![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
triestig gewoon
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er zijn inderdaad mensen die beter in een gevangenis of een gesloten instelling zitten dan "vrij" rond te lopen. Het is om evidente redenen helaas niet mogelijk om iedereen die "beter af" is in de gevangenis te steken, vooraleer er "feiten" zijn. Men kan meer en radikaler opsluiten met als basisfilosofie "beter één te veel achter tralies dan één te weinig" -
ik geloof dat niet.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Door jou zélf in te vullen op de stippellijn uiteraard, naargelang je politieke en godsdienstige (of andere!) sympathiëen.
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2009 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2009 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de huidige straffen bij lange niet zwaar genoeg zijn: het gaat mij niet om het straffen, maar om het veilig houden van de maatschappij: ik vind niet dat een maatschappij het risico moet lopen om een verkrachter vrij te laten: zijn volgende slachtoffer KAN uw dochter / vrouw zijn. Ik zeg wel: KAN. Misschien is de man genezen, misschien ook niet. Voor mij hoeven mensen niet het risico te lopen dat zo iemand NIET genezen is. Opbergen en voorgoed: verkrachters, kindermoordenaars, roofmoordenaars, sadistische moordnaars,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Het ziet ernaar uit dat de dader een geesteszieke is. Zou jij geesteszieken executeren ipv ze op te sluiten indien gevaarlijk? Een geesteszieke is een zieke: daar koos hij niet voor.
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 januari 2009 om 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind in elk geval dat mijn familie geen risico moet lopen. Ik heb het hier ook niet over kleinigheden, maar moord, verkrachting, marteling,... Citaat:
En dergelijke berichten, zo zijn er honderden.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net gelezen op de site van de Baskische krant Berria. Ook eens gaan kijken bij Gara en El Diario Vasco...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Gevagenissen en instellingen worden betaald met belastingsgeld, als het nu een overvaller is kan die gestraft worden, maar iemand die het leven van een onschuldige peuter ontneemt .. daar wil ik niet dat m'n belastingsgeld nog voor gebruikt wordt !
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat betreft deze dader, zullen zeker erwel een advocaat voor vinden die met ontoerekeningsvatbaar komt aandraven, of een mogelijk procedurefoutje wie weet. Wat betreft de slachtoffers en de ouders, met welke woorden zou men het leed dat deze is aangedaan kunnen verwoorden?
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Of voor plassen tegen het been van een politieagent.
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() En wat zou u doen, hem levenslang opsluiten? Of indien hij aan de beterhand is terug los laten in de maatschappij zodat hij kan hervallen. Dat hervallen van die zogenaamde geesteszieke zou niet de eerste maal zijn niet.
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Het zooitje ongeregelden krijgen de beste advocaten gratis,de advocaten weten dat ze gratis reclame krijgen.Ze weten ook dat ze geen geen kans maken dat die man wordt vrijgesproken,wat ze wel doen,heel de wetgeving uitspitten(niet zij,maar hun helpers),om zo nog die man vrij te krijgen vb.om procedure fouten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als Jaz hoop ik dat hier geen copycats gaan beginnen. De dader is blijkbaar gevat, hij zal zijn deel wel krijgen. Mijn gedachten gaan nu vooral uit naar de families en kinderen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Geen enkel verstandig mens zegt dat dit alleen in Amerika kan gebeuren. Wel is het zo dat dergelijke zaken daar veel meer voorkomen en het is logisch dat dit ook meer en meer zal voorkomen in maatschappijen die de amerikaanse maatschappij met haar onderliggende mentaliteit en opvattingen overnemen / kopiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Executie is de enige passende maatregel. Gevaarlijke gekken dienen geëuthanaseerd te worden.
|
![]() |
![]() |