![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Blijkbaar hebben veel Oost-Europese landen een vrij lage staatsschuld, dus dat zal meevallen denk ik.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BTW, de cijfers van Turkse Nederkander zijn fout.
De staatsschuld van de V.S. klokte deze middag af op $ 10 trillioen. Om condreet te zijn : $ 10.644.520.157.226,96 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een onzin! Allee, ik ga je even concreet verbeteren, want al dat gooien met cijfers met de natte vinger ... tssss. The Outstanding Public Debt as of 21 Jan 2009 at 12:11:53 PM GMT is: $ 10.644.520.157.226,96 The estimated population of the United States is: 305,500,710 --> so each citizen's share of this debt is $34,842.87. The estimated number of people above 16 years : 234,319,040 The proportion of the civilian non-institutional population age 16 years and over who works at some time is estimated at 67.7 percent. Dit betekent dat het aantal werkende mensen ongeveer 158,634,000 bedraagt Dus geen 40% maar wel 51.92% van de bevolking. Met als gevolg: de schuld per werkende is $ 67.101 , oftewel bijna de helft van de "estimatie" van Turkse Nederlander. (bronnen : CIA factbook, US National Debt Clock, Wikipedia - demographics, US-Working population chart) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() En in België was de staatsschuld 302.85 miljard EUR op 31 december 2008 met een bevolking van 10 666 866 mensen. Komt neer op 28 392EUR per persoon.
In het derde kwartaal van 2007 (recentere cijfers vind ik niet onmiddelijk) waren er 4 385 000 mensen aan het werk, dus ongeveer 69065EUR per werkende. In België weegt dat wel nog zwaarder door aangezien we veel meer ambtenaren hebben. Maar dan moet je die cijfers nog gaan omrekenen naar dollars, vandaag is dat $1.29 per euro maar enkele maanden geleden was dat nog $1.6 per euro. http://presscenter.org/archive/other...4d52f/?lang=en http://statbel.fgov.be/figures/d21_nl.asp#3 http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...aal-2007.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) ook toen Bush president werd er al een begin van een economische crsisis was die tot in 2003 heeft geduurd + 9/11 heeft die crisis nog versterkt 2) als de VS had bespaard op de begroting dan had de amerikaanse overheid per jaar zowat 400 miljard dollar minder uitgegeven ... dat zou ook gevolgen hebben gehad voor de economie vrees ik. Zonder hem te verdedigen denk ik dat het allemaal niet zo makkelijk is/was als het lijkt. Achteraf is het altijd makkelijk te zeggen van je had dit of dat moeten doen, maar ja op het moment zelf ... . Maar ja ik ben het wel met je eens dat een budget in evenwich eigenlijk een normale zaak ZOU MOETEN zijn en dat men schulden zou moeten afbetalen en dat men daarna als men schuldenvrij is zou moeten sparen als overhed. Maar om 1 of andere reden weigeren politici om dit te doen. Obama gaat nu ook nog eens 800 miljard dollar er tegenaan gooien ... . Die snapt het dus ook niet. En Clinton had een overschot omdat hij de belastingen verhoogde .. tja zo kan ik het ook. Ik vrees dat er een fout in het financieel systeem zit en dat tenzij we daar wat aan doen er niks gaat veranderen. De fout is nl dat een centrale bank geld uit het niets print en er dan nog eens rente voor aanrekent wat dus betekent dat je enkel maar die schulden kan terugbetalen door nog meer geld van de centrale bank te lenen enzoverder ... . Daar moet eerst wat aan gedaan worden denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou hij daar niets mee te maken hebben? De VS zijn toch de oudste en grootste democratie?
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U zei net zelf dat de Federal Reserve los staat van de Amerikaanse staat. Nu ja, ik ga het overheidsbeleid van de Amerikaanse regering echt niet goed praten hoor. In de eerste plaats omdat ik daar geen zin in heb, in de tweede plaats omdat ik het er deels niet mee eens ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Mijn excuses dat ik jullie verkeerd ingelicht heb. Ik had ergens gelezen dat de schuld 15 biljoen was en dat heb ik zonder te controlleren overgenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() De schuld van Turkije als percentage van het BBP valt overigens best wel mee. De schuld bedraagt ongeveer 39% van het BBP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de Europese landen doet België het het op één na slechtst (na Griekenland) en het staat in de lijst omringd met allerlei Afrikaanse landen. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...by_public_debt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgie vind ik ook heel opvallend. Nederland staat vrij laag. Maar daar is het laatste decennium hard aan gewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Japanse economie groeit al een tijd nauwelijks. Er heerste lange tijd deflatie en de overheid probeerde, zonder succes, het koopgedrag van de Japanner bij te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |