![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Kan je me een goede, sluitende definitie geven van hoge lonen? Allicht bedoel je hiermee hoge brutolonen? Wees gerust, deze worden al ruimschoots in rekening gebracht door onze overheid (ooit gehoord van een progressief belastingstelsel ?). Hoge (officiële) lonen zijn in België de melkkoeien van de staat. Er is in feite een oneerlijkheid, degenen die extra-legale voordelen verkrijgen met een lager brutoloon, zijn beter af dan diegenen die zogezegd luxe-paardjes zijn met een hoog loon. Voorbeeld: een ambtenaar die 2000 euro netto in de maand verdient, is volgens mij slechter af dan een privé-bediende die er 'maar' 1500 krijgt, maar wel een resem extra-legale voordelen heeft: bedrijfswagen, GSM, dertiende maand, werkbonus, maaltijdcheques, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Als je op een positie wilt terecht komen waar je een toploon verdient dan zal je er keihard voor moeten werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken uw persoonlijke situatie niet, maar als u ervoor kiest om een heel leven lang huur te blijven betalen ipv zelf iets te kopen, dan betaalt u uiteindelijk een veel grotere som.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenaar geweest van een woning gedurende 20 jaar Mijn ex was een kleptomaan ,ik moest dus scheiden van haar En dan hoor je deze kinderverhalen ..... ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp wel enigszins de teneur van de starter van deze topic...
De autosector is echter op zijn eentje verantwoordelijk voor miljoenen arbeidsplaatsen in de EU.Ik juich deze afhankelijkheid van wat eigenlijk een luxeproduct is,en een bewijs van idiote transportplanning en dito ruimtelijke ordening de laatste halve eeuw, absoluut niet toe,maar het zijn gewoon de feiten..... En dus kan de auto-industrie "genieten" van staatsgaranties bij het opnemen van leningen,en wordt op allerlei manieren een snelle vervanging van het wagenpark aangemoedigd..(men vermeldt ook het milieu-effect,maar de consument heeft zelf wel door dat dit een drogreden is) U consumeert uw loontje niet tot de laatste Euro op,en neemt geen consumerkrediet op? foei! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom moet je 10 000 € per maand of meer verdienen als er mensen zijn die nog geen tiende hiervan hebben? Een paar duizend euro minder per maand zal hen geen kwaad doen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daar zou een deel afmogen en verdeeld worden over werklozen/lage inkomens.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Hopelijk ben je ook zo 'vrijgevig' als je later een 'zware' erfenis dient te verwerken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Ja maar, iemand die 5000 € netto heeft, die betaald al 5000€ belasting en RSZ tesamen, in mijn ogen heeft hij al genoeg bijgedragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En by the way, liever een werkkracht die 5000 euro op een legale manier schept, dan weer een of andere zelfstandige die 1000 euro netto voor de belastingen aangeeft, maar 4000 euro onder de toog verdient. Daar hebben we niets aan ! Laatst gewijzigd door freespirit : 18 januari 2009 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Wat een zelfbeklag hier alweer... Geen wonder dat je dan geen meter vooruit geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of denk je echt dat je dat ook allemaal kan, als je maar hard genoeg roept dat anderen dat voor je moeten betalen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onzin. Door 'keihard te werken' ben je alleen sneller versleten. Als je in de goede wieg geboren bent, zullen die toplonen later haalbaar zijn. Voor de rest van het klootjesvolk is een toploon zoiets als met de lotto winnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U wordt er 50 en verdiend 1100 euro waar u keihard voor moet werken. Daar moet je toch heel lang naar zoeken om zo'n onderbetaalde job te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Iemand van 50 , die gezond was, zou nu een eigen huis en spaarcenten moeten hebben.
Niet? Tsja. Zeker van het leven geprofiteerd? Op latere leeftijd is het aangenamer te profiteren. Hoe ouder je wordt, hoe meer men op comfort gesteld is. Je moet me niet proberen een oor aan te naaien. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is het beeld dat sommige armen of mensen die niet graag hard werken ophangen van veelverdieners.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|