Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 11:47   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat doen ze doordat ze veel meer belasting betalen, maar de overheid is daar nogal kwistig mee en dat is jammer.
Daar draait de topic niet rond,nu ga je mensen als ik op straat zien leven terwijl zij erg hard werken,das het probleem
Oud 18 januari 2009, 12:32   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Makkelijker gezegd dan gedaan e
dat de hoge lonen maar is een goeie smak afgeven aan de werkzoekenden/lage lonen

Zij zijn de dikke profiteurs
Kan je me een goede, sluitende definitie geven van hoge lonen? Allicht bedoel je hiermee hoge brutolonen? Wees gerust, deze worden al ruimschoots in rekening gebracht door onze overheid (ooit gehoord van een progressief belastingstelsel ?). Hoge (officiële) lonen zijn in België de melkkoeien van de staat. Er is in feite een oneerlijkheid, degenen die extra-legale voordelen verkrijgen met een lager brutoloon, zijn beter af dan diegenen die zogezegd luxe-paardjes zijn met een hoog loon. Voorbeeld: een ambtenaar die 2000 euro netto in de maand verdient, is volgens mij slechter af dan een privé-bediende die er 'maar' 1500 krijgt, maar wel een resem extra-legale voordelen heeft: bedrijfswagen, GSM, dertiende maand, werkbonus, maaltijdcheques, enz.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:16   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Makkelijker gezegd dan gedaan e
dat de hoge lonen maar is een goeie smak afgeven aan de werkzoekenden/lage lonen

Zij zijn de dikke profiteurs
Onzin. Als je op een positie wilt terecht komen waar je een toploon verdient dan zal je er keihard voor moeten werken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:18   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet waar,ik werk heel hard en kan met een loontje van 1100€ geen auto of huis kopen,nog erger is dat water en huishuur torenhoog zijn gestegen

Sorry maar U klets maar wat uit Uw nek nu
Ik ken uw persoonlijke situatie niet, maar als u ervoor kiest om een heel leven lang huur te blijven betalen ipv zelf iets te kopen, dan betaalt u uiteindelijk een veel grotere som.
Oud 18 januari 2009, 13:20   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
De simpliciteit is lachwekkend.
De situatie is dan ook bijzonder simpel.
Oud 18 januari 2009, 13:26   #26
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ken uw persoonlijke situatie niet, maar als u ervoor kiest om een heel leven lang huur te blijven betalen ipv zelf iets te kopen, dan betaalt u uiteindelijk een veel grotere som.
Wat een idiote opmerking is dat zeg....
Ik ben eigenaar geweest van een woning gedurende 20 jaar
Mijn ex was een kleptomaan ,ik moest dus scheiden van haar
En dan hoor je deze kinderverhalen .....
Oud 18 januari 2009, 13:36   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik begrijp wel enigszins de teneur van de starter van deze topic...

De autosector is echter op zijn eentje verantwoordelijk voor miljoenen arbeidsplaatsen in de EU.Ik juich deze afhankelijkheid van wat eigenlijk een luxeproduct is,en een bewijs van idiote transportplanning en dito ruimtelijke ordening de laatste halve eeuw, absoluut niet toe,maar het zijn gewoon de feiten.....

En dus kan de auto-industrie "genieten" van staatsgaranties bij het opnemen van leningen,en wordt op allerlei manieren een snelle vervanging van het wagenpark aangemoedigd..(men vermeldt ook het milieu-effect,maar de consument heeft zelf wel door dat dit een drogreden is)

U consumeert uw loontje niet tot de laatste Euro op,en neemt geen consumerkrediet op? foei!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 13:42   #28
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Als je op een positie wilt terecht komen waar je een toploon verdient dan zal je er keihard voor moeten werken.
Dikke zever, das allemaal vriendjespolitiek
Trouwens, waarom moet je 10 000 € per maand of meer verdienen als er mensen zijn die nog geen tiende hiervan hebben?
Een paar duizend euro minder per maand zal hen geen kwaad doen.
Oud 18 januari 2009, 13:44   #29
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Kan je me een goede, sluitende definitie geven van hoge lonen? Allicht bedoel je hiermee hoge brutolonen? Wees gerust, deze worden al ruimschoots in rekening gebracht door onze overheid (ooit gehoord van een progressief belastingstelsel ?). Hoge (officiële) lonen zijn in België de melkkoeien van de staat. Er is in feite een oneerlijkheid, degenen die extra-legale voordelen verkrijgen met een lager brutoloon, zijn beter af dan diegenen die zogezegd luxe-paardjes zijn met een hoog loon. Voorbeeld: een ambtenaar die 2000 euro netto in de maand verdient, is volgens mij slechter af dan een privé-bediende die er 'maar' 1500 krijgt, maar wel een resem extra-legale voordelen heeft: bedrijfswagen, GSM, dertiende maand, werkbonus, maaltijdcheques, enz.
meer dan 5000 euro NETTO per maand vind ik veel ja, extralegale voordelen niet inbegrepen
daar zou een deel afmogen en verdeeld worden over werklozen/lage inkomens.
Oud 18 januari 2009, 13:54   #30
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
meer dan 5000 euro NETTO per maand vind ik veel ja, extralegale voordelen niet inbegrepen
Hopelijk ben je ook zo 'vrijgevig' als je later een 'zware' erfenis dient te verwerken...
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:21   #31
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar, iemand die 5000 € netto heeft, die betaald al 5000€ belasting en RSZ tesamen, in mijn ogen heeft hij al genoeg bijgedragen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:29   #32
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ja maar, iemand die 5000 € netto heeft, die betaald al 5000€ belasting en RSZ tesamen, in mijn ogen heeft hij al genoeg bijgedragen.
Inderdaad, zo'n toploner onderhoudt op zichzelf een aantal asielzoekers en/of steuntrekkers ! Zo'n mensen zouden ze bijna een standbeeld moeten geven, zij houden in hoofdzaak de Sociale Zekerheid (voorlopig nog) recht.

En by the way, liever een werkkracht die 5000 euro op een legale manier schept, dan weer een of andere zelfstandige die 1000 euro netto voor de belastingen aangeeft, maar 4000 euro onder de toog verdient. Daar hebben we niets aan !

Laatst gewijzigd door freespirit : 18 januari 2009 om 14:31.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 14:58   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Wat een zelfbeklag hier alweer... Geen wonder dat je dan geen meter vooruit geraakt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:19   #34
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Het probleem in onze samenleving en dus met name het kapitalisme is dat arbeid niet beloont word. Kennis en talent worden beloont maar helaas is niet iedereen even slim of heeft niet iedereen 1 of meerdere talenten die voor geld kunnen zorgen.
Waarmee je zelf aangeeft dat mensen niet gelijk zijn; het eindresultaat hoeft dus ook niet hetzelfde te zijn. Wat is dan het probleem?

Citaat:
De meeste mensen hebben dikwijls maar 1 talent en dat is werk en hard werken met hun handen. En hard werken is ook iemand die 38h per week elke maand zijn job naar behoren doet met zijn handen.

Het is gewoon pure discriminatie dat arbeid niet loont. Dat arbeiders niet miljonair kunnen worden beseffen we maar al te goed maar dat wil niet zeggen dat arbeiders geen cruciale rol spelen in de economie.

Ok, een job aan een productielijn kan misschien iedereen wel doen en de productie kosten moeten laag blijven maar wil dit zeggen dat mensen die enkel arbeid kunnen verrichten moeten blijven trappelen op een laag loon.

Een 2de probleem is dat men vanaf een bepaald inkomen enkel rijker word en beloond word en dat lagere inkomens voor elke maatregel of mogelijkheid te kort komen.

Neem nu zonnepanelen : duur in aankoop maar levert wel een winst op na 10 jaar. Wie kan dit betalen want dit is een aankoop van meer dan 15000 euro? Een gewoon arbeiders gezin zit deze winst gevende investering aan zijn neus voorbij gaan want lenen voor zo'n investering dan moeten je zonnepanelen minstens 20 jaar meegaan vooraleer je winst maakt dus kopen de gewone mensen dit niet maar wel de grootverdieners en wat gebeurt er na 10 jaar maken ze dus winst en worden ze nog rijker

neem nu bouwen. bouwmaterialen zijn duur, zeker die ecologische goede bouwmaterialen die zorgen voor een betere isolatie en het terug krijgen van premies. Wie kan dit betalen? een doorsnee arbeiders gezin zal enkel de mogelijkheid hebben om de meest goedkope bouwmaterialen te kiezen net genoeg om te voldoen aan de wettelijke eisen voor nieuwbouw met als gevolg dat ze niet kunnen genieten van kortingen en premies maar vooral het effect en energiebesparing van een goede isolatie mislopen. dus ook hier worden grootverdieners 2 keer beloont, de eerste keer met een korting op hun aankoop en een 2de keer door de betere kwaliteit van hun aankoop en het feit dat ze minder moeten verbruiken ten opzichte van een huis met minder goede bouwmaterialen.

nu nu de legale voordelen betaalt door de werkgever, zoals een firmawagen, een laptop of pc van het bedrijf, tankkaarten, gsm kosten, restaurant vergoedingen, kledingcheques enz. dit word allemaal gegeven aan grootverdieners en enerzijds zijn deze voordelen terecht en verdienen ze dit maar hierdoor moeten ze al deze dingen ook niet kopen voor privé gebruik wat een doorsnee arbeiders gezin wel moet doen.

dan sparen en beleggingen, een doorsnee arbeiders gezin kan tegenwoordig amper sparen en moet veel lenen en zware terugbetalingen doen, een grootverdiener kan sparen en beleggen en word hier voor beloond dus ook hier worden arbeiders 2 keer in de zeik gezet. men kan niet sparen dus geen winstgevende rente, maar men moet wel zwaar lenen en moet dus veel rente betalen.

gezondheid en stress , mensen met geld gaan jaarlijks op vakantie, kunnen eens een verwenweekendje organiseren hebben meer mogelijkheid voor ontspannende hobby's mensen met een normaal inkomen kunnen amper rondkomen en lopen hierdoor vol stress, stress lijd tot depressies en slecht eetpatroon enz. deze groep word dus rapper ziek en ondervind hier door veel meer kosten en ziek zijn is minder verdienen dus ook hier worden we 2 keer beduveld.

moet ik nog door gaan?
Denk je echt dat je met zelfbeklag iets gaat veranderen?
Of denk je echt dat je dat ook allemaal kan, als je maar hard genoeg roept dat anderen dat voor je moeten betalen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:57   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Onzin. Door 'keihard te werken' ben je alleen sneller versleten.
Als je in de goede wieg geboren bent, zullen die toplonen later haalbaar zijn. Voor de rest van het klootjesvolk is een toploon zoiets als met de lotto winnen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:00   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Niet waar,ik werk heel hard en kan met een loontje van 1100€ geen auto of huis kopen,nog erger is dat water en huishuur torenhoog zijn gestegen

Sorry maar U klets maar wat uit Uw nek nu

U wordt er 50 en verdiend 1100 euro waar u keihard voor moet werken.
Daar moet je toch heel lang naar zoeken om zo'n onderbetaalde job te vinden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:37   #37
Don Quichote
Banneling

Standaard

Iemand van 50 , die gezond was, zou nu een eigen huis en spaarcenten moeten hebben.

Niet?

Tsja.
Zeker van het leven geprofiteerd?

Op latere leeftijd is het aangenamer te profiteren.
Hoe ouder je wordt, hoe meer men op comfort gesteld is.

Je moet me niet proberen een oor aan te naaien.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 16:56   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke zever, das allemaal vriendjespolitiek
Neen, dat is het beeld dat sommige armen of mensen die niet graag hard werken ophangen van veelverdieners.

Citaat:
Trouwens, waarom moet je 10 000 € per maand of meer verdienen als er mensen zijn die nog geen tiende hiervan hebben?
Een paar duizend euro minder per maand zal hen geen kwaad doen
Dat moet jij heus niet uitmaken hoor, laat iedereen die keuze maar voor zichzelf maken. Sommigen werken graag veel, anderen hebben liever wat meer vrije tijd voor hunzelf. Sommige werken graag hard voor een goed diploma en streven ernaar om carrière te maken, net zoals je ook mensen hebt die liever enkel van 9 to 5 werken. Dat zijn slechts enkele factoren die bepalen waarom de ene meer verdient dan de andere.
Oud 18 januari 2009, 16:58   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onzin. Door 'keihard te werken' ben je alleen sneller versleten.
Als je in de goede wieg geboren bent, zullen die toplonen later haalbaar zijn. Voor de rest van het klootjesvolk is een toploon zoiets als met de lotto winnen...
Tja, als je daarin werkelijk gelooft, gebruik het dan maar als excuus
Oud 18 januari 2009, 17:11   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, zo'n toploner onderhoudt op zichzelf een aantal asielzoekers en/of steuntrekkers ! Zo'n mensen zouden ze bijna een standbeeld moeten geven, zij houden in hoofdzaak de Sociale Zekerheid (voorlopig nog) recht.

En by the way, liever een werkkracht die 5000 euro op een legale manier schept, dan weer een of andere zelfstandige die 1000 euro netto voor de belastingen aangeeft, maar 4000 euro onder de toog verdient. Daar hebben we niets aan !
't is natuurlijk makkelijker om in een officiële functie 5000€ te krijgen dan er als die zelfstandige zelf voor te werken.

De één doet het...de ander krijgt het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be