![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Had die even pech dat er geen wapens waren. Citaat:
Ik dacht dat hij meer een politieagent in gedachten had. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() Nee, dat is wat een aantal getuigen hebben verklaard o.a. ooggetuige Hans Staelens.
Waarom weet jij dat niet? Had hij ze bij of niet? Laatst gewijzigd door parcifal : 24 januari 2009 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1: Zou u graag een brandkast zien openen met een bijl.
2: Ik pleit voor verborgen wapendracht, niet voor wapens in een brandkast.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die feiten houden ze angstvallig verborgen, we kunnen dus maar gissen.
Het is natuurlijk onmogelijk om de gedachtegang van zo iemand ook maar enigszins te begrijpen. Wat wilt zo iemand bereiken ? Mogelijks is dat een gevoel van macht over anderen, anderen angst aanjagen ? Wie zegt dat de knallen en de paniek die hij veroorzaakt indien hij staat te schieten zijn zieke geest niet sust? Feit is dat hij er rekening mee hield een gewapende (agent) te ontmoeten maar die kans was klein. Ik denk dat hij in dat geval gaan lopen was. Nu jij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Burgemeester
|
![]() Word het niet tijd dat wij ons gaan bezinnen over onze consumptie maatschapij en het individualisme dat daar mee gepaard gaat?
Want ik denk dat het dieper gaat dit soort van zinloos geweld . ik raad aan om filmpje is te bekijken dan snap je wat ik bedoel http://www.vpro.nl/programma/tegenli...edia/16639963/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of onverschillig laat... Of hem aanspoort tot een paar tangopasjes... Of Onze-Lieve-Vrouwke doet verschijnen... Of... Ik zie wel waar je met deze zinloze veronderstelling (die ja al minstens 3x hebt herhaald) naar toe wil, maar ze is te infantiel om ook maar één moment als serieus argument in aanmerking te worden genomen.
Laatst gewijzigd door De Zachte Anarchist : 24 januari 2009 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is het velen nog niet opgevallen, de meeste strafbare feiten worden gepleegd door mensen die nog geen strafblad hadden. Dus al die testen en examens zijn een maat voor niets.
![]() |
![]() |
#530 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mag men zelfs de nog veel zwaardere tests van de SIE invoeren voor mensen die een verborgen wapen willen dragen. Het belangrijkste voor mij blijft dat verborgen wapendracht wordt toegelaten en er zo een grotere proliferatie is van mensen die kunnen reageren in een noodgeval. En zo drama's kunnen voorkomen of beperken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() We weten hem wonen!
En volgens de buren was het ne rare zonderling. http://www.lameuse.be/actualite/list...e-679181.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Tokarev wel, maar die patroon is in feite die van de Mauser 1896, 112 jaar oud dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet tegenstaande, er zijn er die rijden zonder rijbewijs aangezien ze het op de normale manier toch niet kunnen behalen en er zijn er die rondlopen met een vuurwapen zonder bewijs aangezien ze het eveneens op een normale wijze niet zouden kunnen verkrijgen. In beide gevallen zou men kunnen zeggen, het zijn criminele die aan hebben of verkrijgen van vergunningen geen boodschap hebben.
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() Wel een duur appartement voor nen dopper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men moet zich is gaan bezinnen in onze maatschappij waarom zo'n gruwelijke taferelen zich meer en meer voordoen in onze hectische chaotische maatschappij. Er is iets fundamenteels mis in onze samenleving, dat is een feit dat zeker is. Zoals u al vernoemde ben ik ervan overtuigd dat onze consumptie maatschappij en het individualisme bijdraagt tot dergelijke feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Minister
|
![]() Alleenstaande die dopt 850 euro/ maand en dan nog wat zwartwerk of misschien sponsering van de ouders of zo.
Ik dacht te verstaan dat die zelf ontslag had genomen op zijn werk. Dan krijgt die toch geen uitkering als men zelf ontslag neemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is het volledige verhaal: http://en.wikipedia.org/wiki/7.65x25mm_Borchardt De reden waarom ik dit pistool aanhaalde was omdat wanneer ik bijvoorbeeld de five-seven zou aangehaald hebben velen hysterisch worden omtrent de zogenaamde 'ongeoorloofde panterdoorborende eigenschappen' van de P90 en de five-seven van FN terwijl een 70 (112) jaar oud design net hetzelfde kan. Er zijn nog vele anderen die ik hier niet ga opnoemen. Feit blijft dat vele mensen hun informatie over vuurwapens van de films en hollywood blijven halen ipv de werkelijkheid. (Dirty Harry oa)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van een loon als magazijnier? Dan zullen de ouders waarschijnlijk bijgepast hebben. (Men liet ook de villa van de ouders zien) Laatst gewijzigd door filosoof : 24 januari 2009 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Burgers die verborgen wapens willen dragen zullen die training ook moeten doorlopen. Het allerbelangrijkste in zo'n situaties is om eerst na te gaan wat er precies aan de hand is en dan pas kijken of je iets moet doen en wat je kan doen. Schieten is altijd de allerlaatste optie als alle andere mogelijkheden zijn uitgeput.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 24 januari 2009 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |