Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 14:09   #681
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Belachelijk. Baby's zijn waardeloos grut in vergelijking met een volwassen mens. Compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaaierig, zwak. Een volwassene die zijn leven geeft voor een baby is niet goed bij zijn verstand.

Als vader vind ik uw opmerking mensonterend. Bijna elke vader geeft zijn leven voor zijn baby. Wat een mensonterende reacties op deze topic. Niet te begrijpen dat men vergelijkingen met hamas maakt. Hamas een terroristische beweging die zich verstopt tussen kinderen waarvan de ouders op hamas hebben gestemd. Deze hamaslievende palestijnse ouders kiezen voor oorlog en verderf. De palestijnen mogen dan hun kinderen waardeloos grut vinden. In Belgie kunnen bijna alle ouders met vreugde en blijdschap melden dat ze van hun kinderen houden. Vandaar dat onze gemeenschap geraakt is op hun zwakste punt de kinderen. Onze Belgische kinderen zouden wij nooit overgeven aan waardeloos hamas grut of enig andere psychopaat.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 25 januari 2009 om 14:14.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:11   #682
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Belachelijk. Baby's zijn waardeloos grut in vergelijking met een volwassen mens. Compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaaierig, zwak. Een volwassene die zijn leven geeft voor een baby is niet goed bij zijn verstand.
Mag het even? Het leven van een baby is net zo waardevol als het leven van een volwassene en zeker niet "compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaarerig"...
Mens waar haal je zo iets vandaan?...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ok het word te weinig betaald beste duupje maar een baby die aan MIJ toevertrouwd word mag gerust zijn,mijn leven staat voor deze baby
Ik heb begrepen dat je als zorgkundige in de bejaardensector werkt. Een zeer mooi en absoluut een ondergewaardeerd beroep.
Maar je kunt het personeel van 't Fabeltjesland niets verwijten zonder heel concreet te weten wat daar juist gebeurd is. En dat weet niemand hier.
Tegen een geesteszieke die compleet doorflipt kan je niks beginnen. Zelfs niet als het "magere jonge gast van 20 jaar" is. Op z'n momenten heeft die misschien 20x meer kracht in zijn spieren dan anders op straat.

Je kan hier veel theorieën over naar boven halen, voor m'n part zelfs *de* basisregel uit de hulpverlening (eigen veiligheid voor alles - niemand heeft immers iets aan een gewonde / dode hulpverlener) maar theorieën staan in (leer-) boeken... De praktijk is altijd iets anders.
Zolang we niet *precies* weten wat daar gebeurd is, houden we het best bij respect voor die kinderverzorgster. Ze heeft namelijk het beste van zichzelf gegeven voor die kinderen: haar eigen leven. En of dat "goed bezig" / "niet goed bezig" was, da's niet aan ons buitenstaanders om daar over te oordelen.
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:13   #683
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Mag het even? Het leven van een baby is net zo waardevol als het leven van een volwassene en zeker niet "compleet achterlijk, gewelddadig, onzindelijk, lawaarerig"...
Mens waar haal je zo iets vandaan?...
.
Wat een opluchting dat er ook westerse normale mensen aanwezig zijn.
Oud 25 januari 2009, 14:17   #684
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Zolang we niet *precies* weten wat daar gebeurd is, houden we het best bij respect voor die kinderverzorgster. Ze heeft namelijk het beste van zichzelf gegeven voor die kinderen: haar eigen leven. En of dat "goed bezig" / "niet goed bezig" was, da's niet aan ons buitenstaanders om daar over te oordelen.
De dode kinderverzorgster valt alleszins niks te verwijten.

Die die nog leven, ja, daar kun je wel bedenkingen bij hebben.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:22   #685
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht

Volgens ouders lagen ze op de grond met messteken. Zeker 1 van de twee was voor dood achtergelaten. De andere heeft kinderen in haar armen genomen en proberen te beschermen. Nooit oordelen voor je in iemands schoenen hebt gestaan.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 25 januari 2009 om 14:22.
Oud 25 januari 2009, 14:27   #686
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ook bij die die de kinderen met hun lichaam beschermden en zwaargewond geraakten door de steken van Kim De Gelder?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:27   #687
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij was mss op dat moment toevallig op de plaats van het misdrijf, jij kan daar perfect over oordelen en bedenkingen bij hebben.
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:28   #688
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Dank...
Soms heb ik de indruk dat "normale mensen" op dit forum in de minderheid zijn, maar gelukkig: ze zijn er nog.
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:28   #689
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens ouders lagen ze op de grond met messteken. Zeker 1 van de twee was voor dood achtergelaten. De andere heeft kinderen in haar armen genomen en proberen te beschermen. Nooit oordelen voor je in iemands schoenen hebt gestaan.
Volgens wikipedia waren er zes volwassenen aanwezig.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:30   #690
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als vader vind ik uw opmerking mensonterend. Bijna elke vader geeft zijn leven voor zijn baby. Wat een mensonterende reacties op deze topic. Niet te begrijpen dat men vergelijkingen met hamas maakt. Hamas een terroristische beweging die zich verstopt tussen kinderen waarvan de ouders op hamas hebben gestemd. Deze hamaslievende palestijnse ouders kiezen voor oorlog en verderf. De palestijnen mogen dan hun kinderen waardeloos grut vinden. In Belgie kunnen bijna alle ouders met vreugde en blijdschap melden dat ze van hun kinderen houden. Vandaar dat onze gemeenschap geraakt is op hun zwakste punt de kinderen. Onze Belgische kinderen zouden wij nooit overgeven aan waardeloos hamas grut of enig andere psychopaat.
Ik vind je opmerking "De palestijnen mogen dan hun kinderen waardeloos grut vinden" dan weer mensonterend.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:32   #691
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens wikipedia waren er zes volwassenen aanwezig.
Volgens de ouders slechts 3 op die afdeling. Ik geef toe dat ik te weinig informatie heb. Te weinig informatie om een beeld te krijgen.
Oud 25 januari 2009, 14:33   #692
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind je opmerking "De palestijnen mogen dan hun kinderen waardeloos grut vinden" dan weer mensonterend.
Kun jij het een betere benaming geven als je terroristen toestaat te schuilen tussen je kinderen? Je kan je voor de rest wel vinden bij de mening van "denduisterenduikboot"? Mag ik toch vragen beleefd te blijven en enkele woorden niet uit de quote te nemen. Vrij onbeleefd en manipulerend om enkele woorden een opmerking te noemen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 25 januari 2009 om 14:38.
Oud 25 januari 2009, 14:37   #693
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ieder heeft zijn manier om emoties te verwerken. Dramatiseren is er een van. Waarschijnlijk is dat uw manier niet of misschien heeft deze tragedie U niet geraakt.
Het raakt me wel, maar ik zie dat dramatiseren niet helpt, maar eerder de gevoelens van wanhoop en verdriet slechts versterkt worden door zo te reageren. Nogmaals, voor we oordelen moeten we ons goed bezinnen waarom zo'n dingen meer en meer gebeuren in onze samenleving. Mijn mening is dat er iets fundamenteels ontbreekt in de opvoeding/onderwijs van onze kinderen wat betreft waarden en normen. Onze samenleving is te egocentrisch geworden wat maakt dat iedereen op zijn eigen eilandje leeft en daar loopt het mis.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 25 januari 2009 om 14:38.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:38   #694
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
2

Honderden onschuldige vermoorde kinderen van een jarenlang kapotgetergde burgerbevolking wegrelativeren als zijnde terroristengebroed, maar dan hier medeleven komen betuigen voor kinderslachtoffers. Dergelijk ridicuul selectief van mensen zoals grimbergen medeleven is geen stuiver waard. Elk vermoord kind is er 1 teveel en een even afschuwelijke daad.

Laatst gewijzigd door moser : 25 januari 2009 om 14:39.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:38   #695
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets wegzetten als abnormaal is natuurlijk de beste manier om er niet over na te moeten denken...

Die sacralisering van pasgeboren kindjes is totaal belachelijk. Een kind is niets. Een hoopje vlees en botten. Prut van de baarmoeder. Er is geen enkele zinnige reden om je leven op te offeren voor dat van een baby. Tenzij je sowieso zelfmoord wilde plegen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:39   #696
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
2

Honderden onschuldige vermoorde kinderen van een jarenlang kapotgetergde burgerbevolking wegrelativeren als zijnde terroristengebroed, maar dan hier medeleven komen betuigen voor kinderslachtoffers. Dergelijk ridicuul selectief van mensen zoals grimbergen medeleven is geen stuiver waard. Elk vermoord kind is er 1 teveel en een even afschuwelijke daad.
Kan u bewijzen dat ik het niet afschuwelijk vind dat kinderlevens worden verspild. Bewijzen graag anders een rechtzetting.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 25 januari 2009 om 14:46.
Oud 25 januari 2009, 14:41   #697
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets wegzetten als abnormaal is natuurlijk de beste manier om er niet over na te moeten denken...

Die sacralisering van pasgeboren kindjes is totaal belachelijk. Een kind is niets. Een hoopje vlees en botten. Prut van de baarmoeder. Er is geen enkele zinnige reden om je leven op te offeren voor dat van een baby. Tenzij je sowieso zelfmoord wilde plegen.
Mensonterend uw opmerkingen. Verbazingwekkend dat zo weinig mensen negatief reageren op uw opmerkingen.
Oud 25 januari 2009, 14:43   #698
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Het raakt me wel, maar ik zie dat dramatiseren niet helpt, maar eerder de gevoelens van wanhoop en verdriet slechts versterkt worden door zo te reageren. Nogmaals, voor we oordelen moeten we ons goed bezinnen waarom zo'n dingen meer en meer gebeuren in onze samenleving. Mijn mening is dat er iets fundamenteels ontbreekt in de opvoeding/onderwijs van onze kinderen wat betreft waarden en normen. Onze samenleving is te egocentrisch geworden wat maakt dat iedereen op zijn eigen eilandje leeft en daar loopt het mis.
Zo af en toe duikt er een losgeslagen indvidu op en hop, meteen ligt dat aan onze opvoeding, ons onderwijs, onze kinderen en onze normen en waarden...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:44   #699
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik hoor net dat hij zou behoren tot de gothic-scene. Zelfs dat vind ik rot. Waarom altijd de schuld gaan leggen bij een hele groep ipv bij het individu op zich... Degoutant gewoon.
Net als bij de schietpartij in Columbine destijds, waar men de oorzaak probeerde af te schuiven op het feit dat de schutter beïnvloed geweest zou zijn door de teksten van Marilyn Manson.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 14:45   #700
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Gepakt!Nu hopen dat er geen procedure fouten gebeuren,want dan staat ie straks weer op dadersvoeten!
Die komt niet verder dan de K.I.B. en dan internering.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 januari 2009 om 14:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be