël ? Quand Israël sera hors de danger, je choisirai parmi les juifs et mes voisins arabes, ceux qui me sont frères par les idées. Aujourd'hui, je me dois d'être solidaire avec tous les miens, même ceux que je déteste, au nom de cet ennemi insurmontable : le racisme. Descartes avait tord : je pense donc je suis, ça ne veut rien dire. Nous, ça fait 5 000 ans qu'on pense, et nous n'existons toujours pas. "Je me défends, donc je suis.

Herbert Pagani Novembre 1975...
http://ythebest.free.fr/pagani.htm

Dit kan je toch niet serieus nemen. Pour ne pas exister pendant 5000 jaar, hebben de joden ('nous') het wel ver schopt in alle geledingen van de maatschappij. Ik denk aan de joodse neo-cons in de States die onder, excuus 'boven' Bush de wereldpolitek mee bepaalden, ik denk aan Wall Street (en de crisis die begon met het failliet van Lehman Brothers), ik denk aan de machtige joodse lobbies, ik denk aan de joodse diamant business in Antwerpen en Indië, etc.
Die tekst insinueert dat de 'nous' niet kunnen bestaan zonder joodse Blut und Bodem staat.
Wel, dat staat in schril contrast met het vorig zinnetje over anti-racisme.

Dit gezegd zijnde, als ze kunnen oplossen met een 2 staten oplossing, mij niet gelaten. Maar dan wel een eerlijke verdeling : de ene niet op een dorre lap van een scheet groot, en de andere de grootste hap èn alle natuurlijke hulpbronnen.

Laatst gewijzigd door Gilette : 18 januari 2009 om 17:03.
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:01   #79
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er is nu uitgelekt (CNN) dat er ernstige misdaden tegen de menselijkheid zouden begaan zijn door de Israelische invallers in een bepaalde wijk in het getto van Gaza. Wellicht worden al deze klachten verzameld om vervolgens een zaak aanhangig te maken tegen Israel bij de Internationale Hof van Den Haag wegens het schenden van de mensenrechten door de Israelische joden.
Heb je een bron?
Oud 18 januari 2009, 17:08   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De hoaxen zijn ook nooit lang weg te houden in bepaalde threads ...
Savatage is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be