![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
dus system, zie je nu een herenigd Nederland zitten of niet
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Banneling
|
Met de Hollanders? Nooit. Nederlands Limburg moot treg bi Belsj. Zou het zo niet moeten.
Laatst gewijzigd door system : 23 januari 2009 om 22:45. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Parlementslid
|
Dat kan wel zo zijn, maar toch...zo'n Pauselijk Emperiumpje heeft toch een bijsmaakje. Er zullen ook best veel Zuidelijk-Nederlanders zijn die zo denken, want ik hoorde laatst dat aldaar slechts 4% trouw kerkganger is. En dan maar gillen en krijsen tegen dat Calvinisme.
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
|
Citaat:
de Walen willen niet meer Vlamingen hebben maar meer Walen in België (daarom dat ze zo veel mogelijk Franstalige vreemdelingen willen). zodra dat zij in de meerderheid zeggen, mag je vaarwel zeggen tegen je taal en cultuur. en spreken we allemaal Frans, is alle administratie in het Frans (terug naar de tijd dat België pas onafhankelijk werd). |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind het oprecht jammer dat dit Vlaanderen heeft moeten overkomen. Want zelfs een onafhankelijk Vlaanderen dat niet bij Nederland zou willen horen, dat zou ik de Vlamingen heel erg gunnen. België is terecht een artificiële staat die op sterven ligt. Een dwangbuis voor zelfbewuste Vlamingen. |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Parlementslid
|
Uw taal doet me toch anders vermoeden. Zelden heb ik een Hollander (en dan bedoel ik een echte, want ik ben een Brabander) zo platvloers tekeer horen gaan als U dat doet. Je beweringen zijn...nou ja, op z'n zachtst gezegd, behoorlijk lachwekkend.
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 januari 2009 om 23:01. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Parlementslid
|
Da's niet zo mooi. Gij verduivelde Atheïst ! TRouwens...als we nou herenigen met Vlaanderen, mogen wij in West-Brabant dan bij jullie komen. DAt Zeeuwse Vlaggeske is echt een pareltje!
|
|
|
|
|
|
#252 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als we het over vlaggen hebben mag Gelderland er ook wel bij komen. De vlag van Apeldoorn daarentegen...
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
|
Citaat:
en die fout van toen kan rechtgezet worden als je tenminste de 'Groot-Nederlanders' de kans geeft om het te realiseren. de fout van Willem I moet niet gestoken worden op de huidige Nederlandse bevolking, system. stop toch is met dat kleinzielig gedoe! Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 januari 2009 om 22:55. |
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 januari 2009 om 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
(ff gecorrigeerd). Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 januari 2009 om 23:06. |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Parlementslid
|
Hoewel ik een groot-Limburg zeer toewens aan de Limburgers, wellicht als confederaal deel van de Nederlanden, ben ik echter bang dat je vergeet dat Nederlandse Limburgers de veilige Nederlandse haven echt niet gaan verlaten voor dat Belgische cabaret. En Brussel is net zo ver als Den Haag, niet in afstand, maar wel in gevoel. Als Limburgers willen herenigen moeten ze toch eens verder gaan denken dan te blijven hangen in de huidige situatie. Jullie Limburgen lijken het verst te zijn, maar naar mijn gevoel houdt jullie conservatisme jullie het verst in de achterhoede.
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maastricht bleef trouwens in Nederlandse handen, zelfs toen de jonge Belgische staat haar bevoegdheid had uitgebreid over een deel van het latere Nederlands-Limburg. |
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|